Sants, un horror
Re: Sants, un horror
Un post dedicat al tema, a http://ilavidaesdura.blogspot.com.es/20 ... sants.html
dimarts 20 d’agost de 2013
Les màquines de Sants
Avui hi ha un article a La Vanguardia que ve a dir que l'estació de Sants és un caos i tercermundista, que es col·lapsa i que és una estació impossible. Un dels principals problemes és que falten taquilles, i jo crec que hi ha molta gent que no sap que hi ha coses que les poden fer a les màquines. És veritat que les màquines no sempre funcionen a la perfecció, però puc dir que gairebé sempre anem més ràpids comprant nosaltres mateixos que fent la cua. Diu l'article que hi ha tants tipus de màquines que provoquen confusió, així que en aquest post (que em sembla que llegirà poca gent) pretenc explicar una mica què fa què. Fa dues setmanes que tenim les màquines taronges, així que també anirà bé per als usuaris habituals.
Arribem a Sants pel mig, passadís central, sis màquines grises de rodalies. Les velles, les de sempre, són com les vermelles i grises que hi ha per totes les estacions. Venen bitllets de rodalies, bitllets amb descompte de targeta daurada, abonaments de Renfe i d'ATM (T-10, T-Mes, blabla), productes combinats per al dia (anar+tornar+entrada a Port Aventura, Illa Fantasia, Vall de Núria i més) i són les que treuen també el combinat de rodalies gratuït quan arribes amb trens de llarga distància. Quan treus el bitllet, tens dues hores per passar pel torn abans que caduqui. I en el bitllet d'anada i tornada, la tornada dura fins a finalitzar el servei del dia següent de comprar-lo. No es poden comprar bitllets amb altres descomptes, s'haurà d'anar a taquilla. Per als productes combinats amb parcs temàtics i museus variats per altres dies, també a la taquilla. De la R3, només deixa comprar fins a Vic.
A la zona de l'Ars i el Calzedonia hi ha la part dels trens de llarga distància, i les màquines liles que hi ha allà són tant per imprimir bitllets amb el localitzador com per comprar bitllets, pel dia o per altres dies, amb targeta de crèdit. Al davant de les vies 11-12, davant del punt d'informació, n'hi ha una igual.
Enfilem cap a la dreta i davant de les taquilles trobem les taronges. Màquines noves de fa un parell de setmanes, venen tant rodalies com mitja distància. Només treuen bitllet per al dia, amb dues hores per gastar-lo, i no fan descomptes de targeta daurada ni de carnet jove. També venen abonaments d'ATM. No fan el combinat de rodalies. Per comprar, hem de teclejar la destinació al teclat, i prémer fort i fent el cop, perquè el tipus de pantalla reacciona a la pressió. Tries el tren que vols i pagues. Els horaris de trens que tenen els regionals del sud són els de sortida d'estació de França, sumeu-hi deu minutets més. S'ha de dir que aquestes màquines taronges encara s'estan acabant de perfilar.
Seguint cap al fons, al costat de la botiga del Barça, hi ha quatre màquines vermelles i grises que són iguals que les de rodalies del centre de l'estació. La que toca a la botiga a l'esquerra acostuma a agafar totes les targetes.
I entre les dues fileres, al fons, les liles de mitja distància de tota la vida. Venen bitllets per al moment i per altres dies, i abonaments. El bitllet d'anada i tornada funciona com el de rodalies, només fins el final de servei del dia següent a l'anada. El que es pot fer és canviar l'origen i comprar l'anada del nostre destí a Sants. Ofereixen possibilitat de fer descompte de carnet jove i de targeta daurada.
I ja està.
Les taronges agafen bitllets de cinc nous, les altres no.
Cal fixar-se en el canvi que tenen les màquines i no provar vuitanta vegades si entra el bitllet de vint. A sota ens apareix què accepta i què no.
De vegades el targeter falla, proveu una altra màquina. Les noves no solen fallar.
I si no esteu segurs de ser on sou, pregunteu al personal d'informació de l'estació, és a dir, a mi i als meus companys.
Algun dubte?
dimarts 20 d’agost de 2013
Les màquines de Sants
Avui hi ha un article a La Vanguardia que ve a dir que l'estació de Sants és un caos i tercermundista, que es col·lapsa i que és una estació impossible. Un dels principals problemes és que falten taquilles, i jo crec que hi ha molta gent que no sap que hi ha coses que les poden fer a les màquines. És veritat que les màquines no sempre funcionen a la perfecció, però puc dir que gairebé sempre anem més ràpids comprant nosaltres mateixos que fent la cua. Diu l'article que hi ha tants tipus de màquines que provoquen confusió, així que en aquest post (que em sembla que llegirà poca gent) pretenc explicar una mica què fa què. Fa dues setmanes que tenim les màquines taronges, així que també anirà bé per als usuaris habituals.
