http://www.avui.cat/
---------------------------------------
Prohibit circular a més de 30 km/h en carrers d'un sol carril
La Guàrdia Urbana denunciarà els vehicles que infringeixin la velocitat màxima que s'ha establert
La nova ordenança de circulació entrarà en vigor a finals d'any Es farà una campanya informativa
Virgínia Mascaró
Els cotxes que circulin per carrers d'un sol carril a la ciutat de Barcelona estan obligats a no superar els 30 km/h, segons la nova ordenança de circulació de vianants i de vehicles, que va ser ratificada pel plenari de l'Ajuntament el 23 de febrer.
La nova ordenança serà operativa a finals de mes, vint dies després que sigui publicada al Butlletí Provincial de Barcelona. L'article 11 estableix que a les zones 30 i als carrers on els cotxes circulin només per un carril, no es podrà anar a més de 30 km/h. Actualment, el Codi de Circulació fixa en 50 km/h el límit de velocitat a les ciutats i només determina que a les vies d'un sol carril es moderi la velocitat. Ara l'Ajuntament la fixa en 30 km/h.
Aquesta és "una mesura dissuasiva, motiu pel qual els agents de la Guàrdia Urbana han de denunciar i, per tant, multar els vehicles que cometin aquesta infracció", assegura un portaveu de Seguretat i Mobilitat de l'Ajuntament.
La mesura serà especialment efectiva als districtes de Sant Gervasi, Nou Barris, Sant Andreu i Horta-Guinardó, que tenen molts carrers secundaris d'un sol carril de circulació. L'objectiu no és sancionar els conductors, sinó estendre la pacificació del trànsit arreu de la ciutat, i alhora fer un pas més enllà en la implantació de zones 30 a la ciutat.
La nova normativa, de fet, avança la prohibició de circular a més de 30 km/h en un total de 13 nuclis, on està previst crear zones 30 abans que acabi l'any. Es tracta dels barris del Raval i de la Ribera-Born, a Ciutat Vella, els de Badal, Hostafrancs, la Bordeta i Sants, al districte de Sants-Montjuïc, els de Sant Ramon i Pedralbes, a les Corts, i el barri de Farró, a Sarrià- Sant Gervasi, a més del nucli antic d'Horta, a Horta-Guinardó. Les últimes zones 30 que se senyalitzaran són les dels barris del Clot i el Camp de l'Arpa, a Sant Martí.
"L'objectiu de la nova ordenança és arribar a tot el territori i fer respectar la llei", afirma Carles Reyner, portaveu de la Guàrdia Urbana. Ara bé, la realitat mostra que mesures com aquesta s'apliquen de manera més efectiva si es fa progressivament. "Inicialment fem una feina informativa i de conscienciació, però arriba un moment en què les infraccions reincidents se sancionen", va afirmar Reyner. El caporal va posar d'exemple el cas del carrer Gran de Sant Andreu, situat en zona 30, on està previst instal·lar un cotxe patrulla camuflat amb radar per denunciar l'excés de velocitat. "Els que la superin seran denunciats i multats", va assegurar. El control de velocitat "s'estendrà progressivament a tots els carrers on s'ha limitat", va dir.
Prohibit anar a més de 30 km/h en carrers d'un sol carril
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Prohibit anar a més de 30 km/h en carrers d'un sol carril
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Prohibit anar a més de 30 km/h en carrers d'un sol carri
Aquest punt, juntament amb la creació de les noves "zones 20" (allà on trànsit motoritzat i peatons comparteixin plataforma) quedarà oficialitzat previsiblement a partir de la pròxima primavera, amb l'aprovació del nou Reglament de Circulació:
http://www.europapress.es/sociedad/noti ... 11944.html
En ciudad también se modificarán los límites. Así, en aquellas calles con un sólo carril y sentido único de circulación o con un carril por sentido de circulación el límite queda fijado en 30 km/h, frente a los 50 km/h actuales. Además, en vías urbanas con plataforma única de calzada y acera el límite será de 20 km/h, mientras que en el resto de calles la velocidad máxima continúa en 50 km/h.
http://www.europapress.es/sociedad/noti ... 11944.html
En ciudad también se modificarán los límites. Así, en aquellas calles con un sólo carril y sentido único de circulación o con un carril por sentido de circulación el límite queda fijado en 30 km/h, frente a los 50 km/h actuales. Además, en vías urbanas con plataforma única de calzada y acera el límite será de 20 km/h, mientras que en el resto de calles la velocidad máxima continúa en 50 km/h.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re:
No sé de què serveix posar normes tan generals si desprès et tens que aprendre cinc mil normes específiques de cada ciutat/pobleorique wrote:Se suposa que hi haurà senyalització vertical i/o horitzontal, no? Perquè si no, ja em veig havent-me de llegir totes les ordenances de totes les poblacions de tots els països...
Re: Prohibit anar a més de 30 km/h en carrers d'un sol carri
Me parece bien, pero a ver como digiere la gente esto de calles con "plataforma única"...Fran-Ikarus wrote:Aquest punt, juntament amb la creació de les noves "zones 20" (allà on trànsit motoritzat i peatons comparteixin plataforma) quedarà oficialitzat previsiblement a partir de la pròxima primavera, amb l'aprovació del nou Reglament de Circulació:
http://www.europapress.es/sociedad/noti ... 11944.html
En ciudad también se modificarán los límites. Así, en aquellas calles con un sólo carril y sentido único de circulación o con un carril por sentido de circulación el límite queda fijado en 30 km/h, frente a los 50 km/h actuales. Además, en vías urbanas con plataforma única de calzada y acera el límite será de 20 km/h, mientras que en el resto de calles la velocidad máxima continúa en 50 km/h.
Hace algunos días pasé por Suiza, y leí en un diario de ahí (y entre carcajadas internas) un artículo hablando de la difícil recepción que hubo en Viena al implementarse una calle peatonal en la cual por partes pueden circular coches, o solo el bus urbano. El periodista le ponía la guinda diciendo "Eso sería tan descabellado como que los tranvías circularan por la Bahnhofstrasse. Impensable. Para los vieneses, al menos."
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mariahilfer Str.
El tema de la Mariahilfer Straße vienesa és força complex. Hi ha una bona dosi de dogmatisme dels verds (responsables per urbanisme i mobilitat a l'Ajuntament de Viena) i mala planificació.alf_ wrote:Hace algunos días pasé por Suiza, y leí en un diario de ahí (y entre carcajadas internas) un artículo hablando de la difícil recepción que hubo en Viena al implementarse una calle peatonal en la cual por partes pueden circular coches, o solo el bus urbano. El periodista le ponía la guinda diciendo "Eso sería tan descabellado como que los tranvías circularan por la Bahnhofstrasse. Impensable. Para los vieneses, al menos."
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Re:
Tan és, si tampoc les compleix ningú: per molts carrers de Barcelona en hores que no hi ha retencions circules a 50 Km/h i t'avancen fins i tot els patinets.albert28 wrote:No sé de què serveix posar normes tan generals si desprès et tens que aprendre cinc mil normes específiques de cada ciutat/poble
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Arriba la regulació a nivell de Codi de la Circulació
Arriba la regulació, a nivell estatal i reflectida al Codi de la Circulació:
https://www.elperiodico.com/es/sociedad ... es-8197985
2.- Movilidad urbana
- Limitación: No se podrán rebasar los 20 km/h en las vías que dispongan de plataforma única de calzada y acera.
- Nuevos criterios: En las de un único carril por sentido de circulación, el límite será de 30 km/h.
- Como siempre: En las de dos o más carriles por sentido de circulación, el límite seguirá siendo de 50 km/h.
https://www.elperiodico.com/es/sociedad ... es-8197985
2.- Movilidad urbana
- Limitación: No se podrán rebasar los 20 km/h en las vías que dispongan de plataforma única de calzada y acera.
- Nuevos criterios: En las de un único carril por sentido de circulación, el límite será de 30 km/h.
- Como siempre: En las de dos o más carriles por sentido de circulación, el límite seguirá siendo de 50 km/h.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Entrada en vigor
Ahir va entrar en vigor la nova normativa:
https://www.ccma.cat/324/nous-limits-de ... a/3096482/
https://www.ccma.cat/324/nous-limits-de ... a/3096482/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.