L'Ajuntament de Manresa pretén «mutilar» la línia d'FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Malentès

Post by Guigui »

D'acord, havia entès que posaven travesses polivalents per a ample mètric i UIC.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Malentès

Post by wefer »

Guigui wrote:D'acord, havia entès que posaven travesses polivalents per a ample mètric i UIC.
La qual cosa seria el més lògic. Però a saber quina gran llumenera tenen a FGC que no pensa en anar fent aquest tipus de coses per canviar l'ample en el futur, tal com està previst, sense haver de fer una gran inversió.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: L'Ajuntament de Manresa pretén «mutilar» la línia d'FGC

Post by gatvell »

Nois, jo tampoc. Poc costaria posar una travessa com les de RENFE preparada per amdós amples.
A més, que tinc entès que tot el sistema, trens, ponts túnels es preparat per a ample UIC, tot i que algun revisor m'ha dit que o es així.
És un bon misteri per a esbrinar...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: L'Ajuntament de Manresa pretén «mutilar» la línia d'FGC

Post by alf_ »

gatvell wrote:Nois, jo tampoc. Poc costaria posar una travessa com les de RENFE preparada per amdós amples.
A més, que tinc entès que tot el sistema, trens, ponts túnels es preparat per a ample UIC, tot i que algun revisor m'ha dit que o es així.
És un bon misteri per a esbrinar...
No es el problema el ancho UIC, porque siempre puedes cambiar el ancho y adaptar los mismos trenes a ese ancho. La cuestión es el gálibo, y si es igual al de las líneas de ancho internacional. Al ser un tren de vía métrica puede ser que el gálibo también es un poco menor, por lo que un tren "normal" no cabría aún si fuera UIC.
No se si esto sea así, pero explicaría que FGC no tuviese mucho interés en la conversión a UIC.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Gàlib UIC

Post by Guigui »

Precisament, des de fa un temps sento reiteradament que la Llobregat-Anoia té gàlib UIC.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: L'Ajuntament de Manresa pretén «mutilar» la línia d'FGC

Post by gatvell »

Alf, els trens son de gàlib UIC amb bogies de via mètrica.
Quan puges a un tren d'FGC la impressió que et dona d'amplada del vagó es molt semblant a la de RENFE. (RENFE 1668m d'ample de via i FGC 1000mm) Si fos estrictamente respectant el gàlib de cadascú FGC hauria de tindre uns vagons 668mm (66,8cm) més estrets i no es així.
Certament son més curts doncs el traçat és el que és.

Però independentment del gàlib, es podrien anar posant travesses mixtes. El proble que jo veig, més tècnic que res més, es que a diferencia del corredor del mediterrani que son tres rails, a FGC en serien quatre ja que has de mantenir la distància a la andana i també, l'eix centrat en els túnels.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
brito_cat
N5
N5
Posts: 128
Joined: Tuesday 17/06/2008 21:53
Location: Sant Joan de Vilatorrada

Re: L'Ajuntament de Manresa pretén «mutilar» la línia d'FGC

Post by brito_cat »

La tendència natural de l'Avinguda Abat Oliba és passar per aquesta zona a una cota més alta que no ho fa ara, no pas a una cota més baixa encara.
Així que hi ha tres opcions:

- Rebaixar la cota de la via paulatinament des de Manresa Alta i alhora pujar la cota de l'avinguda (no sé si hi hauria espai per fer-ho) i substituïr el baixador per una estació soterrada.

- Traslladar el baixador 200 metres enrera i deixar-lo just alineat amb les façanes del Camps i Fabrés (amb una sola via)

- Deixar-ho tot com està
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”