Solucions x tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Rodalíes
N6
N6
Posts: 293
Joined: Tuesday 15/08/2006 19:23
Location: A Coruña

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Rodalíes »

¿Se ha recordado que existe un túnel de enlace entre la L5 y la L4 bien visible desde el andén hacia Llucmajor de la estación de Maragall, y por el cual mientras vamos por el túnel de la L4 hacia Llucmajor hasta incluso se ven unas rejas del túnel de la L5? Puede que complique un poco la construcción de esta nueva estación dicho túnel de enlace....
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by metring »

Rodalíes wrote:¿Se ha recordado que existe un túnel de enlace entre la L5 y la L4 bien visible desde el andén hacia Llucmajor de la estación de Maragall, y por el cual mientras vamos por el túnel de la L4 hacia Llucmajor hasta incluso se ven unas rejas del túnel de la L5? Puede que complique un poco la construcción de esta nueva estación dicho túnel de enlace....
Si total, no lo van a hacer...
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Adolescent barceloní »

Rodalíes wrote:¿Se ha recordado que existe un túnel de enlace entre la L5 y la L4 bien visible desde el andén hacia Llucmajor de la estación de Maragall, y por el cual mientras vamos por el túnel de la L4 hacia Llucmajor hasta incluso se ven unas rejas del túnel de la L5? Puede que complique un poco la construcción de esta nueva estación dicho túnel de enlace....
Yo lo tuve en cuenta en mi propuesta...
metring wrote:Si total, no lo van a hacer...
...y no sale ni el PdI...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: /?\ Idea

Post by Ecomobisostrans »

Adolescent barceloní wrote:Després d'aquella idea de bojos que vaig tenir fa uns dies, he estat pensant i tinc una idea molt més raonable.

Mirant-me el plànol que ha penjat el Miquel, he pensat una proposta. A veure què us sembla...

Us explico: tenim les andanes de la L5 (negres) i els dos vestíbuls (quadrats blaus). Doncs construïm l'estació de la L4 sota el carrer Felip II, amb un vestíbul nou a Felip II amb Arnau d'Oms.

Si entres per Fabra i Puig, per accedir a la L4 hauràs de passar pel vestíbul de la L5 i viceversa, si entres per Arnau d'Oms hauràs de passar l'andana de la L4 per accedir a la de la L5.

Com es faria l'enllaç? Fàcil. Si vens de la L5 i vas a la L4, vas al vestíbul de Pl. Virrei Amat i allà hi ha un passadís d'enllaç (lila) que et portarà a la L4.

Què us sembla la proposta?

Bé, cal pensar que no he tingut en compte la distància vertical entre tots dos túnels; se suposa que la L5 va sota la L4 a Maragall, pel que Virrei L4 quedaria una mica per sobre de Virrei L5. Oi?

P.D: se suposa que la imatge es veu, l'he penjada a l'SkyDrive i l'he posat com a pública...
Jo mes aviat el posaria sota Pi i Molist, que es recte. L'únic carrer que (potser) es tindria que tallar es Pi i Molist, i suposo que els autobusos es podrien desviar per Maladeta i per Sant Iscle.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: /?\ Idea

Post by Adolescent barceloní »

Ecomobisostrans wrote:Jo mes aviat el posaria sota Pi i Molist, que es recte. L'únic carrer que (potser) es tindria que tallar es Pi i Molist, i suposo que els autobusos es podrien desviar per Maladeta i per Sant Iscle.
No anirien una mica justos d'espai, per fer l'estació a Pi i Molist? El carrer és ample però tampoc és la Gran Via... Vejam, si es pot fer a Pi i Molist amb la mínima complicació i molèsties, per una part l'enllaç seria encara més directe, però llavors l'entrada nova d'Arnau d'Oms que jo faria a la meva proposta quedaria anul·lada.

Els autobusos: he mirat i sí, si Pi i Maragall es tallés al trànsit els autobusos anirien per Sant Iscle direcció Llucmajor; direcció Virrei Amat els autobusos podrien anar per Passeig Valldaura, Passeig Andreu Nin i Passeig Fabra i Puig fins a Virrei.

Tornant al tema: tant a Pi i Molist com a Felip II l'estació aniria bé. Això sí, en la meva opinió caldria fer una llista amb els avantatges i els inconvenients de posar-la a un lloc o a un altre. Quan tingui temps faré un plànol amb les dues hipotètiques i/o possibles ubicacions de l'estació.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by França451 »

437.001 wrote: Para alguien que en el futuro venga de Trinitat Nova L4 y vaya a Besòs L4 vía L5 en Sagrera-Meridiana, el transbordo a la L5 es igual si se realiza en Virrei Amat o en Maragall.
Pero para alguien que en el futuro venga de Joanic L4 y vaya a Besòs L4 vía L5 en Sagrera-Meridiana, no es lo mismo bajar en Virrei Amat L4 que en Maragall L4 para cambiar a la L5, es una estación más, con lo que le va mejor Maragall. Y digo Joanic pero también podría decir Guinardó, pero en Guinardó estará la L9/L10.
Oh, sí, vamos, igualito va a ser Maragall que Virrei. En Virrei cambias al instante de línea y en Maragall el tiempo que pierdes en salir y recorrer el pasillito y subir y bajar escaleras, o en su defecto, ascensores cuando adapten a PMR, ya has llegado a Virrei, cambiado de línea y estás en la L5.
De hecho, alguien más abajo ponía un ejemplo en Madrid que quiero resaltar: El de Avenida de américa y Diego de Volpellères (perdón, quise decir de León) L4-L6. Cualquier madrileño con un poco de cabeza y sentido común que se conozca la red de Metro de Madrid, viniendo de Conde de Casal o Sáinz de Baranda, y cogiendo L6, hace un cambio a L4 para ir por ejemplo a Serrano o Colón en AVENIDA DE AMÉRICA. Eso lo9 hace hasta el más tonto, sabiendo que en Diego de Vollpellères, que está ANTES, y repito, ANTES que Avenida de América, también hay un enlace L4-L6. Por qué? Pues porque Avenida de América L4-L6 es como Clot: bajas una escalerita y ya estás en la otra línea. Así de simple y así de fácil. ¿Y cual es el problema de Diego de Vollpellères? La propia indirecta del mote lo dice: que hay un enlace de más de novecientos metros contados, y que hasta en el propio plano de Metro indica que dicho enlace se tarda de 9 a 10 minutos en hacerlo.

Pues Maragall y Virrei es exactamente igual: sale más a cuenta con diferencia subir una parada más y enlazar justo al lado que estar haciendo la Maratón por los pasillos de Maragall. A las pruebas me remito: quién que se conozca la red de Metro se hace el enlace L2-L3 en PASSEIG DE GRÀCIA? (y puedo asegurar que el de passeig es más o menos LA MITAD que el de Diego de Vollpellères).
Quizás la comparativa sea exagerada, ya que el de Diego es cinco veces más largo que el de Maragall, pero, sinceramente... Cualquier persona prefiere un enlace directo aunque sea más lejos que uno donde pierda tres horas haciendo el enlace. He demostrado suficientemente por qué sólo cuatro gatos harían enlace en Maragall frente a Virrei Amat?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Ismael_BCN
N5
N5
Posts: 95
Joined: Thursday 29/07/2010 16:52
Location: Menendez Pelayo (Madrid)

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Ismael_BCN »

En Madrid la estacion de Arguelles y Moncloa van las lineas 3 y 4 coinciden y no entiendo como aqui no se hizo, despues de la chapuza de virrei, dejando el vestibulo de Felipe II igual, ni cambiar los tornos de hierro han hecho o la mania que tienen de no poner escaleras mecanicas en muchas salidas de estaciones que incluso han reformado como en Llucmajor, Alfons X, Joanic, y habia sitio o se podia haber ampliado aunque los andenes aún hay que levantarlos para evitar muchos tropezones que he visto de gente al subir y que la ultima vez una persona se hizo daño en Llucmajor y la maquinista incluso dio la orden de cerrar puertas, me falto el canto de un duro porque era un tren 2100 para tirar de la alarma y quedarnos ahi hasta que acudieran servicios sanitarios y yo denunciar a TMB por el tema de los andenes desnivelados con el vagón que muchas veces me he quejado sin exito a la empresa.
eolosbcn
N5
N5
Posts: 109
Joined: Monday 26/08/2013 23:50

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by eolosbcn »

Jo us haig de dir que l'estació Virrei Amat L4 em sembla un malbaratament de recursos impresionant. Hi ha una estació de Virrei Amat a la L5 i hi ha una estació d'enllaç Maragall L4-L5. No veig per que s'ha de gastar diners en una estació més amb l'únic objectiu de fer dos enllaços consecutius amb la mateixa línia.

