Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Dilluns passat caminava tranquilament pel carrer Pere IV quan, de sobte, em trobo amb el desastre: un solar buit al lloc de la cotxera d'Urbas.
Aquí teniu la situació de la cotxera (ja solar) i la seva vista exterior, ja pel record.
Aquí teniu la situació de la cotxera (ja solar) i la seva vista exterior, ja pel record.
Salvem l'Estació de França!
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Era una a on guardaven alguns busos de TMB durant un temps, oi? I que a més, tenia una tapa de tramvia a l'entrada de Pere IV?
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
No, aquestas que dius son la de Sant Marti tambe al carrer Pere IV, las de Puigcerda estaban mes cap el Besos , es la que feia servir URBAS, com a cotxera de la zona, recordo de petit pasant amb el bus el BS , veure tot de autobusos aparcats al carrer i dins de las naus.metring wrote:Era una a on guardaven alguns busos de TMB durant un temps, oi? I que a més, tenia una tapa de tramvia a l'entrada de Pere IV?
Aquestes cotxeres quan va desapareixer URBAS van tancar i al seu edifici es van instalar industrias diversas i es va ajardinar la part del devant on paraban els autobusos
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Repesco aquest fil de la cotxera de URBAS del carrer Pere IV, 364. La cotxera va ser construïda l'any 1959, poc després de l'arribada dels autobusos Chausson. En aquell temps jo vivia a la colònia Artigas de Badalona i agafava el BS o el tramvia 70. Les línies que anaven a Badalona (BS) o a Santa Coloma (SC) tenien autobusos Chausson o bé ACLO i amb el final a Barcelona al carrer Bruc cantonada Trafalgar. Recordo que a mitjans dels anys 60' anant cap a casa amb un Chausson "asmàtic" de la serie baixa, va començar a tenir problemes de refrigeració i tot just arribats a la parada "dels ferros", era com es coneixia la parada de davant la cotxera de Puigcerdà perquè hi havia un important magatzem de ferros, el conductor sense dir res va entrar amb tot el passatge dins la cotxera, va obrir el capó davanter i va posar la mànega d'aigua directa al dipòsit de pressió del radiador i a tot seguit vàrem continuar la marxa com qui no fa la cosa.
Us presento una fotografia en color d'en Jaume Brustenga, on podem veure un tros de façana de la cotxera de Puigcerdà. Quan plovia tota aquella zona era un fangar, nomes estava asfaltat el carrer Pere IV. L'autobús que hi ha a la porta, de marca desconeguda, era una relíquia dels que feien alguna de les línies de TUSA a Badalona i Santa Coloma. La següent imatge la vaig fer a finals de desembre de 1977 quan URBAS ja havia passat a TB on podem veure un altre tros de la cotxera amb els dos dels primers articulats que va tenir la companyia dels "coreans", nom que la gent els hi deia pel color verd fosc de l'uniforme.
jms
Us presento una fotografia en color d'en Jaume Brustenga, on podem veure un tros de façana de la cotxera de Puigcerdà. Quan plovia tota aquella zona era un fangar, nomes estava asfaltat el carrer Pere IV. L'autobús que hi ha a la porta, de marca desconeguda, era una relíquia dels que feien alguna de les línies de TUSA a Badalona i Santa Coloma. La següent imatge la vaig fer a finals de desembre de 1977 quan URBAS ja havia passat a TB on podem veure un altre tros de la cotxera amb els dos dels primers articulats que va tenir la companyia dels "coreans", nom que la gent els hi deia pel color verd fosc de l'uniforme.
jms
- Attachments
-
- Urbas_cotxera_Puigcerdà_Jaume_Brustenga.jpg (315.08 KiB) Viewed 5447 times
-
- TB-300+301_Puigcerdà_12desembre1977_JosepMiquel.jpg (158.14 KiB) Viewed 5447 times
Last edited by jms on Thursday 05/09/2013 10:53, edited 2 times in total.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Curiosa la matrícula del Monotral... B-500000
Per cert, el BS era el que acabava al carrer Prim, abans de fusionar-se amb el TP, oi?
