Retards, avaries i deficiències a TMB
Bateries
Jo tampoc ho vaig entendre, però és literalment el que em va dir una treballadora de TMB.
Les bateries només s'utilitzen quan tots els pantògrafs estan baixats per a alimentar les llums, obrir i tancar portes i poder tornar a pujar els pantògrafs, o com a mínim és el que tinc entès.
Les bateries només s'utilitzen quan tots els pantògrafs estan baixats per a alimentar les llums, obrir i tancar portes i poder tornar a pujar els pantògrafs, o com a mínim és el que tinc entès.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Bateries
En un automòbil convencional, si tens una avaria a l'alternador i no te n'adones, la bateria es descarrega, et quedes sense corrent i el cotxe, al final, es para.
Suposo que si en un tren hi ha una avaria alsistema d'alimentació de les bateries, deu passar una cosa semblant.
Salut !!
Suposo que si en un tren hi ha una avaria alsistema d'alimentació de les bateries, deu passar una cosa semblant.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Cotxe i tren
Si et quedes sense bateria a un cotxe, aquest no s'atura, sinó que la pròxima vegada que el vulguis engegar, aquest no arrancarà.genissimon wrote:En un automòbil convencional, si tens una avaria a l'alternador i no te n'adones, la bateria es descarrega, et quedes sense corrent i el cotxe, al final, es para.
Suposo que si en un tren hi ha una avaria al sistema d'alimentació de les bateries, deu passar una cosa semblant.
A més a més, els trens no porten alternador.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Cotxe i tren
No continuaré amb el fora de tema, però et puc assegurar per experiència pròpia que en un cotxe de benzina si et quedes sense corrent elèctric a la bateria, el motor es para. I actualment, amb el conjunt de dispositius electrònics que porten, a un motor dièsel li passa el mateix.Javi M wrote:Si et quedes sense bateria a un cotxe, aquest no s'atura, sinó que la pròxima vegada que el vulguis engegar, aquest no arrancarà.
A més a més, els trens no porten alternador.
El que volia posar de manifest és que es poden donar avaries que afectin el sistema de càrrega de les bateries (a cotxes i trens) deixant-los no aptes per al servei.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Si s'en va la electricitat hi han un conjunt de sistemes de seguretat (p.ex. frenada) que han de poguer actuar, es el motiu principal per el cual hi ha batería. Si la batería no funciona no ho poden fer-ho i per seguretat sería recomanable que en aquestes condicions el propi tren es convertís en inútil. M'imagino que es això el que ha passat.
Separem?
Què us sembla parlar del problema de les bateries en fils separats?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Avaria no tan urgent
En aquest cas, haurien continuat fins a l'estació per a no haver d'evacuar el passatge pel túnel. Imagino que l'avaria deu haver estat prou greu com per a què el tren no pogués moure's.eolosbcn wrote:Si s'en va la electricitat hi han un conjunt de sistemes de seguretat (p.ex. frenada) que han de poguer actuar, es el motiu principal per el cual hi ha batería. Si la batería no funciona no ho poden fer-ho i per seguretat sería recomanable que en aquestes condicions el propi tren es convertís en inútil. M'imagino que es això el que ha passat.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
I si la treballadora et va dir el primer que se li hagués passat pel cap?
O sigui, potser l'avaria era difícil d'explicar i et va dir això (per que pensava que no en sabries res) o senzillament l'avaria era un tema elèctric que no o no només involucra les bateries.
O sigui, potser l'avaria era difícil d'explicar i et va dir això (per que pensava que no en sabries res) o senzillament l'avaria era un tema elèctric que no o no només involucra les bateries.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Segons un manual de la sèrie 9000, que tinc a les meves mans, posa que l'ultim que s'ha de desconectar són les bateries. A part d'axió, sito textualment el que diu el manual:
BATERIA
Estos dos pulsadores conectan o desconectan las baterías del tren, las cuales suministran la energia auxiliar cuando no tiene entrada de alta tensión.
- Connexió bateries: Pulsador de color verde. Conectara las baterías a los equipos necesarios para la preparación del tren que nos permitirán realizar la puesta en marcha del mismo y tomar energia exterior elevando los pantógrafos.
