Jordi Freixas wrote:(1) Què se n'ha fet d'aquests diners?metring wrote:Un article a http://blogs.elpunt.cat/carlesgorini/
Adéu a un museu català del transport
(1)... L’any 2000, Salmeron encara confiava poder redreçar la situació quan va anunciar que havia obtingut una quantiosa subvenció europea.
(2)Un dels episodis més foscos d’aquesta història el van protagonitzar les desavinences públiques entre el president de la Fundació Museu del Transport i Josep Orriols, alcalde de Castellar, que van anar en augment fins arribar als insults i les agressions. A la fi, la disputa la va resoldre un jutjat de Barcelona a partir de la denúncia presentada per l’ajuntament, que en va demanar el cessament de l’activitat per manca de permís d’obertura.
(3)Per acabar-ho d’adobar, es va donar un canvi de color polític al Govern i els suports que Salmeron sempre havia trobat a diferents Departaments de la Generalitat van desaparèixer.
(2) Realment lamentable. No sé perquè però això pinta molt malament.
(3) Confiem que a l'any que ve s'acabi el Tripartit.
I bé amb tot plegat, no especifica què s'en farà del material que encara queda allà "exposat".
Museu del Transport -Castellar de N'Hug
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
No sé si el tripartit o un hipotètic govern amb CiU canviaria gran cosa, la Generalitat s'ha inhibit força amb els diferents governs que hi ha hagut amb el Museu i tot el problema recau més aviat en la política local.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
A partir del moment a on s'explica que van arribar a les mans, no en tinc cap dubte.
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
[.[/quote]
(1) Què se n'ha fet d'aquests diners?
(2) Realment lamentable. No sé perquè però això pinta molt malament.
(3) Confiem que a l'any que ve s'acabi el Tripartit.
I bé amb tot plegat, no especifica què s'en farà del material que encara queda allà "exposat".[/quote]
Vaig a donar unes repostas sobre el meu parer, repeteixo que es una opinio personal
Què se n'ha fet d'aquests diners?
Pot ser cal preguntar al Sr Salmeron
Realment lamentable. No sé perquè però això pinta molt malament
Com moltes cosas que han pasat en aquest pais durant mes de vint anys
Confiem que a l'any que ve s'acabi el Tripartit
Espero que no sigui aixi 23 anys mes de que ja sabem pot ser terrible ens miram masa el malic, hem de pensar que en aquesta societat no tot s'acaba amb el trasnsport hi ha coses mol mes importants malgrat la nostre aficio
(1) Què se n'ha fet d'aquests diners?
(2) Realment lamentable. No sé perquè però això pinta molt malament.
(3) Confiem que a l'any que ve s'acabi el Tripartit.
I bé amb tot plegat, no especifica què s'en farà del material que encara queda allà "exposat".[/quote]
Vaig a donar unes repostas sobre el meu parer, repeteixo que es una opinio personal
Què se n'ha fet d'aquests diners?
Pot ser cal preguntar al Sr Salmeron
Realment lamentable. No sé perquè però això pinta molt malament
Com moltes cosas que han pasat en aquest pais durant mes de vint anys
Confiem que a l'any que ve s'acabi el Tripartit
Espero que no sigui aixi 23 anys mes de que ja sabem pot ser terrible ens miram masa el malic, hem de pensar que en aquesta societat no tot s'acaba amb el trasnsport hi ha coses mol mes importants malgrat la nostre aficio
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Jo en realitat no en tinc ni idea de qui és el senyor Salmeron aquest, però pel que es diu per aquí sembla com si fós "el bo de la pel·lícula". Però hi insisteixo, no conec a aquest home i no sé res.BRILL 18 wrote:Vaig a donar unes repostas sobre el meu parer, repeteixo que es una opinio personal
Què se n'ha fet d'aquests diners?
Pot ser cal preguntar al Sr Salmeron
Però que en una qüestió a on en principi no en depèn per res el desenvolupament econòmic i/o social d'un país o d'un estat en cap direcció política concreta, hi hagi de passar una cosa com arribar a les mans, doncs no pinta gents bé. Per entendre'ns: això no té res a veure amb el fet que actualment es tarda bastant menys en anar de Barcelona a Madrid, que de Barcelona a València o a Perpinyà.BRILL 18 wrote:Realment lamentable. No sé perquè però això pinta molt malament
Com moltes cosas que han pasat en aquest pais durant mes de vint anys
Ehm... millor deixem-ho en que pensem diferent; creariem aquí un offtoppic en el qual no acabariem maiBRILL 18 wrote:Confiem que a l'any que ve s'acabi el Tripartit
Espero que no sigui aixi 23 anys mes de que ja sabem pot ser terrible ens miram masa el malic, hem de pensar que en aquesta societat no tot s'acaba amb el trasnsport hi ha coses mol mes importants malgrat la nostre aficio
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Text ''interessant''.
