Jo també ho he vist, i també he vist, amb el tren sentit Barcelona al teleindicador hi posava Sant Vicenç de Calders ...albert28 wrote:Ho he vist ja en diverses 451 i algun civia.Guigui wrote:L'altre dia vaig veure a Pg. de Gràcia un 451 amb els laterals que indicaven "R2 BARCELONA". No em vaig fixar si els frontals també ho deien, per això tinc la reserva de si incorporar-los a la llista o no.
Algú ho pot corroborar?
Per cert els 449 si en duen teleindicadors del tipus R11 BARCELONA
Canvis teleindicadors trens i megafonies Rodalies
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: R2 BARCELONA
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: R2 BARCELONA
Això segon que expliques es tracta d'un error, probablement de programació, mentre que el primer que mencionen és una nova manera de mostrar el nom.raulitinbcn wrote:Jo també ho he vist, i també he vist, amb el tren sentit Barcelona al teleindicador hi posava Sant Vicenç de Calders ...albert28 wrote:Ho he vist ja en diverses 451 i algun civia.Guigui wrote:L'altre dia vaig veure a Pg. de Gràcia un 451 amb els laterals que indicaven "R2 BARCELONA". No em vaig fixar si els frontals també ho deien, per això tinc la reserva de si incorporar-los a la llista o no.
Algú ho pot corroborar?
Per cert els 449 si en duen teleindicadors del tipus R11 BARCELONA
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Canvis teleindicadors trens i megafonies Rodalies
Com a usuari esporàdic de l'R2 Sud, caldria plantejar-se com diferenciar els trens que paren a totes les estacions dels que van directes de Gavà a Sants. En tots dos casos diu "R2 BCN FRANÇ", i a l'estació de Gavà no hi han instal·lat pantalles així que no es pot saber. Quan arriba un tren a Gavà direcció Barcelona, és molt habitual veure passatgers que pregunten si el tren para al Prat o no. La situació es complica quan els trens van fora d'horari, més d'una vegada m'he trobat amb passatgers desconcertats en veure que el tren no s'aturava a Viladecans, ja que en comptes d'agafar el seu tren havien agafat el tren anterior que anava amb retard.
Re: Canvis teleindicadors trens i megafonies Rodalies
Han començat a implantar els teledindicaros amb la "RXX i (Destinació)" a les 448R. Avui n'he vist vàries amb aixó.
Re: Canvis teleindicadors trens i megafonies Rodalies
D'això passa a moltísimes estacions, i si tens sort que ho diuen per megafonia és el teu dia de sort. Sembla mentida no puguin posar ni tan sols un teleindicador dins l'edifici de viatger tan sols.Sagrerenc wrote:Com a usuari esporàdic de l'R2 Sud, caldria plantejar-se com diferenciar els trens que paren a totes les estacions dels que van directes de Gavà a Sants. En tots dos casos diu "R2 BCN FRANÇ", i a l'estació de Gavà no hi han instal·lat pantalles així que no es pot saber. Quan arriba un tren a Gavà direcció Barcelona, és molt habitual veure passatgers que pregunten si el tren para al Prat o no. La situació es complica quan els trens van fora d'horari, més d'una vegada m'he trobat amb passatgers desconcertats en veure que el tren no s'aturava a Viladecans, ja que en comptes d'agafar el seu tren havien agafat el tren anterior que anava amb retard.
Quan vinc tot funciona???
I això passa a estacions "secundàries"? Com que no he viscut aquesta experiència, ni tan sols a aquest tipus d'estacions, sembla ser de quan jo estic tot funciona... No vull crear un estat d'enveja a vosaltres, però això em passa.albert28 wrote:D'això passa a moltísimes estacions, i si tens sort que ho diuen per megafonia és el teu dia de sort. Sembla mentida no puguin posar ni tan sols un teleindicador dins l'edifici de viatger tan sols.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Quan vinc tot funciona???