- Desconnexió bateries: Pulsador rojo protejido por una tapa perforada, para evitar pulsarlo por equivocación. Desconecta las baterias de los equipos del tren despues de la desconexión del mismo para poder dejar el tren fuera de servicio.
Espero que serveixi.
BATERIA
Estos dos pulsadores conectan o desconectan las baterías del tren, las cuales suministran la energia auxiliar cuando no tiene entrada de alta tensión.
- Connexió bateries: Pulsador de color verde. Conectara las baterías a los equipos necesarios para la preparación del tren que nos permitirán realizar la puesta en marcha del mismo y tomar energia exterior elevando los pantógrafos.
- Desconnexió bateries: Pulsador rojo protejido por una tapa perforada, para evitar pulsarlo por equivocación. Desconecta las baterias de los equipos del tren despues de la desconexión del mismo para poder dejar el tren fuera de servicio.
Espero que serveixi.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doble suïcidi a l'L3
Acaba de suïcidar-se una parella a l'estació de Penitents. L'L3 està tallada entre Lesseps i Vall d'Hebron (?).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Doble suïcidi a l'L3
Segons Twitter:Guigui wrote:Acaba de suïcidar-se una parella a l'estació de Penitents. L'L3 està tallada entre Lesseps i Vall d'Hebron (?).
09.19 TMBInfo: Una incidència a Vall d’Hebron afecta la L3 #metrobcn, i un accident al carrer provoca alteracions en les línies #busbcn. (en referència al servei de bus alternatiu.
09.31 L3 #metrobcn: servei restablert. Durant una estona, l'interval entre trens pot ser superior a l'habitual.
Re: Doble suïcidi a l'L3
Joé, no tinc paraulesGuigui wrote:Acaba de suïcidar-se una parella a l'estació de Penitents. L'L3 està tallada entre Lesseps i Vall d'Hebron (?).
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Doble suïcidi a l'L3
Caram... Estar a l'estaicó i veure això no deu ser massa agradable, la veritat...Guigui wrote:Acaba de suïcidar-se una parella a l'estació de Penitents. L'L3 està tallada entre Lesseps i Vall d'Hebron (?).
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Testimoni indirecte
No ho he presenciat personalment, però la meva dona hi anava a entrar i sí que ha arribat a parlar amb alguna persona que ho ha vist.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Em sembla preocupant la manera com últimament al fòrum es dona molta importància i es comenten com a certs fets que ni tant sols s'han contrastat. Avui no hi ha hagut cap suïcidi a Penitents, com s'ha dit aquí, ni l'altre dia cap 9000 va quedar-se sense bateries. Això de donar com a bones informacions de persones i dir-les alegrement sense ni tan sols un"presumptament" o un "m'ha arribat" em sembla molt del Salvame. S' hauria de posar aquest tipus d'informació a la nevera i si el que es vol es debatre, deixar molt clar que la informació podria ser errònia o directament falsa. Això si volem ser seriosos, es clar.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Què ha passat, doncs?
Aleshores, què ha passat exactament? Perquè a mi, la font m'ha semblat prou fiable perquè ho digués sense posar-ho en quarentena.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Si son informacions falses, esborrem tots els articles degut a un contingut fals?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Amb els que ja estan no faria res. Però hi ha temes prou importants com per anar debatent temes falsos. Només demano que es contrastin lss informacions abans d'esbombar-les als quatre vents, perque sinó això acabarà semblant el programa del'Iker Jiménez. En cas de no poder-se contrastar, no costa res avisar de que la informació no es fiable, es de segones fonts, o d'origen desconegut i que es per debatre com a supòsit hipotètic.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No era suïcidi: què era?
Doncs no ha sigut un doble suïcidi, me'n desdic i demano disculpes per no haver contrastat la informació d'una font que em semblava prou fiable. Però aleshores, què ha passat, perquè no se m'acut res més inconfessable que una desgràcia personal com un suïcidi o una temptativa de suïcidi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Ha estat una cosa tan simple i complicada alhora, com la caiguda d'un enclavament.