També hi havia el "sistema de comunicació entre estacions", que et posava en contacte amb els comandaments locals de les estacions colaterals. El sistema de comunicació era un telèfon de magneto (és a dir, la tensió de trucada la genera el propi usuari del telèfon fen voltes a una maneta, com al començament de les xarxes telefòniques. En tots els casos que he vist eren telèfons d'aquells fabricats per Standard Eléctrica, com gairebé tot el material que muntava Telefònica. en alguns casos eren telèfons de pasta de baquelita negra, de sobretaula o murals, i en altres casos eren telèfons murals de fusta amb les campanes del timbre al davant. Hi havia una petita clau commutadora que feia que el telèfon que hom fes servir es connectés amb el telèfon d'una estació colateral o altra.El LLOP wrote:Això que dieu son els comandaments locals dels enclavament i encara existeixen però ara son PC's.
Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
També n'hi ha de metàl-lics. Per exemple, Fabra i Puig.Adolescent barceloní wrote:Ara, que jo sàpiga, tots els bancs del metro són blancs o grisos, i de plàstic o pedra, no?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
Aquests telèfons que comenten es diuen òmnibus, i funcionen tal com tu dius. També hi havien de metàl·lics, instal·lats a les cues de maniobres. El que feien era possar en contacte els caps de les estacions col·laterals. Els enclavaments locals es troben únicament on hi han canvis d'agulles.awe wrote:També hi havia el "sistema de comunicació entre estacions", que et posava en contacte amb els comandaments locals de les estacions colaterals. El sistema de comunicació era un telèfon de magneto (és a dir, la tensió de trucada la genera el propi usuari del telèfon fen voltes a una maneta, com al començament de les xarxes telefòniques. En tots els casos que he vist eren telèfons d'aquells fabricats per Standard Eléctrica, com gairebé tot el material que muntava Telefònica. en alguns casos eren telèfons de pasta de baquelita negra, de sobretaula o murals, i en altres casos eren telèfons murals de fusta amb les campanes del timbre al davant. Hi havia una petita clau commutadora que feia que el telèfon que hom fes servir es connectés amb el telèfon d'una estació colateral o altra.El LLOP wrote:Això que dieu son els comandaments locals dels enclavament i encara existeixen però ara son PC's.
Per no estar tota l'estona fora del tòpic, plantejo la possibilitat de modificar el títol del post eliminant lo dels bancs. D'aquesta manera ho englobaria tot.
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
La cosa quedaria així: Més detalls freaks del metro 80sEl LLOP wrote:Per no estar tota l'estona fora del tòpic, plantejo la possibilitat de modificar el títol del post eliminant lo dels bancs.
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
El LLOP wrote:La cosa quedaria així: Més detalls freaks del metro 80sEl LLOP wrote:Per no estar tota l'estona fora del tòpic, plantejo la possibilitat de modificar el títol del post eliminant lo dels bancs.
La proposta d'en Llop em sembla lògica però no és del tot correcta perquè coincidint amb el Campionat del Món de futbol celebrat a Espanya a mitjans de l'any 1982, va ser quan la Generalitat va posar fil a l'agulla per a normalitzar i unificar criteris en senyalítica al Metro de Barcelona i varen aparèixer els colors a les línies del Metro. Tot i que la cosa va ser molt lenta. Per això el títol proposat "Més detalls freaks del metro 80s", no el considero del tot encertat, perquè aquesta decoració kistch al Metro de Barcelona comença a finals dels 60' i desapareix al llarg dels 80'. Aquest tipus de disseny és molt propi dels anys 60 amb la generació "Beat" i el "glamour" del Bocaccio i del "Tuset Street", període del qual només resta d'aquella època la Ciutat Comtal la truiteria "Flash Flash" al carrer La Granada). Un títol més adient podria ser "Més detalls "Beat" del Metro" Com ho veieu?.
Adjunto una fotografia del 22 d'abril de 1983, dia de la inauguració de la nova senyalítica del Metro de Barcelona, en concret a la línia 4, on apareix un cartell de la Direcció General de Transports de la Generalitat de Catalunya "Projecte: Senyalització i informació del Ferrocarril Metropolità de Barcelona" . Si voleu, un altre dia podem parlar amb quines circumstàncies es va adjudicar la senyalitica del Metro.
jms
- Attachments
-
- TMB_22abril1983_JosepMiquel.jpg (155 KiB) Viewed 8029 times
-
- TMB-detall senyalítica_22abril1983_JosepMiquel.jpg (177.55 KiB) Viewed 8029 times
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
Home!, que aquest tema és un dels mítics del fòrum (camí dels 8 anys), d'una època [del propi fòrum, vull dir] bastant "freak" (valgui la redundància) que, tot sigui dit, ja comença a quedar una mica lluny en el temps... No li canvieu el nom!, que en la seva imperfecció rau part del seu encant
Es podria afegir un pietós "i d'altres" al final, potser...
