Sorprenentment, la conclusió de la PTP és:PTP wrote:X Cursa de transports de Barcelona: els eixos de la nova xarxa de bus milloren les línies substituïdes però encara no surt a compte combinar-los
■ Les línies de la nova xarxa ortogonal són més ràpides que les línies prèvies però la combinació d'eixos verticals i horitzontals encara no suposa un estalvi respecte els autobusos clàssics directes més freqüents
■ Les noves línies H6, H12, V7 i V21 són lleugerament més ràpides que les seves predecessores. L'eix D20 no ha participat a la cursa. Globalment ha hagut un increment de freqüència i, en el cas de les línies H6, H12 i V7 mesures vials importants que han redundat en un increment de velocitat comercial d'aproximadament el 10%.
■ La combinació d'eixos verticals i horitzontals encara no és més ràpid que l'ús d'autobusos sense transbordaments quan aquests disposen d'alta freqüència. Així, els autobusos 17 i 59 han estat més ràpids que l'alternativa ortogonal V21+H12 als trajectes Vall d'Hebron - Universitat i Hospital del Mar - Universitat respectivament. Aquest fet s'explica pel fet que la xarxa ortogonal encara no disposa d'una velocitat comercial ni d'una implantació suficient al territori
A veure... ¿què és això de que les noves línies ortogonals funcionen molt millor... però al final resulta que l'any passat van arribar més ràpid als llocs amb els autobusos convencionals? Això no té ni cap ni peus!!!PTP wrote:Els resultats de la X Cursa de Transports posen de manifest que els nous eixos ortogonals H6, H12, V7 i V21 funcionen millor que les línies predecessores però combinar-los encara no és competitiu respecte les línies clàssiques directes d'alta freqüència.
Si ens hi fixem, veiem que els autobusos ortogonals són un 10% més ràpids que els "convencionals". El "petit" problema és que aquest guany de temps es perd, i molt més, amb els transbordaments i amb les parades més llunyanes. Per no parlar de les zones que han quedat desateses al fer els trajectes més rectes.
Per fer-ho tot més hilarant, resulta que aquest raquític 10% segurament és conseqüència dels nous carril bus i carril bus dobles que s'han aplicat i que s'haguessin pogut aplicar igualment sense canviar les línies.
Una vegada demostrat que les primeres línies fracassen quan se suposava que serien la gran revolució del segle XXI, l'excusa és que la xarxa no està completa. Bé, seguim cap endavant, implantant un sistema que ens està dient a crits que no funciona. Ni és ràpida, ni és còmode, ni és econòmica.
La meva opinió personal és que cal derogar aquest pla i replantejar-lo des de zero, tenint en compte:
- Remodelar la xarxa sí, però amb seny i tenint en compte els interessos de la gent, no que quedi bonic en el plànol.
- Reduir parades sí, però només en casos concrets on existeix duplicitat.
- Plantejar el futur de la xarxa de manera totalment integrada amb metro, rodalies i tramvia. El transport vertebral de Barcelona és el metro, no té sentit plantejar una xarxa quadriculada que no té en compte la presència del principal transport de Barcelona
- Plantejar la nova xarxa concentrant major densitat de línies allà on hi ha més densitat de demanda. Sembla mentida que una cosa tan bàsica la xarxa ortogonal ho obviï totalment.
- Fer el major èmfasi del nou pla en millorar la velocitat aplicant calçades exclusives i semàfors amb prioritat. Això és el que realment farà la xarxa més ràpida.
- Substituir els principals corredors on hi hagi saturació per tramvies amb preferència. Aquesta és la veritable funció del tramvia.