Lliberalització dels trens turístics
Lliberalització dels trens turístics
http://www.scoop.it/t/cultura-de-tren/p ... -en-marcha
La liberalización de los trenes turísticos, en marcha
El Boletín Oficial del Estado (BOE) del jueves 26 de julio ha publicado la orden de apertura a la competencia del servicio de transporte ferroviario turístico, que entrará en vigor a partir del próximo 31 de julio. Las empresas que opten a estos sevicios ferroviarios deberán estar habilitadas para prestarlos y haber obtenido la correspondiente capacidad de infraestructura.
El document del BOE, a http://www.boe.es/boe/dias/2013/07/25/p ... 3-8084.pdf
La liberalización de los trenes turísticos, en marcha
El Boletín Oficial del Estado (BOE) del jueves 26 de julio ha publicado la orden de apertura a la competencia del servicio de transporte ferroviario turístico, que entrará en vigor a partir del próximo 31 de julio. Las empresas que opten a estos sevicios ferroviarios deberán estar habilitadas para prestarlos y haber obtenido la correspondiente capacidad de infraestructura.
El document del BOE, a http://www.boe.es/boe/dias/2013/07/25/p ... 3-8084.pdf
Re: Lliberalització dels trens turístics
Si no he llegit malament, aquesta llei està feta a mida per a la "Fundación", ja que per a crear un tren turístic s'han de complir unes condicions que no tenen cap lògica, amb un control total sobre la possible empresa que s'hi vulgui dedicar. Parla de temps amb pernoctacions mínimes, manutenció, venda de places totals, etc... Per un altre costat, aquests trens és diferencien dels classificats com a trens històrics iq ue estarien formats per a vehicles classificats com a tals. Baja, patètic, qui ha fet aquesta llei hauria de sortir de la "Piel de Toro" i voltar una mica.
jms
jms
Re: Lliberalització dels trens turístics
Sobre aquesta Ordre, voldria fer un parell de comentaris.
La primera, que es fa una distinció entre "trens turístics" i "trens històrics", de manera que només s'aplica als primers. Per tant, ni els trens de la Fundación, ni de la CGFT ni de cap altre entitat que es faci amb material històric i per una associació registrada per la Fundació, són objecte d'aquesta Ordre.
La segona, és, precisament, que els trens històrics es remeten "a su normativa específica", que no sabem quina és...
Per tant: els trens històrics no tenen cap més regulació que les ordres i circulars que estableixi la pròpia ADIF/RENFE/Fundació. No ha canviat res per ells amb aquesta Ordre.
Aquesta Ordre del MIFO només us servirà si voleu muntar qualsevol mena de "Sunrail" per qualsevol ruta ferroviària d'ADIF, amb material convencional (com a molt, amb un 432 o un 592, que encara en queden alguns en servei...). En aquesta línia, RENFE-O està treballant en la possibilitat de posar els seus trens en lloguer.
La primera, que es fa una distinció entre "trens turístics" i "trens històrics", de manera que només s'aplica als primers. Per tant, ni els trens de la Fundación, ni de la CGFT ni de cap altre entitat que es faci amb material històric i per una associació registrada per la Fundació, són objecte d'aquesta Ordre.
La segona, és, precisament, que els trens històrics es remeten "a su normativa específica", que no sabem quina és...
Per tant: els trens històrics no tenen cap més regulació que les ordres i circulars que estableixi la pròpia ADIF/RENFE/Fundació. No ha canviat res per ells amb aquesta Ordre.
Aquesta Ordre del MIFO només us servirà si voleu muntar qualsevol mena de "Sunrail" per qualsevol ruta ferroviària d'ADIF, amb material convencional (com a molt, amb un 432 o un 592, que encara en queden alguns en servei...). En aquesta línia, RENFE-O està treballant en la possibilitat de posar els seus trens en lloguer.
Re: Lliberalització dels trens turístics
com veurieu un Tren Turístic Barcelona Estació de FrançA - Mataró - Girona - Portbou - París? Un acord entre Fgc/adif i Sncf. On la primera parada seria Matató explicant la primera línia Península Ibèrica i després parades a la gran Ciutat de Girona l'espectacular Estació de Portbou i després negociar amb Sncf la ruta abans de París.
Important adaptar tercer carril Uic entre Edf i Portbou!!!
Què penseu??? ????
Important adaptar tercer carril Uic entre Edf i Portbou!!!
Què penseu??? ????
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Lliberalització dels trens turístics
Yo propongo usar material Talgo III y hacer el trayecto con cambio de ancho como siempre se ha hechosortrens wrote:com veurieu un Tren Turístic Barcelona Estació de FrançA - Mataró - Girona - Portbou - París? Un acord entre Fgc/adif i Sncf. On la primera parada seria Matató explicant la primera línia Península Ibèrica i després parades a la gran Ciutat de Girona l'espectacular Estació de Portbou i després negociar amb Sncf la ruta abans de París.
Important adaptar tercer carril Uic entre Edf i Portbou!!!
Què penseu??? ????
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Lliberalització dels trens turístics
La idea em sembla bona. AMb un tren meritós de ser turístic.
Ara, com ens ho fem per saltar-nos tots els trens que hi ha per davant?
Però si, m'agrada.
Ara, com ens ho fem per saltar-nos tots els trens que hi ha per davant?
Però si, m'agrada.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Lliberalització dels trens turístics
De la misma manera que lo hace el Estrella o el Talgo a Montpelliergatvell wrote:La idea em sembla bona. AMb un tren meritós de ser turístic.
Ara, com ens ho fem per saltar-nos tots els trens que hi ha per davant?
Però si, m'agrada.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Lliberalització dels trens turístics
I com ho fan aquests dos?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Lliberalització dels trens turístics
Entre Barcelona i Portbou podria ser, però fins a París jo no li veig un "èxit de masses" si no és que entre Portbou i París continua havent-hi més "teca visitable".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Lliberalització dels trens turístics
Podem proposar 1.000 trens amb 1.000 composicions diferents, però és fer volar coloms. L'important és trobar el finançament per realitzar-los i això no existeix, ni públic ni privat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Lliberalització dels trens turístics
Parlant de trens turistics...
Per exemple avui surt de Cerbere 18h un tren turistic a Alemanya. El servei comercial comença a Perpinyà a les 19h47. El tren va arribar el 24 de juliol.
Mercat hi ha...
Per exemple avui surt de Cerbere 18h un tren turistic a Alemanya. El servei comercial comença a Perpinyà a les 19h47. El tren va arribar el 24 de juliol.
Mercat hi ha...