Es podria afegir un pietós "i d'altres" al final, potser...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
jo crec que no cal....
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
Voldría fer un comentari sobre la primera senyalització de la Generalitat (similar a l'actual). Si us fixeu son lletres blanques en un fons gris clar y el nom de les estacions en blanc amb fons groc. Eren unes tonalitats molt poc encertades. Jo vivía prop de Joanic i recordo que la meva mare, que ja hi veia molt poc, sempre em deia que aquesta combinació de colors feia que no hi veies res. Tot un encert elc colors actuals, escrit en negre, però mantenint el mateix sistema.
De fet si us fixeu en la foto de l'anterior missatge, a la barra d'estacions, els noms no es poden distingir. A la línia groga aquest efecte s'accentuava.
De fet si us fixeu en la foto de l'anterior missatge, a la barra d'estacions, els noms no es poden distingir. A la línia groga aquest efecte s'accentuava.
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
jms wrote:El LLOP wrote:La cosa quedaria així: Més detalls freaks del metro 80sEl LLOP wrote:Per no estar tota l'estona fora del tòpic, plantejo la possibilitat de modificar el títol del post eliminant lo dels bancs.
La proposta d'en Llop em sembla lògica però no és del tot correcta perquè coincidint amb el Campionat del Món de futbol celebrat a Espanya a mitjans de l'any 1982, va ser quan la Generalitat va posar fil a l'agulla per a normalitzar i unificar criteris en senyalítica al Metro de Barcelona i varen aparèixer els colors a les línies del Metro. Tot i que la cosa va ser molt lenta. Per això el títol proposat "Més detalls freaks del metro 80s", no el considero del tot encertat, perquè aquesta decoració kistch al Metro de Barcelona comença a finals dels 60' i desapareix al llarg dels 80'. Aquest tipus de disseny és molt propi dels anys 60 amb la generació "Beat" i el "glamour" del Bocaccio i del "Tuset Street", període del qual només resta d'aquella època la Ciutat Comtal la truiteria "Flash Flash" al carrer La Granada). Un títol més adient podria ser "Més detalls "Beat" del Metro" Com ho veieu?.
Adjunto una fotografia del 22 d'abril de 1983, dia de la inauguració de la nova senyalítica del Metro de Barcelona, en concret a la línia 4, on apareix un cartell de la Direcció General de Transports de la Generalitat de Catalunya "Projecte: Senyalització i informació del Ferrocarril Metropolità de Barcelona" . Si voleu, un altre dia podem parlar amb quines circumstàncies es va adjudicar la senyalitica del Metro.
jms
Hola jms,
Aquestes fotos les vas fer tu? Si es així en tens alguna on es vegi un pla general d'aquesta estació o qualsevol de la L4 on es vegi l'efecte que produeixen les lletres blanques sobre fons groc al llarg de l'andana?
Gràcies,
PD: Per cert, a mi m'interessa força el tema del canvi de senyalètica durant els anys 80 al metro
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
No creo que estos mitos de la barcelona, como bien hablais, desde los años 60 a 80 , sean para clasificarlos de frikis. Son historia de nuestra ciudad, de nuestra juventud y con recuerdos positivos. Por otra parte me acuerdo perfectamente de aquellos bancos , de las basculas, de las maquinas de chiquet..... Me acuerdo que colarse en el metro era de ser un gallito etc etc, por lo tanto el calificativo friki no lo acepto.
friki puede ser por ejemplo, los ascensores de la estacion de singuerlin que la mitad suben y bajan llenos de aire, si que son frikis ....Pero frikis ffikis frikis....
friki puede ser por ejemplo, los ascensores de la estacion de singuerlin que la mitad suben y bajan llenos de aire, si que son frikis ....Pero frikis ffikis frikis....
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
Henry 030, les fotografies són meves i n'hauria de tenir algunes més, però les haig de buscar. Deixem temps.