En aquest cas parlaríem dels convois de metro que circularien per la xarxa, però la notícia en sí és bo llegírse-la:
DESDE OTOÑO
Convoyes históricos circularán por la red del Metro de Barcelona
BARCELONA, 12 Jul.
Convoyes históricos que antaño circularon por la red de Metro de Barcelona volverán a hacerlo con plazas limitadas desde otoño durante alguna noche esporádica cuando el servicio está cerrado. El plan de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que también se plantea hacer viajes con autobuses, incluye vehículos que formarán el museo del transporte de la compañía.
En declaraciones a Europa Press, el directivo de TMB Santiago Torres explicó que los viajes de metro serán salidas recreativas de una hora que empezarán con un convoy restaurado de la serie 300 que se construyó en 1923 para inaugurar un año después el 'Gran Metro' entre Lesseps y Plaça Catalunya, tramo de la actual L3.
El convoy está guardado en las cocheras de Triangle, que conectan con la estación de las líneas 2 y 4 de La Pau. La compañía prevé que pueda circular por diversas líneas a través de los túneles que las conectan aunque nunca por la L1, ya que es la única que se construyó con ancho de vía ibérico --1.668 milímetros--.
La compañía también prevé hacer circular autobuses con fin recreativo, como un Urbas Chausson número 59 importado de Francia que empezó a circular en 1955 y supuso el inicio de la renovación de los autobuses en la capital catalana. TMB lo ha restaurado y lo expuso esta semana en el Triangle con otros vehículos, como el tranvía número 867 de 1924.
La empresa, que gestiona el Metro y los autobuses urbanos, busca desde hace más de un año un emplazamiento "céntrico y bien conectado con el transporte público" para situar el museo, que tendrá un taller. Paralelamente, está creando una fundación para educar en los beneficios del transporte público y preservar el patrimonio.
Su fondo lo forman más de 60 vehículos históricos que restaura priorizando en función de su estado, y que además de tranvías y autobuses incluye dos convoyes del metro de Washington, un trolebús, un coche del funicular de Montjuïc y 14 vehículos de bomberos. Parte de las piezas las obtuvo en 2005 cuando cerró el Museu del Transport de Castellar de n'Hug (Barcelona).
GRAN COLECCIÓN DE EUROPA
El impulsor de este museo, el historiador Carles Salmerón, recordó que pescó una veintena de vehículos que iban al desguace en los años ochenta, cuando TMB tenía que endeudarse para ofrecer el servicio. Afirmó que la compañía tiene ahora "una de las mejores colecciones de Europa" como empresa de transporte.
Salmerón destacó el "cambio de mentalidad" tras una falta de sensibilidad por conservar el patrimonio del transporte sin el que no se puede explicar la evolución de las ciudades europeas. Para el también experto ferroviario Albert González, la restauración de convoyes y el museo empiezan a situar Catalunya a nivel europeo.
González afirmó a Europa Press que se ha llegado "a un punto de no retorno" después de que en los años 70 se intentara sin éxito crear un museo en las Cotxeres de Sants, que no avanzó por la contestación popular que no quería perder el espacio, y que se distribuyeran los convoyes entre Castellar de n'Hug y una colección privada de Zaragoza.
Ambos expertos pidieron salvar una convoy del que posiblemente fue el mejor tranvía de Barcelona, la serie 500, que guarda una empresa alimentaria y que circuló entre 1926 y 1971. Lluís Cuesta, de la Asociación para la recuperación y conservación de autobuses, concluyó que "una empresa que cuida su patrimonio histórico, cuida a sus empleados".
De: http://www.europapress.es/catalunya/not ... 44157.html
DESDE OTOÑO
Convoyes históricos circularán por la red del Metro de Barcelona
BARCELONA, 12 Jul.
Convoyes históricos que antaño circularon por la red de Metro de Barcelona volverán a hacerlo con plazas limitadas desde otoño durante alguna noche esporádica cuando el servicio está cerrado. El plan de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que también se plantea hacer viajes con autobuses, incluye vehículos que formarán el museo del transporte de la compañía.
En declaraciones a Europa Press, el directivo de TMB Santiago Torres explicó que los viajes de metro serán salidas recreativas de una hora que empezarán con un convoy restaurado de la serie 300 que se construyó en 1923 para inaugurar un año después el 'Gran Metro' entre Lesseps y Plaça Catalunya, tramo de la actual L3.
El convoy está guardado en las cocheras de Triangle, que conectan con la estación de las líneas 2 y 4 de La Pau. La compañía prevé que pueda circular por diversas líneas a través de los túneles que las conectan aunque nunca por la L1, ya que es la única que se construyó con ancho de vía ibérico --1.668 milímetros--.
La compañía también prevé hacer circular autobuses con fin recreativo, como un Urbas Chausson número 59 importado de Francia que empezó a circular en 1955 y supuso el inicio de la renovación de los autobuses en la capital catalana. TMB lo ha restaurado y lo expuso esta semana en el Triangle con otros vehículos, como el tranvía número 867 de 1924.
La empresa, que gestiona el Metro y los autobuses urbanos, busca desde hace más de un año un emplazamiento "céntrico y bien conectado con el transporte público" para situar el museo, que tendrá un taller. Paralelamente, está creando una fundación para educar en los beneficios del transporte público y preservar el patrimonio.
Su fondo lo forman más de 60 vehículos históricos que restaura priorizando en función de su estado, y que además de tranvías y autobuses incluye dos convoyes del metro de Washington, un trolebús, un coche del funicular de Montjuïc y 14 vehículos de bomberos. Parte de las piezas las obtuvo en 2005 cuando cerró el Museu del Transport de Castellar de n'Hug (Barcelona).
GRAN COLECCIÓN DE EUROPA
El impulsor de este museo, el historiador Carles Salmerón, recordó que pescó una veintena de vehículos que iban al desguace en los años ochenta, cuando TMB tenía que endeudarse para ofrecer el servicio. Afirmó que la compañía tiene ahora "una de las mejores colecciones de Europa" como empresa de transporte.
Salmerón destacó el "cambio de mentalidad" tras una falta de sensibilidad por conservar el patrimonio del transporte sin el que no se puede explicar la evolución de las ciudades europeas. Para el también experto ferroviario Albert González, la restauración de convoyes y el museo empiezan a situar Catalunya a nivel europeo.
González afirmó a Europa Press que se ha llegado "a un punto de no retorno" después de que en los años 70 se intentara sin éxito crear un museo en las Cotxeres de Sants, que no avanzó por la contestación popular que no quería perder el espacio, y que se distribuyeran los convoyes entre Castellar de n'Hug y una colección privada de Zaragoza.
Ambos expertos pidieron salvar una convoy del que posiblemente fue el mejor tranvía de Barcelona, la serie 500, que guarda una empresa alimentaria y que circuló entre 1926 y 1971. Lluís Cuesta, de la Asociación para la recuperación y conservación de autobuses, concluyó que "una empresa que cuida su patrimonio histórico, cuida a sus empleados".
De: http://www.europapress.es/catalunya/not ... 44157.html
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Del tema ja se n'havia parlat a http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=9527
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
I és cert, però és que ho he ficat més que res per els últims paràgrafs del Carles Salmerón, i la forma en què ho diu el diari ''el impulsor de este museo''.
Encara té cara com per sortir parlant en un diari i opinant sobre museus ferroviaris? Per poc s'en van al traste cents de peces històriques (igualment se n'anaven, però...).
Encara té cara com per sortir parlant en un diari i opinant sobre museus ferroviaris? Per poc s'en van al traste cents de peces històriques (igualment se n'anaven, però...).
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Quatre anys després de l'últim missatge, recupero aquest fil per posar tres fotos preses el passat 24 d'agost de 2013 que mostren algunes de les coses que, a data d'avui, encara estan podrint-se al cementiri de Castellar de N'hug:
Perdoneu l'escassa qualitat de les fotos, però és que se m'escapava el tren de tornada cap a la Pobla de Lillet.
Perdoneu l'escassa qualitat de les fotos, però és que se m'escapava el tren de tornada cap a la Pobla de Lillet.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Però encara hi son! Realment impresionant i pèssim, millor que ho portin al triangle ...wefer wrote:Quatre anys després de l'últim missatge, recupero aquest fil per posar tres fotos preses el passat 24 d'agost de 2013 que mostren algunes de les coses que, a data d'avui, encara estan podrint-se al cementiri de Castellar de N'hug:
Perdoneu l'escassa qualitat de les fotos, però és que se m'escapava el tren de tornada cap a la Pobla de Lillet.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Sí, però endur-se coses costa calers, i cadascú (en el sentit d'empreses) es va endur allò que li va interessar.
Després hi ha coses (de les que estaven ficades en les naus) que han anat a parar a particulars.
Tristament, es pot dir que tot això que queda allà és perquè no interessa a ningú.
Després hi ha coses (de les que estaven ficades en les naus) que han anat a parar a particulars.
Tristament, es pot dir que tot això que queda allà és perquè no interessa a ningú.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Lo menos que pueden hacer es llamar a algún chatarrero interesado en el hierro que queda y al menos que la explanada quede limpia...
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Ara que veig les fotos d'en Wefer, jo en vaig fer unes per setmana santa del 2012. Quan arribi a casa, les compararé, a veure quanta "neteja" han fet...
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Wefer, ¿por qué no envías alguna de estas fotos a un diario para que la publiquen? Así todos podrán ver lo que ha sido de esos vehículos por la falta de interés.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Contraproduent
Penso que seria millor no fer-ho. Desgraciadament, l'opinió pública té una percepció totalment diferent dels aficionats pel que fa al transport en general i la seva història en particular. Per tant, les fotografies d'un museu esdevingut deixalleria no faria sinó crear un estat d'opinió tendent a "i per què hauríem de destinar fons públics per a criar ferralla?"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Contraproduent
Tan poc respecte té la gent al patrimoni històric? Caram, a on arribarem a aquest pas...Guigui wrote:Penso que seria millor no fer-ho. Desgraciadament, l'opinió pública té una percepció totalment diferent dels aficionats pel que fa al transport en general i la seva història en particular. Per tant, les fotografies d'un museu esdevingut deixalleria no faria sinó crear un estat d'opinió tendent a "i per què hauríem de destinar fons públics per a criar ferralla?"
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Contraproduent
Per desgràcia si... fins i tot la gent li té despreci a les unitats no-històriques, un company meu va dir que ja seria hora que la renfe renovés trens, que el que anàvem (era una 447 de no més de vint anys segurament) ja es queia a trossos. Lamentable. I el que ha dit en Guigui és ben cert, la opinió pública és, en la majoria dels casos, molt ignorant, i no crec que fóra bo publicar-ho a un diari...Adolescent barceloní wrote: Tan poc respecte té la gent al patrimoni històric? Caram, a on arribarem a aquest pas...
De fet van publicar fa poc a un diari una carta-denúncia protestant pels semàfors històrics de Barcelona, que com que estaven al mig del carrer eren un perill públic, que eren inútils, etc etc... Maleïda ignorància...
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Je, i el que vaig sentir l'altre dia en una 451, un neng que trucava al telèfon i deia "no te oigo, es que estoy en uno de esos trenes de la época de Franco"epuig29 wrote:Per desgràcia si... fins i tot la gent li té despreci a les unitats no-històriques, un company meu va dir que ja seria hora que la renfe renovés trens, que el que anàvem (era una 447 de no més de vint anys segurament) ja es queia a trossos. Lamentable. I el que ha dit en Guigui és ben cert, la opinió pública és, en la majoria dels casos, molt ignorant, i no crec que fóra bo publicar-ho a un diari...Adolescent barceloní wrote: Tan poc respecte té la gent al patrimoni històric? Caram, a on arribarem a aquest pas...
De fet van publicar fa poc a un diari una carta-denúncia protestant pels semàfors històrics de Barcelona, que com que estaven al mig del carrer eren un perill públic, que eren inútils, etc etc... Maleïda ignorància...
-
- N5
- Posts: 116
- Joined: Sunday 10/01/2010 18:39
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
M'he trobat amb aquestes fotos: http://www.territorioabandonado.org/201 ... renes.html
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Si adoptem la visió d'aquest neng, les 447 serien "trens de la II República"... Mare meva, la gent valora poc el que té sincerament. I això que fins feia pocs anys hi havien 440 sense reformar (sí, sí, ho dic bé) fent els serveis de rodalia de Santander i allà ningú es va queixar.metring wrote:Je, i el que vaig sentir l'altre dia en una 451, un neng que trucava al telèfon i deia "no te oigo, es que estoy en uno de esos trenes de la época de Franco"epuig29 wrote:Per desgràcia si... fins i tot la gent li té despreci a les unitats no-històriques, un company meu va dir que ja seria hora que la renfe renovés trens, que el que anàvem (era una 447 de no més de vint anys segurament) ja es queia a trossos. Lamentable. I el que ha dit en Guigui és ben cert, la opinió pública és, en la majoria dels casos, molt ignorant, i no crec que fóra bo publicar-ho a un diari...Adolescent barceloní wrote: Tan poc respecte té la gent al patrimoni històric? Caram, a on arribarem a aquest pas...
De fet van publicar fa poc a un diari una carta-denúncia protestant pels semàfors històrics de Barcelona, que com que estaven al mig del carrer eren un perill públic, que eren inútils, etc etc... Maleïda ignorància...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Estaria bé poder inventariar allò que queda allà dalt. Algú s'atreveix a iniciar l'inventari, a la vista de les fotos?jsantos233 wrote:M'he trobat amb aquestes fotos: http://www.territorioabandonado.org/201 ... renes.html
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan