Material històric abandonat
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Material històric abandonat
Amb aquest succés inauguro aquest fil, que pretendrà recopilar aquells succesos relacionats amb el material històric transportil abandonat (missatge editat):
Redacció | Actualitzat el 01/04/2012 a les 16:10h
Crema una locomotora en un hangar abandonat de l'estació de Ripoll
Dues dotacions dels Bombers han apagat l'incendi
Dues dotacions dels Bombers de la Generalitat han apagat cap a la una de la matinada d'aquest diumenge un petit incendi que s'ha declarat a un magatzem abandonat de l'estació de tren de Ripoll. El sinistre, que ha cremat una antiga locomotora, s'ha produït a l'hangar situat a tocar de l'estació d'autobusos, al carrer Progrés.
Els Bombers han pogut apagar en poca estona un incendi que no ha provocat cap dany personal però que ha contribuït a degradar encara més aquest element del patrimoni ferroviari de la vila.
Font: http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... cio/ripoll. Se suposa que estem parlant en quant a la màquina a la llevaneus 300-100 apartada a l'interior de les cotxeres ferroviàries de Ripoll, que segurament hauran quedat parcialment més malmeses del que ja estaven.
Redacció | Actualitzat el 01/04/2012 a les 16:10h
Crema una locomotora en un hangar abandonat de l'estació de Ripoll
Dues dotacions dels Bombers han apagat l'incendi
Dues dotacions dels Bombers de la Generalitat han apagat cap a la una de la matinada d'aquest diumenge un petit incendi que s'ha declarat a un magatzem abandonat de l'estació de tren de Ripoll. El sinistre, que ha cremat una antiga locomotora, s'ha produït a l'hangar situat a tocar de l'estació d'autobusos, al carrer Progrés.
Els Bombers han pogut apagar en poca estona un incendi que no ha provocat cap dany personal però que ha contribuït a degradar encara més aquest element del patrimoni ferroviari de la vila.
Font: http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... cio/ripoll. Se suposa que estem parlant en quant a la màquina a la llevaneus 300-100 apartada a l'interior de les cotxeres ferroviàries de Ripoll, que segurament hauran quedat parcialment més malmeses del que ja estaven.
Re: Material històric abandonat
aquí es resumeix com està gran part del patrimoni ferroviari històric del nostre país: abandonat.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Material històric abandonat
Per desgràcia així és, el fet que la memòria històrica industrial no sigui valorada com correspon i estigui poc divulgada en general, afecta al conjunt del material històric, i en aquest cas amb el ferrocarril com a exponent molt involucrat. Si a això afegim com a elements fonamentals la deixadesa i les traves de tot tipus davant qualsevol iniciativa que tingui com a resultat posar en valor el patrimoni històric de què es disposa, i les bretolades de certs individus (un exemple ben recent el trobem a Fornells de la Selva, ja parlat en el Fòrum), forma tot el conjunt una equació que, freqüentment, com a resultat final mostra abandonament i destrossa, i això es pot extendre en nombrosos àmbits de la societat actual.
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Re: Material històric abandonat
un raig d'esperança per el talgo III
rebut fa un moment per e-mail:
Saludos amigos!
Desde la Asociación de Amigos del Ferrocarril de Badalona y la Agrupación 5ª ZONA queremos dar las gracias a todos
quienes, de una o de otra manera, os habéis implicado en el rescate y salvación del Talgo III RD.
Y si alguno de vosotros no se ha "mojado" aún con el tema ya os falta tiempo para hacerlo! JA, JA.
Las cosas siguen su curso y en el correo electrónico de la dirección del museo de Vilanova van llegando las peticiones de
información que son prueba evidente de que los aficionados y los ferroviarios tienen interés en que éste tren vuelva a
rodar por nuestras vías.
El pasado viernes día 11 de mayo tuvo lugar una reunión en el Taller de Integria de Barcelona Can Tunis entre el Sr. Soler,
gerente del taller, la Sra. Pilar García, directora del Museu del Ferrocarril de Catalunya y el Sr. Santiago Gómez, presidente
de Amics del Ferrocarril de Badalona - Agrupación 5ª ZONA; en dicha reunión se determinaron los pasos a seguir para lograr la
recuperación del tren Talgo III RD restituyéndolo a su estado original.
