Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
No és un problema d'urbanisme, com ha has dit el tambor funciona prou bé. No deixa de ser un problema polític.
Abans potser els polítics demanaven consell als professionals del sector, ara s'inventen una cosa i la volen si o si.
Per sort, la crisi econòmica, pot fer que tot això torni una mica al seu lloc, ja ho veurem
Abans potser els polítics demanaven consell als professionals del sector, ara s'inventen una cosa i la volen si o si.
Per sort, la crisi econòmica, pot fer que tot això torni una mica al seu lloc, ja ho veurem
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
sagrering wrote:Como se puede reconducir al trafico las confluencias de Meridiana, Diagonal y Gran Via ( tres vías de salida " rápida " de la ciudad ) y que todo el mundo este contento ??. Lo mejor es dejar el tambor como estaba, ya que funcionaba, aun contando que es una entrada a la ciudad, con los pollos que ocasionaba hasta la calle Marina
El tambor no fa res. Així de fàcil. No distribueix trànsit ni l'ordena. Només és un pas elevat sobre la plaça de les Glòries que continua l'autopista que ve de Mataró. Per cert, el trànsit ja queda prèviament controlat pel semàfor de Llacuna que és el primer de l'autopista dins Barcelona. Per la seva banda, el trànsit de Meridiana i Diagonal en la plaça de les Glòries és ridícul. I és una sort que sigui així, perquè el pas sota el tambor és complicadíssim perquè l'espai està molt mal aprofitat: el "bosquet dels encants" (tan gran com tota la plaça Francesc Macià) està tancat, els carrils interiors sota el tambor són només per a busos, i les prioritzacions de semàfor per als tramvies acaben de fer la resta.gatvell wrote:el tambor funciona prou bé
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Per fi algú que diu la funció que fa el tambor dels nassos. És que és un simple pas segregat, tan li fa si es converteix en un túnel, seguirà fent la mateixa funció!!Oriolix wrote: El tambor no fa res. Així de fàcil. No distribueix trànsit ni l'ordena. Només és un pas elevat sobre la plaça de les Glòries que continua l'autopista que ve de Mataró. Per cert, el trànsit ja queda prèviament controlat pel semàfor de Llacuna que és el primer de l'autopista dins Barcelona. Per la seva banda, el trànsit de Meridiana i Diagonal en la plaça de les Glòries és ridícul. I és una sort que sigui així, perquè el pas sota el tambor és complicadíssim perquè l'espai està molt mal aprofitat: el "bosquet dels encants" (tan gran com tota la plaça Francesc Macià) està tancat, els carrils interiors sota el tambor són només per a busos, i les prioritzacions de semàfor per als tramvies acaben de fer la resta.
El que realment seria útil seria el desviament del trànsit sentit Barcelona cap a la Diagonal, amb l'objectiu d'augmentar la fluïdesa eliminant el gir del carrer de la Marina.I és igual si es manté en viaducte, de fet conservant el tram del viaducte del costat mar i modificant el de costat muntanya n'hi hauria de sobres.
Així, per exemple:
http://www.gsd.harvard.edu/#/projects/r ... ories.html
De fet prefereixo 1000 vegades això que un túnel. Molt més barat i sense perill de mutilar l'EdF amb l'excusa del túnel. Però això si, el tambor no es pot quedar com ara, cal reordenar bé el trànsit, com en aquests renders.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
La plaça de les Glòries ha de tornar a ser un espai urbà, dins la ciutat. I aquí és on els passos elevats per a trànsit no tenen sentit. No hi ha passos elevats a Francesc Macià, ni a plaça Catalunya ni a plaça Espanya. Sí que n'hi havia a la plaça Cerdà, però ja fa anys que van tirar a terra aquell scalextric, i també n'hi havia al Guinardó, però també van anar avall, perquè el pas elevat per a cotxes és incompatible amb la ciutat tal com la volem. En resum, els passos elevats per als nusos d'autopistes.
La solució a Glòries passa per dos punts: túnel per al trànsit passant per Gran Via, i resta de connexions per superfície. I si això implica més cues i, per tant, menys trànsit, aquí també hi haurem guanyat.
