Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Ui, quin dramaaaaaa!!! Es continuarà veient com passen els trens per Girona en comptes de posar-los a les clavegueres. La gent morirà per dotzenes!!!
Au va, que hi ha coses més importants a fer (escoles, per exemple) que complir els capricis absurds d'alcaldes populistes i ciutadans de poques llums. No al soterrament.
Au va, que hi ha coses més importants a fer (escoles, per exemple) que complir els capricis absurds d'alcaldes populistes i ciutadans de poques llums. No al soterrament.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Totalment d'acord amb tu, Metring
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Diari de Girona, 6 de novembre de 2012 wrote: el nyap ferroviari
JORDI VILAMITJANA Énormal que l'alcalde i el regidor del tren no sàpiguen què caram són els lletgíssims i enormes edificis que ADIF està aixecant a l'antic Parc Central? És possible que a hores d'ara ningú no tingui ni idea de si el tren convencional se soterrarà? És realment possible que Girona s'hagi embrancat en una obra en la qual no controla ni els temps, ni els procediments, ni els terminis? Aquestes preguntes són retòriques, naturalment. La mida del nyap i de l'entabanada és tal que fa vergonya de dir.
És Girona terra abonada per a les preses de pèl? Fem cara de sòmines, els gironins? El tren és una ensibornada monumental que mereix atenció especial, però per poca memòria que es tingui es pot confegir ràpidament un memorial de greuges: la variant de la N-II per la Vall de Sant Daniel de Girona, petita i perillosa; la MAT se soterra, però no pas per terres gironines; la N-II continuarà essent la tomba de molts conductors; el Trueta, de moment, no es fa... Què passa? Què ens estan dient? Hi ha algú que se'ns en fot a la cara?
Avui mateix a les 8 del vespre, a la Sala de Cambra de l'Auditori Palau de Congressos, hi ha convocada la tercera Audiència Pública en un any i mig (la primera va tenir lloc el 24 de gener de 2011 a iniciativa d'un grup de ciutadans i ciutadanes de la ciutat que van comptar amb el suport d'algunes entitats, i la segona fa pocs mesos, el 19 de juny de 2012) per informar i debatre sobre les obres de la línia del TAV i del tren convencional. L'acte el convoca l'Ajuntament de Girona i es desenvoluparà tal com estableix el Reglament regulador de les institucions de la participança.
La Mesa d'Entitats per la participació ciutadana reclamarà avui a l'Ajuntament de Girona que estudiï la creació d'un Pla de Dinamització Comercial per al barri de Sant Narcís, que estableixi les compensacions necessàries per als veïns i comerciants que hagin patit les conseqüències de les obres de soterrament del tren d'alta velocitat; que s'instal·li immediatament una Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana que permeti canalitzar les denúncies veïnals relacionades amb les obres dutes a terme fins a dia d'avui; que s'aturin les obres del Parc Central fins que ADIF no presenti tota la informació necessària, com ara els plànols, els terminis, el disseny del futur Parc Central i la recuperació d'espais; que es permeti als veïns visitar les obres; que es recuperin els espais públics malmesos, etc. L'AV de Sant Narcís també tindrà moltes coses a dir-hi.
És molt important anar tots junts -i anar a totes, si cal-, amb l'Ajuntament, si pot ser, contra la prepotència insultant dels qui tracten el poble com si fossin serfs de la gleva.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Respecto a la N-II también podrían ocuparse los sres. de la Generalitat para sacar a los camiones de ahí y mandarlos por la autopista, aunque siempre es más fácil buscar culpables que no aportar soluciones, aunque tengan que ser provisionales.
Lo mismo vale para el viaducto de Girona. Sigo sin entenderlo, ¿cual es exactamente la necesidad de tirar este viaducto y soterrar la linea convencional? Si una ciudad como Berlin se digna a tener un viaducto ferroviario, creo que no será el hundimiento para Girona. Nuevamente, en lugar de tomar medidas para mejorar el urbanismo alrededor del viaducto, es más facil insistir en su eliminación. Porque si por ADIF fuera se quedaría ese viaducto, no se que espera la gente exigiendo una obra tan poco necesaria en una coyuntura como la presente.
Lo mismo vale para el viaducto de Girona. Sigo sin entenderlo, ¿cual es exactamente la necesidad de tirar este viaducto y soterrar la linea convencional? Si una ciudad como Berlin se digna a tener un viaducto ferroviario, creo que no será el hundimiento para Girona. Nuevamente, en lugar de tomar medidas para mejorar el urbanismo alrededor del viaducto, es más facil insistir en su eliminación. Porque si por ADIF fuera se quedaría ese viaducto, no se que espera la gente exigiendo una obra tan poco necesaria en una coyuntura como la presente.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
La Generalitat no té competències ni a la N-II ni a l'AP-7. Tot és competència de l'Estat. I l'Estat espanyol ja sabem com és: com allò que diuen del "perro del hortelano, que ni come, ni deja comer".alf wrote:Respecto a la N-II también podrían ocuparse los sres. de la Generalitat para sacar a los camiones de ahí y mandarlos por la autopista
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Tomo nota, lo que dices es cierto, pero igualmente pienso que sería más sensato pedir que se saquen a los camiones que no un desdoblamiento. Veo más probable que se ejecute algo que fuera fácil y barato que no una obra carísima, que ya de por sí no hay interés en ejecutar, menos aun en las periferias del reino. Aún estoy esperando que resurja el "seny" y haga que lagente abra los ojos respecto a las necesidades de su región, más allá de si al sur se hizo una obra faraonica y que nosotros queremos la nuestra.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Diari de Girona, 25 de setembre de 2013 wrote: Girona vol que Adif rebaixi l´impacte del viaducte
L'Ajuntament arrenca el compromís de Foment de redactar en els propers mesos un conveni per a la reposició
[...]
El Punt Avui, 25 de setembre de 2013 wrote: El govern de Girona vol modernitzar i repensar els usos de sota el viaducte
Es va presentar la proposta en una reunió, ahir a Madrid, amb Foment i Adif
Puigdemont espera tancar aviat un conveni per les obres del TAV
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
En moltes ciutats europees es fan servir els baixos dels viaductes per posar-hi botigues i restaurants. Altres aprofiten per posar-hi carrils bici, llocs d'aparcament, etc.El Punt Avui, 25 de setembre de 2013 wrote: El govern de Girona vol modernitzar i repensar els usos de sota el viaducte
Exemple de viaducte a Berlin:
https://maps.google.es/maps?ll=52.52013 ... 19,,0,6.52
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Berlin em sembla un bon exemple del que s´hauria de fer a Girona. El senyor alcalde amb la seva indignació no mostra més que la seva falta d´intel.ligència. Evidentment, el tren convencional no se soterrarà no sé si mai, però el que si tinc clar que no en els propers 50 anys (lògicament ja que el viaducte no està amortitzat). Si demana coses de nen petit, es quedarà sense res, si demana coses raonables, potser acoseguirà millorar la seva ciutat, que per això li paguen.wefer wrote:En moltes ciutats europees es fan servir els baixos dels viaductes per posar-hi botigues i restaurants. Altres aprofiten per posar-hi carrils bici, llocs d'aparcament, etc.El Punt Avui, 25 de setembre de 2013 wrote: El govern de Girona vol modernitzar i repensar els usos de sota el viaducte
Exemple de viaducte a Berlin:
https://maps.google.es/maps?ll=52.52013 ... 19,,0,6.52
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Berlin, dieu? Una ciutat amb tranvies i metros i trens en viaductes? D'això al nostre pais se'n diu una ciutat tercermundista...
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Bé, si no ho he entès malament, l'ajuntament de Girona se n'ha adonat finalment que tenir una línia de tren elevada no significa necessàriament mantenir un aparcament incontrolat de cotxes i una muntanya d'escombraries sota de les columnes. I ha girat la vista a Berlín i ha pensat el mateix que havíem pensat tots nosaltres... No puc menys que alegrar-me'n. No tot en la crisi ha estat dolent, en aquestes coses ha servit per a posar una mica de seny, que feia falta. Confiem que l'exemple cundeixi i que duri!!!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Desgraciadament no és ben bé així. El tema de Berlin l'he posat jo només com exemple del que es podria fer.WMD626 wrote:I ha girat la vista a Berlín i ha pensat el mateix que havíem pensat tots nosaltres...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
D'acord!!!. Potser que proposéssim a l'Ajuntament de Girona que fessin una visita d'estudis a Berlín?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Viatge d'"estudis"
Voldràs dir unes vacances pagades a cos de rei, amb algunes hores que caldrà dedicar a aquell tema tan pesat... què era? Posar paradetes sota el viaducte que els veïns volen que treiem?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Viatge d'"estudis"
Bé, sí. Pensa que costarà menys a l'erari públic que el soterrament i serà per una bona causa, mira't-ho així, home!!!Guigui wrote:Voldràs dir unes vacances pagades a cos de rei, amb algunes hores que caldrà dedicar a aquell tema tan pesat... què era? Posar paradetes sota el viaducte que els veïns volen que treiem?
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Bé, a Berlín no són paradetes, sinó botigues ben muntades, però la versió d'aquí a saber com seria...
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Acabarà essent una versió cutre del que hi ha a Berlin. Però si poguessin muntar una mena de galeria comercial amb inversions privades potser acabaria quedant alguna cosa interessant.metring wrote:Bé, a Berlín no són paradetes, sinó botigues ben muntades, però la versió d'aquí a saber com seria...
De totes maneres el que m'agrada veure és que es resignen i deixaran de somiar truites durant un temps, i establir botigues al viaducte acabarà essent una forma de protegir-lo de futurs enderrocs (encara que no eviti que en un futur no es torni a plantejar fortament el soterrament)
Això sí, no hi ha res com passar pel pont de l'Onyar i veure la vista més famosa de Girona des de la finestra del tren!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Diari de Girona, 2 d'octubre de 2013 wrote: Enèsim intent per reclamar compensacions a l´Estat pel tren
Els grups municipals participen en la comissió de seguiment del projecte amb retrets però amb crides d'unitat
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Amb motiu de les Fires i Festes de Sant Narcís de Girona, el Punt Avui ha editat un especial monogràfic conmemorant els primers 150 anys del ferrocarril a la ciutat: http://www.elpuntavui.cat/canals/cultur ... -2013.html
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Jo crec que si no podem fer pisos i requalificacions a sota del viaducte, no interessarà a l´Ajuntament...metring wrote:Bé, a Berlín no són paradetes, sinó botigues ben muntades, però la versió d'aquí a saber com seria...