Está previsto realizar las operaciones de restauración en el taller de BCN Can Tunis ante la imposibilidad de hacerlo en las
instalaciones que Talgo tiene en San Andrés Condal (actualmente sin vías suficientes para albergar el tren histórico) y una
vez restaurado el tren tendrá como base permanente las instalaciones del museo de Vilanova donde se ha habilitado una
vía para alojarlo.
Por motivos de espacio y ante el hecho de que el Talgo deberá guardarse como una rama indeformable (sin posibilidad de
segregar remolques con facilidad y volverlos a acoplar nuevamente) la composición apta para circular y realizar trenes
especiales quedará reducida a 11 remolques (dos furgones extremos, dos remolques clase preferente, un remolque
cafetería y seis remolques clase turista). Nos hubiese gustado más conservarlo en su versión actual de catorce remolques
pero creo que tendremos que renunciar a ello en pro de conseguir la viabilidad del proyecto y la supervivencia del tren.
Durante las próximas semanas continuará la labor de coordinación y preparación de las operaciones de restauración a
realizar y sería deseable, si no hay imprevistos, que el tren esté apto para circular el próximo otoño.
A medida que vayan ocurriendo los acontecimientos os mantendremos puntualmente informados.
MUCHAS GRACIAS A TODOS !
DAVID (5ª ZONA)
rebut fa un moment per e-mail:
Saludos amigos!
Desde la Asociación de Amigos del Ferrocarril de Badalona y la Agrupación 5ª ZONA queremos dar las gracias a todos
quienes, de una o de otra manera, os habéis implicado en el rescate y salvación del Talgo III RD.
Y si alguno de vosotros no se ha "mojado" aún con el tema ya os falta tiempo para hacerlo! JA, JA.
Las cosas siguen su curso y en el correo electrónico de la dirección del museo de Vilanova van llegando las peticiones de
información que son prueba evidente de que los aficionados y los ferroviarios tienen interés en que éste tren vuelva a
rodar por nuestras vías.
El pasado viernes día 11 de mayo tuvo lugar una reunión en el Taller de Integria de Barcelona Can Tunis entre el Sr. Soler,
gerente del taller, la Sra. Pilar García, directora del Museu del Ferrocarril de Catalunya y el Sr. Santiago Gómez, presidente
de Amics del Ferrocarril de Badalona - Agrupación 5ª ZONA; en dicha reunión se determinaron los pasos a seguir para lograr la
recuperación del tren Talgo III RD restituyéndolo a su estado original.
Está previsto realizar las operaciones de restauración en el taller de BCN Can Tunis ante la imposibilidad de hacerlo en las
instalaciones que Talgo tiene en San Andrés Condal (actualmente sin vías suficientes para albergar el tren histórico) y una
vez restaurado el tren tendrá como base permanente las instalaciones del museo de Vilanova donde se ha habilitado una
vía para alojarlo.
Por motivos de espacio y ante el hecho de que el Talgo deberá guardarse como una rama indeformable (sin posibilidad de
segregar remolques con facilidad y volverlos a acoplar nuevamente) la composición apta para circular y realizar trenes
especiales quedará reducida a 11 remolques (dos furgones extremos, dos remolques clase preferente, un remolque
cafetería y seis remolques clase turista). Nos hubiese gustado más conservarlo en su versión actual de catorce remolques
pero creo que tendremos que renunciar a ello en pro de conseguir la viabilidad del proyecto y la supervivencia del tren.
Durante las próximas semanas continuará la labor de coordinación y preparación de las operaciones de restauración a
realizar y sería deseable, si no hay imprevistos, que el tren esté apto para circular el próximo otoño.
A medida que vayan ocurriendo los acontecimientos os mantendremos puntualmente informados.
MUCHAS GRACIAS A TODOS !