Arribem a Sants pel mig, passadís central, sis màquines grises de rodalies. Les velles, les de sempre, són com les vermelles i grises que hi ha per totes les estacions. Venen bitllets de rodalies, bitllets amb descompte de targeta daurada, abonaments de Renfe i d'ATM (T-10, T-Mes, blabla), productes combinats per al dia (anar+tornar+entrada a Port Aventura, Illa Fantasia, Vall de Núria i més) i són les que treuen també el combinat de rodalies gratuït quan arribes amb trens de llarga distància. Quan treus el bitllet, tens dues hores per passar pel torn abans que caduqui. I en el bitllet d'anada i tornada, la tornada dura fins a finalitzar el servei del dia següent de comprar-lo. No es poden comprar bitllets amb altres descomptes, s'haurà d'anar a taquilla. Per als productes combinats amb parcs temàtics i museus variats per altres dies, també a la taquilla. De la R3, només deixa comprar fins a Vic.
A la zona de l'Ars i el Calzedonia hi ha la part dels trens de llarga distància, i les màquines liles que hi ha allà són tant per imprimir bitllets amb el localitzador com per comprar bitllets, pel dia o per altres dies, amb targeta de crèdit. Al davant de les vies 11-12, davant del punt d'informació, n'hi ha una igual.
Enfilem cap a la dreta i davant de les taquilles trobem les taronges. Màquines noves de fa un parell de setmanes, venen tant rodalies com mitja distància. Només treuen bitllet per al dia, amb dues hores per gastar-lo, i no fan descomptes de targeta daurada ni de carnet jove. També venen abonaments d'ATM. No fan el combinat de rodalies. Per comprar, hem de teclejar la destinació al teclat, i prémer fort i fent el cop, perquè el tipus de pantalla reacciona a la pressió. Tries el tren que vols i pagues. Els horaris de trens que tenen els regionals del sud són els de sortida d'estació de França, sumeu-hi deu minutets més. S'ha de dir que aquestes màquines taronges encara s'estan acabant de perfilar.
Seguint cap al fons, al costat de la botiga del Barça, hi ha quatre màquines vermelles i grises que són iguals que les de rodalies del centre de l'estació. La que toca a la botiga a l'esquerra acostuma a agafar totes les targetes.
I entre les dues fileres, al fons, les liles de mitja distància de tota la vida. Venen bitllets per al moment i per altres dies, i abonaments. El bitllet d'anada i tornada funciona com el de rodalies, només fins el final de servei del dia següent a l'anada. El que es pot fer és canviar l'origen i comprar l'anada del nostre destí a Sants. Ofereixen possibilitat de fer descompte de carnet jove i de targeta daurada.
I ja està.
Les taronges agafen bitllets de cinc nous, les altres no.
Cal fixar-se en el canvi que tenen les màquines i no provar vuitanta vegades si entra el bitllet de vint. A sota ens apareix què accepta i què no.
De vegades el targeter falla, proveu una altra màquina. Les noves no solen fallar.
I si no esteu segurs de ser on sou, pregunteu al personal d'informació de l'estació, és a dir, a mi i als meus companys.
Algun dubte?
Re: Sants, un horror
"Una estación tan importante no debería tener esas deficiencias"
Los usuarios encuentran numerosos defectos en la estación de Sants, desde los colapsos a horas punta a la falta de seguridad en los andenes
Las largas colas que se forman a horas punta en Barcelona-Sants así como las carencias de la estación que denunciaba ayer este artículo de LaVanguardia.com son quejas compartidas por la mayoría de los lectores. A través de Facebook, Twitter y correo electrónico muchos lectores han respondido a la pregunta “¿Qué deficiencias tiene la estación de Sants?". “No está a la altura del tráfico de trenes ni de pasajeros que tiene”, contestó Miguel Simarro. Otros usuarios, como Blanca Ripoll, cuentan que a menudo han perdido el tren a causa de encontrar las máquinas que dispensan billetes estropeadas y colapsos en las ventanillas.
Sants es la principal estación de trenes de Catalunya, donde confluyen cercanías, media y larga distancia y alta velocidad. Por este motivo muchos lectores consideran que debería dar un mejor servicio, como es el caso de Montse Conde, que afirma que una estación “tan importante no debería tener esas deficiencias”. No obstante, también existen divergencias en este sentido. Para Ivan Perez Guardiola el problema no es tan grave si se compara con infraestructuras similares de otros países ricos: “Si os parece un servicio tercermundista es porque no habéis viajado a Estados Unidos, Noruega o Sueca. Nunca he visto unos trenes y unas estaciones tan descuidadas”.
