Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Avantatge de l'intercanviador de l'Arboç
No va d'això. Va d'aprofitar millor les infraestructures existents i en fase de planificació avançada, de manera que la gent de les Terres de l'Ebre pugui arribar-se a Tarragona i que entre Tarragona i Barcelona, els trens tinguin a disposició les infraestructures menys congestionades, tenint en compte que de Sant Vicenç amunt igualment no fan cap parada comercial.
A mi, l'intercanviador de l'Arboç em sembla la millor solució perquè permetrà que els regionals no deixin de prestar serveis regionals, al mateix temps que, pel cap baix, no perdran temps en el tram més llarg sense parades.
A mi, l'intercanviador de l'Arboç em sembla la millor solució perquè permetrà que els regionals no deixin de prestar serveis regionals, al mateix temps que, pel cap baix, no perdran temps en el tram més llarg sense parades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Avantatge de l'intercanviador de l'Arboç
Evidentment s´han d´aprofitar les infraestructures que tant ens has costat a tots el millor possible. El que dic és que evidentment RENFE no destrossarà la línia Barcelona - València per sortir per cap connexió a l´Arboç, això ho dono per fet, i que pel que fa als Regionals, dubto molt primer que els senyors de Tortosa esperin perdre no sé quan temps en sortir per la línia convencional a Tarragona (no és això el que les han venut) ni que sigui raonable portar trens d´alta velocitat per totes les línies.... suposo que només sortirien per l´Arboç els trens de Tortosa, no?, els de Casp o Lleida suposo que no..... no té cap mena de sentit.Guigui wrote:No va d'això. Va d'aprofitar millor les infraestructures existents i en fase de planificació avançada, de manera que la gent de les Terres de l'Ebre pugui arribar-se a Tarragona i que entre Tarragona i Barcelona, els trens tinguin a disposició les infraestructures menys congestionades, tenint en compte que de Sant Vicenç amunt igualment no fan cap parada comercial.
A mi, l'intercanviador de l'Arboç em sembla la millor solució perquè permetrà que els regionals no deixin de prestar serveis regionals, al mateix temps que, pel cap baix, no perdran temps en el tram més llarg sense parades.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Ah, recuerdo algun plan donde se proponía hacer un ramal que terminase en la estación de Port Aventura, viniendo de Vila-Seca... yo vería más acertado hacer el Tramcamp desde el centro de Tarragona y siguiendo todo el trazado de esta línea, sustituyendo también el servicio a Port Aventura. No quiero opinar sobre si la línea convencional por los pueblos habría que mantenerla, pero si la van a quitar que no dejen las cosas a medias y hagan el tranvía interurbano para que haga todo el trayecto de Tarragona a Cambrils.Toni wrote: Port Aventura en principi es manté. L´Ajuntament de Salou de fet vol treure el tren del centre (suposo que podrà fer molts pisos quan la cosa millori i guanyar quatre vots per continuar tots els anys possibles) però de cap manera vol perdre el tren a Port Aventura. De fet crec que s´ha arribat a proposar una estació més aprop del municipi, entre Port Aventura i l´actual estació de Salou, que espero que no es farà. Evidentment, la nova estació de Salou per la LAV no serveix per res i tothom que vulgui anar a Tarragona crec que bé anirà en cotxe (el més probable) o bé anirà a Port Aventura.
Respecto al tema de L'Arboç y regionales en Tarragona, ¿no estaba por ahí la noticia de que habrá tercer carril en Tarragona? O igual he malentendido algo? Sea como fuere esa es la solución, que el ancho UIC pase por tarragona por la línea convencional, para que los regionales a Tortosa puedan a partir de L'Arboç volver a la línea convencional y pasar por Tarragona y cía, sin perder tiempo cambiando de ancho. Sino que haremos, ¿de UIC a ibérico en L'Arboç y luego de ibérico a UIC para llegar a Tortosa?
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
No me atrevería yo a hacer ninguna hipótesis. Parece que el ancho internacional pasará por Tarragona pero lo que no está tan claro es que pasen por él los trenes de Tortosa según parece desprenderse de lo que ha dicho la Generalitat en les terres de l´Ebre.alf_ wrote:Ah, recuerdo algun plan donde se proponía hacer un ramal que terminase en la estación de Port Aventura, viniendo de Vila-Seca... yo vería más acertado hacer el Tramcamp desde el centro de Tarragona y siguiendo todo el trazado de esta línea, sustituyendo también el servicio a Port Aventura. No quiero opinar sobre si la línea convencional por los pueblos habría que mantenerla, pero si la van a quitar que no dejen las cosas a medias y hagan el tranvía interurbano para que haga todo el trayecto de Tarragona a Cambrils.Toni wrote: Port Aventura en principi es manté. L´Ajuntament de Salou de fet vol treure el tren del centre (suposo que podrà fer molts pisos quan la cosa millori i guanyar quatre vots per continuar tots els anys possibles) però de cap manera vol perdre el tren a Port Aventura. De fet crec que s´ha arribat a proposar una estació més aprop del municipi, entre Port Aventura i l´actual estació de Salou, que espero que no es farà. Evidentment, la nova estació de Salou per la LAV no serveix per res i tothom que vulgui anar a Tarragona crec que bé anirà en cotxe (el més probable) o bé anirà a Port Aventura.
