Com es pot comprovar en aquest fil, viatjar en tren és totalment segur.
Grans accidents ferroviaris de la història d'Espanya
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Grans accidents ferroviaris de la història d'Espanya
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Comparació
Havent captat el fons irònic del teu missatge, us convido a esbrinar quantes persones han perdut la vida a les carreteres catalanes i espanyoles als darrers 150 anys.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Comparació
De hecho, recuerdo una estadística según la cual para los ocupantes del vehículo el tren es incluso más seguro que el avión. Muchas de las muertes registradas por trenes son de gente que no iba en el tren.Guigui wrote:Havent captat el fons irònic del teu missatge, us convido a esbrinar quantes persones han perdut la vida a les carreteres catalanes i espanyoles als darrers 150 anys.
Re: Grans accidents ferroviaris de la història d'Espanya
Respecte l'accident de Torre del Bierzo, hi ha un article molt bo de la Via Libre, mel van passar digitalitzat però pesa molt (3,3MB). El cas és que les doble tracció eren habituals per fer el descens cap a Torre del Bierzo i a l'exprés se li va segregar una de les màquines (segons aquest article ) precisament per problemes en els frens ( no se li va afegir, com diu a la ferropedia ). Això va fer que una sola màquina no pogués amb tot el tren produint una deriva del convoi.
Respecte el tema de morts, es diu que de 500 a 800 és bastant exagerat, però si que podrien haver estat entre 100 i 200, bàsicament perque el tunel ( d'un centenar de metres ) només van entrar-hi la màquina i els primers cotxes, que eren de paqueteria i un o dos cotxes de viatgers. Els altres vàren quedar fora del túnel lliuran-se del incendi posterior.
Respecte el tema de morts, es diu que de 500 a 800 és bastant exagerat, però si que podrien haver estat entre 100 i 200, bàsicament perque el tunel ( d'un centenar de metres ) només van entrar-hi la màquina i els primers cotxes, que eren de paqueteria i un o dos cotxes de viatgers. Els altres vàren quedar fora del túnel lliuran-se del incendi posterior.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Grans accidents ferroviaris de la història d'Espanya
MZA_1600
Respecte a que si és exagerada la quantitat de morts en el tren. Dius que no podria haver molta gent ja que només un o dos cotxes de passatgers van quedar dins el túnel i que després es van cremar.
Tingues present que hi ha més factors. Només cal tindre present l'accident de Santiago de Compostela, on no hi ha hagut cap incendi (un de localitzat al generador dièsel) ni l'efecte túnel (que amb el fum quedes encegat i no saps si anar endavant o endarrera). Els morts son, sobretot, per la desacceleració de 190 a 0Km/h en molts pocs metres.
En aquest accident del Bierzo, caldria tindre una estimació de la vel·locitat que duia el tren de pasatgers en el moment de xocar amb el tren de manteniment i a partir d'aquí es podria determinar si hi havia una alta probabilitat de morir per la frenada sobtada del tren de pasatgers.
Amb la censura de llavors es molt difícil esbrinar que va succeïr realment.
Respecte a que si és exagerada la quantitat de morts en el tren. Dius que no podria haver molta gent ja que només un o dos cotxes de passatgers van quedar dins el túnel i que després es van cremar.
Tingues present que hi ha més factors. Només cal tindre present l'accident de Santiago de Compostela, on no hi ha hagut cap incendi (un de localitzat al generador dièsel) ni l'efecte túnel (que amb el fum quedes encegat i no saps si anar endavant o endarrera). Els morts son, sobretot, per la desacceleració de 190 a 0Km/h en molts pocs metres.
En aquest accident del Bierzo, caldria tindre una estimació de la vel·locitat que duia el tren de pasatgers en el moment de xocar amb el tren de manteniment i a partir d'aquí es podria determinar si hi havia una alta probabilitat de morir per la frenada sobtada del tren de pasatgers.
Amb la censura de llavors es molt difícil esbrinar que va succeïr realment.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Frens als cotxes
I, és que antigament no duien frens tots els cotxes? I el guardafrens?
Re: Grans accidents ferroviaris de la història d'Espanya
Hola a tothom:
Un altre accident important, y no gaire conegut es el de Villar de los Alamos. Van xocar frontalment el Sudexpres (Irun-Lisboa) i el Correu de Fuentes de Oñoro a Medina del Campo. Un Balanç de mes de 30 Morts (30/32) i molts ferits greus. El Sudexpres anaba amb doble tracció (241 + 240) i el correu amb una 242 (ex 1600 de MZA).
Salutacions.
Un altre accident important, y no gaire conegut es el de Villar de los Alamos. Van xocar frontalment el Sudexpres (Irun-Lisboa) i el Correu de Fuentes de Oñoro a Medina del Campo. Un Balanç de mes de 30 Morts (30/32) i molts ferits greus. El Sudexpres anaba amb doble tracció (241 + 240) i el correu amb una 242 (ex 1600 de MZA).
Salutacions.
Re: Frens als cotxes
Hola a tothom:Javi M wrote:I, és que antigament no duien frens tots els cotxes? I el guardafrens?
Mira, el freno continuo automático a pesar de ser un invento de hace años,en según que paises aun se tardó en aplicarlo al 100% de los trenes. Segun la Cia. El trazado de tramo,etc. se debia de poner un vehiculo con guardafrenos, por "X" vehiculos sin freno. El maquinista, por medio del silbato de la locomotora solicitaba a los guardafrenos que apretaran los frenos de tornillo, o bien los aflojaran.Hay que tener en cuenta que esto sucedia principalmente en trenes de mercancias, y estos circulaban a velocidades bastante bajas. Si te fijas sobre todo en fotos antiguas de vagones de mercancias, junto a la letra que indica la serie del vehiculo, aparecia una "F" que indicaba los tipos de freno que disponia dicho vagon. (Por ejemplo J Fhv era un vagon serie J con Frenos de husillo y vacio, si era J Fh era que solo tenia freno de husillo, etc) Tambien existian vagones que aunque en los extremos tenian mangueras para freno, solo disponian de un tubo de paso, en este caso se intercalaban entre vagones con freno automático.
Saludos