R4: Cornellà, St. Joan, St. Feliu i segur de moltes de la R4 que a sobre sigui un sentit o l'altre hi han trens que no s'aturen a totes les estacions. No en conec de més degut a poques o ninguna vegades he anat.Renfe445 wrote:I això passa a estacions "secundàries"? Com que no he viscut aquesta experiència, ni tan sols a aquest tipus d'estacions, sembla ser de quan jo estic tot funciona... No vull crear un estat d'enveja a vosaltres, però això em passa.albert28 wrote:D'això passa a moltísimes estacions, i si tens sort que ho diuen per megafonia és el teu dia de sort. Sembla mentida no puguin posar ni tan sols un teleindicador dins l'edifici de viatger tan sols.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Canvis teleindicadors trens i megafonies Rodalies
Jo he llegit a una 447, R16BARCELONA (apretat al màxim)Mako448 wrote:Han començat a implantar els teledindicaros amb la "RXX i (Destinació)" a les 448R. Avui n'he vist vàries amb aixó.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: R2 BARCELONA
Jo vaig veure diumenge, sobre les 17:00, un tren (també a Passeig de Gràcia) indicant això. No recordo si era d'un pis o de dos.Guigui wrote:L'altre dia vaig veure a Pg. de Gràcia un 451 amb els laterals que indicaven "R2 BARCELONA". No em vaig fixar si els frontals també ho deien, per això tinc la reserva de si incorporar-los a la llista o no.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Quan vinc tot funciona???
A la R3 és molt freqüent. Estacions com per exemple Balenyà-Tona-Seva, o Figaró, estacions on es fan encreuaments, un tren es para per deixar passar al que puja, però el que puja té parada i recull passatge, i el que baixa no, i molta gent no sap perquè aquell tren que està allà aturat, no obre les portes, perquè no hi ha rètols lluminosos indicatius, o falla la megafonia, etc...albert28 wrote:R4: Cornellà, St. Joan, St. Feliu i segur de moltes de la R4 que a sobre sigui un sentit o l'altre hi han trens que no s'aturen a totes les estacions. No en conec de més degut a poques o ninguna vegades he anat.Renfe445 wrote:I això passa a estacions "secundàries"? Com que no he viscut aquesta experiència, ni tan sols a aquest tipus d'estacions, sembla ser de quan jo estic tot funciona... No vull crear un estat d'enveja a vosaltres, però això em passa.albert28 wrote:D'això passa a moltísimes estacions, i si tens sort que ho diuen per megafonia és el teu dia de sort. Sembla mentida no puguin posar ni tan sols un teleindicador dins l'edifici de viatger tan sols.
Perdó per l'off-topic.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Canvis teleindicadors trens i megafonies Rodalies
I abans encara la megafonia (a les estacions on n'hi ha) deia a les estacions on no tenia parada (almenys a la R3), però des del canvi de megafonia es limita a dir-ne la destinació i la via només.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Canvis teleindicadors trens i megafonies Rodalies
A l'inici de l'època FGC als ferrocarrils de Catalunya (actual Metro del Vallès), a les estacions hi havia uns senzills però eficaços rètols amb el nom de totes les possibles destinacions. Al costat de cada destinació hi havia un llum taronja que s'encenia en funció de la destinació del tren. A sota de tot hi havia un altre llum intermitent amb el rètol SEMIDIRECTE. Tot això abans de les pantalles digitals. Algú té alguna foto d'aquests indicadors?
Tant costaria implementar un sistema d'informació d'aquestes característiques (cost d'implantació i manteniment) per a aquestes estacions on passen aquests dubtes?? O això o reforçar adequadament la megafonia.
Quan hi havia personal a totes les estacions els viatgers estaven més ben informats i sense tants gadgets tecnològics que a la més mínima es queden fora de servei o, encara pitjor, informen malament.
Salut !!
Tant costaria implementar un sistema d'informació d'aquestes característiques (cost d'implantació i manteniment) per a aquestes estacions on passen aquests dubtes?? O això o reforçar adequadament la megafonia.
Quan hi havia personal a totes les estacions els viatgers estaven més ben informats i sense tants gadgets tecnològics que a la més mínima es queden fora de servei o, encara pitjor, informen malament.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Is it a good idea?
Jo prefereixo els panells que feien clac-clac (els de BCN-Sants).genissimon wrote:A les estacions hi havia uns senzills però eficaços rètols amb el nom de totes les possibles destinacions. Al costat de cada destinació hi havia un llum taronja que s'encenia en funció de la destinació del tren. A sota de tot hi havia un altre llum intermitent amb el rètol SEMIDIRECTE.