¿Que voleu que us digui. Em vaig cansar de fer l'enllaç L4-L5 fa anys, en el 90, quan ni de bon tros estava com en l'actualitat. Tampoc era per tallar-se les venes. No es el millor enllaç, peró es pot fer. I en tot cas si te mancances el millor que es pot fer es millorar-ho, no afergir l'estació de Virrei Amat.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by metring »

eolosbcn wrote:Jo us haig de dir que l'estació Virrei Amat L4 em sembla un malbaratament de recursos impresionant. Hi ha una estació de Virrei Amat a la L5 i hi ha una estació d'enllaç Maragall L4-L5. No veig per que s'ha de gastar diners en una estació més amb l'únic objectiu de fer dos enllaços consecutius amb la mateixa línia.

¿Que voleu que us digui. Em vaig cansar de fer l'enllaç L4-L5 fa anys, en el 90, quan ni de bon tros estava com en l'actualitat. Tampoc era per tallar-se les venes. No es el millor enllaç, peró es pot fer. I en tot cas si te mancances el millor que es pot fer es millorar-ho, no afergir l'estació de Virrei Amat.
Per descomptat que no és el millor enllaç, digues-li això a algú amb cadira de rodes, cotxet de nen... I per a més inri, no hi ha cap enllaç adaptat entre L4-L5. El que voldria saber és si és més econòmic adaptar Maragall que fer una nova estació a Virrei Amat, quan el tren passa pel mateix costat.
eolosbcn
N5
N5
Posts: 109
Joined: Monday 26/08/2013 23:50

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by eolosbcn »

Independentment del cost, tard o d'hora totes les estacions i enllaços hauran d'estar adaptats i s'ha progressat força en aquest sentit.

Així que no estem parlant del cost d'adaptar Margall o fer l'estació de Virrei Amat L4, sino que estem parlant de que tenim dues opcions:
1) Adaptar Maragall
2) Adaptar Maragall i fer l'estació de Virrei Amat-L4

No existeix l'opcio on no s'adapti l'estació de Maragall.

Es evident que la segona opció es més cara que la primera i em sembla que no aporta gairebé res. O vaja, potser s'em passa alguna cosa i algú em podria dir que es el que aporta aixó.

Per cert, en el negatiu, apunteu no només el cost, sino fer el temps de trajecte de la L4 1-2min més llarg (ara que s'ha conseguit passar de 45km/h a 65km/h!!)
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Fran-Ikarus »

Doncs, pel que sembla, a l'abril la Pl. Llucmajor passarà a dir-se Pl. de la República... amb la qual cosa entenc que "arrossegarà" també el canvi de nom de l'estació. Novetat inesperada! :D
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Adolescent barceloní »

Ja és oficial el canvi de nom? De fer-se oficial, podrien aprofitar i canviar el nom al febrer, ja que hauran de canviar tota la cartelleria del metro.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Fran-Ikarus »

No, ho ha avançat el portamveu d'una entitat que reclama aquest canvi de nom. La tinent d'alcalde, en canvi, ha anunciat una reunió demà dilluns "per tractar el tema".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Renfe445 »

Pues a mí me gusta más Llucmajor... No sé, el nombre me parece más original.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by 122-042-132 »

Quan hi ha una proposta d'aquests tipus, cal que ho estudiï la Comissió del Nomenclàtor de l'Ajuntament. També hi ha una proposta per canviar uns dotze noms de connotacions borbòniques. Però, crec que no és tan ràpid. Crec que és una jugada per no perdre l'estàtua de la República que de fet hauria d'estar als Cinc d'Oros. Salut!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Propera estació: República

Post by Fran-Ikarus »

Canvi aprovat. El nom de Llucmajor anirà a parar, com a l'enroc dels escacs, als jardins que fins ara es deien "de la Segona República".

http://m.20minutos.es/noticia/2687900/0 ... -republica

Aprueban cambiar de nombre a la plaza Llucmajor que se llamará ahora plaza de la República
03.03.2016 - 08:25h • EUROPA PRESS

Lo ha aprobado el Consejo Plenario del Distrito de Nou Barris, en Barcelona.
El objetivo es "poner en valor el pasado democrático de Barcelona".
Los jardines de la Segunda República pasarán a llamarse de Llucmajor.



El Consejo Plenario del Distrito de Nou Barris, en Barcelona, ha aprobado este miércoles que la plaza Llucmajor pase a llamarse plaza de la República, ha informado el Ayuntamiento en un comunicado.

El cambio de nomenclatura de la plaza, que ha tenido los votos favorables del Gobierno municipal —BComú—, el PSC y ERC, "contribuirá a poner en valor el pasado democrático de Barcelona y a construir la imagen del pasado de la mano de la ciudadanía y las entidades que han luchado por reivindicar la memoria de la ciudad".

La concejal del distrito, Janet Sanz, ha afirmado que con este acuerdo Nou Barris "hace justicia a una deuda de la ciudad con la República y con todos los ciudadanos que lucharon por los valores de libertad, igualdad y fraternidad".

Los jardines de la Segunda República pasarán a llamarse de Llucmajor, tal como también ha aprobado el plenario con el apoyo del gobierno municipal, el PP y ERC y la abstención del PSC; según el Ayuntamiento, este doble cambio de nomenclatura permite minimizar los costes.

El Ayuntamiento está estudiando con Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) fórmulas para visualizar el nuevo nombre en la señalización del Metro.

Tras la luz verde en el plenario de Nou Barris, ahora se elaborará un expediente de aprobación que se elevará a la firma del presidente de la Ponencia y de la alcaldesa para que el cambio de nombre sea una realidad.

Para celebrar la nueva denominación, el Gobierno municipal organizará una jornada ciudadana el 14 de abril, coincidiendo con el 85 aniversario de la proclamación de la II República.

El cambio de nombre ha sido una petición histórica de la Taula Unitaria de Nou Barris per la República, que aglutina la Coordinadora d'Entitats i Associacions de Nou Barris, la Associació de Nou Barris per la República y partidos políticos como ICV-EUiA, PSC y ERC.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

El canvien avui, o no?

Post by Fran-Ikarus »

Jo continuo sense tenir clar si avui canvia el nom de la plaça, o bé continuen parlant d'un canvi futurible:

http://ccaa.elpais.com/ccaa/2016/04/13/ ... 96001.html
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

El canvi de nom de la plaça serà demà

Post by Fran-Ikarus »

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... is-5274792

Barcelona cuelga este martes la placa de la plaza de la República
El lugar, en el distrito de Nou Barris, deja de llamarse oficialmente Llucmajor tras una larga reinvindicación vecinal

CRISTINA SAVALL / BARCELONA

Lunes, 18 de julio del 2016 - 13:42 CEST

El Ayuntamiento de Barcelona ya ha terminado todos los trámites burocráticos para que la ciudad tenga su plaza de la República, en el distrito de Nou Barris. Este martes, la plaza de Llucmajor cambiará de placa para pasarse a llamar oficialmente la plaza de la República. El cambio de nombre era una reivindicación histórica de las entidades memorialistas y de las asociaciones de vecinos de Nou Barris.

El pasado 17 de abril unas 200 personas celebraron de forma anticipada el futuro cambio de nombre de la plaza de Llucmajor, en un acto que fue presidido por el primer teniente de alcalde, Gerardo Pisarello, y por la concejala del distrito, Janet Sanz para cerrar la cadena de conmemoraciones que desde el 14 de abril se celebraron en la ciudad con motivo de los 85 años de la proclamación de la segunda república. Pisarrello y Sanz destaparán este martes, a las 12.30 horas, la esperada placa.

La plaza cobija desde 1990 la estatua de la República, que fue retirada por la dictadura franquista de la confluencia entre el paseo de Gràcia y la Diagonal.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by metring »

Torno a pujar el tema, i ho relaciono amb el moviment veïnal de Congrés-Indians, que apart de la reivindicació del bus 20, també reclamen l'adaptació de Maragall, que és un desastre per a gent amb poca mobilitat, i dic jo, no seria molt més fàcil i adaptable recuperar la idea de fer estació de la L4 a Virrei Amat?

La Karma ja ho veu en el futur:
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by adriaesc »

metring wrote:Torno a pujar el tema, i ho relaciono amb el moviment veïnal de Congrés-Indians, que apart de la reivindicació del bus 20, també reclamen l'adaptació de Maragall, que és un desastre per a gent amb poca mobilitat, i dic jo, no seria molt més fàcil i adaptable recuperar la idea de fer estació de la L4 a Virrei Amat?

La Karma ja ho veu en el futur:
Jo visc a Llucmajor i és horrible haver de fer transbord a Maragall. A sobre, el tram és tan llarg que t'atabales, es para enmig del túnel... Toca fer-lo ja!
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”