Soroll excessiu a les portes del bus
Soroll excessiu a les portes del bus
Sempre m'he preguntat que alguns busos obren les portes fan un soroll excessiu i fort. Per exemple: a TUSGSAL els busos 348 i 352 (Mercedes Citaro) els passa això, però el 353 o el 358 no, com els 2400 de TMB. I també de TUSGSAL, el 464 (Irisbus Castrosua City Versus).
Algú sap a què és degut?
Gràcies.
I si existeix un altre fil, feu-m'ho saber, jo no he trobat cap al cercador.
Algú sap a què és degut?
Gràcies.
I si existeix un altre fil, feu-m'ho saber, jo no he trobat cap al cercador.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Soroll excessiu a les portes del bus
El 464 porta temps així, també, molts de la serie 344-358 fan aquest soroll, i alguns Lion's (374-383), és degut a un mal manteniment de la porta, necessita més força per empenyer les portes i fa aquest soroll.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Soroll excessiu a les portes del bus
Gràcies, però jo recordo que als Neoplan nº 131 - 140 també feien molt de soroll. També és això? Al 1992 feien "sorollet"?pau5321 wrote:El 464 porta temps així, també, molts de la serie 344-358 fan aquest soroll, i alguns Lion's (374-383), és degut a un mal manteniment de la porta, necessita més força per empenyer les portes i fa aquest soroll.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Soroll excessiu a les portes del bus
És exactament el mateix, de nous només fan un lleu: "pff", si li feu un seguiment a qualsevol dels altres que encara sonen bé, veureu que amb els anys es deterioren. En el cas dels 7800, 8200, 8300 de TMB més del mateix. També els 248-259 de TUSGSAL van acabar els seus dies fent el mateix soroll que el 464Renfe445 wrote:Gràcies, però jo recordo que als Neoplan nº 131 - 140 també feien molt de soroll. També és això? Al 1992 feien "sorollet"?pau5321 wrote:El 464 porta temps així, també, molts de la serie 344-358 fan aquest soroll, i alguns Lion's (374-383), és degut a un mal manteniment de la porta, necessita més força per empenyer les portes i fa aquest soroll.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Soroll excessiu a les portes del bus
La causa del soroll és, o la baixa pressió del circuit neumàtic (ho dubto perque sino no es podria tancar la porta ni rearmar-la) o un mal estat de la vàlvula per manca d'estanqüeitat, degut al mal estat de les juntes o anells, per exemple. Les causes són un manteniment inadequat o un mal disseny de la vàlvula.
Re: Soroll excessiu a les portes del bus
Coneixent TUSGSAL, apostaria pel manteniment inadequat....sag470 wrote:La causa del soroll és, o la baixa pressió del circuit neumàtic (ho dubto perque sino no es podria tancar la porta ni rearmar-la) o un mal estat de la vàlvula per manca d'estanqüeitat, degut al mal estat de les juntes o anells, per exemple. Les causes són un manteniment inadequat o un mal disseny de la vàlvula.
Solució trobada amb èxit... o encara no.
De moment, i si no em doneu més solucions, estic amb la del manteniment inadequat . No entenc perquè TUSGSAL no vol mantenir els busos .
Per cert, la vàlvula aquesta no sé com és. Podries adjuntar una foto?
[offtopic=on][broma=on]Jo crec que els del taller tenen l'oïda feta caldo... Tinc raó???[broma=off][offtopic=off]
Per cert, la vàlvula aquesta no sé com és. Podries adjuntar una foto?
[offtopic=on][broma=on]Jo crec que els del taller tenen l'oïda feta caldo... Tinc raó???[broma=off][offtopic=off]
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Soroll excessiu a les portes del bus
és com aquesta: una vàlvula 3/2 http://spanish.alibaba.com/product-gs/3 ... 99547.html. Aquesta la distribueix al piston que mouen les fulles. Una altra causa podria ser que el pistó tingui fuita, que fa el soroll al accionar. Pero ho dubto. El que més s'espatlla és la vàlvula 3/2.
La qüestió del manteniment és la política empresarial. Sembla ser que utilitza una política correctiva, i preventiva només el bàsic, que reduiex molt els costos pero que despres visualment dón molt que desitjar. Aixó no vol dir que no funcioni, pero la qualitat dista de desitjar.
La qüestió del manteniment és la política empresarial. Sembla ser que utilitza una política correctiva, i preventiva només el bàsic, que reduiex molt els costos pero que despres visualment dón molt que desitjar. Aixó no vol dir que no funcioni, pero la qualitat dista de desitjar.
Gràcies!
Gràcies per la imatge i gràcies per la lliçó!sag470 wrote:és com aquesta: una vàlvula 3/2 http://spanish.alibaba.com/product-gs/3 ... 99547.html. Aquesta la distribueix al piston que mouen les fulles. Una altra causa podria ser que el pistó tingui fuita, que fa el soroll al accionar. Pero ho dubto. El que més s'espatlla és la vàlvula 3/2.
La qüestió del manteniment és la política empresarial. Sembla ser que utilitza una política correctiva, i preventiva només el bàsic, que reduiex molt els costos pero que despres visualment dón molt que desitjar. Aixó no vol dir que no funcioni, pero la qualitat dista de desitjar.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Soroll excessiu a les portes del bus
En cas de tenir poca pressió a la porta, hi ha un botó a la consola del conductor que serveix per donar aire a les portes... ho sé perquè un dia que vaig visitar la cotxera d'Oliveras amb uns amics vaig veure com utilitzaven aquell botó...
Després hi ha el cas de les portes dels Noge Cittour nous, els Citaro 62xx, els Lion's City híbrids o el biarticulat, que, si no m'equivoco, no funcionen amb aire sinó amb engranatges (s'obren com les portes del metro enlloc d'obrir-se com s'obren les dels busos més antics), per tant no fan soroll, o no tant...
Després hi ha el cas de les portes dels Noge Cittour nous, els Citaro 62xx, els Lion's City híbrids o el biarticulat, que, si no m'equivoco, no funcionen amb aire sinó amb engranatges (s'obren com les portes del metro enlloc d'obrir-se com s'obren les dels busos més antics), per tant no fan soroll, o no tant...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Soroll excessiu a les portes del bus
Sí, el botó normalment està a la part dreta de la consola i la il·lustració sembla com uns palets que convergeixen en un. Demà ja posaré fotos.Adolescent barceloní wrote:En cas de tenir poca pressió a la porta, hi ha un botó a la consola del conductor que serveix per donar aire a les portes... ho sé perquè un dia que vaig visitar la cotxera d'Oliveras amb uns amics vaig veure com utilitzaven aquell botó...
Després hi ha el cas de les portes dels Noge Cittour nous, els Citaro 62xx, els Lion's City híbrids o el biarticulat, que, si no m'equivoco, no funcionen amb aire sinó amb engranatges (s'obren com les portes del metro enlloc d'obrir-se com s'obren les dels busos més antics), per tant no fan soroll, o no tant...
Per la meva experiència els 6200 de TMB les portes funcionen amb aire comprimit, però les portes en comptes de ser "swinging doors" (és que em surt en anglés), són portes corredisses. Ara bé, els nous Noge Cittour i els nous Lion's City híbrids les portes són elèctriques.
Tornant al tema, el problema de què les portes fan massa soroll poden ser de què la vàlvula està espatllada, té fuites (poc probable) o estigui obstruida (pot ser també això, no?).
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Soroll excessiu a les portes del bus
D'estar obstruida no funcionaria la porta. Jo diria que té fuites pel pas del temps i brutícia. D'aquestes vàlvules n'he vist haver de llençar lots perque el 75% tenien fuites, i aixó sent noves.
Re: Soroll excessiu a les portes del bus
Normalment, els busos 459 a 469 obren les portes lentament, i amb un sorollet ("pss"). El 464, el que no entenc és que la porta s'obre més ràpidament i amb més soroll, i això és molt estrany, no?sag470 wrote:D'estar obstruida no funcionaria la porta. Jo diria que té fuites pel pas del temps i brutícia. D'aquestes vàlvules n'he vist haver de llençar lots perque el 75% tenien fuites, i aixó sent noves.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Soroll excessiu a les portes del bus
No és extrany, perque al perdre l'aire del circuit ràpidament, la porta queda completament lliure, i s'obre més ràpid ja que el pistó queda buit i no impideix la opertura de la porta.
Botó per "donar aire" a la porta
És aquest?Adolescent barceloní wrote:Hi ha un botó a la consola del conductor que serveix per donar aire a les portes.
frankrodriguez.net
signatura
signatura