Crec que els trens que tenen els teleindicadors de LEDs tenen la capacitat de fer scrolling per mostrar la destinació completa en lloc de fer missatges SMS o (això en tots els panells, tant com de matriu de punts i LEDs) fer com a TUSGSAL: posar, per exemple, "LÍNIA n" on "n" és el número de línia en un display, i en l'altre la destinació.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Canvis teleindicadors trens i megafonies Rodalies
Aixó segons quina estació. A Arc de Triomf es diu. Per exemple: R3 Puigcerdà Via 1 Té parada a Barcelona-LaSagrera-Meridiana, Barcelona-SantAndreuArenal, Barcelona-Torre delBaró, Mollets-SantaRosa, Parets del Vallés, Granollers-Canovelles, La Garriga, Vic, Manlleu, Torelló, Sant Quirze de Besora, Ripoll, Campdevànol, Ribes de Fresser, Plànoles, Toses, La Molina i Urtx-Alp. O... R4 Manresa Via 1 No para a Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses ni Castellbell i el Vilar-Monistrol deMontserrat.oriolp13 wrote:I abans encara la megafonia (a les estacions on n'hi ha) deia a les estacions on no tenia parada (almenys a la R3), però des del canvi de megafonia es limita a dir-ne la destinació i la via només.
Renfe445 wrote:Crec que els trens que tenen els teleindicadors de LEDs tenen la capacitat de fer scrolling per mostrar la destinació completa en lloc de fer missatges SMS o (això en tots els panells, tant com de matriu de punts i LEDs) fer com a TUSGSAL: posar, per exemple, "LÍNIA n" on "n" és el número de línia en un display, i en l'altre la destinació.
Diràs com TMESA. Tusgsal l'utilitza per indicar el municipi o per on passa en el cas dels nitbus.
Re: Canvis teleindicadors trens i megafonies Rodalies
Just ahir vaig tornar a passar i ja torna a dir les estacions on no para. Hauràn actualitzat la megafonia. Ho fa en l¡ordre que comentes tu també.sag470 wrote:Aixó segons quina estació. A Arc de Triomf es diu. Per exemple: R3 Puigcerdà Via 1 Té parada a Barcelona-LaSagrera-Meridiana, Barcelona-SantAndreuArenal, Barcelona-Torre delBaró, Mollets-SantaRosa, Parets del Vallés, Granollers-Canovelles, La Garriga, Vic, Manlleu, Torelló, Sant Quirze de Besora, Ripoll, Campdevànol, Ribes de Fresser, Plànoles, Toses, La Molina i Urtx-Alp. O... R4 Manresa Via 1 No para a Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses ni Castellbell i el Vilar-Monistrol deMontserrat.oriolp13 wrote:I abans encara la megafonia (a les estacions on n'hi ha) deia a les estacions on no tenia parada (almenys a la R3), però des del canvi de megafonia es limita a dir-ne la destinació i la via només.Renfe445 wrote:Crec que els trens que tenen els teleindicadors de LEDs tenen la capacitat de fer scrolling per mostrar la destinació completa en lloc de fer missatges SMS o (això en tots els panells, tant com de matriu de punts i LEDs) fer com a TUSGSAL: posar, per exemple, "LÍNIA n" on "n" és el número de línia en un display, i en l'altre la destinació.
Diràs com TMESA. Tusgsal l'utilitza per indicar el municipi o per on passa en el cas dels nitbus.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Canvis teleindicadors trens i megafonies Rodalies
Dic com TUSGSAL perquè la pantalla és dinàmica.sag470 wrote:Aixó segons quina estació. A Arc de Triomf es diu. Per exemple: R3 Puigcerdà Via 1 Té parada a Barcelona-LaSagrera-Meridiana, Barcelona-SantAndreuArenal, Barcelona-Torre delBaró, Mollets-SantaRosa, Parets del Vallés, Granollers-Canovelles, La Garriga, Vic, Manlleu, Torelló, Sant Quirze de Besora, Ripoll, Campdevànol, Ribes de Fresser, Plànoles, Toses, La Molina i Urtx-Alp. O... R4 Manresa Via 1 No para a Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses ni Castellbell i el Vilar-Monistrol deMontserrat.oriolp13 wrote:I abans encara la megafonia (a les estacions on n'hi ha) deia a les estacions on no tenia parada (almenys a la R3), però des del canvi de megafonia es limita a dir-ne la destinació i la via només.Renfe445 wrote:Crec que els trens que tenen els teleindicadors de LEDs tenen la capacitat de fer scrolling per mostrar la destinació completa en lloc de fer missatges SMS o (això en tots els panells, tant com de matriu de punts i LEDs) fer com a TUSGSAL: posar, per exemple, "LÍNIA n" on "n" és el número de línia en un display, i en l'altre la destinació.
Diràs com TMESA. Tusgsal l'utilitza per indicar el municipi o per on passa en el cas dels nitbus.