Avui us presento unes curiositats. Estan realitzades el 12 de novembre de 1976 a Buxeres, segons la toponímia del moment, quan solament faltava una setmana (24 de novem¡bre) per a la prol.longació fins a "San Ildefonso". L'indicador de la línia V (amb xifres romanes) a Buxeres, sorprenentment no contempla el nom de les parades fins la nova estació terminal. A part de la catalanització dels noms de les estacions en els següents anys, altres rebrien noms que reflectien millor la propera nova realitat política.
jms
Avui us presento unes curiositats. Estan realitzades el 12 de novembre de 1976 a Buxeres, segons la toponímia del moment, quan solament faltava una setmana (24 de novem¡bre) per a la prol.longació fins a "San Ildefonso". L'indicador de la línia V (amb xifres romanes) a Buxeres, sorprenentment no contempla el nom de les parades fins la nova estació terminal. A part de la catalanització dels noms de les estacions en els següents anys, altres rebrien noms que reflectien millor la propera nova realitat política.
jms
- Attachments
-
- FcMB-LV_Buxeres-detall_12novembre1976_JosepMiquel.jpg (257.35 KiB) Viewed 7716 times
-
- FcMB-LV-cartell-línia_CanBuxeres_12novembre1976_JosepMiquel.jpg (239.51 KiB) Viewed 7716 times
Canvi als 90
Si no m'equivoco, va haver una temporada en què la senyalètica de la L4 va canviar a l'estic L2 "old times":eolosbcn wrote:Voldría fer un comentari sobre la primera senyalització de la Generalitat (similar a l'actual). Si us fixeu son lletres blanques en un fons gris clar y el nom de les estacions en blanc amb fons groc. Eren unes tonalitats molt poc encertades. Jo vivía prop de Joanic i recordo que la meva mare, que ja hi veia molt poc, sempre em deia que aquesta combinació de colors feia que no hi veies res. Tot un encert elc colors actuals, escrit en negre, però mantenint el mateix sistema.
De fet si us fixeu en la foto de l'anterior missatge, a la barra d'estacions, els noms no es poden distingir. A la línia groga aquest efecte s'accentuava.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
He trobat aquesta imatge de la línia 4 on podem veure la decoració de les estacions, amb el amplis bancs, de les noves línies del Metro de Barcelona propis dels anys 70.
jms
jms
- Attachments
-
- Metro_BCN_L4.jpg (242.92 KiB) Viewed 7352 times
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
Què bonica i què neta està l'estació! Sembla un final. Quina estació és?jms wrote:He trobat aquesta imatge de la línia 4 on podem veure la decoració de les estacions, amb el amplis bancs, de les noves línies del Metro de Barcelona propis dels anys 70.
jms
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
És l'actual estació de Ciutadella-Vila Olímpica, que quan es va fer la foto era Ribera (vist en un comentari de Red Ferroviaria de Barcelona)Renfe445 wrote: Què bonica i què neta està l'estació! Sembla un final. Quina estació és?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sembla més Barceloneta
Dubto que ho sigui, ja que el túnel pel costat Barceloneta (la sortida queda a l'altre extrem) és recte, contràriament al que indiquen les llums que es veuen al fons. Per això, em decantaria més aviat per Barceloneta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sembla més Barceloneta
Però l'estació de Barceloneta descriu una corba lleugera, mentre que la de la foto és completament recta. Per les rajoles, mirant les fotos de trenscat.cat diria que també podria ser Poblenou.Guigui wrote:Dubto que ho sigui, ja que el túnel pel costat Barceloneta (la sortida queda a l'altre extrem) és recte, contràriament al que indiquen les llums que es veuen al fons. Per això, em decantaria més aviat per Barceloneta.
Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors
El nom de l'estacio no es pot llegir pero si us fixeu be es una paraula molt curta, ja que sobre mot espai fins als vertex del romb, jo diria que diu Ribera.
Mireu tambe aquesta foto d'en Bernat Borras de trenscat...les portes de final coincideixen a la perfeccio.
Mireu tambe aquesta foto d'en Bernat Borras de trenscat...les portes de final coincideixen a la perfeccio.
Last edited by voltrega on Sunday 20/10/2013 17:04, edited 1 time in total.
El meu bloc:http://elsmeustrens.wordpress.com/
La meva web personal:http://www.badal.org/
El meu Flickr:http://www.flickr.com/photos/angelbadal/
La meva web personal:http://www.badal.org/
El meu Flickr:http://www.flickr.com/photos/angelbadal/