Respecto al tema de L'Arboç y regionales en Tarragona, ¿no estaba por ahí la noticia de que habrá tercer carril en Tarragona? O igual he malentendido algo? Sea como fuere esa es la solución, que el ancho UIC pase por tarragona por la línea convencional, para que los regionales a Tortosa puedan a partir de L'Arboç volver a la línea convencional y pasar por Tarragona y cía, sin perder tiempo cambiando de ancho. Sino que haremos, ¿de UIC a ibérico en L'Arboç y luego de ibérico a UIC para llegar a Tortosa?
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Però hi ha una diferencia crucial: Tarragona-Salou en Regional Exprés són deu minuts.albe6 wrote:O també el bus (Plana)
Tarragona-Salou amb la Plana, de mitja hora no baixa, i segons on vagis de Salou, pot ser més d´una hora.
Si tinguéssin cervell, la línia Tarragona-Vandellòs per Salou, Cambrils, Mont-roig i L´Hospitalet de l´Infant es mantindria per la línia actual, que no té per què ser incompatible amb l´obertura del tram Camp de Tarragona-Vandellòs del Corredor Mediterrani, ni amb el pas de les mercaderies enter Vandellòs i Vila-seca del mateix Corredor, ni amb l´ample UIC.
Però a Salou, les autoritats locals sembla que no en tenen, de cervell, i ni Generalitat ni Ministeri sembla que hi hàgin pogut fer gran cosa (tot i que Renfe bé que voldria mantenir la línia pel centre de Salou, que li representa molts viatgers, però a Salou tot és no-no-no-no).
I bé que ho patirem.
L´empitjorament del servei serà molt important, i no serà imputable a Renfe ni Adif (ni a Foment ni a la Generalitat), sinó a l´ajuntament de Salou.
Last edited by 437.001 on Wednesday 07/08/2013 23:46, edited 4 times in total.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Recuerda que la gestión del Avant no está traspasada.Toni wrote: No me atrevería yo a hacer ninguna hipótesis. Parece que el ancho internacional pasará por Tarragona pero lo que no está tan claro es que pasen por él los trenes de Tortosa según parece desprenderse de lo que ha dicho la Generalitat en les terres de l´Ebre.
Y que la Generalitat es especialista en engañabobos.
A Renfe, todo lo que sea quitar trenes regionales de Salou-Cambrils-L´Hospitalet de l´Infant le perjudica, ya que es precisamente en esas tres estaciones donde llena los trenes (Port Aventura también, pero sólo cuando el parque está abierto). Quitar los trenes de ahí le representará perder una muy importante cantidad de pasajeros para el corredor Barcelona-Tarragona-Tortosa, que no son recuperables porque la estación futura de Cambrils está en las afueras y no es accesible a pie, al contrario que la actual que está en pleno centro de Cambrils, ídem con Salou, que a priori pierde el tren (y puede que Port Aventura también), y cualquier alternativa en Salou será con un servicio muy mermado respecto al actual, y con una estación menos céntrica se mire como se mire (lo cual significa menos pasajeros).
En cuanto a Mont-roig (que la usa poca gente al parar tan pocos trenes, pero la usa alguien), y especialmente L´Hospitalet de l´Infant, directamente se quedan sin servicio ferroviario, lo cual me parece grotesco.
Y se mire por donde se mire, Tortosa no puede reemplazar los pasajeros que se perderán, ni siquiera con la mejora de tiempos de trayecto: L´Hospitalet, Mont-roig, Cambrils y Salou juntas tienen más del doble de habitantes que Tortosa.
Y por otra parte, quien se haga ilusiones de que el TramCamp se ponga en servicio, lamento decir que no va a ser así: el TramCamp (ni nada similar) no va a ser posible en muuuuchos años. No hay un duro, y una red como la propuesta para el TramCamp es muy cara.
Sería más sencillo, barato, eficiente y rápido en tiempos de trayecto implantar un Rodalies por la línea actual de Salou-Cambrils-Mont-roig-L´Hospitalet, que implantar el TramCamp.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Estoy totalmente de acuerdo. Sobre ello dos matices:437.001 wrote:Recuerda que la gestión del Avant no está traspasada.Toni wrote: No me atrevería yo a hacer ninguna hipótesis. Parece que el ancho internacional pasará por Tarragona pero lo que no está tan claro es que pasen por él los trenes de Tortosa según parece desprenderse de lo que ha dicho la Generalitat en les terres de l´Ebre.
Y que la Generalitat es especialista en engañabobos.
