Reforma estació Hospitalet
Re: Reforma estació Hospitalet
Es manté la via 1 , pero canvien 2 i 3 que ara són terminals en topall i la via 4 que abans no tenia andana i anava sobre la via 3 del grafic. Ara la via 4 és passant cap a Cornellà
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Reforma estació Hospitalet
Mikado, fora bo que et miressis l'esquema que ho ha un parell de missatges abans del teu i revisessis la numeració de les vies, doncs no hi ha via 4.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Reforma estació Hospitalet
Sempre hi ha hagut via 4. El plànol que indiques és de Rodalies i allà només surten les vies "útils" per viatgers lògicament. Com que la via 4 no tenia andana, no surt al dibuix. Així, efectivament la via 4 queda com a passant.gatvell wrote:Mikado, fora bo que et miressis l'esquema que ho ha un parell de missatges abans del teu i revisessis la numeració de les vies, doncs no hi ha via 4.
Re: Reforma estació Hospitalet
Ostres que si n'hi ha! La passant en direcció Cornellà té com a numeració definitiva (i coincideix amb l'antiga quan era una via de maniobres) la número 4.gatvell wrote:Mikado, fora bo que et miressis l'esquema que ho ha un parell de missatges abans del teu i revisessis la numeració de les vies, doncs no hi ha via 4.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Reforma estació Hospitalet
Gatvell, si et fixes a la pg 3 d'aquest mateix post, vaig deixar un esquema (primitiu) però esquema de l'actual configuració de vies amb VIA 4 inclosagatvell wrote:Mikado, fora bo que et miressis l'esquema que ho ha un parell de missatges abans del teu i revisessis la numeració de les vies, doncs no hi ha via 4.
Re: Reforma estació Hospitalet
Avui per primer cop, he sentit l'anunci per megafonia dins el tren, avisant que aquest pot patir endarreriments de 10 minuts entre Sants i L'Hospitalet, obviament per les obres d'aquesta darrera estació.
Re: Reforma estació Hospitalet
No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
Re: Reforma estació Hospitalet
Veuràs (no vull cridar al mal temps) però algun problema al setembre ja donarà per haver deixat la via 2 com a terminal.MZA_1600 wrote:No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
Re: Reforma estació Hospitalet
Amb tota seguretat es tracta d´un tema de senyalització. Si vols donar sortida a la via 2 cal que col.loquis un senyal que ha de tenir les distàncies reglamentàries, sobretot la de lliscament. Per tant, el senyal aquest hauria d´estar bastants metres cap a Barcelona del hitotètic canvi que connectés la via 2 a la via que va cap a Cornellà, amb el que evidentment es perdrien tots aquests metres que quedarien inútils per estacionar trens a la nova andana. Les coses no son quasi mai tant evidents i normalment la gent vol fer les coses ben fetes.... si vols apurar els metres d´estacionament no pots connectar la via cap a Cornellà i cal fer un topall. Que només ha quedat la via 4 per anar cap a Cornellà.... sí, com a qualsevol baixador o punt de la via de la línia (si hi ha qualsevol problema a Cornellà tampoc poden circular els trens ja que només hi ha una via per cada sentit).MZA_1600 wrote:No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
Re: Reforma estació Hospitalet
Pregunto per desconeixement total del tema senyalització, perqué abans la antiga via 3 (ara escapçada per la nova andana), s'utilitzava per estacionar material buit i era igualment passant cap a Cornellà?Toni wrote:Amb tota seguretat es tracta d´un tema de senyalització. Si vols donar sortida a la via 2 cal que col.loquis un senyal que ha de tenir les distàncies reglamentàries, sobretot la de lliscament. Per tant, el senyal aquest hauria d´estar bastants metres cap a Barcelona del hitotètic canvi que connectés la via 2 a la via que va cap a Cornellà, amb el que evidentment es perdrien tots aquests metres que quedarien inútils per estacionar trens a la nova andana. Les coses no son quasi mai tant evidents i normalment la gent vol fer les coses ben fetes.... si vols apurar els metres d´estacionament no pots connectar la via cap a Cornellà i cal fer un topall. Que només ha quedat la via 4 per anar cap a Cornellà.... sí, com a qualsevol baixador o punt de la via de la línia (si hi ha qualsevol problema a Cornellà tampoc poden circular els trens ja que només hi ha una via per cada sentit).MZA_1600 wrote:No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
Re: Reforma estació Hospitalet
En aquella via solien parar també trens amb final a l'Hospitalet i per tant necessites l'andana per fer baixar el passatge.mikado wrote:Pregunto per desconeixement total del tema senyalització, perqué abans la antiga via 3 (ara escapçada per la nova andana), s'utilitzava per estacionar material buit i era igualment passant cap a Cornellà?Toni wrote:Amb tota seguretat es tracta d´un tema de senyalització. Si vols donar sortida a la via 2 cal que col.loquis un senyal que ha de tenir les distàncies reglamentàries, sobretot la de lliscament. Per tant, el senyal aquest hauria d´estar bastants metres cap a Barcelona del hitotètic canvi que connectés la via 2 a la via que va cap a Cornellà, amb el que evidentment es perdrien tots aquests metres que quedarien inútils per estacionar trens a la nova andana. Les coses no son quasi mai tant evidents i normalment la gent vol fer les coses ben fetes.... si vols apurar els metres d´estacionament no pots connectar la via cap a Cornellà i cal fer un topall. Que només ha quedat la via 4 per anar cap a Cornellà.... sí, com a qualsevol baixador o punt de la via de la línia (si hi ha qualsevol problema a Cornellà tampoc poden circular els trens ja que només hi ha una via per cada sentit).MZA_1600 wrote:No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Reforma estació Hospitalet
Sí, d'acord, per això ho dic. Arribaven trens, deixaven passatge al costat del pas inferior i avançaven quasi fins a final d'andana i estacionaven sense problema i era via passant. Com ara la via 2 que han tallat.Miquel wrote:En aquella via solien parar també trens amb final a l'Hospitalet i per tant necessites l'andana per fer baixar el passatge.mikado wrote:
Pregunto per desconeixement total del tema senyalització, perqué abans la antiga via 3 (ara escapçada per la nova andana), s'utilitzava per estacionar material buit i era igualment passant cap a Cornellà?
Re: Reforma estació Hospitalet
Es una explicación razonable. Pero como de cuantos metros estaríamos hablando? El andén de la vía 2 se prolonga hacia donde corresponde con el de la vía 3, la que tiene la topera junto a las escaleras. Si se hacía pasante la vía 2 los trenes habrían parado un poco más atrás, usando también (o más parte de) ese andén angosto que queda entre las vías 2 y 3. Lo que quiero decir es, la ventaja de tener esa vía pasante para lo que fuera no superaba la molestia de que el tren tuviera que parar más atrás y usar el anden tan angosto que hay entre las dos vias?Toni wrote:Amb tota seguretat es tracta d´un tema de senyalització. Si vols donar sortida a la via 2 cal que col.loquis un senyal que ha de tenir les distàncies reglamentàries, sobretot la de lliscament. Per tant, el senyal aquest hauria d´estar bastants metres cap a Barcelona del hitotètic canvi que connectés la via 2 a la via que va cap a Cornellà, amb el que evidentment es perdrien tots aquests metres que quedarien inútils per estacionar trens a la nova andana. Les coses no son quasi mai tant evidents i normalment la gent vol fer les coses ben fetes.... si vols apurar els metres d´estacionament no pots connectar la via cap a Cornellà i cal fer un topall. Que només ha quedat la via 4 per anar cap a Cornellà.... sí, com a qualsevol baixador o punt de la via de la línia (si hi ha qualsevol problema a Cornellà tampoc poden circular els trens ja que només hi ha una via per cada sentit).MZA_1600 wrote:No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
Re: Reforma estació Hospitalet
El detalle puede ser complicado pero supongo que las distancias útiles de estacionamiento han variado totalmente de lo que había antes ya que en la cabecera del lado Sants se han puesto un montón de desvíos. Si tu lo que quieres es maximizar el estacionamiento (para eso explican que se ha hecho la obra, para tener esas vías para estacionar los trenes que vienen de Sants), es posible que tengas que irte más que antes hacia Cornellà. Está claro que la vía 2 es mucho más larga que la 3 así que evidentemente un tren se podría estacionar en la 2 en paralelo a donde se estaciona en la 3 y le sobrería un montón de metros de vía. Imagino por eso que lo que se ha intentado es meter dos trenes en la vía 2 en lugar de 1 como está en la vía 3, y es posible que eso obligue a irse "a tope" hacia Cornellà haciendo imposible la conexión con la vía 4 por el tema del deslizamiento. Esa podría ser una explicación...alf_ wrote:Es una explicación razonable. Pero como de cuantos metros estaríamos hablando? El andén de la vía 2 se prolonga hacia donde corresponde con el de la vía 3, la que tiene la topera junto a las escaleras. Si se hacía pasante la vía 2 los trenes habrían parado un poco más atrás, usando también (o más parte de) ese andén angosto que queda entre las vías 2 y 3. Lo que quiero decir es, la ventaja de tener esa vía pasante para lo que fuera no superaba la molestia de que el tren tuviera que parar más atrás y usar el anden tan angosto que hay entre las dos vias?Toni wrote:Amb tota seguretat es tracta d´un tema de senyalització. Si vols donar sortida a la via 2 cal que col.loquis un senyal que ha de tenir les distàncies reglamentàries, sobretot la de lliscament. Per tant, el senyal aquest hauria d´estar bastants metres cap a Barcelona del hitotètic canvi que connectés la via 2 a la via que va cap a Cornellà, amb el que evidentment es perdrien tots aquests metres que quedarien inútils per estacionar trens a la nova andana. Les coses no son quasi mai tant evidents i normalment la gent vol fer les coses ben fetes.... si vols apurar els metres d´estacionament no pots connectar la via cap a Cornellà i cal fer un topall. Que només ha quedat la via 4 per anar cap a Cornellà.... sí, com a qualsevol baixador o punt de la via de la línia (si hi ha qualsevol problema a Cornellà tampoc poden circular els trens ja que només hi ha una via per cada sentit).MZA_1600 wrote:No hi trobo cap sentit en aquesta topera..tant costava deixar-la passant?
Re: Reforma estació Hospitalet
M'he fixat que desprès de fer reformes a la catenària s'ha baixat l'alçada, abans es veia que els pantògrafs pujaven més alçada i ara és bastant menys.
Re: Reforma estació Hospitalet
Suposo que si s´han aprofitat els pals de catenària antic ara el pòrtics rígids tenen més cantell i per tant el fil ha baixat, però entenc que dins la tolerància que hi ha lògicament. Cap problema i moltes millores respecte del que hi havia abans, els pòrtics rígids son molt millors i eviten molts problemes.albert28 wrote:M'he fixat que desprès de fer reformes a la catenària s'ha baixat l'alçada, abans es veia que els pantògrafs pujaven més alçada i ara és bastant menys.
Re: Reforma estació Hospitalet
Si això em referia, era més un tema de curiositatToni wrote:Suposo que si s´han aprofitat els pals de catenària antic ara el pòrtics rígids tenen més cantell i per tant el fil ha baixat, però entenc que dins la tolerància que hi ha lògicament. Cap problema i moltes millores respecte del que hi havia abans, els pòrtics rígids son molt millors i eviten molts problemes.albert28 wrote:M'he fixat que desprès de fer reformes a la catenària s'ha baixat l'alçada, abans es veia que els pantògrafs pujaven més alçada i ara és bastant menys.
Re: Reforma estació Hospitalet
Foto de l'estat actual de la topera (provisional i definitiva) de la via 2 de l'Hospitalet:
- Attachments
-
- Tope de la via 2 de l'Hospitalet
- via2.jpg (45.86 KiB) Viewed 9248 times
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Reforma estació Hospitalet
Trobo que en falten bancs en les andanes 2-4 sobretot per als caps de setmana i festius que entre que esperes els 20' dels R4 es fa molt pesat. Normalment la gent s'asseu a les escales dels trens aturats a l'andana 2.