No sé si m'entens. TMESA és de Terrassa, potser?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: R2 BARCELONA
Des de Juliol, molts R2 Sud van passar de ser "R2 EST. FRANÇ" a "R2 BARCELONA". Primer em vaig fixar en els Civia, l'altre dia vaig poder veure un 451.Guigui wrote:L'altre dia vaig veure a Pg. de Gràcia un 451 amb els laterals que indicaven "R2 BARCELONA". No em vaig fixar si els frontals també ho deien, per això tinc la reserva de si incorporar-los a la llista o no.
Algú ho pot corroborar?
Em pregunto si ja haurà causat alguna confusió; tot i que evita la pregunta de "aquest tren va a França?"
Curiosament, vaig veure una doble compo de 451. La de cua marcava "R2 St Viçenc" i la davantera "R2 Barcelona"
Re: Canvis teleindicadors trens i megafonies Rodalies
Sí. De fet, TMESA vol dir Transports Municipals d'Egara, S.A.. Egara era el nom que tenia Terrassa a l'època dels romans.Renfe445 wrote:TMESA és de Terrassa, potser?
No sé si estalviarà, però...
No seria millor posar, en comptes de R1, R2..., posar 1, 2:
Per exemple:
R1 MAÇANET
quedaria
1 MAÇANET
Un estalvi d'un caràcter, però pot ser que un caràcter valgui molt
Per exemple:
R1 MAÇANET
quedaria
1 MAÇANET
Un estalvi d'un caràcter, però pot ser que un caràcter valgui molt
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
3 cotxes de cap / 3 coches de cabeza
Diumenge passat, a La Sagrera, em disposo a agafar un R3 en direcció Vic. Hi entro, des del Metro, i llegeixo a la pantalla informativa "3 cotxes de cap / 3 coches de cabeza". Molt bé, donat que el tren hi entrarà des d'on jo he accedit a l'andana, he d'anar més aviat cap a l'altre extrem, que és on quedaran els "cotxes de cap". Recorro tota l'andana cap l'altre extrem. Arriba l'hora, veig una 447 que entra a l'estació moooooolt lentament (sospitós, si s'havia de recòrrer tota l'andana), i quan hi han entrat 3 cotxes les meves sospites es confirmen: no hi ha cap cotxe més, el tren és curt, i s'ha quedat aturat al final de l'andana.
És a dir, que sí, que molt bé, calia entrar als "3 cotxes de cap"... però perquè eren els únics que hi havia! I em vaig haver de recòrrer (una mica apressat) tota l'andana, bé, tota fins el primer cotxe, novament a l'inrevès.
A la tornada, agafava un R3 semidirecte que passava per Vic a les 12:59 per la via 1, mentre que a la via 2 (corresponent a una altra andana) esperava amb els motors ja en marxa un altre R3 que sortia a les 13:07, en aquest cas amb parada a totes les estacions.
Doncs bé, primer van anunciar "R3 L'Hospitalet de Llobregat, via 1, té parada a totes les estacions menys (i una tirallonga inacabable, clar)". Un minut més tard: "R3 L'Hospitalet de Llobregat, via 2"... Un minut després: "R3 L'Hospitalet de Llobregat, via 1, té parada a totes les estacions menys (...)". Després: "R3 L'Hospitalet de Llobregat, via 2", i així fins que va arribar el meu R3 i vaig marxar d'allà. Per qui no domini gaire els trens, però, pot suposar un autèntic embolic. No podrien afegir "R3 semidirecte", o qualsevol altre terme que ajudés a desambiguar?
És a dir, que sí, que molt bé, calia entrar als "3 cotxes de cap"... però perquè eren els únics que hi havia! I em vaig haver de recòrrer (una mica apressat) tota l'andana, bé, tota fins el primer cotxe, novament a l'inrevès.
A la tornada, agafava un R3 semidirecte que passava per Vic a les 12:59 per la via 1, mentre que a la via 2 (corresponent a una altra andana) esperava amb els motors ja en marxa un altre R3 que sortia a les 13:07, en aquest cas amb parada a totes les estacions.
Doncs bé, primer van anunciar "R3 L'Hospitalet de Llobregat, via 1, té parada a totes les estacions menys (i una tirallonga inacabable, clar)". Un minut més tard: "R3 L'Hospitalet de Llobregat, via 2"... Un minut després: "R3 L'Hospitalet de Llobregat, via 1, té parada a totes les estacions menys (...)". Després: "R3 L'Hospitalet de Llobregat, via 2", i així fins que va arribar el meu R3 i vaig marxar d'allà. Per qui no domini gaire els trens, però, pot suposar un autèntic embolic. No podrien afegir "R3 semidirecte", o qualsevol altre terme que ajudés a desambiguar?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan