Molts ferrocarrils eren rendibles abans que els estats comencessin a construir grans xarxes de carretera a costa dels impostos de tots.wefer wrote: Però si us plau: acabem ja d'una vegada amb la farragosa cantarella de que el transport privat té un gran cost econòmic a la societat i que el transport públic és econòmicament sostenible. No és veritat.
Desdoblament de l'Eix Transversal
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Parteixes de premises errònies i, com era d'esperar, acabes amb conclusions errònies.alf_ wrote:Según tu lógica no harían falta los peajes a la sombra, porque con los impuestos que paga el coche da de sobras para pagar los desdoblamientos. Si hace falta concesionar una vialidad, es porque no se puede pagar íntegramente con dinero público, entonces será que lo que pagan los coches en impuestos no es suficiente para todas las carreteras que utiliza.
A Espanya i que jo sàpiga a tot arreu del món la majoria dels impostos no són finalistes. Per això resulta absolutament inconsistent l'argument que dones.
Els impostos que es recapten en els carburants van a una caixa comuna, a l'igual que els que es recapten en l'IRPF o en qualsevol altra impost/taxa (precisament ho comenta el text posat per Ferry1ac1). No costa gaire entendre que si no fos així, no es podrien tenir hospitals gratuïts, escoles subvencionades i, el més important en aquest fòrum, transport públic fortament subvencionat. Curiosament, seguint la teva lògica, cap d'aquests serveis existiria.
No coneixes gens el funcionament de l'administració. L'administració bàsicament és corrupció i tràfic d'influèncioes per a benefeciar a uns quants. L'adjudicació dels contractes gairebé mai tenen res a veure amb el que sigui més barat o el millorno creo que a la GenCat le haga mucha gracia tener que pagar peajes a la sombra, cuando una infraestructura construida directamente por el gobierno a la larga sale más barata.
- Sabies que el cost de les autopistes d'Abertis ja ha estat repagat per triplicat, com a mínim, i seguim pagant peatges?
- Sabies que França, amb 7.000 Km d'autopistes de peatges, recapta el mateix anualment per aquest concepte que Catalunya, amb només 700 Km?
- Sabies que l'eix diagonal, per posar un exemple, una vegada finalitzat el període de peatge a l'ombrala Generalitat haurà pagat 1.400 milions d’euros, que és entre 3 i 4 vegades el seu cost de construcció?
També m'agradaria fer notar que personalment trobo imprescindible en un diàleg com aquest donar referències concretes a llocs on es puguin confirmar les dades i opinions expressades, ja que qualsevol opinió que no estigui basada en alguna referència és pura especulació sense cap més valor que una reflexió personal.
Ara ens fiem del que diguin la UE o el govern? Malament anem!!Ferry1ac1 wrote:Trobo curiós que la Comissió Europea i el Ministeri de Foment espanyol no comparteixin la teva visió.
Igualment, cada país és un món i la UE dóna recomancaions en general.
Pel que fa a Fomento, en el fons no diuen cap mentida: s'ha gastat més del que s'havia de gastar com en AVEs per tot arreu, aeroports a cada cantonada, tramvies absurds i autovies per les que no passa ningú. I ara, s'ha de treure pasta d'on sigui per pagar-ho.
Ara, d'aquí deduir que el transport privat per carretera (amb els camions ja no m'hi poso) és deficitari i el transport públic no... ho sento, però m'hi perdo. No li veig cap mena de relació.
Abans del ferrocarril eren rendibles les tartanes i les diligències. Cal dir res més?Ferry1ac1 wrote:Molts ferrocarrils eren rendibles abans que els estats comencessin a construir grans xarxes de carretera a costa dels impostos de tots.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Un sistema de peajes mal planteado no invalida en lo más mínimo mi tesis. Se da que aquí hemos permitido, burros que somos, que se mantengan unas concesiones que deberían de haber caducado y que cobran unos peajes exagerados. Abertis consigue recaudar 700 millones al año, idealmente si fueran peajes públicos esto lo recaudaría la GenCat y desde toda la red no sólamente el 50% por lo que serían mucho más baratos los peajes. El mantenimiento de las autovías costará 90 millones, ¿y lo que construímos cada año de autovías? No parece una cifra exorbitada en recaudación si las autovías deben ser de alguna forma económicamente sustentables. Yo en ningun momento he defendido una debacle como lo de Abertis, sólamente he defendido el concepto del peaje, se entiende que bien aplicado y no a la bananera. Pero supongo que es más fácil caer en los sectarismos de siempre en lugar de ver un término medio como lo podrían ser peajes generalizados pero mucho más económicos que ahora. Porque a ti apenas te duele si en lugar de pagar 10 euros de peaje pagar 2, pero ya solo con esa recaudación probablemente sería posible cubrir buena parte de los costes de las vialidades de gran capacidad. Si alguien defiende los peajes, no tienes que leer lo que no hay escrito y asumir que esta defendiendo a Abertis o un cobro excesivo.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Molt d'acord amb tot l'expositiu d'En Wefer. Salut!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Un parell de referències més:
Amb els enllaços anteriors no vull dir que estigui d'acord amb tot el que s'hi diu, només m'interessen les xifres en sí.
http://www.elconfidencial.com/espana/20 ... quo-107105El Confidencial wrote:El presidente de Automovilistas Europeos, Mario Arnaldo, quiere acabar con el “bulo” de que el impuesto de circulación no cubre el coste total de las carreteras. “Que no nos engañen: los conductores pagamos anualmente 25.000 millones de euros en impuestos, mientras que el mantenimiento del asfalto no llega a 1.800 millones. ¿Dónde se va el resto del dinero?”.
http://www.cincodias.com/articulo/econo ... scdieco_1/Cinco Días wrote:España, a la cola de la UE en conservación de carreteras
El cambio experimentado en España por la red estatal de carreteras ha incrementado las necesidades de invertir en su conservación. Un estudio que permite comparar con datos homogéneos el gasto en mantenimiento de los principales países europeos desvela que España se mantiene en el furgón de cola, con poco más de 29.000 euros por kilómetro al año. Lejos está de los 245.000 de Holanda o de los 115.000 de Reino Unido.
[...]
Las cifras estudiadas, que datan de 2007 (último ejercicio para el que se dispone de datos homogéneos), sostienen que ese ejercicio Fomento invirtió 718 millones de euros a esas tareas. Sólo tres países superaron a España.
http://www.elblogsalmon.com/indicadores ... a-gasolinahttp://www.elblogsalmon.com wrote:dentro de los mapas impositivos, los hidrocarburos son una fuente importante de ingresos tributarios, ascendiendo su recaudación global a 16.684 millones de euros. El sobrecoste para los consumidores en términos porcentuales sobre los valores origen de las gasolinas representan 112% para la gasolina, 81,5% para el gasóleo y 35,1% para gasóleos bonificados.
Amb els enllaços anteriors no vull dir que estigui d'acord amb tot el que s'hi diu, només m'interessen les xifres en sí.
Amb això estem d'acordalf_ wrote:Yo en ningun momento he defendido una debacle como lo de Abertis, sólamente he defendido el concepto del peaje, se entiende que bien aplicado y no a la bananera
Els sectarismes poden venir dels dos extrems, no només d'un.alf_ wrote:Supongo que es más fácil caer en los sectarismos de siempre en lugar de ver un término medio
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Vols dir que no confons dues coses? Si no m'erro, la taxa sí es finalista, i l'impost no. Els impostos van a la caixa única i se'n fa el que el govern de torn estimi és escaient. La taxa, en canvi, sí que és finalista:wefer wrote:Parteixes de premises errònies i, com era d'esperar, acabes amb conclusions errònies.
A Espanya i que jo sàpiga a tot arreu del món la majoria dels impostos no són finalistes. Per això resulta absolutament inconsistent l'argument que dones.
Els impostos que es recapten en els carburants van a una caixa comuna, a l'igual que els que es recapten en l'IRPF o en qualsevol altra impost/taxa (precisament ho comenta el text posat per Ferry1ac1). No costa gaire entendre que si no fos així, no es podrien tenir hospitals gratuïts, escoles subvencionades i, el més important en aquest fòrum, transport públic fortament subvencionat. Curiosament, seguint la teva lògica, cap d'aquests serveis existiria.
- La taxa de recollida d'escombraries només serveix per aquest servei.
- La nova taxa turística de la Generalitat ha d'ésser reinvertida en el sector del turisme.
- La taxa de reciclatge hi és només per això.
Etc.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Els impostos dels carburants? A pagar l'AVE i els subsidis del carbó. No és un impost que recaigui al manteniment de les carreteres.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
No és aquest el tema del fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Les obres de correcció del moviment de terres i re-asfaltat a l'alçada de Calaf - Rajadell ja estan acabades. Ara tot el tram Cervera - Manresa es pot tornar a fer a 120km/h
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Ara estan a la sortida IGUALADA - TARRAGONA que es troba oberta però tot el tram anterior en obres.komatek wrote:Les obres de correcció del moviment de terres i re-asfaltat a l'alçada de Calaf - Rajadell ja estan acabades. Ara tot el tram Cervera - Manresa es pot tornar a fer a 120km/h
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
He passat avui i no n'he vist cap. És a la sortida o ja un cop agafat l'eix diagonal?