A més, la "urbanització" per superfície ha de permetre donar tanta continuïtat com sigui possible a la trama de l'Eixample. De fet, no hi ha cap carrer vertical que tingui continuïtat a través de Meridiana, Gran Via i Diagonal, des de Padilla fins a Bilbao. Això són uns 10 carrers, 1,3km, on la trama queda interrompuda en sentit vertical:
- Padilla - Zamora, és l'últim amb continuïtat
- Castillejos quedarà tallat a Meridiana per la via del tren (un cop superat el pas per Diagonal en breu)
- Cartagena-Àlaba queda tallat pels nous encants
- Dos de Maig - Àvila, pel DHUB
- Independència - Badajoz, que podria ser dels únics que es podria connectar amb una urbanització correcta de la plaça
- Ciutat de Granada, que no té amb qui connectar per dalt, es podria obrir fins Gran Via almenys, fent una mica més petit l'entrada al pàrking del centre comercial
- Roc Boronat, interromput pel centre comercial
- Llacuna, Rambla del Poble Nou i Castella, pel nucli antic del Clot
- Navas de Tolosa - Bilbao, el primer que torna a tenir continuïtat
La solució a Glòries passa per dos punts: túnel per al trànsit passant per Gran Via, i resta de connexions per superfície. I si això implica més cues i, per tant, menys trànsit, aquí també hi haurem guanyat.
A més, la "urbanització" per superfície ha de permetre donar tanta continuïtat com sigui possible a la trama de l'Eixample. De fet, no hi ha cap carrer vertical que tingui continuïtat a través de Meridiana, Gran Via i Diagonal, des de Padilla fins a Bilbao. Això són uns 10 carrers, 1,3km, on la trama queda interrompuda en sentit vertical:
- Padilla - Zamora, és l'últim amb continuïtat
- Castillejos quedarà tallat a Meridiana per la via del tren (un cop superat el pas per Diagonal en breu)
- Cartagena-Àlaba queda tallat pels nous encants
- Dos de Maig - Àvila, pel DHUB
- Independència - Badajoz, que podria ser dels únics que es podria connectar amb una urbanització correcta de la plaça
- Ciutat de Granada, que no té amb qui connectar per dalt, es podria obrir fins Gran Via almenys, fent una mica més petit l'entrada al pàrking del centre comercial
- Roc Boronat, interromput pel centre comercial
- Llacuna, Rambla del Poble Nou i Castella, pel nucli antic del Clot
- Navas de Tolosa - Bilbao, el primer que torna a tenir continuïtat
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
que creieu que s acabara abans les obres a glories o futura sagrera?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Glòries mai s'acabarà, quan acabin la que volen fer ara sortirà algú dient que no li agrada i se n'haurà de construïr una altra! Està maleïda!sortrens wrote:que creieu que s acabara abans les obres a glories o futura sagrera?
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
jo no crec estigui maleïda es que l'Estació de França té una maledicció positiva ningú pot acabar amn ella. S ha ensortit de una guerra on la van bomberdejar, sha ensortit de unes Olimpiades on amb la supressió del Ramal Marina la veiem morta. I ara ningú pot eliminar el túnel ferroviari sota les Glòries.
Diguem que la maledicció de Glòries Beneficia a l Estació de França que opineu?
Sobre la plaça de les Glòries crec que actualment es espectacular amb les vistes del Tnc i Torress bessones
Diguem que la maledicció de Glòries Beneficia a l Estació de França que opineu?
Sobre la plaça de les Glòries crec que actualment es espectacular amb les vistes del Tnc i Torress bessones
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Doncs li canviem el nom de maledicció per gràcia divina. I li fotem una mica de gràcia, perquè sigui més divertit: La llegenda ens diu que la gràcia divina de la Plaça de les Glòries, personificada aquesta com un "gloriós" cavaller va ésser dotat d'una gràcia divina, la qual va utilitzar per a salvar la seva princesa (l'Estació de França) dels monstres malignes, infernals i pudents d'àcid (polítics de torn) que la volien assetjar. Per no parlar del drac de l'Especulació, que se la volia menjar, potser perquè tenia una pinta mooolt suculenta.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
el que hem de fer es unir-nos per donar Més publicitat del que beneficii la Edf i que la gent vegi les nostres Alternatives com a vàlides perque ara la crisis ha deixat molt mal ferits els especuladors i em de acabar amb ells
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Last edited by alf_ on Sunday 28/07/2013 23:05, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Si voleu parlar de l'Estació de França, ja teniu un altre fil que està que treu fum i no cal que us esgargamelleu en dos debats paral·lels.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Back to topic!
