Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
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Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Como bien se ha dicho, un nuevo túnel que atraviese Barcelona transversalmente es poco probable que lo lleguen a ver nuestros ojos, dado su coste y que se acabó la época de vacas gordas.
Hay dos soluciones al colapso de los actuales túneles.
La primera consiste en aprovechar el gran fiasco de las L9/L10, cuya parálisis parece que es in aeternum, para reconsiderar el túnel y hacerlo ferroviario, y no de metro, de tal forma que la futura estación de Torrassa y de Sagrera queden unidas sin pasar por Sants y conectando al mismo tiempo múltiples sistemas de transporte. El proyecto está hecho, y parte del túnel.
La segunda consiste en atravesar Barcelona pero no en túnel, sino por la Ronda de Dalt, en viaducto o sobre la actual mediana abierta, partiendo de Cornellá y hasta el Nudo de la Trinidad. Cero coste de expropiación, cero tunelado, simplemente un viaducto que aproveche el trazado de la Ronda de Dalt. Quedarían también unidos ambos extremos de Barcelona y todas las líneas de metro tendrían conexión con la nueva línea. Ya va siendo hora de pensar el ferrocarril urbano como algo que no necesariamente tiene que ir bajo tierra (que vayan, por una vez, los coches).
Hay dos soluciones al colapso de los actuales túneles.
La primera consiste en aprovechar el gran fiasco de las L9/L10, cuya parálisis parece que es in aeternum, para reconsiderar el túnel y hacerlo ferroviario, y no de metro, de tal forma que la futura estación de Torrassa y de Sagrera queden unidas sin pasar por Sants y conectando al mismo tiempo múltiples sistemas de transporte. El proyecto está hecho, y parte del túnel.
La segunda consiste en atravesar Barcelona pero no en túnel, sino por la Ronda de Dalt, en viaducto o sobre la actual mediana abierta, partiendo de Cornellá y hasta el Nudo de la Trinidad. Cero coste de expropiación, cero tunelado, simplemente un viaducto que aproveche el trazado de la Ronda de Dalt. Quedarían también unidos ambos extremos de Barcelona y todas las líneas de metro tendrían conexión con la nueva línea. Ya va siendo hora de pensar el ferrocarril urbano como algo que no necesariamente tiene que ir bajo tierra (que vayan, por una vez, los coches).
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Para empezar dudo que el tunel de la L9 se pueda aprovechar para cercanías, tiene tantas vueltas y curvas que si es posible usarlo, tendrían que ir los trenes a 40.
Luego tampoco veo ese empeño en que ahora ese nuevo tunel no pase por Sants. Tanto decir que EdF no puede ser estación principal porque ya todo pasa por Sants, pero todas las propuestas del tercer tunel proponen que este no pase por Sants. ¿Por qué?
Luego tampoco veo ese empeño en que ahora ese nuevo tunel no pase por Sants. Tanto decir que EdF no puede ser estación principal porque ya todo pasa por Sants, pero todas las propuestas del tercer tunel proponen que este no pase por Sants. ¿Por qué?
- Guigui
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Solució gens òptima
Precisament, des del creuament amb l'R4 a St. Ildefons fins a Pedralbes hi ha molta pendent, de manera que no podria anar per damunt del túnel. I el traçat per Pedralbes i Nou Barris exigeix que vagi sota terra, com la ronda. I tot plegat sense comptar que passaria per ben pocs llocs d'interès i tindria pocs intercanviadors amb el metro.Ayerbe-Zuera wrote:La segunda consiste en atravesar Barcelona pero no en túnel, sino por la Ronda de Dalt, en viaducto o sobre la actual mediana abierta, partiendo de Cornellá y hasta el Nudo de la Trinidad. Cero coste de expropiación, cero tunelado, simplemente un viaducto que aproveche el trazado de la Ronda de Dalt. Quedarían también unidos ambos extremos de Barcelona y todas las líneas de metro tendrían conexión con la nueva línea. Ya va siendo hora de pensar el ferrocarril urbano como algo que no necesariamente tiene que ir bajo tierra (que vayan, por una vez, los coches).