Aparte de este tipo de comparaciones, la lista de aspectos a mejorar que señalan los usuarios es larga. Una de las cuestiones que más preocupa es el tiempo de espera frente a las ventanillas de venta de billetes, sobre todo en horas punta, vísperas de festivo y las mañanas de fin de semana. Y cuando existe la alternativa de comprar el título en una máquina autoservicio, “a menudo se estropean” y “el sistema de pago con tarjeta falla mucho”, al igual que ocurre con los descuentos especiales:
Cuando se han salvado estos obstáculos, hay que tener cuidado de no equivocarse de vía. Diversos usuarios consideran que hay andenes que no están bien señalados y que esto puede provocar confusiones sobre todo entre los pasajeros con menos experiencia: los turistas. A esto se suma la mala atención que con frecuencia reciben los pasajeros por parte del personal dedicado a las labores de información, según cuenta la lectora Mónica Grau, miembro del colectivo Renfadats del Garraf: “Ni hablan idiomas ni los supuestos informadores tienen horarios ni direcciones”.
“Pistu”, el alias de un usuario de la web que trabaja en la estación informando a los clientes, pide que se evite hacer generalizaciones: “Veo que no se habla de los que sacamos el billete en menos de 20 segundos, de los que hacemos correr a los clientes para que no pierdan su tren”. Por otro lado, desmiente que las máquinas nuevas no funcionen bien y asegura que el truco es “presionar con fuerza” la opción deseada ya que “no son táctiles como los móviles”. Y concluye: “La estación se colapsa, sí, pero estoy yo y mis compañeros para paliar los efectos”.
Otro aspecto a mejorar, según Miguel Simarro, es la megafonía, “con frecuencia ininteligible, ya que por más que se suba el volumen la calidad es malísima y cuando coincide con la entrada de otro tren, inaudible”. Genoveva Martí se queja de la peligrosidad de las plataformas de acceso a los trenes: “Los espacios en los que se encuentran las escaleras de subida y bajada a los andenes están en el centro de las plataformas y hacen que los pasillos que quedan a su alrededor sean muy estrechos y haya que caminar muy cerca de las vías para moverse arriba y abajo del andén”.
Las escaleras mecánicas que conectan con el vestíbulo tampoco no se salvan de las críticas. Y es que, según Esteve Carrate, a menudo se encuentran colapsadas, sobre todo cuando se juntan los pasajeros de dos trenes en los andenes 11 y 12: “Solo hay una escalera mecánica muy lenta e incomoda para personas con maletas o niños. Si un día hay un incendio o un problema, será una ratonera, no puede absorber a tantas personas”. En el mismo sentido se expresa Fernando: “En caso de emergencia se produciría una catástrofe, pues los escapes de emergencia se encuentran en los extremos de los andenes”.
Pero las estrecheces, según los pasajeros, no acaban aquí. El acceso que une el metro con la estación también es blanco de críticas por este motivo. Además, “la conexión interior al metro es larguísima”, señala Josep Maria Farreny.
En verano se añade una incomodidad más: el bochorno que se siente en los andenes.
“Si Sants es tercermundista, paseo de Gracia es de otro siglo”, afirma Mónica Grau, que también se queja de las temperaturas sofocantes que en época estival tienen que soportar los clientes de la céntrica estación. Además, critica la falta de bancos para sentarse y que las escaleras mecánicas son escasas y muy estrechas: “Solo cabe una persona y a la que alguien va con maletas hace cola en la escalera y provoca la pérdida del tren”. Cabe destacar que la estación de paseo de Gracia está en pleno proceso de remodelación, el cual está previsto que finalice a finales de este año.
http://www.lavanguardia.com/vida/201308 ... arios.html
Los usuarios encuentran numerosos defectos en la estación de Sants, desde los colapsos a horas punta a la falta de seguridad en los andenes
Las largas colas que se forman a horas punta en Barcelona-Sants así como las carencias de la estación que denunciaba ayer este artículo de LaVanguardia.com son quejas compartidas por la mayoría de los lectores. A través de Facebook, Twitter y correo electrónico muchos lectores han respondido a la pregunta “¿Qué deficiencias tiene la estación de Sants?". “No está a la altura del tráfico de trenes ni de pasajeros que tiene”, contestó Miguel Simarro. Otros usuarios, como Blanca Ripoll, cuentan que a menudo han perdido el tren a causa de encontrar las máquinas que dispensan billetes estropeadas y colapsos en las ventanillas.
Sants es la principal estación de trenes de Catalunya, donde confluyen cercanías, media y larga distancia y alta velocidad. Por este motivo muchos lectores consideran que debería dar un mejor servicio, como es el caso de Montse Conde, que afirma que una estación “tan importante no debería tener esas deficiencias”. No obstante, también existen divergencias en este sentido. Para Ivan Perez Guardiola el problema no es tan grave si se compara con infraestructuras similares de otros países ricos: “Si os parece un servicio tercermundista es porque no habéis viajado a Estados Unidos, Noruega o Sueca. Nunca he visto unos trenes y unas estaciones tan descuidadas”.
Aparte de este tipo de comparaciones, la lista de aspectos a mejorar que señalan los usuarios es larga. Una de las cuestiones que más preocupa es el tiempo de espera frente a las ventanillas de venta de billetes, sobre todo en horas punta, vísperas de festivo y las mañanas de fin de semana. Y cuando existe la alternativa de comprar el título en una máquina autoservicio, “a menudo se estropean” y “el sistema de pago con tarjeta falla mucho”, al igual que ocurre con los descuentos especiales:
Cuando se han salvado estos obstáculos, hay que tener cuidado de no equivocarse de vía. Diversos usuarios consideran que hay andenes que no están bien señalados y que esto puede provocar confusiones sobre todo entre los pasajeros con menos experiencia: los turistas. A esto se suma la mala atención que con frecuencia reciben los pasajeros por parte del personal dedicado a las labores de información, según cuenta la lectora Mónica Grau, miembro del colectivo Renfadats del Garraf: “Ni hablan idiomas ni los supuestos informadores tienen horarios ni direcciones”.
“Pistu”, el alias de un usuario de la web que trabaja en la estación informando a los clientes, pide que se evite hacer generalizaciones: “Veo que no se habla de los que sacamos el billete en menos de 20 segundos, de los que hacemos correr a los clientes para que no pierdan su tren”. Por otro lado, desmiente que las máquinas nuevas no funcionen bien y asegura que el truco es “presionar con fuerza” la opción deseada ya que “no son táctiles como los móviles”. Y concluye: “La estación se colapsa, sí, pero estoy yo y mis compañeros para paliar los efectos”.
Otro aspecto a mejorar, según Miguel Simarro, es la megafonía, “con frecuencia ininteligible, ya que por más que se suba el volumen la calidad es malísima y cuando coincide con la entrada de otro tren, inaudible”. Genoveva Martí se queja de la peligrosidad de las plataformas de acceso a los trenes: “Los espacios en los que se encuentran las escaleras de subida y bajada a los andenes están en el centro de las plataformas y hacen que los pasillos que quedan a su alrededor sean muy estrechos y haya que caminar muy cerca de las vías para moverse arriba y abajo del andén”.
Las escaleras mecánicas que conectan con el vestíbulo tampoco no se salvan de las críticas. Y es que, según Esteve Carrate, a menudo se encuentran colapsadas, sobre todo cuando se juntan los pasajeros de dos trenes en los andenes 11 y 12: “Solo hay una escalera mecánica muy lenta e incomoda para personas con maletas o niños. Si un día hay un incendio o un problema, será una ratonera, no puede absorber a tantas personas”. En el mismo sentido se expresa Fernando: “En caso de emergencia se produciría una catástrofe, pues los escapes de emergencia se encuentran en los extremos de los andenes”.
Pero las estrecheces, según los pasajeros, no acaban aquí. El acceso que une el metro con la estación también es blanco de críticas por este motivo. Además, “la conexión interior al metro es larguísima”, señala Josep Maria Farreny.
En verano se añade una incomodidad más: el bochorno que se siente en los andenes.
“Si Sants es tercermundista, paseo de Gracia es de otro siglo”, afirma Mónica Grau, que también se queja de las temperaturas sofocantes que en época estival tienen que soportar los clientes de la céntrica estación. Además, critica la falta de bancos para sentarse y que las escaleras mecánicas son escasas y muy estrechas: “Solo cabe una persona y a la que alguien va con maletas hace cola en la escalera y provoca la pérdida del tren”. Cabe destacar que la estación de paseo de Gracia está en pleno proceso de remodelación, el cual está previsto que finalice a finales de este año.
http://www.lavanguardia.com/vida/201308 ... arios.html
La pudor a gasoil, insuportable
Per no parlar de la pesta a gasoil d'algun tren que impregna la resta, fins i tot a l'interior
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Sants, un horror
Es una vergüenza que Adif invierta mas en mejoras de estaciones de Tren en toda la red de Cercanías de la Comunidad de Madrid que no en la estación de Barcelona Sants, es que los usuarios tienen toda la razón del mundo para quejar-se de las colas en las taquillas, las maquinas expendedoras no funcionan y lo mas gordo de todo este asunto es que no se contratan a mas vendedores de Billetes porque Adif no le da la real santa gana de contratar mas gente, Sants va a ser una estación Internacional dentro de poco pero Adif esta dando una imagen lamentable de esta estación.