Pensaba escribirlo en el otro hilo justamente, menudo despisteGuigui wrote:Si voleu parlar de l'Estació de França, ja teniu un altre fil que està que treu fum i no cal que us esgargamelleu en dos debats paral·lels.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Hi sóc força d'acord. Tot i que la crisi farà canviar (esperem) certes mentalitats, fins i tot si arrivem a dir algun dia que n'hem sortit.gatvell wrote:Sembla que si les coses no son costoses no és mereixin una atenció adeqüada.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Allò que la Generalitat volía posar el Parlament de Catalunya al mig o aprop de la plaça de les Glòries?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'ajuntament adjudica les obres
L'Ajuntament de Barcelona adjudica les obres de la plaça de les Glòries
L'enderroc de l'anell viari començarà aquesta tardor
http://www.ara.cat/societat/LAjuntament ... 00598.html
L'enderroc de l'anell viari començarà aquesta tardor
http://www.ara.cat/societat/LAjuntament ... 00598.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: L'ajuntament adjudica les obres
Por lo que parece, tiran el tambor y quieren meter el tránsito de coches en subterráneo.Guigui wrote:L'Ajuntament de Barcelona adjudica les obres de la plaça de les Glòries
L'enderroc de l'anell viari començarà aquesta tardor
http://www.ara.cat/societat/LAjuntament ... 00598.html
A qué profundidad harían los túneles?
Afectaría a los ramales Diagonal y Glòries que van a Estaciò de França?
Afectaría a los demás trazados del Entrellat Ferroviario?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: L'ajuntament adjudica les obres
Por lo que ha salido en la prensa, de momento se tira el anillo y el tráfico irá..... EN SUPERFICIE. Si todo el tráfico de la Gran Vía pasa bien por Glòries en superficie, alguien tendría que explicar porqué se hizo el anillo malgastando el dinero de todos. Parece que en una siguiente fase se haría un túnel viario que pasará por debajo de los túneles de ADIF. Los túneles de acceso a la EdF se respetan porque ADIF no deja ni que se acerquen.França451 wrote:Por lo que parece, tiran el tambor y quieren meter el tránsito de coches en subterráneo.Guigui wrote:L'Ajuntament de Barcelona adjudica les obres de la plaça de les Glòries
L'enderroc de l'anell viari començarà aquesta tardor
http://www.ara.cat/societat/LAjuntament ... 00598.html
A qué profundidad harían los túneles?
Afectaría a los ramales Diagonal y Glòries que van a Estaciò de França?
Afectaría a los demás trazados del Entrellat Ferroviario?
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Potser el que caldria explicar es perquè enderroquen el tambor quan va bé.
Jo no sé perquè es va fer el tambor, entenc que per millorar-ne la circulació. El que si que no entenc es perquè ara cal tirar-ho a terra quan, en principi, funciona bé i a més que hi ha problemes de liquiditat a l'ajuntament de Barcelona i altres administracions.
Jo no sé perquè es va fer el tambor, entenc que per millorar-ne la circulació. El que si que no entenc es perquè ara cal tirar-ho a terra quan, en principi, funciona bé i a més que hi ha problemes de liquiditat a l'ajuntament de Barcelona i altres administracions.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: L'ajuntament adjudica les obres
Suposo que el fet que allí es creuï amb la Diagonal i la Meridiana hi té alguna cosa a veure.Toni wrote:el tráfico irá..... EN SUPERFICIE. Si todo el tráfico de la Gran Vía pasa bien por Glòries en superficie, alguien tendría que explicar porqué se hizo el anillo malgastando el dinero de todos.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Respecto lo del tráfico por superficie y el anillo. Creo que mezclamos conceptos, no puede ser que veamos el tráfico de una forma tan pasiva. Parece que todos estan muy preocupados si los coches irán por arriba, por abajo o por el túnel, y que si se colapsará la circulación. ¿Pero que en ningún momento nadie piensa que tal vez habría que adaptar (en plata: reducir) el tráfico, y no la infraestructura? Es decir- Si el tráfico debe ir por superficie, y por tanto habrá menos capacidad de circulación que con el anillo, el siguiente paso tendría que ser reducir el tráfico ofreciendo más y mejores alternativas para facilitar que más gente vaya en transporte público.
Me cuesta creer que la reacción tanto de algunos por aquí como de casi todas las instituciones parece ser que el tráfico es una cosa sobre la que no hay manera de influir y con lo que hay que conformarse, sin pensar en traspasar más viajeros hacia el transporte público. ¿Soy el único que le viene a mente aquella frase que reza "Si planificas para coches y tráfico, obtienes coches y tráfico. Si planificas para personas y lugares, obtienes personas y lugares."?
Me cuesta creer que la reacción tanto de algunos por aquí como de casi todas las instituciones parece ser que el tráfico es una cosa sobre la que no hay manera de influir y con lo que hay que conformarse, sin pensar en traspasar más viajeros hacia el transporte público. ¿Soy el único que le viene a mente aquella frase que reza "Si planificas para coches y tráfico, obtienes coches y tráfico. Si planificas para personas y lugares, obtienes personas y lugares."?