En resum: ho veig ben poc factible.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Hi ha un fil respecte a reobrir l'estació del Nord, a tocar de l'estació de RENFE d'Arct de TRiomf, com a estació terminal de les línies R3 i R4 i els regionals de Lleida i La Tour de Querol, i, també, de donar força a l'Estació de França amb els R1 i altres.
Tinc entés que hi ha un túnel que uneix l'estació de França amb l'estació de la Barceloneta, però que està tapat.
Amb això es treuria la meitat o més del trànsit ferroviari del túnel de Pl. Catalunya i, també, de Sants.
Tinc entés que hi ha un túnel que uneix l'estació de França amb l'estació de la Barceloneta, però que està tapat.
Amb això es treuria la meitat o més del trànsit ferroviari del túnel de Pl. Catalunya i, també, de Sants.
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Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
No sé com no es va pensar en ordenar una (petita) flota de trens de dos pisos. Un tipus 450 amb un cotxe menys (major prestació) podria donar un bon servei.
Clar que ja poc es pot fer. El que hi ha son molts civies. Llargs i d'un sol pis.
Seguint una proposta anterior en el tema. EdF podria acollir serveis d'algunes línies, tot i que fossin parcials. Podrien desplaçar-se tots els regionals allà (R11 i R12 que passen pel centre). Que tota una línia acabi a EdF (pensant en R1, R3 i R4 nord) sembla que deixa part del passatge en un "limbo".
Una vegada acabada la Sagrera, que l'acabament de línia sigui a EdF no hauria de donar tant problema; ja que el passatge pot baixar a Sagrera i intercanviar.
Em fa pensar en la proposta de reagrupament amb la Torrassa... Interior-Interior i Costa-Costa; Amb freqûencies altíssimes.
Bé, no es contempla EdF; suposadament eliminant el problema del cisallament i els Regionals... puff... desapareixen.
Clar que ja poc es pot fer. El que hi ha son molts civies. Llargs i d'un sol pis.
Seguint una proposta anterior en el tema. EdF podria acollir serveis d'algunes línies, tot i que fossin parcials. Podrien desplaçar-se tots els regionals allà (R11 i R12 que passen pel centre). Que tota una línia acabi a EdF (pensant en R1, R3 i R4 nord) sembla que deixa part del passatge en un "limbo".
Una vegada acabada la Sagrera, que l'acabament de línia sigui a EdF no hauria de donar tant problema; ja que el passatge pot baixar a Sagrera i intercanviar.
Em fa pensar en la proposta de reagrupament amb la Torrassa... Interior-Interior i Costa-Costa; Amb freqûencies altíssimes.
Bé, no es contempla EdF; suposadament eliminant el problema del cisallament i els Regionals... puff... desapareixen.
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La Sagrera que hi ha ara
L'"altra" Sagrera ja està acabada i permet intercanviar amb dues línies de metro (i dues mitges més) i totes les línies de rodalia que travessen Barcelona excepte una.Prest wrote:Una vegada acabada la Sagrera, que l'acabament de línia sigui a EdF no hauria de donar tant problema; ja que el passatge pot baixar a Sagrera i intercanviar.
No és poc...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Potser no m'he explicat bé:
Estació del Nord: R3, R4 i regionals de Lleida i La Tor de Querol.
Estació de França: R1, a part del que ja tingui. Com que hi han molts R1, potser només la meitat, no ho se.
Això és tot.
Estació del Nord: R3, R4 i regionals de Lleida i La Tor de Querol.
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Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Quina (...) mania de fer-nos acabar a fora del centre als usuaris dels trens de Rodalia. Us recordo que el brancal des del Pont de Marina fins a la Plaça Catalunya ja es va construir precisament per als trens de Rodalia per fer-los arribar al centre de Barcelona. Ara què proposeu amb tot això? Treure tots els trens i que el túnel s'el quedi el metro, o el que és pitjor, fotre dinamita? És millorar el servei fer-nos baixar fora del centre per tal d'anar tots per nassos al metro? I els que travessem Barcelona, a fer dos transbords adiccionals? És fastigós llegir aquest tipus de propostes que l'únic que fan és fastiguejar als de sempre, els que venim de les comarques honrades i treballadores de Catalunya. Hauriem d'entrar tots en cotxe i anar a 160 km/h per ple centre de Barcelona anul·lant tots els sistema antipol·lució dels cotxes i inundar-vos de fum i pudor.
Si cal fer millores als trens de rodalia es fan, i ja que Barcelona ha rebut una pluja incessant de milions per fer túnels per al transport d'aire condicionat, perdó, metro, que sigui Barcelona en solitari que ho pagui de la seva butxaca, què per això presumeix de no tenir deute i que li sobren un munt de milions d'euros (com li paguem tot la resta de Catalans, així qualsevol...). Si no volen molt senzill: expropiació a l'ajuntament de Barcelona i als seus habitants de la quantitat neccesària per fer totes les millores que calguin i que carreguin a les seves espatlles el deute que ens fan arrossegar a la resta del país. O encara millor, que Barcelona deixi de ser la capital de Catalunya i ens organitzem perquè Barcelona sigui totalment prescindible fins al punt que si dinamitessim la ciutat no li passés res a la economia.
Ja estem farts de tanta tonteria i que els plats trencats els paguem els de sempre a pesar de no tenir culpa.
Si cal fer millores als trens de rodalia es fan, i ja que Barcelona ha rebut una pluja incessant de milions per fer túnels per al transport d'aire condicionat, perdó, metro, que sigui Barcelona en solitari que ho pagui de la seva butxaca, què per això presumeix de no tenir deute i que li sobren un munt de milions d'euros (com li paguem tot la resta de Catalans, així qualsevol...). Si no volen molt senzill: expropiació a l'ajuntament de Barcelona i als seus habitants de la quantitat neccesària per fer totes les millores que calguin i que carreguin a les seves espatlles el deute que ens fan arrossegar a la resta del país. O encara millor, que Barcelona deixi de ser la capital de Catalunya i ens organitzem perquè Barcelona sigui totalment prescindible fins al punt que si dinamitessim la ciutat no li passés res a la economia.
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Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Tranquil·litzat UT596001.
Jo també sóc usuari de RENFE, R4 i R1. No l'agafo cada dia, però tot sovint. Hi ha moltes ciutats que el servei ferroviari no està unit en una sola xarxa i de fet, totes les estacions son terminals, per exemple, Londres.
Jo també sóc usuari de RENFE, R4 i R1. No l'agafo cada dia, però tot sovint. Hi ha moltes ciutats que el servei ferroviari no està unit en una sola xarxa i de fet, totes les estacions son terminals, per exemple, Londres.
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Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Aquesta xarxa de rodalies es un autentic CAOS amb majúscules ADIF i RENFE son una colla de incompetents per deixar que la xarxa de rodalies sigui un caos, les tres solucions la primera es fer el tercer túnel per rodalies, la segona es transformar la estació de França en una terminal de rodalies i tercer es desembossa el tap de la estació del L'Hospitalet del Llobregat.
Aquestes son les meves solucions per resoldre el caos ferroviari de la ciutat de Barcelona pero per desgracia falten diners per solucionar aquest caos.
Aquestes son les meves solucions per resoldre el caos ferroviari de la ciutat de Barcelona pero per desgracia falten diners per solucionar aquest caos.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Lo que no vale pedir que se haga lo que no fue (poner cercanías por el túnel de la LAV), porque no puede ser lo que queremos (otro nuevo túnel de cercanías) y como solución alternativa proponer otra cosa que no puede ser, que es la vuelta por el Vallés. Y podemos lamentarnos todo lo que queraís. Pasarnos el hilo diciendo "si hubieran hecho...", "si hubieran hecho..."alf_ wrote:Hubiera sido poca cosa hacer un enlace a la línea Papiol-Mollet para el AVE, igualmente tienen que ser trenes bitensión que vayan a Francia. En el tunel de la calle Mallorca se podría haber hecho un apeadero en Diagonal, enlazando con el intercambiador de Metro y FGC. De hecho, eso constaba en una propuesta de la PTP de usar el tunel de la calle Mallorca para cercanías, y el de Aragó para el AVE.oriolp13 wrote:El AVE no puede salir hacia el Vallès des de Sants, ya que no hay ninguna infraestructura de enlace entre las vias de la R8 con ancho UIC y la línea del AVE. Por otro lado, la solución no creo que sea adaptaer el túnel de la calle Mallorca, sino construir otro, ya que, por ejemplo, en el de la calle Mallorca un tren no podria hacer ninguna otra parada que Sants, ya que es contínuo hasta que sale en la Sagrera.
