Retards, avaries i deficiències a FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by oriolp13 »

Adolescent barceloní wrote:
metring wrote:Com és que la mateixa incidència dura fins i tot a dia d'avui? :nose

Últim butlletí 26/07/201308:00

Per incidència tècnica a Plaça Catalunya, línies de FGC S1 i S2 paren a totes les estacions en tots dos sentits. Línia L7 circula amb tren llançadora entre Gràcia i Tibidabo, i L6 també circula amb tren llançadora entre Sarrià i Reina Elisenda, totes dues línies amb freqüències de 6 min.
Aquest matí seguien igual. He agafat el S1 a Pl.Catalunya i parava a totes les estacions (o això deia el plasma).
El problema de l'agulla de Pl. Catalunya no s'ha solucionat completament, i suposo que esperaràn a l'agost, on hi ha un canvi d'horaris amb menys trens, per a arreglar-ho, i, al espaçar la L6 ja poden utilitzar la via 1 enlloc de la 4/5.
Salutacions,

Oriol
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by uriol108 »

Un tren de FGC pateix un petit descarrilament a Plaça Catalunya sense ferits
Aquest és el tercer incident que pateix un comboi al mateix punt
Dijous, 1 d'agost del 2013 - 10:11h

Image
Font imatge :Diari Ara http://images.ara.cat/societat/FGC-Cata ... 125_34.jpg

Un tren de la S-2 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha patit aquest dijous al matí un petit descarrilament després de remuntar una de les rodes a Plaça Catalunya, sense causar ferits.

Segons ha informat la companyia, una de les rodes del tren ha remuntat la via quan anava a poca velocitat, i els viatgers han pogut sortir del comboi sense problemes. El petit descarrilament ha tingut lloc cap a les 9.15 hores, i durant uns 20 minuts s'han interromput la circulació de totes les línies del metro del Vallès entre les estacions de Plaça Catalunya i Sarrià.

Aquest és el tercer incident que pateix un tren de FGC al mateix punt. El primer va ser el 19 de juliol, i durant les últimes dues setmanes la companyia ha treballat per solucionar els problemes i dues empreses han certificat que el funcionament de la peça que provocava les incidències era "correcta".

Els trens de FGC han circulat durant aquest període a la meitat de la velocitat permesa en aquest tram d'entrada a l'estació.
EL PERIÓDICO / Barcelona
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ts-2547235
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Ecomobisostrans »

FGC renovarà la infraestructura per resoldre
les incidències en una via de l’estació de
plaça Catalunya
• Les tasques obligaran a mantenir durant tot el mes d’agost el servei
actual
Barcelona, 1 d’agost de 2013
FGC ha decidit renovar part de la infraestructura d’una de les vies de l’estació de plaça de
Catalunya després que en les darreres setmanes s’hagin produït tres incidències
tècniques –la última avui mateix- que han afectat la circulació de tres combois de la
companyia. L’avaria està localitzada a la zona d’agulles de la via 5.
D’aquesta manera el servei al Metro del Vallès queda provisionalment de la següent
manera:
• S1 (Terrassa) i S2 (Sabadell): els trens d’aquestes línies s’aturen a totes les
estacions del seu recorregut i circularan amb un interval de 6 minuts entre Pl.
Catalunya i Sant Cugat. Entre Sant Cugat i Terrassa o Sabadell el interval serà 12
minuts la primera i la última setmana d’agost i de 15 minuts la segona i tercera
setmana.
• L6 (Reina Elisenda): realitzen un servei de trens llançadora entre les estacions de
Sarrià i Reina Elisenda amb un interval de 6 minuts.
• L7 (Av. Tibidabo): realitzen un servei de tren llançadora entre les estacions de
Gràcia i Av. Tibidabo també amb una interval de 6 minuts.

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... nya_v1.pdf
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by alf_ »

Pues les ha ido de coña que esto pasara justamente a principios de Agosto....
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by 437.001 »

alf_ wrote:Pues les ha ido de coña que esto pasara justamente a principios de Agosto....
Bueno, de coña no es exactamente la palabra... digamos que "han tenido un churro que no se lo creen".
Porque llega a pasar esto a mediados de septiembre y la que se hubiera liado.

Lo que me pregunto es si es verdad eso de que desde hace un tiempo el mantenimiento en FGC es el que era.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by alf_ »

437.001 wrote:
alf_ wrote:Pues les ha ido de coña que esto pasara justamente a principios de Agosto....
Bueno, de coña no es exactamente la palabra... digamos que "han tenido un churro que no se lo creen".
Porque llega a pasar esto a mediados de septiembre y la que se hubiera liado.

Lo que me pregunto es si es verdad eso de que desde hace un tiempo el mantenimiento en FGC es el que era.
Hombre, de salida diría que los materiales envejecen y fallan estas cositas como la aguja esa. Aún y así a mi me da la impresión que hace ya algun tiempo que la gestión en general de FGC no es la que era, ya se haga notar esto en el idiosincrático funcionamiento de la Llobregat-Anoia, las engorrosas prolongaciones de la línea del Vallès, el problema de la saturación del tunel de Barcelona que no parece tener solución, o ahora este lío por una aguja. Parecen lejanas las épocas cuando había que aplicar mucho ingenio y sentido común para conseguir rehacer y modernizar unas líneas bastante decrépitas en su momento. Ahora todo es Metros, soterramientos, y comprar trenes nuevos. Parece que lo importante sea gastar mucho dinero.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by awe »

Fa molts anys que es va renovar tot l'enclavament de Pça Catalunya, via i agulles. Recordo que hi havia tot de panells explicatius de com funcionava el tren, de com funcionava una agulla, del que era la soldadura per aluminotèrmia, que les noves agulles anirien soldades, i que es podria circular més ràpidament pels canvis de via. I de fet va ser així, perquè s'hi va passar d'anar a 20, a anar a 30.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by metring »

La modificació dels horaris d'agost degut als treballs per arreglar el de P. Catalunya, a http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... _13_tz.pdf
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Toni »

Jo voldria comentar només com és de divertit el tema de la premsa i la diferent barra de mesura. Resulta que descarrila per tercera vegada en pocs dies al mateix lloc un tren i es tracta d´un "petit descarrilament". Això mateix a uns centenars de metres, per exemple a Plaça de Catalunya de Adif i....... us proposo alguns possibles titulars:

1) Caos a les Rodalies (aquest agrada molt sempre).
2) Tercer descarrilament en una setmana. El Conseller diu que és una nova mostra de falta d´inversió (això també és un clàssic).
3) Nou descarrilament a Plaça de Catalunya. S´evidencia el lamentable estat de la xarxa i la seva falta de seguretat (el tema de és sempre molt efectiu als titulars).
4) La desidia de Renfe i Adif provoca un nou descarrilament a Plaça de Catalunya. In-de-pen-den-cia (en aquest em permetreu una petita llicència...).
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by alf_ »

Cuantas averías hay en Renfe y cuantas en FGC?
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Mako448 »

alf_ wrote:Cuantas averías hay en Renfe y cuantas en FGC?
Que se ponga a operar FGC mañana mismo la red de Rodalies, a ver si de verdad se reducen las incidencias.

Pero claro, los "buenos" siempre son los "mismos", los malos siempre son los "mismos", y por eso hay que pedir "tal cosa", que será maravilloso para Cataluña.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Mira un altre exemple

Post by Guigui »

Toni wrote:Jo voldria comentar només com és de divertit el tema de la premsa i la diferent barra de mesura. Resulta que descarrila per tercera vegada en pocs dies al mateix lloc un tren i es tracta d´un "petit descarrilament". Això mateix a uns centenars de metres, per exemple a Plaça de Catalunya de Adif i....... us proposo alguns possibles titulars:
Això mateix a més de cent quilòmetres a Ponent, i ningú no diu res. Mira quantes vegades va puntual l'R15 (acabes abans que si mires quantes vegades duu retard). Això és un autèntic escàndol, i els mitjans, ni piu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by gatvell »

Bé, potser potser l'endarreriment de l'R15 és tant "normal" que no desperta l'interés a ningú.
En canvi, que un tren d'FGC tingui un problema, és notícia.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by genissimon »

També s'ha de tenir en compte a quanta gent afecta que un tren descarrili una roda a FGC plaça Catalunya i el mateix a renfe plaça Catalunya.

Pels cassos que hi ha hagut a FGC, s'activa un servei "supletori" en minuts i es presta servei més o menys "adaptat" a les circumstàncies amb una regularitat força correcta: es deixa Reina Elisenda com llançadora des de Sarrià, es deixa av. Tibidabo servei parcial des de Gràcia i els trens S1 i S2 paren a totes.

Si això passés a renfe, com que és una estació de pas, la circulació es veuria seriosament afectada durant hores. I aquesta afectació aniria encomanant-se a la resta de la xarxa. Per pl. Catalunya passen totes les línies excepte la perifèrica R8, la R7 que està limitada a Sant Andreu Arenal i les de la família R2 que circulen pel túnel de ps. de Gràcia. No em vull ni imaginar el caos que comportaria deixar les dues vies de pl. Catalunya sense trens.

La diferència és que FGC té una estació de terme, subterrània amb tres naus i un total de sis vies. Prescindir d'una o dues vies no implica tallar el trànsit. A l'altre costat, renfe només té dues vies de pas. Si un tren descarrila, i si està de sort i només afecta a una via i no a les dues, ha de deixar un sentit de la circulació sense servei, desviant-lo per passeig de Gràcia o, directament, suprimint el servei.

I, sobretot, hi ha un altre factor important. La capacitat de reacció i d'establiment d'un pla de contingència és qüestió de minuts a FGC, mentre que a renfe és qüestió d'hores (a vegades, de moltes). Recordeu que va passar el dia que es va tallar la circulació a les vies de Bellvitge?

I no vull fer sang, però la realitat és la que és.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by gatvell »

Pel que he vist, tal com tu dius, FGC té un pla de contingència en cas d'un incident.
Fa unes setmanes va caure un tros de catenària a Sant Vicenç dels Horts. FGC va suspendre totes les línies excepte R5 i R6. Restultat, no hi havia trens endarrerits ni fora d'horari. Plens segur, però amb puntualitat.
Renfe, no treu cap tren, potser no li resulta gens senzill, no ho se pas; resultat, hores de trens endarrerits o fora d'horaris.

Que també podem dir que son dos mètodes de treballs, ja que tot i tindre el mateix negoci, son dues empreses diferents i dues infraestructures diferents.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
vr
N6
N6
Posts: 220
Joined: Tuesday 30/05/2006 16:49

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by vr »

Toni wrote:Jo voldria comentar només com és de divertit el tema de la premsa i la diferent barra de mesura. Resulta que descarrila per tercera vegada en pocs dies al mateix lloc un tren i es tracta d´un "petit descarrilament". Això mateix a uns centenars de metres, per exemple a Plaça de Catalunya de Adif i....... us proposo alguns possibles titulars:

1) Caos a les Rodalies (aquest agrada molt sempre).
2) Tercer descarrilament en una setmana. El Conseller diu que és una nova mostra de falta d´inversió (això també és un clàssic).
3) Nou descarrilament a Plaça de Catalunya. S´evidencia el lamentable estat de la xarxa i la seva falta de seguretat (el tema de és sempre molt efectiu als titulars).
4) La desidia de Renfe i Adif provoca un nou descarrilament a Plaça de Catalunya. In-de-pen-den-cia (en aquest em permetreu una petita llicència...).
:plas

Ja se sap que la culpa de tot la te Mordor...
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by alf_ »

Mako448 wrote:
alf_ wrote:Cuantas averías hay en Renfe y cuantas en FGC?
Que se ponga a operar FGC mañana mismo la red de Rodalies, a ver si de verdad se reducen las incidencias.

Pero claro, los "buenos" siempre son los "mismos", los malos siempre son los "mismos", y por eso hay que pedir "tal cosa", que será maravilloso para Cataluña.
Pero en Madrid sí funciona bien la red de Cercanías. Que se pongan los de Cercanías Madrid a llevar Rodalies.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Tren avariat a FGC

Post by gatvell »

Avui, al passar per Sant Vicenç de Castellet a les 14:51 hi havia un tren direcció Barcelona aturat a la andana. Sembla que en arribar ja no ha arrancat.
FGC, ha fet que el tren que esperava la sortida a Manresa-Baixador surtís abns d'hora i ha anat directament a Sant Vicenç de Castellet on ha recullit els passatgers i ha seguit el viatge, amb algun endarreriment, direcció Barcelona.
El tren que jo he agafat acabava a Manresa-Baixador i al seu torn d'anar cap a Barcelona, enganxarà el tren avariat i el durà a Martorell-Enllaç i el deixarà allí.
Entenc que des d'algun punt, potser Martorell-Central? Enviaran almenys un convoi direcció Manresa per equilibrar els trens.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by metring »

:?

http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... lunya.html


Un tren descarrila por cuarta vez desde julio en la entrada a plaza Catalunya

80 pasajeros se han visto obligados a caminar quince metros por la vía para llegar al andén
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Ganz »

Ho sento, al no haver ferits en els descarrilaments no m'hi puc estar de fer la broma, però 4 accidents en el mateix punt, i tal com es publica a l'ARA:
http://www.ara.cat/societat/descarrila- ... 01470.html , "A més, segons el mateix portaveu, durant el mes d'agost no va circular cap tren amb passatgers per aquesta via, ja que es van fer tota mena de proves i es van realitzar en total més de 3.000 circulacions sense passatgers, en les quals no hi va haver cap incidència."...

...No estarem davant d'un cas on hi intervinguin forces sobrenaturals del tipus fantasmagòric, algun esperit juganer d'altre món :x :x ?

En tot cas, que revisin les agulles ben revisades, perquè això ja no és normal...!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”