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Era abans de la sortida suposo que ja estarà enllestida l'obra.komatek wrote:He passat avui i no n'he vist cap. És a la sortida o ja un cop agafat l'eix diagonal?
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Diari de Girona, 28 de novembre de 2013 wrote: Els transportistes gironins demanen al Govern que es repensi l´eurovinyeta
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Regió-7, 2 de febrer de 2014 wrote: Mor un home de 68 anys després de quedar malferit ahir en un accident a l´Eix, a Artés
La víctima mortal, José C.P., veí de la Bisbal d'Empordà, va sortir de la via i va xocar contra la mitjana. És el primer accident mortal en aquesta via d'ençà del seu desdoblament fa poc més d'un any
[...]
Diari de Girona, 2 de febrer de 2014 wrote: Mor un veí de la Bisbal d´Empordà després de quedar malferit ahir en un accident a l´Eix
La víctima mortal, José C.P., de 68 anys, va sortir de la via i va xocar contra la mitjana a la C-25, al seu pas pel Bages
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Regió-7, 7 de febrer de 2014 wrote: Tornen a aparèixer bonys a la calçada de l´Eix un any després de la seva inauguració
El Departament de Territori i Sostenibilitat situa la causa en una mala compactació de la via durant l'execució de les obres
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... comentaris
Els transportistes amenacen amb marxes lentes a l'Eix si s'implanta l'eurovinyeta
Consideren que perjudicarà "greument' la indústria càrnia i agroalimentària del territori
Nació Digital | Actualitzat el 04/03/2014 a les 12:02hArxivat a: Societat, C-25, Eix Transversal, eurovinyeta
Els transportistes catalans amenacen amb vagues i marxes lentes si la Generalitat tira endavant l'eurovinyeta a l'Eix Transversal. El Govern té la intenció d'aplicar el nou peatge específic per a camions el segon semestre d'any al llarg dels 153 quilòmetres que té la via entre Girona i Lleida.
El portaveu dels transportistes, Carles Palacio, assegura que l'eurovinyeta és "un impost sagnant", que encarirà fins a un 15% el preu del transport, i reclama a la Generalitat que en posposi l'aplicació, seguint l'exemple de França. També diu que perjudicarà "greument" la indústria càrnia i agroalimentària del territori, perquè els camioners que facin grans recorreguts circularan per vies alternatives gratuïtes.
Els transportistes amenacen amb marxes lentes a l'Eix si s'implanta l'eurovinyeta
Consideren que perjudicarà "greument' la indústria càrnia i agroalimentària del territori
Nació Digital | Actualitzat el 04/03/2014 a les 12:02hArxivat a: Societat, C-25, Eix Transversal, eurovinyeta
Els transportistes catalans amenacen amb vagues i marxes lentes si la Generalitat tira endavant l'eurovinyeta a l'Eix Transversal. El Govern té la intenció d'aplicar el nou peatge específic per a camions el segon semestre d'any al llarg dels 153 quilòmetres que té la via entre Girona i Lleida.
El portaveu dels transportistes, Carles Palacio, assegura que l'eurovinyeta és "un impost sagnant", que encarirà fins a un 15% el preu del transport, i reclama a la Generalitat que en posposi l'aplicació, seguint l'exemple de França. També diu que perjudicarà "greument" la indústria càrnia i agroalimentària del territori, perquè els camioners que facin grans recorreguts circularan per vies alternatives gratuïtes.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Regió-7, 5 de març de 2014 wrote: Amenacen amb protestes si s´aplica l´eurovinyeta a l´Eix
Els transportistes calculen que el nou peatge específic per a camions suposarà encarir fins a un 15% els costos
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cas semblant
Veient com els ha acabat afectant la prohibició de pas per l'N-II al Gironès i l'Empordà, queda clar que l'Eurovinyeta és una bona idea.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Diari de Girona, 6 de març de 2014 wrote: Els camioners, sense veu per negociar l´eurovinyeta
Els transportistes lamenten no ser inclosos en una reunió celebrada al gener amb entitats i administracions per tractar el peatge a l'Eix
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Regió-7, 11 de juny de 2014 wrote: L´eix Transversal al Bages no es treu de sobre els bonys i torna a estar en obres
Aquesta setmana han tornat a iniciar treballs per reparar deformacions a la calçada entre Sant Joan i Aguilar
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.