No te niego que lo mejor es hace el tercer tunel de cercanías, pero no lo vamos a ver hasta dentro de algunas décadas. Lo que me parece ilógico es la operación actual, que parece no tener en cuenta que habrá que tirar de lo que hay durante mucho tiempo, y eso no se puede llevar a cabo en un constante estado de excepción, a la espera de no se que.
La realidad es que si no hubieran hecho el túnel del AVE, hoy no habría otro túnel para cercanías, ni estaría hecho el trayecto de el Vallés, por tanto estaríamos mucho peor. Queramos que no, el AVE ya ha hecho bastante por los cercanías en Barcelona. Todo este tráfico de larga distancia que ahora sale vía AVE desde Sants, antes pasaba por los dos túneles de ancho ibérico de Barcelona. Así que tampoco podemos decir que no se ha hecho nada, porque una inversión en un sitio afecta a los otros. Y también la Sagrera no es una estación AV, es una estación para todo tipo de trenes.
Ahora nos hemos de plantear que hacemos con el tráfico de cercanías creciente. Propongo una serie de soluciones "baratas", al margen del nuevo túnel, que no tengo claro donde empezaría y donde terminaría.
Yo personalmente creo que en muchas líneas hacía falta menos frecuencias y trenes de dos pisos, especialmente en la R1. Si de cada dos trenes de la R1, ponemos un dos pisos y nos cargamos una frecuencia, conseguimos mejorar mucho el espacio entre trenes en el túnel de Catalunya. Y ese espacio se puede usar para poner trenes a otros destinos, o para tener el suficiente espacio libre en caso de que fallen las cosas.
También sería interesante saber que tráfico tiene origen en una línea, fuera de Barcelona, para terminar en otra línea fuera de Barcelona. De esta información se podría ver si se puede desviar parte del tráfico por la circunvalación del Vallés u otro tipo de alternativa.
Otra solución sería, ya que además vemos que la L9 va para largo, reformular la estación de Aeroport. Hacer una estación pasante (todo en superficie)en T2, con diversas vías terminales (similar a Hospitalet) y luego que terminara en T1 (donde la estación ya está construida). Esto nos daría más opciones donde terminar en el sur, nos da una alternativa al saturadísimo Hospitalet y nos da una frecuencias y un servicio razonable al aeropuerto. Habría también que desdoblar el tramo hasta el aeropuerto.
Terminar el corredor mediterraneo, con su conexión a la LAV, nos permitiría liberar a Sants (y los túneles que van a Sants) de todo el tráfico de larga distancia que ahora circula por las vías de ancho ibérico.
Y por supuesto la estación de Baricentro, absolutamente imprescindible.
Todo esto son cosas que o bien están propuestas y en marcha, o bien cosas que tienen un coste bastante contenido. Quizás lo que más la estación del Aeropuerto, pero siendo prácticamente todo en superficie, tampoco creo que tenga un coste desorbitado. Pero todo ello nos daría un mejor servicio.
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450/451 pel túnel de Pl. Catalunya
Com ja s'ha dit mantes vegades en aquest Fòrum, al túnel de Pl. Catalunya hi ha un pont que creua l'L3 del metro que té una forta limitació de velocitat per a trens de dos pisos.eolosbcn wrote:Yo personalmente creo que en muchas líneas hacía falta menos frecuencias y trenes de dos pisos, especialmente en la R1. Si de cada dos trenes de la R1, ponemos un dos pisos y nos cargamos una frecuencia, conseguimos mejorar mucho el espacio entre trenes en el túnel de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Re: 450/451 pel túnel de Pl. Catalunya
Doncs suma a la llista arreglar aquest tema. A més, si no m'equivoco la L3 creua a la renfe just per l'estació (per sota, no per sobre). No crec que sigui problema aquesta limitació de velocitat dins de la mateixa estació i més quan aconsegueixes reduir freqüencies.Guigui wrote:Com ja s'ha dit mantes vegades en aquest Fòrum, al túnel de Pl. Catalunya hi ha un pont que creua l'L3 del metro que té una forta limitació de velocitat per a trens de dos pisos.eolosbcn wrote:Yo personalmente creo que en muchas líneas hacía falta menos frecuencias y trenes de dos pisos, especialmente en la R1. Si de cada dos trenes de la R1, ponemos un dos pisos y nos cargamos una frecuencia, conseguimos mejorar mucho el espacio entre trenes en el túnel de Catalunya.
Last edited by eolosbcn on Monday 23/09/2013 11:53, edited 1 time in total.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
No hay razón para decir estas tonterías. Nadie ha dicho de sacar todos los trenes del tunel, sino algunos, de hecho de lo que se habla principalmente es de aumentar el servicio con trenes que no pasen por el centro, dejando los que hay. ¿Por qué ibamos a sacar los trenes que hay ahora? ¿Donde se ha dicho eso?UT596001 wrote:Quina (...) mania de fer-nos acabar a fora del centre als usuaris dels trens de Rodalia. Us recordo que el brancal des del Pont de Marina fins a la Plaça Catalunya ja es va construir precisament per als trens de Rodalia per fer-los arribar al centre de Barcelona. Ara què proposeu amb tot això? Treure tots els trens i que el túnel s'el quedi el metro, o el que és pitjor, fotre dinamita? És millorar el servei fer-nos baixar fora del centre per tal d'anar tots per nassos al metro? I els que travessem Barcelona, a fer dos transbords adiccionals? És fastigós llegir aquest tipus de propostes que l'únic que fan és fastiguejar als de sempre, els que venim de les comarques honrades i treballadores de Catalunya. Hauriem d'entrar tots en cotxe i anar a 160 km/h per ple centre de Barcelona anul·lant tots els sistema antipol·lució dels cotxes i inundar-vos de fum i pudor.
Harías bien en no polarizar y polemizar innecesariamente. No contestaré nada más porque no tiene sentido en entrar en un comentario tan absurdo y egoista. Es muy cansino que cada vez que se habla de cosas que afectarían a una parte de la población se asuma que estamos "fastidiando" a los que no sois de Barcelona (por cierto, como sabes que yo no soy del Vallès y que me estoy fastidiando mis propios trenes?). Si tu piensas que te quieren fastidiar el servicio a mi me parece que proyectas tu propio comportamiento de querer acaparar aun si los demás se queden sin, pero los demás simplemente pensamos en el bien mayor.
UT596001 wrote: Si cal fer millores als trens de rodalia es fan, i ja que Barcelona ha rebut una pluja incessant de milions per fer túnels per al transport d'aire condicionat, perdó, metro, que sigui Barcelona en solitari que ho pagui de la seva butxaca, què per això presumeix de no tenir deute i que li sobren un munt de milions d'euros (com li paguem tot la resta de Catalans, així qualsevol...). Si no volen molt senzill: expropiació a l'ajuntament de Barcelona i als seus habitants de la quantitat neccesària per fer totes les millores que calguin i que carreguin a les seves espatlles el deute que ens fan arrossegar a la resta del país. O encara millor, que Barcelona deixi de ser la capital de Catalunya i ens organitzem perquè Barcelona sigui totalment prescindible fins al punt que si dinamitessim la ciutat no li passés res a la economia.
Ja estem farts de tanta tonteria i que els plats trencats els paguem els de sempre a pesar de no tenir culpa.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Per cert, el túnel de la LAV de Sants a Sagrera ha costat 185 milions d'€. Tampoc es un cost tant elevat, pel benefici que donaria un tunel similar a les rodalies de Barcelona.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
¿Y en que te basas para afirmar esto último? ¿En que las afirmaciones de "si se hubiera hecho..." no tienen sentido? Yo creo que precisamente si había dinero para una nueva travesía, se podría haber hecho en cualquier ancho.eolosbcn wrote:Lo que no vale pedir que se haga lo que no fue (poner cercanías por el túnel de la LAV), porque no puede ser lo que queremos (otro nuevo túnel de cercanías) y como solución alternativa proponer otra cosa que no puede ser, que es la vuelta por el Vallés. Y podemos lamentarnos todo lo que queraís. Pasarnos el hilo diciendo "si hubieran hecho...", "si hubieran hecho..."
La realidad es que si no hubieran hecho el túnel del AVE, hoy no habría otro túnel para cercanías, ni estaría hecho el trayecto de el Vallés, por tanto estaríamos mucho peor.
8 vías para ancho ibérico repartido en 4 para cada línea de cercanías no es una estación, es un triste apeadero. Y que los AVE y otros LD puedan usar la otra travesía, pues si esa travesía la usaran todo tipo de trenes igualmente se aprovecharía más. Es decir que sin AVE y con tres tuneles igualmente estaría mejor la cosa, porque aparte de los cuatro AVEs que pasan por ese tunel lo demás podrían ser cercanías.eolosbcn wrote:Queramos que no, el AVE ya ha hecho bastante por los cercanías en Barcelona. Todo este tráfico de larga distancia que ahora sale vía AVE desde Sants, antes pasaba por los dos túneles de ancho ibérico de Barcelona. Así que tampoco podemos decir que no se ha hecho nada, porque una inversión en un sitio afecta a los otros. Y también la Sagrera no es una estación AV, es una estación para todo tipo de trenes.
eolosbcn wrote: Ahora nos hemos de plantear que hacemos con el tráfico de cercanías creciente. Propongo una serie de soluciones "baratas", al margen del nuevo túnel, que no tengo claro donde empezaría y donde terminaría.
Yo personalmente creo que en muchas líneas hacía falta menos frecuencias y trenes de dos pisos, especialmente en la R1. Si de cada dos trenes de la R1, ponemos un dos pisos y nos cargamos una frecuencia, conseguimos mejorar mucho el espacio entre trenes en el túnel de Catalunya. Y ese espacio se puede usar para poner trenes a otros destinos, o para tener el suficiente espacio libre en caso de que fallen las cosas.
También sería interesante saber que tráfico tiene origen en una línea, fuera de Barcelona, para terminar en otra línea fuera de Barcelona. De esta información se podría ver si se puede desviar parte del tráfico por la circunvalación del Vallés u otro tipo de alternativa.
Otra solución sería, ya que además vemos que la L9 va para largo, reformular la estación de Aeroport. Hacer una estación pasante (todo en superficie)en T2, con diversas vías terminales (similar a Hospitalet) y luego que terminara en T1 (donde la estación ya está construida). Esto nos daría más opciones donde terminar en el sur, nos da una alternativa al saturadísimo Hospitalet y nos da una frecuencias y un servicio razonable al aeropuerto. Habría también que desdoblar el tramo hasta el aeropuerto.
Terminar el corredor mediterraneo, con su conexión a la LAV, nos permitiría liberar a Sants (y los túneles que van a Sants) de todo el tráfico de larga distancia que ahora circula por las vías de ancho ibérico.
Y por supuesto la estación de Baricentro, absolutamente imprescindible.
Todo esto son cosas que o bien están propuestas y en marcha, o bien cosas que tienen un coste bastante contenido. Quizás lo que más la estación del Aeropuerto, pero siendo prácticamente todo en superficie, tampoco creo que tenga un coste desorbitado. Pero todo ello nos daría un mejor servicio.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Yo propongo un esquema así como punto de partida. Se mantienen 4 circulaciones de la R4 por Pl. Cat, al igual que ahora, y algunos R3 pueden entrar por ramal Aigües y Pg. de Gràcia. La idea es sobre todo lo que dijo xevi, unir el tunel de la Meridiana al ramal Glòries, para que lleve a EdF y constituya un tunel cuasiindependiente. Habría unos 12-14 trenes por hora en el tunel de la Meridiana (un tren cada 5 minutos), de la R3, R4 y R7. En el tunel de Pl. Catalunya habría unos 12-14 trenes por hora, que es más asumible que los 20 que hay ahora, mientras que el tunel de Aragó llevaría la misma cantidad de circulaciones, R2, R3 y regionales, los cuales los haría terminar todos en EdF una vez que La Sagrera esté terminada, creando un binomio comparable a Atocha y Chamartin, que algunos servicios terminan en una o en otra estación, pero con un tráfico muy abundante entre ellas de forma que no es problema ir a la otra estación a tomar el regional. EdF vería unos 12-14 trenes por hora incluidos los regionales, lo cual es bastante pero no debería de ser más que lo que aguante esa estación. Sería clave que la R2Sur ya no entrara a EdF desde Aragó, sino solamente regionales, de esa forma el ramal Glòries no tendría problema con el cizallamiento causado por el enlace con el tunel de la Meridiana (en el trazado de la Meridiana no habría cizallamiento). Para que todo esto funcione cuento con el cruce de La Torassa, pero también haría falta un enlace de la línea de la costa, por donde entran los regionales, a las vías de Sants que luego dan al tunel de Aragó, cosa que actualmente no esta prevista y mandará los regionales al tunel de Pl. Catalunya. Y también haría falta el enlace Meridiana-ramal Glòries, pero que tampoco lo veo muy difícil, empezando por que el ramal Glòries pasa justo por encima del trazado de la Meridiana, cruzandose en un extremo de Glòries, de forma que se podría abrir la plaza para trabajar al menos en parte a cielo abierto, sólo harían falta dos rampas, una para cada vía, que se desprendan de las vías principales y enlacen con el ramal Glòries.
La frecuencia de la R1 podría pasar de 6 a 10 trenes por hora, la R3 de 2-3 a 6, la R4 de 4 a 8 y la R7 de 1 a 2 trenes por hora, todo esto a la vez que ningun tunel ve más de 14 circulaciones por hora en hora punta. Y sin tercer tunel
La frecuencia de la R1 podría pasar de 6 a 10 trenes por hora, la R3 de 2-3 a 6, la R4 de 4 a 8 y la R7 de 1 a 2 trenes por hora, todo esto a la vez que ningun tunel ve más de 14 circulaciones por hora en hora punta. Y sin tercer tunel
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Re: 450/451 pel túnel de Pl. Catalunya
El pont és a la sortida de l'estació, just on s'acaba, per tant, la limitació (que és de 10Km/h si no vaig errat) afectaria al sortir i entrar de l'estació, així que no ho veig molt bona idea ja que els trens trigarien molt més en deixar alliberats els cantons i s'incrementaria un temps de viatge ja de per si, massa elevat.eolosbcn wrote:Doncs suma a la llista arreglar aquest tema. A més, si no m'equivoco la L3 creua a la renfe just per l'estació (per sota, no per sobre). No crec que sigui problema aquesta limitació de velocitat dins de la mateixa estació i més quan aconsegueixes reduir freqüencies.Guigui wrote:Com ja s'ha dit mantes vegades en aquest Fòrum, al túnel de Pl. Catalunya hi ha un pont que creua l'L3 del metro que té una forta limitació de velocitat per a trens de dos pisos.eolosbcn wrote:Yo personalmente creo que en muchas líneas hacía falta menos frecuencias y trenes de dos pisos, especialmente en la R1. Si de cada dos trenes de la R1, ponemos un dos pisos y nos cargamos una frecuencia, conseguimos mejorar mucho el espacio entre trenes en el túnel de Catalunya.
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Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
A mi ja em sembla bé potenciar l'Estació de França fent-hi arribar alguns trens. El problema és la interconnectivitat de l'EDF amb la xarxa metropolitana, especialment el Metro.
Caldria posar un accés al metro <L4-Barceloneta> al vestíbul de l'Estació de França.
Caldria prolongar la T4 del Trambesòs pel passeig Circumval·lació, pel costat de l'EDF, pel passeig de Picasso i el passeig Lluís Companys fins a l'Arc de Triomf, connectant l'EDF amb l'estació d'Arc de Triomf.
Però, a més de la potenciació de l'EDF com a parada de més trens de rodalia també es pot:
Instal·lar el salt de moltó de La Torrassa i unir en dues línies la R2 Nord amb la R4 Sud (interior-interior) i la R2 Sud amb la R1 (costa-costa).
Instal·lar un salt de moltó a la bifurcació de Les Aigües i a La Sagrera. Això permetria que trens de la R3 i R4 Nord poguéssin anar, alternativament, pel túnel de ps. de Gràcia o a l'Estació de França. Aquests solcs alliberats del túnel de la Meridiana i de pl. Catalunya permetrien que els trens de la R7 recuperéssin el seu trajecte original i lògic, passant pel centre de Barcelona.
Instal·lar un salt de moltó a passeig de Gràcia, de manera que els trens Sants<->EDF no cisallessin els trens Clot-Aragó<->Sants.
Però, a la llarga, només un nou túnel sota l'av. Diagonal de punta a punta amb una gran estació-intercanviador sota Les Glòries que també connecti amb l'actual Clot-Aragó (*), descongestionarà l'actual embut que suposa els túnels de Barcelona pel que fa a rodalies.
* A més de l'estació-intercanviador a Glòries, caldran estacions a Zona Universitària, Francesc Macià, El Cinc d'Oros (ps. de Gràcia cantonada Diagonal) i el Fòrum.
Per cert, aprofitant la construcció del túnel per a rodalies sota la Diagonal, es pot fer un túnel bessó per al Metro i unir el trambaix i el trambesòs per superfície.
Salut !!
Caldria posar un accés al metro <L4-Barceloneta> al vestíbul de l'Estació de França.
Caldria prolongar la T4 del Trambesòs pel passeig Circumval·lació, pel costat de l'EDF, pel passeig de Picasso i el passeig Lluís Companys fins a l'Arc de Triomf, connectant l'EDF amb l'estació d'Arc de Triomf.
Però, a més de la potenciació de l'EDF com a parada de més trens de rodalia també es pot:
Instal·lar el salt de moltó de La Torrassa i unir en dues línies la R2 Nord amb la R4 Sud (interior-interior) i la R2 Sud amb la R1 (costa-costa).
Instal·lar un salt de moltó a la bifurcació de Les Aigües i a La Sagrera. Això permetria que trens de la R3 i R4 Nord poguéssin anar, alternativament, pel túnel de ps. de Gràcia o a l'Estació de França. Aquests solcs alliberats del túnel de la Meridiana i de pl. Catalunya permetrien que els trens de la R7 recuperéssin el seu trajecte original i lògic, passant pel centre de Barcelona.
Instal·lar un salt de moltó a passeig de Gràcia, de manera que els trens Sants<->EDF no cisallessin els trens Clot-Aragó<->Sants.
Però, a la llarga, només un nou túnel sota l'av. Diagonal de punta a punta amb una gran estació-intercanviador sota Les Glòries que també connecti amb l'actual Clot-Aragó (*), descongestionarà l'actual embut que suposa els túnels de Barcelona pel que fa a rodalies.
* A més de l'estació-intercanviador a Glòries, caldran estacions a Zona Universitària, Francesc Macià, El Cinc d'Oros (ps. de Gràcia cantonada Diagonal) i el Fòrum.
Per cert, aprofitant la construcció del túnel per a rodalies sota la Diagonal, es pot fer un túnel bessó per al Metro i unir el trambaix i el trambesòs per superfície.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Si se ponen trenes de dos pisos para cargarnos frecuencias, esos trenes suprimidos deberían ponerse en las zonas donde suelen haber frecuencias de 15' y más. (R1 a Mataró o Arenys, depende la hora) están casi cada 10' aprox y en su caso contrario la R4 suele ir cada 15' y conforme te alejas más eso aumenta a casi cada 30'. Lo mismo digo para la zona de Calella-Maçanet. Lo mismo iria para la R2, aunque al no cogerla apenas nunca no sabria qué opinar. O al menos si se elimina alguna frecuencia se podrían usar para evitar trenes simples para servicios como R4 hacia Vilafranca! o St. Vicenç de Calders! que parecen latas de sardinas.eolosbcn wrote:Ahora nos hemos de plantear que hacemos con el tráfico de cercanías creciente. Propongo una serie de soluciones "baratas", al margen del nuevo túnel, que no tengo claro donde empezaría y donde terminaría.
Yo personalmente creo que en muchas líneas hacía falta menos frecuencias y trenes de dos pisos, especialmente en la R1. Si de cada dos trenes de la R1, ponemos un dos pisos y nos cargamos una frecuencia, conseguimos mejorar mucho el espacio entre trenes en el túnel de Catalunya. Y ese espacio se puede usar para poner trenes a otros destinos, o para tener el suficiente espacio libre en caso de que fallen las cosas.
Muchas mejoras son buenas pero el problema actual es el dinero que no hay o no quieren invertir y viendo como son nuestros "buenos" gobernantes vamos bien-