Per cert, el BS era el que acabava al carrer Prim, abans de fusionar-se amb el TP, oi?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
siAdolescent barceloní wrote:Curiosa la matrícula del Monotral... B-500000
Per cert, el BS era el que acabava al carrer Prim, abans de fusionar-se amb el TP, oi?
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
URBAS, tenia "l'honor" de tenir dos vehicles amb matrícules singulars. El Pegaso 5020 Seida nº 133 amb la B-300.000 (30 de novembre de 1962) i l'articulat Pegaso 6035/A Monotral nº 300 amb el número B-500.000. Ara és tota una curiositat, però en els anys 60 cada vegada que s'arribava a un número de matrícula cent mil.lenaria hi havia una petita commemoració on es reunien el primer vehicle matriculat a Barcelona, un Ford T (B-1) i tots els cotxes amb els cent mil. Un Biscuter B-100.000, un Seat 1400 B-200.000, l' URBAS 133 B-300.000, un Seat 600.000 B-400.000 i en aquest últim cas el 300 d'Urbas. Per cert, TB va tenir el B-600.000, el microbús SAVA nº 4001.Adolescent barceloní wrote:Curiosa la matrícula del Monotral... B-500000
Per cert, el BS era el que acabava al carrer Prim, abans de fusionar-se amb el TP, oi?
A la fotografia veien l'entrega de la matrícula 500.000 el 23 d' agost de 1966.
jms
- Attachments
-
- URBAS-300&133.jpg (159.79 KiB) Viewed 5381 times
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
La B-1 no va correspondre pas a un Ford T (model que no va aparèixer fins a finals del 1908), sinó "correlativament" a un Berliet i a un Hispano-Suiza. La peculiar història està explicada aquí:
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 9/pdf.html
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 9/pdf.html
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Fran-Ikarus, gràcies per la rectificació.Fran-Ikarus wrote:La B-1 no va correspondre pas a un Ford T (model que no va aparèixer fins a finals del 1908), sinó "correlativament" a un Berliet i a un Hispano-Suiza. La peculiar història està explicada aquí:
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 9/pdf.html
jms
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Molt bona i correcta l'explicacio de Fran-Ikarus.
Aqui la historia real del B-1 explicada per Jose Garriga-Nogues Garriga-Nogues net de qui va matricular el Berliet B-1.
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 20director
I aqui l'explicacio del fill de la persona que va comprar el "segon" B-1 L'Hispano Suiza...de segona ma al Senyor Garriga Nogues:
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 20director
Per acabar dir que el B-1 Hispano Suiza, existeix avui en dia pero porta decades parat al igual que el Biscuter B-100.000 pero igualment porta parat molts anys, tambe hi han noticies que la seguent matricula a aquesta el sugerent capicua B-100.001 tambe un Biscuter doncs tambe existeix.
Dels altres res de res...ferralla fa anys...
Aqui la historia real del B-1 explicada per Jose Garriga-Nogues Garriga-Nogues net de qui va matricular el Berliet B-1.
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 20director
I aqui l'explicacio del fill de la persona que va comprar el "segon" B-1 L'Hispano Suiza...de segona ma al Senyor Garriga Nogues:
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 20director
Per acabar dir que el B-1 Hispano Suiza, existeix avui en dia pero porta decades parat al igual que el Biscuter B-100.000 pero igualment porta parat molts anys, tambe hi han noticies que la seguent matricula a aquesta el sugerent capicua B-100.001 tambe un Biscuter doncs tambe existeix.
Dels altres res de res...ferralla fa anys...
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Per qui l'interesi per completar la informacio de La Vanguardia que aporta Fran, el primer de Tarragona, el T-1, va ser un Opel de Salvador Brunet de Tortosa...