Re: Sants, un horror
A la vista que tenemos un AVE que es la envidia del mundo no debe de ser que falte dinero, ¿no?
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Sants, un horror
Alf pienso que los usuarios deben de exigir Adif que se mejoren las instalaciones de Sants, que se contraten mas personas para las taquillas y que solucionen el problema de las maquinas expendedoras de billetes, ya que Barcelona Sants dentro de poco sera una Estación internacional y gracias a la incompetencia de Adif se esta manchando el nombre de la estación de Sants.alf_ wrote:A la vista que tenemos un AVE que es la envidia del mundo no debe de ser que falte dinero, ¿no?
Re: Sants, un horror
Tienes razón. Lo dije como una una ironía para apuntar a las... peculiares prioridades de ADIF, y tristemente también de buena parte de la ciudadanía (básicamente todos menos los pringados que tenemos que usar los trenes convencionales).trensmat wrote:Alf pienso que los usuarios deben de exigir Adif que se mejoren las instalaciones de Sants, que se contraten mas personas para las taquillas y que solucionen el problema de las maquinas expendedoras de billetes, ya que Barcelona Sants dentro de poco sera una Estación internacional y gracias a la incompetencia de Adif se esta manchando el nombre de la estación de Sants.alf_ wrote:A la vista que tenemos un AVE que es la envidia del mundo no debe de ser que falte dinero, ¿no?
Por cierto, justo ayer tomé un tren a Francia. Sants ya es estación internacional, y desde hace ya bastantes años Sants es la estación principal de Barcelona, nunca debería de haberse debido permitir que se degrade hasta este punto.
Re: Sants, un horror
No seré jo el que digui que Sants, Plaça de Catalunya, Passeig de Gràcia o El Clot Aragó son bones estacions. Son totes bastant lamentables i evidentment pitjors que altres estacions d´altres llocs. No obstant, la "incompetència" dels de sempre pot tenir alguns atenuants:
- Fa calor. Segurament és difícil climatitzar una estació tancada a Barcelona a l´estiu. La solució és que fos en superficie. Ahhhhhhhhh no, fins aquí podriem arribar, tot subterrani, no només les estacions sino les vies també (si no es pot fer túnel les cobrim). Segurament a Atocha o Chamartin fa menys calor a les andenes si corre una miqueta d´aire, i son menys agobiants.
- El trasbordament entre les vies 13 i 14 i la resta és incòmode. És cert. Us haureu fixat que entre mig hi ha les vies de llarga distància i difícilment es pot fer saltar directament a la gent de rodalia sense travessar les vies de llarga distància. Es poden col.locar les vies de llarga distància a un altre lloc?. Difícilment sense perjudicar a la circulació dels trens. Les coses son com son i moltes vegades no son senzilles de corregir.
- No hi ha guixetes i tot son màquines infernals. Les queixes al responsable, la Generalitat de Catalunya.
- La megafonia és desastrosa. Poc a dir, és desastrosa, igual que la informació de les pantalles, poc fiable.
- Els Talgos perfumen l´estació. És cert també. És una característica d´aquests trens que suposo que es podria millorar, però en qualsevol cas caldria trucar a Goicoetxea i Oriol. Potser bateries en lloc de grups electrògens o potser motors amb catalitzador, que potser només haurien de funcionar quan fallés la electrificació. En qualsevol és un problema general. De fet a Madrid circulen pels túnels molts trens diesel, cosa que a Barcelona no es veu ni un.
Malament sí, però cal analitzar una miqueta les cosetes, tant les causes com les possibles solucions que es podrien adoptar... costoses la majoria.
- Fa calor. Segurament és difícil climatitzar una estació tancada a Barcelona a l´estiu. La solució és que fos en superficie. Ahhhhhhhhh no, fins aquí podriem arribar, tot subterrani, no només les estacions sino les vies també (si no es pot fer túnel les cobrim). Segurament a Atocha o Chamartin fa menys calor a les andenes si corre una miqueta d´aire, i son menys agobiants.
- El trasbordament entre les vies 13 i 14 i la resta és incòmode. És cert. Us haureu fixat que entre mig hi ha les vies de llarga distància i difícilment es pot fer saltar directament a la gent de rodalia sense travessar les vies de llarga distància. Es poden col.locar les vies de llarga distància a un altre lloc?. Difícilment sense perjudicar a la circulació dels trens. Les coses son com son i moltes vegades no son senzilles de corregir.
- No hi ha guixetes i tot son màquines infernals. Les queixes al responsable, la Generalitat de Catalunya.
- La megafonia és desastrosa. Poc a dir, és desastrosa, igual que la informació de les pantalles, poc fiable.
- Els Talgos perfumen l´estació. És cert també. És una característica d´aquests trens que suposo que es podria millorar, però en qualsevol cas caldria trucar a Goicoetxea i Oriol. Potser bateries en lloc de grups electrògens o potser motors amb catalitzador, que potser només haurien de funcionar quan fallés la electrificació. En qualsevol és un problema general. De fet a Madrid circulen pels túnels molts trens diesel, cosa que a Barcelona no es veu ni un.
Malament sí, però cal analitzar una miqueta les cosetes, tant les causes com les possibles solucions que es podrien adoptar... costoses la majoria.
Re: Sants, un horror
Per mi personalment Sants va començar a perdre amb l'arribada de L'AVE com ja sabem Sants no havia de ser estació terminal d'AVEs però com que les coses s'han fet malament es el que tenim.
La via 9 i 10 son una loteria per que les pantalles diuen una cosa i els trens que arriben son uns altres i aixó es cada dia.
I en cas d'evacuació dona la sensació de que les escales es quedaran petites per sortir d'allà no se si l'estació compleix les normes de seguretat al 100% i hem de tenir en compte el generadors diesel dels TALGO que tenen combustible i un incendi i el fum poden ser molt perillosos.
I despres de veure els diners que ADIF s'ha gastat a Puerta de Atocha per fer les diferents terminals es molt sospitos que a l'estació de Sants no s'hagin fet més millores (alguns diran que per aixó tindrem la Sagrera però encara queda per aixó)
Salutacions.
La via 9 i 10 son una loteria per que les pantalles diuen una cosa i els trens que arriben son uns altres i aixó es cada dia.
I en cas d'evacuació dona la sensació de que les escales es quedaran petites per sortir d'allà no se si l'estació compleix les normes de seguretat al 100% i hem de tenir en compte el generadors diesel dels TALGO que tenen combustible i un incendi i el fum poden ser molt perillosos.
I despres de veure els diners que ADIF s'ha gastat a Puerta de Atocha per fer les diferents terminals es molt sospitos que a l'estació de Sants no s'hagin fet més millores (alguns diran que per aixó tindrem la Sagrera però encara queda per aixó)
Salutacions.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sants, un horror
El gran problema de Sants, a més dels del vestíbul (màquines autovenda, taquilles, lavabos, poca senyalització o poc clara, etc ... ...) és, en part, a sota i, sobretot al sudoest de l'estació: les dues vies d'ample ibèric que es van eliminar amb l'arribada de l'AVE: l'específica dels trens a l'Aeroport i la de servei que connectava directament Sants amb Can Tunis. Aquesta configuració actual implica que qualsevol esternut a la R2 Sud acabi encomanant la grip a tota la xarxa de rodalia.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Sants, un horror
Això ja passa ara, fixa't amb Hospitalet de Llobregat, o quan hi ha un problema a El Clot o Arc de TRiomf.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Sants, un horror
La veritat és que hi ha coses que tenen una solució directe, senzilla i ràpida envers aquesta estació, com que tots els trens de llarga distància (Euromed, InteCity, Talgo...), que surtin comercialment de l'Estació de França i no efectuïn parada a l'estació de BCN-Sants. En facilitem la seva descongestió, amortitzem una infraestructura important com EDF, i els generadors dels Talgo no ocasionarien tants problemes. Si molt apurem, els REX cap al sud, el mateix. Jo trobo que Sants és una estació amb la capacitat suficient per abastir les línies de rodalia i, també, per ser terminal dels REX de Figueres/Cerbère, així com ser una estació d'AV important, i així, per les vies d'amplada convencional, en tenim 4, dos per sentit, per cada túnel. Els efectes colaterals d'això seria la descongestió de públic de l'estació i, per tant, no faria falta tantes taquilles (algunes de venda anticipada es podrien reconvertir per rodalies/mitjana distància). La resta són detalls de gestió i d'urbanisme, que ja és un altre tema. Salut.
Re: Sants, un horror
Des de fa un any hi han les mateixes goteres a les andanes, exactament a la 7/8 i tan sols hi posen dos cubells grocs. És a dir, ho veuen però no fan res per arreglar-ho. Molt bé
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Sants, un horror
No és gens fàcil arreglar un problema de goteres d'una obra soterrada.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Sants, un horror
Tu vius a Barcelona, ¿no?Ganz wrote:La veritat és que hi ha coses que tenen una solució directe, senzilla i ràpida envers aquesta estació, com que tots els trens de llarga distància (Euromed, InteCity, Talgo...), que surtin comercialment de l'Estació de França i no efectuïn parada a l'estació de BCN-Sants. En facilitem la seva descongestió, amortitzem una infraestructura important com EDF, i els generadors dels Talgo no ocasionarien tants problemes. Si molt apurem, els REX cap al sud, el mateix. Jo trobo que Sants és una estació amb la capacitat suficient per abastir les línies de rodalia i, també, per ser terminal dels REX de Figueres/Cerbère, així com ser una estació d'AV important, i així, per les vies d'amplada convencional, en tenim 4, dos per sentit, per cada túnel. Els efectes colaterals d'això seria la descongestió de públic de l'estació i, per tant, no faria falta tantes taquilles (algunes de venda anticipada es podrien reconvertir per rodalies/mitjana distància). La resta són detalls de gestió i d'urbanisme, que ja és un altre tema. Salut.
Imagina, vaig a agafar un Euromed a Valencia. Agafo Rodalies a Terrassa baixo a Sants i segueixo a Valencia. El mateix des de Mataró, des de Martorell o des de Castelldefels. Ara imagina el mateix des d'Estació de França. Pero es que fins i tot des de la mateixa Barcelona.
De veritat, com que soc nou a la webno em volia passar amb els qualificatius, peró algunes idees de veritat que no tenen ni solta ni volta. No m'hi oposo a que surtin d'estació de França, peró home, que no parin a Sants és de jutjat de guardia.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Sants, un horror
Sí, en concret a BCN-Sants, per ser més exactes, i amb anterioritat a unes quantes poblacions més, on he necessitat utilitzar amb freqüència diària rodalies, així que una miqueta d'experiència en tinc .
Des de la mateixa Barcelona, a la mateixa EDF tens Rodalies que et deixa al centre a Passeig de Gràcia. L4 Barceloneta no està tan lluny per anar més al centre, tampoc són tan ràpids els enllaços de metro dins l'estació de Sants. Línies d'autobús, no es queda tan curta la comparativa entre ambdues estacions. A més que EDF és més cèntrica... Tot això sense oblidar els usuaris del taxi, no estem parlant de serveis de rodalia sinó de llarga distància...
Des de fora, amb l'R2 nord i l'R1 no hi ha massa problema si hi afegeixes una línia de Rodalies del nord que acabi a EDF (i, de pas, descarregar una mica el túnel de Pl.Catalunya, una bona opció seria, ja que sol·licites des de Terrasa, els R4 Hospitalet-Manresa), per tant ja són 3 destinacions que guanyes, senzillament realitzant un transbordament a Clot. Entraríem en un Off-Topic que no m'agradaria desenvolupar en aquest fil sobre les línies de rodalia, però és molt senzill que els usuaris de fora de BCN no en surtin excessivament perjudicats.
És que, de veritat, no em voldria passar amb els qualificatius, però algunes plantejaments contraris no tenen ni solta ni volta, és de jutjat de guàrdia. Sense acritut .
Des de la mateixa Barcelona, a la mateixa EDF tens Rodalies que et deixa al centre a Passeig de Gràcia. L4 Barceloneta no està tan lluny per anar més al centre, tampoc són tan ràpids els enllaços de metro dins l'estació de Sants. Línies d'autobús, no es queda tan curta la comparativa entre ambdues estacions. A més que EDF és més cèntrica... Tot això sense oblidar els usuaris del taxi, no estem parlant de serveis de rodalia sinó de llarga distància...
Des de fora, amb l'R2 nord i l'R1 no hi ha massa problema si hi afegeixes una línia de Rodalies del nord que acabi a EDF (i, de pas, descarregar una mica el túnel de Pl.Catalunya, una bona opció seria, ja que sol·licites des de Terrasa, els R4 Hospitalet-Manresa), per tant ja són 3 destinacions que guanyes, senzillament realitzant un transbordament a Clot. Entraríem en un Off-Topic que no m'agradaria desenvolupar en aquest fil sobre les línies de rodalia, però és molt senzill que els usuaris de fora de BCN no en surtin excessivament perjudicats.
És que, de veritat, no em voldria passar amb els qualificatius, però algunes plantejaments contraris no tenen ni solta ni volta, és de jutjat de guàrdia. Sense acritut .
Re: Sants, un horror
Però en un periode d'un any no han pogut fer res? Dic un any des del meu coneixement, que potser duu més temps.gatvell wrote:No és gens fàcil arreglar un problema de goteres d'una obra soterrada.
Re: Sants, un horror
Ganz,
1) Estás afegint 15-30min cada vegada que vagis a agafar un llarga distancia, cosa que significa donar un pitjor servei.
2) Inhabilites conexions Alta Velocitat - Llarga distancia convencional.
3) Elimines un munt de connexions Rodalies - Llarga distancia. Abans totes les línies enllçaven amb llarga distancia, ara només una.
4) Elimines la connexió amb metro. cert que Barceloneta es a prop. Pero es a una distancia que no pot ser considerada un enllaç i per superficie (per tant sotmesa a les inclemencies del temps).
Així que en general et carregues tota la connectivitat que te Sants i que fan d'aquesta estació molt convenient. Jo no entro si uns trens han de sortir o no de EdF. El que si tinc clar es que una de les poques coses ben muntades, que es que tot a l'area de Barcelona passa per Sants (estació Central) la faries desapareixer. Jo no hi soc d'acord.
Respecte a l'estació, en general, es veritat que les andanes no son les millors. L'adaptació no ho ha millorat, al contrari, les ha fet en certes zones més estretes. Pero al nivell del carrer em sembla, pel volum de tràfic que te, una molt bona estació. Sabent de les carences de les andanes, està dissenyada perque la gent esperi el màxim de temps possible al nivell carrer. La temperatura, que voleu que us digui, es la que és. No s'hi pot fer res. L'he fet servir molt, més per llarga distancia que per rodalies (per bé que gairebé sempre un viatge de llarga distancia ha comportat l'us de rodalies) i en general l'unica queixa que he tingut sempre son dues. La general de renfe, la informació moltes vegades erronia i les máquines d'autovenda de bitllets amb aquesta particularitat tant espanyola de tenir 20 maquines dependent del tren que vulguis agafar, que fan que comprar un bitllet sigui un disbarat.
1) Estás afegint 15-30min cada vegada que vagis a agafar un llarga distancia, cosa que significa donar un pitjor servei.
2) Inhabilites conexions Alta Velocitat - Llarga distancia convencional.
3) Elimines un munt de connexions Rodalies - Llarga distancia. Abans totes les línies enllçaven amb llarga distancia, ara només una.
4) Elimines la connexió amb metro. cert que Barceloneta es a prop. Pero es a una distancia que no pot ser considerada un enllaç i per superficie (per tant sotmesa a les inclemencies del temps).
Així que en general et carregues tota la connectivitat que te Sants i que fan d'aquesta estació molt convenient. Jo no entro si uns trens han de sortir o no de EdF. El que si tinc clar es que una de les poques coses ben muntades, que es que tot a l'area de Barcelona passa per Sants (estació Central) la faries desapareixer. Jo no hi soc d'acord.
Respecte a l'estació, en general, es veritat que les andanes no son les millors. L'adaptació no ho ha millorat, al contrari, les ha fet en certes zones més estretes. Pero al nivell del carrer em sembla, pel volum de tràfic que te, una molt bona estació. Sabent de les carences de les andanes, està dissenyada perque la gent esperi el màxim de temps possible al nivell carrer. La temperatura, que voleu que us digui, es la que és. No s'hi pot fer res. L'he fet servir molt, més per llarga distancia que per rodalies (per bé que gairebé sempre un viatge de llarga distancia ha comportat l'us de rodalies) i en general l'unica queixa que he tingut sempre son dues. La general de renfe, la informació moltes vegades erronia i les máquines d'autovenda de bitllets amb aquesta particularitat tant espanyola de tenir 20 maquines dependent del tren que vulguis agafar, que fan que comprar un bitllet sigui un disbarat.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Sants, un horror
Tema goteres.
És pot fer un pedaç, com ha fet FGC a pl. Espanya que es posar canaleres per a recollir l'iaigua i dur-la a un altre lloc. Però això no arregla el problema, només treu la molèstia.
Per arreglar el problema caldria obrir el carrer i arribar fins a la capa impermeable que s'ha trencat, trobar per on es filtra l'aigua i tornar a impermeabilitzar de nou. De fet es un problema més gèneric del qeu sembla però sembla de mal arreglar.
És pot fer un pedaç, com ha fet FGC a pl. Espanya que es posar canaleres per a recollir l'iaigua i dur-la a un altre lloc. Però això no arregla el problema, només treu la molèstia.
Per arreglar el problema caldria obrir el carrer i arribar fins a la capa impermeable que s'ha trencat, trobar per on es filtra l'aigua i tornar a impermeabilitzar de nou. De fet es un problema més gèneric del qeu sembla però sembla de mal arreglar.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Sants, un horror
Tema estació de Sants.
A mi no em sembla malament que a Sants no paressin tots els trens. Abans de bramar al cel, a part del serveis de rodalia de RENFE hi ha metro, i bus que comuniquen molt bé (si, ho poden fer millor) la ciutat.
Així que bona pensada, Ganz, i endavant amb la teva proposta.
A mi no em sembla malament que a Sants no paressin tots els trens. Abans de bramar al cel, a part del serveis de rodalia de RENFE hi ha metro, i bus que comuniquen molt bé (si, ho poden fer millor) la ciutat.
Així que bona pensada, Ganz, i endavant amb la teva proposta.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga