Ganz wrote:-Necessitat d'adeqüació d'infraestructures, així com de reduïr-ne les possibilitats físiques d'allotjar-hi varietat de material, degut als problemes logístics que se'n derivarien (no sols de TMB en viu la mobilitat urbana, sinó de FGC, el que sia necessari de Renfe, etc). I manteniment de les mateixes.
wefer wrote:Sincerament, no entenc què estàs dient.
Res millor que un exemple. Suposem que, en un museu del Transport, hi exposem el sèrie 100 preservat a Can Boixeres, i el 1100 igualment però al Triangle, i els reunim. És lògic i evident que, cada vegada que se'ls pretengui posar en marxa per la xarxa del metropolità, haurem de sufragar uns costos de trasllat i càrrega/descàrrega del material que, segons el meu parer, són evitables. Si ampliem l'exemple i incloïm material de FGC (l'existent a la Nau de Manresa i d'altre material exposable de la Línia del Vallès com el "Perico"), contemplem com el problema s'agrava. Això per una banda. I per l'altre, i molt més important que el punt anterior, per instaurar un Museu és necessari un edifici, i aquest s'ha d'adeqüar i mantenir, i això té un cost i, tenint en compte els perjudicis esmentats amb anterioritat... Per què no invertir-ho en necessitats
reals pel patrimoni històric. Reflexionem-hi, val la pena? Existint altres maneres de realitzar les coses que puguin ser més econòmiques i, sobretot, més beneficioses pel patrimoni i la societat mateixa. La utilitat que té un museu és que permet la posada en valor d'aquest patrimoni, però contemplem la realitat dels museus dedicats al transport públic, i veurem en tots (els d'aquí i els de fora) una sèrie d'inconvenients que són evitables. És a dir, crec (opinió personal, com tota l'estona) que seria molt millor un museu que res, però sota el meu parer, aquest seria un monstre que acabaria engollint les possibilitats d'expansió d'aquesta posada en valor d'aquest tipus de patrimoni.
Ganz wrote:-Possibilitat de repetir-se la mateixa història que succeí a Castellar de N'hug, i en altres exemples que s'han contemplat al llarg de l'Estat Espanyol i Europa mateix.
wefer wrote:Com que hi ha la possibilitat de que fracassi, no fem res i així el fracàs el tenim segur i per tant quedem plenament satisfets. No té ni cap ni peus.
Situem les coses dins del seu context. No és que existeixi la possibilitat de que fracassi, és més senzill, que per interessos de tercers, el patrimoni quedi relegat a un segon pla, amb els resultats que hom pot contemplar a la vista. M'atreviria a afirmar que no són tant distants els exemples de Castellar de N'hug i el de Vilanova. En tot cas és moralment més ètic si fos una iniciativa privada la que formés el Museu, i la veritat, com estarem tots d'acord, no massa aconsellable tampoc...
Ganz wrote:-Causes d'això, que hi hauria menys recursos disponibles, per exemple, a la posada en circulació d'aquest material o bé en la creació d'una infraestructura adeqüada.
wefer wrote: Menys recursos? Quins recursos? No poden haver-hi menys recursos perquè estem pràcticament a zero. A més, sentenciar que el fet de que hi hagi un museu farà que hi hagi menys recursos, no té cap lògica. Potser també proposes tancar el museu Dalí, el Picasso, El Prado, el Louvre, etc.
En primer lloc, ni estem pràcticament a zero (els alts personatges de la funció pública cobren el que han de cobrar, amb anterioritat he enllaçat la qualificació del deute a BCN, i podríem seguir posant exemples) ni, com he escrit amb anterioritat, estic afirmant això que afirmes que dic. Senzillament que, existint altres alternatives, pel meu parer més beneficioses pel patrimoni industrial, expresso, i per tant, exposo per debatir, la meva teoria (no sóc l'única persona que pensa així, per molt que poguem "al·lucinar"), per la naturalesa del tipus de patrimoni que es pretén posar en valor, potser un museu no és la millor opció. No ho comparem amb les galeries d'art que exposes, perquè són tots exemples on un museu realment seria la millor opció. Cada temàtica té la seva qüestió, i no penso entrar més en Off-Topics.
alf_ wrote:Es decir, que con un poquito de inversión y unos cuantos metros de vía se podría adaptar la línea del Tramvia Blau para que funcionen otros tranvías y convertirla en la línea museística. Yo pienso que es muy importante para un museo de transporte público que los vehículos circulen. Pero no parece que haya vuelto a haber planes para esto.Hace poco se recuperó otro tranvía Muntaner, como el que hace años se quiso usar en el Tramvia Blau, pero no sé ni siquiera si han restaurado ese tranvía o si yace guardado esperando que se ocupen de él. También hay un tranvía de la primera serie restaurado al menos cosméticamente, si no me equivoco está guardado en la cochera del Triangle, y éste si funcionara sí podría circular por la línea del tramvia Blau. Al final lo que pasa es que sólamente hay iniciativa para lamerle los pies a los turistas, pero no para recuperar cuatro tranvías históricos y echarlos a andar.
En este punto y respecto a lo que expones en el resto del mensaje, 100% de acuerdo contigo. El bucle por Mas Yebra y Lleó XIII era la opción que se me pasaba por la cabeza cuando he escrito la opción de tratar el Tramvia Blau como línea museística, además de turística.
WMD626 wrote:El que sí és veritat és que hauríem de definir què entenem per "Museu del Transport", ja que aquesta denominació pot aixoplugar tant un Museu de TMB com un museu que inclogui qualsevol tipus de transport.
100% d'acord. No podem començar la casa per la teulada, i hauríem de materialitzar la naturalesa d'aquest Museu. I, com bé dius (i pretenia expressar, tot i que no ho he fet bé), les dificultats logístiques es poden donar en qualsevol lloc, no només perquè sia a BCN. Però la naturalesa d'un Museu, per molt que sigui dedicat a TMB, implica això (per amplada de via, corrent, tipus de transport...). Jo, per tal d'abastar el transport de Catalunya en tota la seva extensió, si es realitzés, ho faria sobre una entitat única per evitar la creació de múltiples organismes, encara que divisionat.
WMD626 wrote:Parles després de que els diners de l'Administració venen, en definitiva, del contribuent. Això és cert, però en la pràctica resulta impossible que nosaltres, com a contribuents , exigim que el diner dels nostres impostos serveixi per finançar un museu del transport. El que es recapta dels contribuents és una mena de "magma" monetari, que l'Administració distribueix com creu oportú, tenint en compte tots els interessos en joc (on el museu del transport té les de perdre davant d'escoles, hospitals, etc.) .
Llògic i evident, però també perquè la Societat mateixa decideix (vam veure què va succeïr fa uns anys amb les Cotxeres de Sants). L'exemple dels impostos el citava pel comentari que havies escrit amb anterioritat:
WMD626 wrote:Companys, crec que estem arribant al moll de l'os de la qüestió. Qui paga?. Els que millor podem fer rutllar un museu del transport, un ferrocarril turístic o fins i tot, una revista especialitzada sobre els "nostres" temes som nosaltres mateixos, no cap administració ni companyia ferroviària, que altra feina té. No podem estar esperant que les "autoritats" ens ho facin, entre d'altres coses perquè això no "ven", ni interessa a la majoria de la població.
Precisament la feina que té aquestes administracions és la de servir i cuidar a la Societat, en tot el que comporta. T'asseguro que, si no fos per les administracions, por em faria de pensar què se'n faria d'aquesta nació en música clàssica i teatre, per posar dos exemples, i no són dues coses que, justament, venguin massa cap a la massa de la població en general però, tal com succeeix amb el patrimoni històric del transport, és cultura i història que s'ha de preservar en les millors condicions possibles. En primer lloc, no cal dir ni tal sols com quedem tots plegats si, a sobre dels escàndols polítics, solucionem els problemes nosaltres mateixos i fem la vista grossa respecte a l'altre. Molta llàstima en el fons em faria si amb la "Mataró" prosperés la idea que s'ha citat missatges enrere, essent conscient dels sous i com està muntat tot plegat a Vilanova i la FFE en general, que de sobra donaria per restaurar-la. Per mi, abans són les persones que les màquines, però ja és un altre tema en el qual no penso entrar-hi.
Salut.