A Renfe, todo lo que sea quitar trenes regionales de Salou-Cambrils-L´Hospitalet de l´Infant le perjudica, ya que es precisamente en esas tres estaciones donde llena los trenes (Port Aventura también, pero sólo cuando el parque está abierto). Quitar los trenes de ahí le representará perder una muy importante cantidad de pasajeros para el corredor Barcelona-Tarragona-Tortosa, que no son recuperables porque la estación futura de Cambrils está en las afueras y no es accesible a pie, al contrario que la actual que está en pleno centro de Cambrils, ídem con Salou, que a priori pierde el tren (y puede que Port Aventura también), y cualquier alternativa en Salou será con un servicio muy mermado respecto al actual, y con una estación menos céntrica se mire como se mire (lo cual significa menos pasajeros).
En cuanto a Mont-roig (que la usa poca gente al parar tan pocos trenes, pero la usa alguien), y especialmente L´Hospitalet de l´Infant, directamente se quedan sin servicio ferroviario, lo cual me parece grotesco.
Y se mire por donde se mire, Tortosa no puede reemplazar los pasajeros que se perderán, ni siquiera con la mejora de tiempos de trayecto: L´Hospitalet, Mont-roig, Cambrils y Salou juntas tienen más del doble de habitantes que Tortosa.
Y por otra parte, quien se haga ilusiones de que el TramCamp se ponga en servicio, lamento decir que no va a ser así: el TramCamp (ni nada similar) no va a ser posible en muuuuchos años. No hay un duro, y una red como la propuesta para el TramCamp es muy cara.
Sería más sencillo, barato, eficiente y rápido en tiempos de trayecto implantar un Rodalies por la línea actual de Salou-Cambrils-Mont-roig-L´Hospitalet, que implantar el TramCamp.
- Los trenes regionales de alta velocidad, llámense Avant o como sea, sí serían en mi opinión competencia de la Generalitat. No creo que dejen un hipotético servicio Tortosa - Camp de Tarragona - Barcelona a nadie.
- Espero que los habitantes de Salou, Cambrils y resto de pueblos afectados tengan muy en cuenta el desastre que les están haciendo con el ferrocarril a la hora de dar su voto en la próximas elecciones municipales.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Ni idea. Pero no veo yo a Renfe nada propensa a más Avants (si por renfe fuera, los Avants irían todos fuera, salvo el de Toledo).Toni wrote:Estoy totalmente de acuerdo. Sobre ello dos matices:
- Los trenes regionales de alta velocidad, llámense Avant o como sea, sí serían en mi opinión competencia de la Generalitat. No creo que dejen un hipotético servicio Tortosa - Camp de Tarragona - Barcelona a nadie.
No, no lo tienen en cuenta, porque no se hacen a la idea.- Espero que los habitantes de Salou, Cambrils y resto de pueblos afectados tengan muy en cuenta el desastre que les están haciendo con el ferrocarril a la hora de dar su voto en la próximas elecciones municipales.
Sólo les han vendido que las vías sobran y que tienen que ir fuera. Y ellos a eso dicen que sí, por los atropellos y el ruido.
Pero cuando les falte el tren... ay, ay, ay. Lloriqueos y pataleos, seguro.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
I no seria més fàcil destinar unes unitats de rodalies que anéssin fent de llançadores entre Tarragona i, alternativament, una a Ulldecona (o Vinaròs*) i l'altra a Tortosa pel traçat actual (Salou-Cambrils-Montroig-l'Hospitalet)?. Hi hauria un tren cada hora entre Tarragona i l'Aldea-Amposta-Tortosa i un cada dues hores entre aquesta i Tortosa per un costat i Ulldecona (o Vinaròs*) per l'altre. I els regionals exprés de Tortosa i/o de València, directes de l'Aldea-Amposta-Tortosa a Tarragona per la nova doble via. Amb horaris coordinats i cadenciats, no hi hauria d'haver gaires problemes als transbords a l'Aldea-Amposta-Tortosa i a Tarragona, tant en un sentit com en l'altre. És el que em dicta el sentit comú.
En una segona fase es podria estudiar l'establiment de nous baixadors. Se me n'acut un al costat d'Amposta i un altre a Miami Platja en temporada d'estiu, almenys.
* A Vinaròs hi tenen parada molts més trens que no pas a Ulldecona. Seria més útil fer-hi allà la correspondència a aquets trens.
Tot això en el supòsit que la variant la facin en Ibèric o tres carrils. Que si la deixen només en UIC, incomuniquen tot plegat fins a l'absurd.
O bé que instal·lin tres carrils des de l'Aldea-Amposta-Tortosa fins a la bifurcació Calafat i des de Vila-seca (enllaç amb la variant), passant per l'estació de Tarragona i fins a Sant Vicenç de Calders.
Salut !!
En una segona fase es podria estudiar l'establiment de nous baixadors. Se me n'acut un al costat d'Amposta i un altre a Miami Platja en temporada d'estiu, almenys.
* A Vinaròs hi tenen parada molts més trens que no pas a Ulldecona. Seria més útil fer-hi allà la correspondència a aquets trens.