DAVID (5ª ZONA)
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Material històric abandonat
Bona notícia la del Talgo III RD, però, ja que té caràcter positiu (de notícies negatives, malauradament, tindrem moltes per afegir a aquest tema), potser millor moure el missatge a un tema propi, no? (si és que no n'hi ha ja algun per aquest mateix vehicle)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Material històric abandonat
Si ja estava prou malament l'estat de les cotxeres, i la llevaneus 300-100 ha quedat afectada, ja podem dir adéu a qualsevol petita possibilitat de restaurar-la.Ganz wrote:Amb aquest succés inauguro aquest fil, que pretendrà recopilar aquells succesos relacionats amb el material històric transportil abandonat (missatge editat):
Redacció | Actualitzat el 01/04/2012 a les 16:10h
Crema una locomotora en un hangar abandonat de l'estació de Ripoll
Dues dotacions dels Bombers han apagat l'incendi
Dues dotacions dels Bombers de la Generalitat han apagat cap a la una de la matinada d'aquest diumenge un petit incendi que s'ha declarat a un magatzem abandonat de l'estació de tren de Ripoll. El sinistre, que ha cremat una antiga locomotora, s'ha produït a l'hangar situat a tocar de l'estació d'autobusos, al carrer Progrés.
Els Bombers han pogut apagar en poca estona un incendi que no ha provocat cap dany personal però que ha contribuït a degradar encara més aquest element del patrimoni ferroviari de la vila.
Font: http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... cio/ripoll. Se suposa que estem parlant en quant a la màquina a la llevaneus 300-100 apartada a l'interior de les cotxeres ferroviàries de Ripoll, que segurament hauran quedat parcialment més malmeses del que ja estaven.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Material històric abandonat
El 2007 vaig fer unes fotos a la que crec era la llevaneu, ja estava força atrotinada......
i també de la nau on era , una llastima tot plegat.
No feu cas del nom de les fotos...es que era un viatge a Ribes...- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Portugal, cas idèntic
Aquesta setmana he assistit a un cas tristíssim de valuós material abandonat a Portugal. Fent una excursió ferroviària per la línia del Douro, vaig veure a l'estació de Régua un formidable fons de material històric, però tristament abandonat. Vaig arribar a comptar fins a cinc màquines de vapor, dues de les quals en un estat llastimós, i nombrosos cotxes antics de fusta i plataforma exterior als extrems. Tot aquest material correspon a la línia del Corgo, de via estreta, i tot està com la infraestructura: totalment abandonat a la seva sort, sense que ningú ni es preocupi de retirar-ho d'allí on és.
I això que té un magnífic potencial turístic, amb els atractius que hi ha a la regió.
I això que té un magnífic potencial turístic, amb els atractius que hi ha a la regió.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Material històric abandonat
Això no és que fós material històric, quan el van abandonar, però amb els anys ha esdevingut... bé, diguem que "antic", perquè es troba en un estat de semi-desintegració que...
Allò que volia preguntar: teniu idea d'a quina línia, quin material i quina zona podria correspondre tan curiós abandonament?
http://www.lugares-abandonados.com/rep104.htm
Allò que volia preguntar: teniu idea d'a quina línia, quin material i quina zona podria correspondre tan curiós abandonament?
http://www.lugares-abandonados.com/rep104.htm
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Material històric abandonat
Doncs aquest altre tren, que era d'una fàbrica de galetes abandonada, amb estació pròpia i tot , tela també!
http://www.lugares-abandonados.com/rep096.htm
http://www.lugares-abandonados.com/rep096.htm
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Material històric abandonat
El d'en Fran-Ikarus sembla ET/FV ex FEVE, concretament automotors Naval, que també n'hi va haver a la xarxa Catalans de FGC (ara Llobregat-Anoia).
El de la fàbrica de Galetes, sembla ex RDA. Els cotxes de dos pisos, crec que són ex-RDA.
Salut !!
El de la fàbrica de Galetes, sembla ex RDA. Els cotxes de dos pisos, crec que són ex-RDA.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Material històric abandonat
El material el tinc clar, son automotors electrics naval. Podrien ser els 5000 de FGC o els Navals de Euskotren. Els dos tenien el color blau i groc.Fran-Ikarus wrote:Això no és que fós material històric, quan el van abandonar, però amb els anys ha esdevingut... bé, diguem que "antic", perquè es troba en un estat de semi-desintegració que...
Allò que volia preguntar: teniu idea d'a quina línia, quin material i quina zona podria correspondre tan curiós abandonament?
http://www.lugares-abandonados.com/rep104.htm
A Catalunya no puc imaginar el lloc. Penso mes en Euskadi. ¿Algun tunel del Zumiaa Zumarraga? O Alguna tunel substitut per una variant.
Re: Material històric abandonat
Es Euskotren
Mireu la inscripción ET FV 22
En el text parla que es una exploració urbana. Per tant penso en Bilbao, algun tunel que ja no s'utilitza del Matico Azbarren o de Deusto cap a Plentzia.
Mireu la inscripción ET FV 22
En el text parla que es una exploració urbana. Per tant penso en Bilbao, algun tunel que ja no s'utilitza del Matico Azbarren o de Deusto cap a Plentzia.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Material històric abandonat
No. Aquest material es troba al Túnel abandonat d'Arrona, entre Zumaya i Arrona, a la desapareguda línia d'Euskotren del Vall de d'Urola. Es troba preservat per l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Bilbao. Salut.
Re: Material històric abandonat
Preservat, preservat...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Material històric abandonat
Més informació:
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... =9&t=13861
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... =9&t=13861
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Material històric abandonat
Jo mes aviat diría sota custodia...i encara.metring wrote:Preservat, preservat...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Material històric abandonat
Doncs té nassos... Sí que era "material històric", sí...Fran-Ikarus wrote:Això no és que fós material històric, quan el van abandonar, però amb els anys ha esdevingut... bé, diguem que "antic", perquè es troba en un estat de semi-desintegració que...
Allò que volia preguntar: teniu idea d'a quina línia, quin material i quina zona podria correspondre tan curiós abandonament?
http://www.lugares-abandonados.com/rep104.htm
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Material històric abandonat
A lo mejor me echáis a los leones, pero yo por si acaso pregunto:
Desde hace tiempo me vengo preguntando, y hasta ahora nadie ha sabido responderme:
Si un coche cualquiera, desde su creación, por viejo que sea, se remodela cada x tiempo, se repinta, o se raspa la pintura primitiva y se vuelve a pintar, se van cambiando las piezas que se vayan deteriorando por otras iguales y siempre se pone en uso habitual, con un mantenimiento exhaustivo, ¿cual podría ser la duración total de dicho coche? ¿Podría preservarse así eternamente?
Pongamos por caso un coche tipo 440, por ejemplo, carrocería de chapa, techo de hierro, asientos de espuma revestida de cuero o tela. Por ejemplo.
Un coche así, cuanto podría aguantar con un mantenimiento exhaustivo? ¿Se podría usar indefinidamente para uso habitual ferroviario, o habría que "jubilarlo" alguna vez? ¿Resiste más si se jubila y se aparta, haciéndolo rodar de vez en cuando, o si circula con asiduidad?
Eso es todo.
Desde hace tiempo me vengo preguntando, y hasta ahora nadie ha sabido responderme:
Si un coche cualquiera, desde su creación, por viejo que sea, se remodela cada x tiempo, se repinta, o se raspa la pintura primitiva y se vuelve a pintar, se van cambiando las piezas que se vayan deteriorando por otras iguales y siempre se pone en uso habitual, con un mantenimiento exhaustivo, ¿cual podría ser la duración total de dicho coche? ¿Podría preservarse así eternamente?
Pongamos por caso un coche tipo 440, por ejemplo, carrocería de chapa, techo de hierro, asientos de espuma revestida de cuero o tela. Por ejemplo.
Un coche así, cuanto podría aguantar con un mantenimiento exhaustivo? ¿Se podría usar indefinidamente para uso habitual ferroviario, o habría que "jubilarlo" alguna vez? ¿Resiste más si se jubila y se aparta, haciéndolo rodar de vez en cuando, o si circula con asiduidad?
Eso es todo.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Material històric abandonat
Si, es fa un manteniment correcte podria durar mentre hi hagin els materials i tècniques per a treballar-los que ho permetin.
Per posar un exemple, si encara hi hagués fusta però es perdés el coneixement dels fusters, doncs ja no és podrien restaurar elements de fusta.
Per posar un exemple, si encara hi hagués fusta però es perdés el coneixement dels fusters, doncs ja no és podrien restaurar elements de fusta.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga