albert28 wrote:En cuanto a lo de la R1 se arreglaría para evitar trenes saturados, que la gente que fuera hasta Mataró o Arenys cogiera solo estos dejando pasar los Calella i Maçanet a la gente que va exclusivamente más allá de Mataró o Arenys, teniendo además muchas frecuencias a Mataró o Arenys.
Por favor ¿de verdad crees qué la "gente" debe resolver problemas de saturación en determinados trenes? La "gente" va donde va y cuando ve un tren que le lleva a su destino se sube ¿esto no funciona así?
En el cas del túnel d'Aragó cal incloure els Regionals i els LD que van a EdF com aparcament. L'altre dia a Sants, en un rodalies R2s vam haver d'esperar que parés i marxés un Alvia i un Regional.
Els LD d'ample Ibèric podrien oferir al passatge l'opció d'agafar/baixar el tren a EdF. Ja que hi són per aparcar-se i fer manteniment (neteja) no hauria de costar molt aquesta opció. L'única vegada que vaig veure un LD oferint servei a EdF era un Talgo a Sevilla el Juny passat. Per aquells passatgers que vagin cap a la zona Barceloneta/Port pot ser útil.
Jo no he anat per el nord, la bifurcació clot que agafa el ramal EdF es un salt de moltó o també cisalla?
A Sants fer el calaix, sabent que la xarxa està saturada és una decisió mal feta. O el podrien haver fet de 6 vies... Des de la zona de la Bifurcació Torrassa fins a Sta Eulàlia encara Queda l'espai buit d'una tercera via en la línia de Vilanova. Espai que en un futur, amb el salt de moltó podria servir per fer un By-pass.
Actualment la R2 sud té 4 serveis per hora, es podria fer Vilanova-Edf passant fins granollers i abarcant l'actual R2 passant.
Prest wrote:A Sants fer el calaix, sabent que la xarxa està saturada és una decisió mal feta. O el podrien haver fet de 6 vies... Des de la zona de la Bifurcació Torrassa fins a Sta Eulàlia encara Queda l'espai buit d'una tercera via en la línia de Vilanova. Espai que en un futur, amb el salt de moltó podria servir per fer un By-pass.
Però a la dictadura dels Nimbys, on els polítics només veuen la possibilitat d'esgarrapar uns quants vots a curt termini sense pensar més enllà, és el que hi ha. Uns no hi veuen més enllà del propi nas; els altres, no veuen cap negoci més enllà de la pròpia poltrona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Ho he buscat a google: NIMBY "Not in my back yard", que es tradueix com "no en el meu pati". Es clar que els veïns no els agrada tenir tal infraestructura i el que repercuteix (sorolls, etc). Construint el calaix, vots dels veïns al calaix. (mal joc de paraules que m'ha sortit eh).
Guigui wrote:
Prest wrote:A Sants fer el calaix, sabent que la xarxa està saturada és una decisió mal feta. O el podrien haver fet de 6 vies... Des de la zona de la Bifurcació Torrassa fins a Sta Eulàlia encara Queda l'espai buit d'una tercera via en la línia de Vilanova. Espai que en un futur, amb el salt de moltó podria servir per fer un By-pass.
Però a la dictadura dels Nimbys, on els polítics només veuen la possibilitat d'esgarrapar uns quants vots a curt termini sense pensar més enllà, és el que hi ha. Uns no hi veuen més enllà del propi nas; els altres, no veuen cap negoci més enllà de la pròpia poltrona.
Si s'hagués construït de 6 vies com a mínim no s'hagués estrenyit la sortida sud. I un calaix, no sé, tampoc és tant maravellós (el que si que fa de pantalla pel soroll).
A altres paÏsos (penso en el Regne Unit, que vaig visitar) hi ha unes entrades de diverses vies (potser el doble que aquí) i estacions tipus sants semi cobertes. Segurament als veïns no els fa gràcia però com a mínim alguns saben això i ho accepten.
Parlant de NIMBYs, el bloc de pisos vora EdF...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
genissimon wrote:Si es vol desviar alguns trens de la R3 i R4 a EDF i els de la R7 allargar-los fins EDF, cal construir un «petit» enllaç subterrani amb salt de moltó entre el túnel de l'av. Meridiana (línia d'Arc de Triomf a Sant Andreu Arenal) i la Bifurcació Glòries (on la línia procedent d'EDF s'uneix a la que d'Arc de Triomf va cap a El Clot Aragó) o bé la bifurcació Clot (més a prop d'EDF on se separa la línia que va cap a ps. de Gràcia), de manera que els trens de l'EDF puguin agafar directament el túnel de l'av. Meridiana i viceversa.
En cas de no construir-se aquest enllaç caldria construir dos salts de moltó a l'inici i final del ramal de les Aigües i un tercer entre Sagrera (futura AVE) i el Clot Aragó, per evitar cisallaments sobretot de cara a incrementar la freqüència de servei.
De tota manera, això no exclou el salt de moltó de La Torrassa que, donades les circumstàncies actuals caldrà replantejar-se la seva construcció soterrada i, de moment, construir-lo en superfície.
Salut !!
El tema dels 'salts de moltó" és el tema que obliden els que defensen la "solució EdF". Es a dir, ja s'ha dit, es treuen trens del centre però ells diuen que és cisalla la línia en un parell de punts. Jo, sincerament, no sé ni si es guanyarien freqüencies, perque els cisallaments és evident que perjudiquen, i força, la circulació. Igual ens trovem que desviem trens a EdF i que al final la capacitat total es la mateixa.
eolosbcn wrote:El tema dels 'salts de moltó" és el tema que obliden els que defensen la "solució EdF". Es a dir, ja s'ha dit, es treuen trens del centre però ells diuen que és cisalla la línia en un parell de punts. Jo, sincerament, no sé ni si es guanyarien freqüencies, perque els cisallaments és evident que perjudiquen, i força, la circulació. Igual ens trovem que desviem trens a EdF i que al final la capacitat total es la mateixa.
¿Cual es exactamente la "solución EdF"? Porque han habido varias y muy distintas.
En el caso de unir el tunel de la Meridiana con el ramal Glòries que va a EdF no se tiene que cizallar ninguna línea principal, sólamente cizallaría con el mismo ramal. Si se toma en cuenta que esa propuesta presuponga el cruce de la Torrassa, ya no habría R2 sur que vaya a EdF, y el ramal Glòries llevaría como mucho los regionales del sur.
eolosbcn wrote:El tema dels 'salts de moltó" és el tema que obliden els que defensen la "solució EdF". Es a dir, ja s'ha dit, es treuen trens del centre però ells diuen que és cisalla la línia en un parell de punts. Jo, sincerament, no sé ni si es guanyarien freqüencies, perque els cisallaments és evident que perjudiquen, i força, la circulació. Igual ens trovem que desviem trens a EdF i que al final la capacitat total es la mateixa.
¿Cual es exactamente la "solución EdF"? Porque han habido varias y muy distintas.
En el caso de unir el tunel de la Meridiana con el ramal Glòries que va a EdF no se tiene que cizallar ninguna línea principal, sólamente cizallaría con el mismo ramal. Si se toma en cuenta que esa propuesta presuponga el cruce de la Torrassa, ya no habría R2 sur que vaya a EdF, y el ramal Glòries llevaría como mucho los regionales del sur.
Avui he passat, tant amb l'R4 i l'R1, pel túnel de Meridiana i el que mena a Clot.
Des de l'R4, direcció Arc de Triomf, dona la sensació que es ben factible fer un desviament, a ambdúes vies, creuant les que van direcció el Clot de la R1 i que connectin amb el ramal de l'EdF.
No donaria per més, ni canvis d'agulles ni res, dons l'espai es molt curt, però crec que factible.
Seria un gran estalvi de temps per la línia R4 i poca afectació a la R1.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal. https://calafont.cat/botiga
En este hilo nunca he defendido esa opción, desde el principio vengo sugiriendo de unir el tunel de la Meridiana al ramal Glòries. Hasta subí un esquema de mi propuesta, concretando las obras que harían falta, los trayectos que existirían y las circulaciones que verían por hora.
gatvell wrote:Avui he passat, tant amb l'R4 i l'R1, pel túnel de Meridiana i el que mena a Clot.
Des de l'R4, direcció Arc de Triomf, dona la sensació que es ben factible fer un desviament, a ambdúes vies, creuant les que van direcció el Clot de la R1 i que connectin amb el ramal de l'EdF.
No donaria per més, ni canvis d'agulles ni res, dons l'espai es molt curt, però crec que factible.
Seria un gran estalvi de temps per la línia R4 i poca afectació a la R1.
Te entiendo bien que sugieres unir el trazado de la R3 y R4 al ramal Clot que va desde la homónima estación a EdF, y hacerlo a nivel y cizallando? Considerando las elevadas frecuencias de la R1 y la R4 eso podría dar problemas, cuando la idea de que algunos R4 no pasen por el centro sería justamente que no interfieran con los R1. Por eso yo creo que mejor que un enlace a nivel sería hacer una rampa que desde las vias de la R3 y R4 lleve al ramal Glòries, que bajo la homónima plaza pasa justo por encima del otro trazado.
Si, Alf, al mateix nivell i amb un creuament (cizallament) de les vies que van en direcció el Clot.
Jo penso que mentre l'R1 es a l'estació d'Arc de Triomf podria passar l'R4 direcció a l'EdF o al revés. A més a més, al no tindre que frenar per entrar a l'estació podria anar un pel més ràpid.
Un joc de semàfors no crec que fes esperar un tren més que pocs segons després de sortir de l'estació de l'Arc de Triomf.
Ara, caldria estudiar-ho amb més detall i si no, fer un salt de moltó com el que ja hi ha un tros més endavant.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal. https://calafont.cat/botiga
gatvell wrote:Si, Alf, al mateix nivell i amb un creuament (cizallament) de les vies que van en direcció el Clot.
Jo penso que mentre l'R1 es a l'estació d'Arc de Triomf podria passar l'R4 direcció a l'EdF o al revés. A més a més, al no tindre que frenar per entrar a l'estació podria anar un pel més ràpid.
Un joc de semàfors no crec que fes esperar un tren més que pocs segons després de sortir de l'estació de l'Arc de Triomf.
Ara, caldria estudiar-ho amb més detall i si no, fer un salt de moltó com el que ja hi ha un tros més endavant.
Te estas refiriendo al salto del carnero de la bifurcación Vilanova, pero piensa que aquí no se trataría solamente de una bifurcación donde se cizallarían dos vías, sino de un cruce completo a nivel, donde los trazados se interseccionan en ambas direcciones (además del cizallamiento en la bifurcación de la R4): R1 de Clot-Aragó a bif. Vilanova y v.v., R4 de Meridiana a EdF y v.v., solapándose en un corto tramo de lo que es el ramal Clot. Cada vez que pasara un R4 hacia EdF no solo se tiene que esperar el R1 en Arc de Triomf, sino tambien el que venga de Clot-Aragó. Y cuando un R4 venga de EdF también tendran que esperar en las dos direcciones los R1. Y cuando esten pasando los R1 no puede pasar ningun R4. Como un semáforo en un cruce de dos calles de dos sentidos. Mira la bifurcación Aragó por ejemplo, que es una simple bifurcación y no un cruce a nivel, los problemas que da y eso considerando que se encuentra en un punto con menos tráfico que el que hablamos aquí. No es decir que no sería posible, claro que se podrían sincronizar los horarios y eso, pero aparte de que condicionaría y limitaría los horarios de tanto la R4 como la R1 sería una situación muy volátil, que a la mínima que se descuadra un poco el horario causaría muchos retrasos, y de lo que se trataría es justamente de hacer más fiable la red, y que no se den esas situaciones de efecto dominó, donde una pequeña incidencia causa estragos en toda la red.
A veure, comencem pel començament.
A Barcelona Rodalies Renfe/ADIF tenim 4 línies que surten cap al nord (Mataró/Granollers/Manresa/Vic) i dues cap al sud (Martorell/Vilanova), amb la menció especial de l'aeroport també cap el sud.
Per tot aquest trànsit, tenim dos túnels: Pg. de Gràcia i Pl. de Catalunya, ambdós amb una via per sentit, la qual cosa ens dóna dues vies per sentit. A més, hem de comptar que existeixen una sèrie de regionals, llarg recorregut i moviments de material.
Mirant els horaris, veiem que les circulacions de rodalies en hora punta són les següents:
Trens per hora i sentit (màxim)
Barcelona - Mataró: 6
Barcelona - Granollers Centre: 4
Barcelona - Terrassa: 5
Barcelona - Granollers Canovelles: 3
------------------------------ TOTAL nord: 18
Barcelona - Aeroport: 2
Barcelona - Castelldefels: 7
Barcelona - Molins de Rei: 7
------------------------------ TOTAl Sud: 16
Agafem per la part alta. Tenim 18 trens/hora/sentit travessant Barcelona en hora punta.
Un túnel actualment, amb un bon sistema de senyalització, hauria de ser capaç d'absorbir un tren cada dos minuts, és a dir, 30 trens/hora/sentit. Si deixem el marge necessari per possibles retards en les pujades i baixades de viatgers o incidències, ens podem quedar amb un tren cada 3 minuts, la qual cosa ens dóna 20 trens/hora/sentit.
Si tenim dos túnels, hem de multiplicar aquesta dada per dos. Per tant, la capacitat dels túnels passants de Barcelona hauria de ser d'uns 40 trens/hora/sentit en funcionament normal i de 60 trens/hora/sentit en moments de crisi, i ni tan sols arribem a la meitat d'utilització.
Sí, hi ha regionals i moviments en buit, però no suposen 20 trens/hora/sentit, per la qual cosa tampoc saturen els túnels.
Conclusió: els túnels de Renfe/ADIF no haurien d'estar saturats si tinguessin un bon sistema de senyalització i manteniment. No cal cap cosa de ciència ficció, només el que ja fan Metro o FGC en les seves línies cada dia. Res més.
La única millora necessària i desitjable seria acabar d'una vegada l'enllaç del corredor mediterrani per treure dels túnels tots els trens de llarg recorregut. Res més.
wefer wrote:Per tant, la capacitat dels túnels passants de Barcelona hauria de ser d'uns 40 trens/hora/sentit en funcionament normal i de 60 trens/hora/sentit en moments de crisi, i ni tan sols arribem a la meitat d'utilització.
40 trens per hora i sentit és un impossible, Marçal. No parlem ja de 60.
Això no s´aconsegueix ni al RER A ni al tram Châtelet-Gare du Nord comú als RER B i RER D (a París)... ni a FGC entre Plaça Catalunya i Gràcia.
Ni tan sols cap línia de metro arriba a aquestes freqüències de pas en hora punta (i la única que tècnicament podría fer-ho -o això ens van dir-, la L9/L10, no està acabada).
Per altra banda, en un moment on els trens van més buits que abans degut a la crisi, no sé si el que més convé és augmentar freqüències de trens als trams on ja hi ha una bona freqüència de pas.