Tot això en el supòsit que la variant la facin en Ibèric o tres carrils. Que si la deixen només en UIC, incomuniquen tot plegat fins a l'absurd.
O bé que instal·lin tres carrils des de l'Aldea-Amposta-Tortosa fins a la bifurcació Calafat i des de Vila-seca (enllaç amb la variant), passant per l'estació de Tarragona i fins a Sant Vicenç de Calders.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
genissimon wrote:I no seria més fàcil destinar unes unitats de rodalies que anéssin fent de llançadores entre Tarragona i, alternativament, una a Ulldecona (o Vinaròs*) i l'altra a Tortosa pel traçat actual (Salou-Cambrils-Montroig-l'Hospitalet)?. Hi hauria un tren cada hora entre Tarragona i l'Aldea-Amposta-Tortosa i un cada dues hores entre aquesta i Tortosa per un costat i Ulldecona (o Vinaròs*) per l'altre. I els regionals exprés de Tortosa i/o de València, directes de l'Aldea-Amposta-Tortosa a Tarragona per la nova doble via. Amb horaris coordinats i cadenciats, no hi hauria d'haver gaires problemes als transbords a l'Aldea-Amposta-Tortosa i a Tarragona, tant en un sentit com en l'altre. És el que em dicta el sentit comú.
En una segona fase es podria estudiar l'establiment de nous baixadors. Se me n'acut un al costat d'Amposta i un altre a Miami Platja en temporada d'estiu, almenys.
* A Vinaròs hi tenen parada molts més trens que no pas a Ulldecona. Seria més útil fer-hi allà la correspondència a aquets trens.
Tot això en el supòsit que la variant la facin en Ibèric o tres carrils. Que si la deixen només en UIC, incomuniquen tot plegat fins a l'absurd.
O bé que instal·lin tres carrils des de l'Aldea-Amposta-Tortosa fins a la bifurcació Calafat i des de Vila-seca (enllaç amb la variant), passant per l'estació de Tarragona i fins a Sant Vicenç de Calders.
Salut !!
No seria millor fer una petita xarxa de Rodalies entre Castelló, Vinaros, Ulldecona i Tortosa creant una nova via que vagi a la actual estació de Tortosa, es una idea meva res mes.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Tortosa i Adif no tindria que haver tancat el Tram Tortosa - Ulldecona sense fer parada a l'Aldea, les Generalitats de Catalunya, València tenen que fer una xarxa de rodalies entre Castelló i les Terres del Ebre, el TramCamp tindria que arribar fins Vandellòs, per acabar en les meves propostes estaria be fer una nova Estació intermodal a Vandellòs que connectes el TramCamp amb els trens Regionals i de llarga distancia.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Me da la impresión que RENFE con los trenes de Tortosa se va a limitar a dar la factura al responsable, la Generalitat. Si quieres regionales es tanto, si quieres Avants, es tanto multiplicado por muchos. La cuestión es que la Generalitat ha asumido una serie de compromisos en las terres de l´Ebre que ahora veremos cómo puede materializar (pagar). Aunque bueno, si no puede pagar y no se ponen Avants, será suficiente con echar la culpa al de siempre que no paga...437.001 wrote:Ni idea. Pero no veo yo a Renfe nada propensa a más Avants (si por renfe fuera, los Avants irían todos fuera, salvo el de Toledo).Toni wrote:Estoy totalmente de acuerdo. Sobre ello dos matices:
- Los trenes regionales de alta velocidad, llámense Avant o como sea, sí serían en mi opinión competencia de la Generalitat. No creo que dejen un hipotético servicio Tortosa - Camp de Tarragona - Barcelona a nadie.
No, no lo tienen en cuenta, porque no se hacen a la idea.- Espero que los habitantes de Salou, Cambrils y resto de pueblos afectados tengan muy en cuenta el desastre que les están haciendo con el ferrocarril a la hora de dar su voto en la próximas elecciones municipales.
Sólo les han vendido que las vías sobran y que tienen que ir fuera. Y ellos a eso dicen que sí, por los atropellos y el ruido.
Pero cuando les falte el tren... ay, ay, ay. Lloriqueos y pataleos, seguro.
-
- N5
- Posts: 84
- Joined: Saturday 11/08/2012 14:15
- Facebook: facebook.com/marciruelos
- Location: Barcelona
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-2592504
El tercer carril ferroviari impulsarà el Baix Penedès
La comarca confia en la reactivació econòmica i social que suposaran la millora de la xarxa de ferrocarril amb l'ample de via internacional i de trens més moderns per a passatgers
Dijous, 22 d'agost del 2013
La comarca del Baix Penedès ha dipositat les seves esperances de desenvolupament econòmic i social en les grans infraestructures ferroviàries que estan projectades per als pròxims dos anys. La instal·lació del tercer carril, que permetrà disposar de l'ample de via internacional, no només millorarà les connexions amb Barcelona i el sud de Tarragona per al transport de mercaderies, sinó que també beneficiarà la mobilitat de viatgers. Està previst que el tercer carril entri en servei l'any 2015, però a partir del 2014 els habitants d'aquesta comarca també podran disfrutar de trens més confortables, ràpids i puntuals.
El contracte de serveis firmat per Generalitat i Renfe significarà, d'entrada, una notable millora en la qualitat dels trens a partir de l'any que ve. Els actuals models 470 seran substituïts pels 447, que són més moderns i còmodes. També es preveu que millori la puntualitat a causa de la capacitat sancionadora que ha adquirit la Generalitat respecte a l'operadora.
TRAÇAT PROVISIONAL / Però el gran projecte del territori és el tercer carril. L'actuació que ha d'executar el Ministeri de Foment consisteix en la instal·lació provisional (a l'espera del traçat definitiu del corredor del Mediterrani) d'un tercer fil ferroviari en el recorregut actual d'ample ibèric entre Castellbisbal i Tarragona-Vila-seca per disposar de l'ample internacional (UIC). Enmig d'aquest traçat hi ha el tram que afecta directament la zona del Baix Penedès i una estació tan emblemàtica com és la de Sant Vicenç de Calders al terme del Vendrell.
El projecte també contempla l'adequació dels sistemes de senyalització i comunicació i s'adaptaran les instal·lacions per donar cabuda a la circulació de trens de mercaderies de fins a 750 metres de longitud. Les obres s'han dividit en quatre actuacions amb un pressupost total de 236,3 milions d'euros. L'últim d'ells, entre Sant Vicenç de Calders i Vila-seca, es va adjudicar a principi d'agost amb un pressupost de 30.734.000 euros. En total, l'actuació afecta 97 quilòmetres de via fèrria que està previst que estigui acabada el 2015.
CONNEXIÓ A L'ARBOÇ / «Disposar d'infraestructures és disposar d'oportunitats, i aquest projecte és una gran oportunitat per a la comarca del Baix Penedès», assegura Jordi Follia, responsable de projectes del corredor mediterrani del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
El projecte està especialment pensat per potenciar el transport de mercaderies, una antiga reivindicació del territori. Amb la intenció que les millores per als viatgers siguin més completes, la Generalitat ha sol·licitat a Foment que inclogui la construcció d'una connexió entre la línia de l'AVE i la convencional a l'altura de l'Arboç del Penedès. També demana que la línia del tercer carril s'allargui fins a Reus (Baix Camp).
«La connexió a l'Arboç permetria als viatgers procedents de la línia de Reus i la de Tarragona connectar amb l'alta velocitat», insisteix Follia. També recorda el benefici que la connexió a l'Arboç suposaria per a les indústries del gran complex del Logis Penedès, un projecte en què el pla urbanístic ja ha estat aprovat per la Generalitat i estan dissenyades les connexions ferroviàries amb l'ample internacional, així com amb les autovies i autopistes.
El tercer carril ferroviari impulsarà el Baix Penedès
La comarca confia en la reactivació econòmica i social que suposaran la millora de la xarxa de ferrocarril amb l'ample de via internacional i de trens més moderns per a passatgers
Dijous, 22 d'agost del 2013
La comarca del Baix Penedès ha dipositat les seves esperances de desenvolupament econòmic i social en les grans infraestructures ferroviàries que estan projectades per als pròxims dos anys. La instal·lació del tercer carril, que permetrà disposar de l'ample de via internacional, no només millorarà les connexions amb Barcelona i el sud de Tarragona per al transport de mercaderies, sinó que també beneficiarà la mobilitat de viatgers. Està previst que el tercer carril entri en servei l'any 2015, però a partir del 2014 els habitants d'aquesta comarca també podran disfrutar de trens més confortables, ràpids i puntuals.
El contracte de serveis firmat per Generalitat i Renfe significarà, d'entrada, una notable millora en la qualitat dels trens a partir de l'any que ve. Els actuals models 470 seran substituïts pels 447, que són més moderns i còmodes. També es preveu que millori la puntualitat a causa de la capacitat sancionadora que ha adquirit la Generalitat respecte a l'operadora.
TRAÇAT PROVISIONAL / Però el gran projecte del territori és el tercer carril. L'actuació que ha d'executar el Ministeri de Foment consisteix en la instal·lació provisional (a l'espera del traçat definitiu del corredor del Mediterrani) d'un tercer fil ferroviari en el recorregut actual d'ample ibèric entre Castellbisbal i Tarragona-Vila-seca per disposar de l'ample internacional (UIC). Enmig d'aquest traçat hi ha el tram que afecta directament la zona del Baix Penedès i una estació tan emblemàtica com és la de Sant Vicenç de Calders al terme del Vendrell.
El projecte també contempla l'adequació dels sistemes de senyalització i comunicació i s'adaptaran les instal·lacions per donar cabuda a la circulació de trens de mercaderies de fins a 750 metres de longitud. Les obres s'han dividit en quatre actuacions amb un pressupost total de 236,3 milions d'euros. L'últim d'ells, entre Sant Vicenç de Calders i Vila-seca, es va adjudicar a principi d'agost amb un pressupost de 30.734.000 euros. En total, l'actuació afecta 97 quilòmetres de via fèrria que està previst que estigui acabada el 2015.
CONNEXIÓ A L'ARBOÇ / «Disposar d'infraestructures és disposar d'oportunitats, i aquest projecte és una gran oportunitat per a la comarca del Baix Penedès», assegura Jordi Follia, responsable de projectes del corredor mediterrani del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
El projecte està especialment pensat per potenciar el transport de mercaderies, una antiga reivindicació del territori. Amb la intenció que les millores per als viatgers siguin més completes, la Generalitat ha sol·licitat a Foment que inclogui la construcció d'una connexió entre la línia de l'AVE i la convencional a l'altura de l'Arboç del Penedès. També demana que la línia del tercer carril s'allargui fins a Reus (Baix Camp).
«La connexió a l'Arboç permetria als viatgers procedents de la línia de Reus i la de Tarragona connectar amb l'alta velocitat», insisteix Follia. També recorda el benefici que la connexió a l'Arboç suposaria per a les indústries del gran complex del Logis Penedès, un projecte en què el pla urbanístic ja ha estat aprovat per la Generalitat i estan dissenyades les connexions ferroviàries amb l'ample internacional, així com amb les autovies i autopistes.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Un intercambiador d'ample a l'Arboç és factible. O es trasllada el que queda a Roda (s'usava per a experiments) o es trasllada el de Alcolea, que s'ha quedat sense serveis comercials, ja que els Jaén - Cádiz des de fa no massa es fan íntegres per convencional.
Però, i si es pregunta a la gent si està disposada a pagar més pel bitllet, ja que l'ús d'intercanviadors està subjecte a cànon per part d'Adif, i que no crec pas que renuncïin a cobrar, què diran, llavors?
Però, i si es pregunta a la gent si està disposada a pagar més pel bitllet, ja que l'ús d'intercanviadors està subjecte a cànon per part d'Adif, i que no crec pas que renuncïin a cobrar, què diran, llavors?
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Que jo sàpiga, en cap moment s´ha parlat d´instal.lar un canviador d´ample a l´Arboç. Es proposa, sense cap anàlisi tècnic al darrere, una simple connexió en ample internacional (ja que amb el tercer carril la línia convencional també tindria aquest ample). No cal per tant traslladar res. La proposta de la Generalitat i Ajuntaments, tots ells profunds coneixedors del ferrocarril, és portar trens diuen des de Reus i Tarragona fins a l´Arboç pel tercer carril i passar-los després a la línia d´alta velocitat fins a Barcelona. Explicat així, els proposants queden la mar de bé, però no sé (bé, de fet ho dubto seriosament) si han respost a algunes preguntetes com per exemple:albe6 wrote:Un intercambiador d'ample a l'Arboç és factible. O es trasllada el que queda a Roda (s'usava per a experiments) o es trasllada el de Alcolea, que s'ha quedat sense serveis comercials, ja que els Jaén - Cádiz des de fa no massa es fan íntegres per convencional.
Però, i si es pregunta a la gent si està disposada a pagar més pel bitllet, ja que l'ús d'intercanviadors està subjecte a cànon per part d'Adif, i que no crec pas que renuncïin a cobrar, què diran, llavors?
1) Efectivament, els preus de la línia d´alta velocitat son lògicament més cars. Qui pagarà els sobrecost del servei?. Evidentment els Ajuntantaments no i la Generalitat no crec que tingui tampoc cap intenció. Segurament la idea és demanar, a l´Estat, els diners que costi de més. Si diu que si, fantàstic, i si diu que no ja hem quedat tots la mar de bé i podem donar les culpes al de sempre.
2) Quins trens farien aquesta relació?. Els que acabin a Reus i Tarragona?. Aquests trens serien addicionals als actuals que van a Móra, Casp, Zaragoza...Els viatgers que recollirien aquests trens, quins serien (els restariem dels trens actuals per suposat)?. Evidentment, de Sant Vicenç de Calders cap a amunt els viatgers que recollirien serien 0.
3) Quins trens serien?. Per rendabilitzar el troç per la línia d´alta velocitat i no entorpir el seu trànsit haurien de ser trens ràpids i bi tensió (catenària alta velocitat 25 kv, catenària convencional 3 kv). Podem disposar dels trens corresponents?. Els podem pagar?. Qui assumirà el seu dèficit?.
4) Pot la línia d´alta velocitat absorvir no sé quants trens regionals que no sabem a quant correran?. Sembla que la capacitat d´absorció de la línia d´alta velocitat és infinita i d´aixó no cal parlar.
No crec que cap d´aquestes preguntes tinguin cap solució a la taula dels proponents. De fet, no crec que se les hagin ni fet.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
La veritat és que a vegades costa llegir diaris. Només coneixent superficialment els temes veus que no s´ha de llegir qualsevol cosa. També cal plantejar-se si les fonts de les noticies, en aquest cas la Generalitat, mereixen que llegim el que diuen:marciruelos wrote:http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-2592504
El tercer carril ferroviari impulsarà el Baix Penedès
La comarca confia en la reactivació econòmica i social que suposaran la millora de la xarxa de ferrocarril amb l'ample de via internacional i de trens més moderns per a passatgers
Dijous, 22 d'agost del 2013
La comarca del Baix Penedès ha dipositat les seves esperances de desenvolupament econòmic i social en les grans infraestructures ferroviàries que estan projectades per als pròxims dos anys. La instal·lació del tercer carril, que permetrà disposar de l'ample de via internacional, no només millorarà les connexions amb Barcelona i el sud de Tarragona per al transport de mercaderies, sinó que també beneficiarà la mobilitat de viatgers. Està previst que el tercer carril entri en servei l'any 2015, però a partir del 2014 els habitants d'aquesta comarca també podran disfrutar de trens més confortables, ràpids i puntuals.
El contracte de serveis firmat per Generalitat i Renfe significarà, d'entrada, una notable millora en la qualitat dels trens a partir de l'any que ve. Els actuals models 470 seran substituïts pels 447, que són més moderns i còmodes. També es preveu que millori la puntualitat a causa de la capacitat sancionadora que ha adquirit la Generalitat respecte a l'operadora.
TRAÇAT PROVISIONAL / Però el gran projecte del territori és el tercer carril. L'actuació que ha d'executar el Ministeri de Foment consisteix en la instal·lació provisional (a l'espera del traçat definitiu del corredor del Mediterrani) d'un tercer fil ferroviari en el recorregut actual d'ample ibèric entre Castellbisbal i Tarragona-Vila-seca per disposar de l'ample internacional (UIC). Enmig d'aquest traçat hi ha el tram que afecta directament la zona del Baix Penedès i una estació tan emblemàtica com és la de Sant Vicenç de Calders al terme del Vendrell.
El projecte també contempla l'adequació dels sistemes de senyalització i comunicació i s'adaptaran les instal·lacions per donar cabuda a la circulació de trens de mercaderies de fins a 750 metres de longitud. Les obres s'han dividit en quatre actuacions amb un pressupost total de 236,3 milions d'euros. L'últim d'ells, entre Sant Vicenç de Calders i Vila-seca, es va adjudicar a principi d'agost amb un pressupost de 30.734.000 euros. En total, l'actuació afecta 97 quilòmetres de via fèrria que està previst que estigui acabada el 2015.
CONNEXIÓ A L'ARBOÇ / «Disposar d'infraestructures és disposar d'oportunitats, i aquest projecte és una gran oportunitat per a la comarca del Baix Penedès», assegura Jordi Follia, responsable de projectes del corredor mediterrani del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
El projecte està especialment pensat per potenciar el transport de mercaderies, una antiga reivindicació del territori. Amb la intenció que les millores per als viatgers siguin més completes, la Generalitat ha sol·licitat a Foment que inclogui la construcció d'una connexió entre la línia de l'AVE i la convencional a l'altura de l'Arboç del Penedès. També demana que la línia del tercer carril s'allargui fins a Reus (Baix Camp).
«La connexió a l'Arboç permetria als viatgers procedents de la línia de Reus i la de Tarragona connectar amb l'alta velocitat», insisteix Follia. També recorda el benefici que la connexió a l'Arboç suposaria per a les indústries del gran complex del Logis Penedès, un projecte en què el pla urbanístic ja ha estat aprovat per la Generalitat i estan dissenyades les connexions ferroviàries amb l'ample internacional, així com amb les autovies i autopistes.
* El tercer carril beneficiarà a la mobilitat dels viatgers. La veritat és que no arribo a veure quines son les millores que introdueix el tercer carril per als viatgers. La única seria connectar amb les línies d´alta velocitat, si tingués sentit comercial que de moment no sembla que sigui el cas i menys pel Penedès. Per tant, és fals que el tercer carril suposi cap millora pels viatgers, només milloren les mercaderies (és per això pel que es fa de fet).
* Efectivament, coincidieixo en els martells sobre el canvi del 470 pels 447, que en cap cap suposen una millora més enllà de que son una mica més nous i se suposa que tindran menys avaries (si no hi ha cap avaria, el servei que rebran els usuaris segurament serà pitjor amb un 447 al ser un tren més incòmode que el 470). Això demostra un profund coneixement del diari en qüestió i de la Generalitat.
* Sobre la capacitat sancionadora que suposarà una millora estratosfèrica en la puntualitat, això s´aconseguirà perquè avui els senyors de Renfe no tenen cap interès en que els trens arribin a l´hora. Els posarem unes multes i tots els problemes resolts. Fantàstic. El que deia, profund coneixement.
* Traçat provisional..... quan es farà un nou corredor per mercaderies?.
* Diu la Generalitat que la connexió de l´Arboç permetrà passar els trens de mercaderies a la línia d´alta velocitat. Bonissim..... això és de nota. No saben que la línia no admet per disseny trens de mercaderies. Però a més, portariem els trens de mercaderies per Sants i Sagrera?. Tampoc saben que la línia d´alta velocitat no connecta amb el tercer carril fins a Mollet. Ja no parlem de la capacitat, que com és il.limitada permetrà sense cap problema tenir no sé quants AVE a Madrid (cada cop més), no sé quants regionals a Reus i no sé quants mercaderies del Logis Penedès. Produndissim coneixement que dona un molt encentat anàlisi.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Una connexió en UIC sense intercambiador encara seria assumible, però faria si o si posar trens bi-tensió (25000 V AC i 3000 V DC). Només hi hauria la possibilitat de fer-ho amb 121.
De 121 sembla a vegades que vagin una mica curts, especialment després dels problemes amb els 490. Si de fet els Avant Lleida - BCN s'estan canviant a 114, és per alliberar 121, apart de possibles rotacions de material.
I, òbviament canviar de 470 / 447 / 449 (si acaba entrant als Reus) per 121 comportaria pujada de tarifes.
I ahir, el senyor alcalde de Tarragona, despenjant-se que voldria que li passessin AVE's per aquest traçat proposat (impossible pel tipus d'electrificació) i demanant soterrament.
De 121 sembla a vegades que vagin una mica curts, especialment després dels problemes amb els 490. Si de fet els Avant Lleida - BCN s'estan canviant a 114, és per alliberar 121, apart de possibles rotacions de material.
I, òbviament canviar de 470 / 447 / 449 (si acaba entrant als Reus) per 121 comportaria pujada de tarifes.
I ahir, el senyor alcalde de Tarragona, despenjant-se que voldria que li passessin AVE's per aquest traçat proposat (impossible pel tipus d'electrificació) i demanant soterrament.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
A mi me da menos rabia ese señor que el hecho de que sólamente tres gatos seamos conscientes de las barbaridades que dice. Un pueblo tan inculto e ignorante se merece sus desgracias.albe6 wrote:I ahir, el senyor alcalde de Tarragona, despenjant-se que voldria que li passessin AVE's per aquest traçat proposat (impossible pel tipus d'electrificació) i demanant soterrament.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Jo crec que en cap cas es faran els regionals de la zona de Tarragona amb 121, no hi ha suficients i ningú les pagarà. S´està venent una moto políticament que inclús la Generalitat sap (remotament amb el poquet coneixement que té) que és impossible. Això ja s´ha fet moltes vegades. Al final tot es resumirà en demanar a l´Estat no sé quantes inversions i no sé quants diners per pagar nous trens i com que res d´això vindrà, la culpa serà de Madrid i sort que la Generalitat vigila els nostres interesos, sort... Segurament seria millor estudiar bé les qüestions per gent que sàpiga ( si no saben es pot preguntar) i proposar coses assumibles (és cert que últimament la Generalitat havia agafat aquest camí però encara li falta...). Jo crec que el problema no son ni l´Arboç ni Tortosa ni Reus, el gravissim problema que tenen és Tarragona, un problema que avui no té solució i ningú no s´atreveix a explicar-ho als ciutadans. Senyors, no hi haurà trens d´alta velocitat a Tarragona en molts i molt anys.albe6 wrote:Una connexió en UIC sense intercambiador encara seria assumible, però faria si o si posar trens bi-tensió (25000 V AC i 3000 V DC). Només hi hauria la possibilitat de fer-ho amb 121.
De 121 sembla a vegades que vagin una mica curts, especialment després dels problemes amb els 490. Si de fet els Avant Lleida - BCN s'estan canviant a 114, és per alliberar 121, apart de possibles rotacions de material.
I, òbviament canviar de 470 / 447 / 449 (si acaba entrant als Reus) per 121 comportaria pujada de tarifes.
I ahir, el senyor alcalde de Tarragona, despenjant-se que voldria que li passessin AVE's per aquest traçat proposat (impossible pel tipus d'electrificació) i demanant soterrament.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Totalmente de acuerdo. Dicen que los políticos no son más que unos ciudadanos que han sido algo más listos que el resto (trabajan menos que el resto) i que por tanto no son unos tal y unos cual..... hacen lo que hace la mayoría o lo que a la mayoría le gustaría hacer. Así nos va. Y sí, la cultura no es el fuerte de los políticos, como el del resto de la población en general. Así nos va.alf_ wrote:A mi me da menos rabia ese señor que el hecho de que sólamente tres gatos seamos conscientes de las barbaridades que dice. Un pueblo tan inculto e ignorante se merece sus desgracias.albe6 wrote:I ahir, el senyor alcalde de Tarragona, despenjant-se que voldria que li passessin AVE's per aquest traçat proposat (impossible pel tipus d'electrificació) i demanant soterrament.