CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
A Sabadell i a Terrassa, només cal qeu pari en una estació. Ja hi ha el Terrassa-Barcelona que para arreu.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nou tema
Vist que el debat sobre la saturació dels túnels de Barcelona s'estava desviant del tema, s'ha obert un nou fil al respecte que incorpora els corresponents missatges que es trobaven en aquest.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- He2/2
- N4
- Posts: 63
- Joined: Wednesday 28/09/2005 23:00
- Location: Viladecavalls (Vallès Occidental)
- Contact:
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Soc usuari habitual de la R4. Tinc la desgràcia de viure entre Terrassa i Manresa i, per tant només tinc un tren a l'hora que pari a la meva estació. o millor dit al que abans era una estació i que ara només són dues andanes, doncs l'estació està tancada i no es pot ni validar el bitllet.
No em serveixen de res els trens semi-directes, el que vull són trens que parin a tot arreu. No seria possible fer els tren a Manresa directes fins a Terrassa? Fins i tot es podrien fer amb una sola unitat, doncs la major part de gent baixa abans de Terrassa.A terrassa es podria fer amb facilitat el transbordament de un tren a un altra pels viatgers procedents d'estacions entre Barcelona i Sabadell, doncs podrien utilitzar les vies 3 i 4 a cada costat de la mateixa andana.
Si el problema és la saturació dels túnels de Barcelona es podria pensar en trens que sortissin/arribessin de/a Sant Andreu Arenal, o que usant el ramal de les aigües travessessin Barcelona pel túnel de passeig de Gràcia.
La propera inaguració de la perllongació de FGC a Terrassa, amb enllaç amb rodalies a l'estació del Nord pot afavorir l'us de la secció Terrassa-Manresa de la R4 si aquesta tingués un bon servei, que ara no te.
No em serveixen de res els trens semi-directes, el que vull són trens que parin a tot arreu. No seria possible fer els tren a Manresa directes fins a Terrassa? Fins i tot es podrien fer amb una sola unitat, doncs la major part de gent baixa abans de Terrassa.A terrassa es podria fer amb facilitat el transbordament de un tren a un altra pels viatgers procedents d'estacions entre Barcelona i Sabadell, doncs podrien utilitzar les vies 3 i 4 a cada costat de la mateixa andana.
Si el problema és la saturació dels túnels de Barcelona es podria pensar en trens que sortissin/arribessin de/a Sant Andreu Arenal, o que usant el ramal de les aigües travessessin Barcelona pel túnel de passeig de Gràcia.
La propera inaguració de la perllongació de FGC a Terrassa, amb enllaç amb rodalies a l'estació del Nord pot afavorir l'us de la secció Terrassa-Manresa de la R4 si aquesta tingués un bon servei, que ara no te.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
En una línia com Manresa-Terrassa-Barcelona o Maçanet-Mataró-Barcelona, el normal seria, si és pugues, cosa que amb la xarxa actual es difícil, sería fer trens amb parades a totes els estacións de Manresa a Sabadell y de Maçanet a Mataró i que des d'aquestes estacions anessin gairebé directes a Barcelona. I després els trens amb origen a Terrassa i Mataró amb parades a totes les estacions fins a Barcelona. D'aquesta manera es serveix be a totes les estacions del recorregut i no es penalitza tant el temps a les estacions finals del recorregut.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Si la línea estuviera cuadruplicada hasta Sabadell se podría ofrecer una plétora de servicios, directos Barcelona-Sabadell-Terrassa-Manresa, semidirectos que paran en todas más arriba de Terrassa, y trenes que hicieran todas las paradas. Muchas paradas, vía doble, trenes rápidos. Escoge dos.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Muy acertado esto de coger dos de tres opciones. Muy fácil de entender la situación.alf_ wrote:Si la línea estuviera cuadruplicada hasta Sabadell se podría ofrecer una plétora de servicios, directos Barcelona-Sabadell-Terrassa-Manresa, semidirectos que paran en todas más arriba de Terrassa, y trenes que hicieran todas las paradas. Muchas paradas, vía doble, trenes rápidos. Escoge dos.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Però vols dir que aquestes estacions entre Terrassa i Sant Vicenç necessiten més frequència? Cada vegada que hi passo no pujen mes de 2 o 3 persones a cada una.He2/2 wrote:Soc usuari habitual de la R4. Tinc la desgràcia de viure entre Terrassa i Manresa i, per tant només tinc un tren a l'hora que pari a la meva estació.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
El teu problema principal (i el de la resta d´habitants de Viladecavalls i també els de Vacarisses) no és que els trens parin o no (tens un tren cada hora, millor que Santa Perpètua de Mogoda, per exemple), sinó que les estacions de Viladecavalls i de Sant Miquel de Gonteres són una vergonya i són les dues estacions de Rodalies més perilloses de tota Espanya i de les més perilloses de tota Europa (sí, així de clar, i parlo amb coneixement de causa).He2/2 wrote:Soc usuari habitual de la R4. Tinc la desgràcia de viure entre Terrassa i Manresa i, per tant només tinc un tren a l'hora que pari a la meva estació. o millor dit al que abans era una estació i que ara només són dues andanes, doncs l'estació està tancada i no es pot ni validar el bitllet.
No em serveixen de res els trens semi-directes, el que vull són trens que parin a tot arreu. No seria possible fer els tren a Manresa directes fins a Terrassa? Fins i tot es podrien fer amb una sola unitat, doncs la major part de gent baixa abans de Terrassa.A terrassa es podria fer amb facilitat el transbordament de un tren a un altra pels viatgers procedents d'estacions entre Barcelona i Sabadell, doncs podrien utilitzar les vies 3 i 4 a cada costat de la mateixa andana.
Si el problema és la saturació dels túnels de Barcelona es podria pensar en trens que sortissin/arribessin de/a Sant Andreu Arenal, o que usant el ramal de les aigües travessessin Barcelona pel túnel de passeig de Gràcia.
Tant l´estació de Viladecavalls com la de Sant Miquel de Gonteres tenen gran part de les andanes en pèssim estat (a Sant Miquel de Gonteres el rail arriba a estar més alt que l´andana, i a Viladecavalls l´andana és curta i no hi cap tot el tren, o sigui que segons per la porta que baixis, en comptes de baixar, caus!!! ), les dues es troben en una corba molt tancada sense visibilitat, i no hi ha pas inferior.
Hi hauria d´haver una reclamació contundent des de Viladecavalls perquè això canvii, perquè el Rodalies ara com ara no seveix de gran cosa per molta gent, degut a la perillositat de les dues estacions que teniu.
Les estacions de Vacarisses-Torreblanca i de Vacarisses (i també la de Castellbell i el Vilar-Monistrol i en menor mesura la de Sant Vicenç de Castellet) també estan fetes pols i necessiten una reforma urgent, però no són tant perilloses.
Aquesta hauria de ser la preocupació principal dels habitants de Viladecavalls, ara com ara, per sobre de si teniu un tren cada hora o no.
Perquè amb les estacions que teniu, el tren és dissuassori per molta gent (la gent gran, per exemple).
No et preocupis tant per això, que les coses en aquest aspecte vindran soles... però vindran millor si abans es reformen les estacions de Viladecavalls i de Sant Miquel de Gonteres.La propera inaguració de la perllongació de FGC a Terrassa, amb enllaç amb rodalies a l'estació del Nord pot afavorir l'us de la secció Terrassa-Manresa de la R4 si aquesta tingués un bon servei, que ara no te.
Last edited by 437.001 on Sunday 29/09/2013 18:56, edited 7 times in total.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Perquè estan tant fetes pols que molta gent de Viladecavalls i Vacarisses no agafa el Rodalies perquè és perillós, i perquè has d´estar calculant per quina porta has de baixar, i si no t´hi fixes, et pots fotre un bon hostiot... o pitjor.Ecomobisostrans wrote:Però vols dir que aquestes estacions entre Terrassa i Sant Vicenç necessiten més frequència? Cada vegada que hi passo no pujen mes de 2 o 3 persones a cada una.He2/2 wrote:Soc usuari habitual de la R4. Tinc la desgràcia de viure entre Terrassa i Manresa i, per tant només tinc un tren a l'hora que pari a la meva estació.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Benvinguts siguin aquests dos semidirectes reals (guany de 15-20 minuts), i no l'estafa que hi ha ara. Que més enrere algú ha arribat a dir que a la R4 ja es dona bon servei perquè, entre altres coses, hi ha semidirectes.
Doncs no, no n'hi ha.
Hi ha trens que se salten quatre estacions a la part alta de la linia, la que té menys freqüències. Per a mi, que baixo desde Manresa, ja m'estaria bé que tots paressin a totes entre Manresa i Terrassa. Per cinc minuts, no s'ho val!
Un altre drama de la línia, i suposo que a d'altres igual, son els endarreriments crònics d'entre 4 i 15 minuts per afluència d'usuaris a les estacions de BCN. A certes hores, no hi ha ni un dia que el tren vagi puntual. L'altre dia un comboi va acabar el trajecte a St Viçenc de Castellet per no perjudicar encara més la línia! tota la gent va quedar tirada esperant el següent tren. I això tenint doble via fins a Manresa (i quatre vies amb andana), senzillament no hauria de passar.
Doncs no, no n'hi ha.
Hi ha trens que se salten quatre estacions a la part alta de la linia, la que té menys freqüències. Per a mi, que baixo desde Manresa, ja m'estaria bé que tots paressin a totes entre Manresa i Terrassa. Per cinc minuts, no s'ho val!
Un altre drama de la línia, i suposo que a d'altres igual, son els endarreriments crònics d'entre 4 i 15 minuts per afluència d'usuaris a les estacions de BCN. A certes hores, no hi ha ni un dia que el tren vagi puntual. L'altre dia un comboi va acabar el trajecte a St Viçenc de Castellet per no perjudicar encara més la línia! tota la gent va quedar tirada esperant el següent tren. I això tenint doble via fins a Manresa (i quatre vies amb andana), senzillament no hauria de passar.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Apart d'això, com s'ha dit abans; Sense quadriplicació de via és molt difícil tenir semidirectes efectius.brito_cat wrote:Benvinguts siguin aquests dos semidirectes reals (guany de 15-20 minuts), i no l'estafa que hi ha ara. Que més enrere algú ha arribat a dir que a la R4 ja es dona bon servei perquè, entre altres coses, hi ha semidirectes.
Doncs no, no n'hi ha.
Hi ha trens que se salten quatre estacions a la part alta de la linia, la que té menys freqüències. Per a mi, que baixo desde Manresa, ja m'estaria bé que tots paressin a totes entre Manresa i Terrassa. Per cinc minuts, no s'ho val!
Un altre drama de la línia, i suposo que a d'altres igual, son els endarreriments crònics d'entre 4 i 15 minuts per afluència d'usuaris a les estacions de BCN. A certes hores, no hi ha ni un dia que el tren vagi puntual. L'altre dia un comboi va acabar el trajecte a St Viçenc de Castellet per no perjudicar encara més la línia! tota la gent va quedar tirada esperant el següent tren. I això tenint doble via fins a Manresa (i quatre vies amb andana), senzillament no hauria de passar.
El CIVIS de la R2Sud és l'únic que es promociona com semidirecte sota aquest títol tarda oficialment (web renfe) el mateix que un servei ordinari. Jo he anat en aquest tren i a partir de castelldefels es sol circular a una velocitat reduïda degut a porar un altre tren per davant que fa més parades.
Per un trajecte St. Vicenç-EdF:
Sobre el que dius de parar abans de Terrassa; Aquesta seria la gràcia d'un semidirecte, donar un servei més ràpid a les estacions més allunyades.R2 06.43 07.58 1.15 CIVIS
R2 09.03 10.16 1.13
No sóc usuari de la R4 però directament els R12... Cal que parin a totes les estacions fins passat Terrassa? Les montcades, sabadells i Terrasses... Una estació de cadascuna hauria de ser suficient. La línia porta nom de Regional però és un rodalies extès fins a Lleida.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Tens sort de no viure a Blanes, a Vilafranca, a Igualada o a Vic, doncs...
Ells només tenen una línia, i els trens que tenen, o fan toootes les parades, o només se´n salten dues o tres, o la línia és de via única.
Ells només tenen una línia, i els trens que tenen, o fan toootes les parades, o només se´n salten dues o tres, o la línia és de via única.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
L'R12 se'n podria saltar unes quantes parades des de Barcelona fins a Manresa i no passaria gran cosa.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Cap queixa aquí... Però sempre es pot millorar alguna cosa.437.001 wrote:Tens sort de no viure a Blanes, a Vilafranca, a Igualada o a Vic, doncs...
Ells només tenen una línia, i els trens que tenen, o fan toootes les parades, o només se´n salten dues o tres, o la línia és de via única.
Avui 5 minuts per travessar el Prat... Baixades de tensió i velocitat lenta.
I és el que hauria de fer, al ser de la sèrie de línies Regionals. Potser no guanyaria gaire temps; però com a mínim guanyaria confort per els viatgers de més enllà de Terrassa. Personalment, moltes parades poden arribar a fer més tediós el viatge.gatvell wrote:L'R12 se'n podria saltar unes quantes parades des de Barcelona fins a Manresa i no passaria gran cosa.
I si es fes això i es seguís permetent als usuaris rodalies agafar-lo... Ja es tenen alguns semidirectes R4.
No sóc usuari de la línia però conec a un parell d'usuaris; Un de Terrassa i un altre de la plana de Lleida.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Per millorar la freqüència de pas de les estacions que hi han mes amunt de Terrassa es podria instal•lar algun sistema (prement un polsador i activant un semàfor o quelcom per l'estil) per que el viatger des de l'andana pugui demanar que el tren es pari a l'estació i el mateix des de dintre el tren, es a dir, una proposta de nen petit però que si s'estudia i s'implanta podria ser bona, per altra banda tindria l'inconvenient dels gamberros que la farien servir per molestar, potser seria pitjor el remei que la malaltia en aquests casos. Això sí, primer s'hauria de saber si les estacions tenen molta demanda i si el sistema seria viable o seria millor mantenir les freqüències actuals.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Això estaria molt be, que siguin facultatives, com a Galícia, allà quasi totes les parades son facultatives. I ta,be al metro de Valencia, a la línia Lleida-La Pobla, etc.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Parades facultatives
En sentit Manresa, no hi hauria gaire problema amb parades facultatives. Ara, pensem-ho en sentit Barcelona. A partir de Terrassa, el tren entra en una malla densa amb molt poc marge de maniobra. Per tant, i partint de la hipòtesi que amb totes les parades entre Manresa i Terrassa facultatives, l'horari de sortida de Manresa hauria d'estar pensat per a aturar-se a totes les estacions fins a Terrassa. I què passa si no s'hi atura a cap? Que, per no destarotar la malla de rodalia, hauria de "perdre" uns cinc minuts o més a Terrassa. Ah, i tot això pensant que els horaris de pas de les estacions fins a Manresa serien aproximats.
En resum: queda bé en zones remotes de poca densitat demogràfica i ferroviària, però en un nucli de rodalia com el de Barcelona, ho veig ben poc factible.
En resum: queda bé en zones remotes de poca densitat demogràfica i ferroviària, però en un nucli de rodalia com el de Barcelona, ho veig ben poc factible.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Ho que sigui la validadora que avisi al conductor. Sabent que valides uan tarja de x zones, es pot saber a on aniràs aproximadament i lllestos.
I qui no paga, el tren no para, jejej
I qui no paga, el tren no para, jejej
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Zonificació i malla densa
Primer, la majoria de zones (per no dir totes) comprenen més d'una estació. Segon, tornem al que deia al meu missatge anterior.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N2
- Posts: 13
- Joined: Monday 12/11/2012 17:59
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
No sé si per sorpresa o pel contrari era un anunci previst, la Generalitat ha anunciat 6 trens semi-directes entre Manresa i Barcelona a partir del proper divendres.
Hi haurà 3 circulacions d'anada cap a BCN (6.30, 14.30 i 17.46) i unes altres 3 de tornada cap a Manresa (La Sagrera-Meridiana: 13.23, 16.35, 19.43). Només faran parada intermèdies a S. V. Castellet, Terrassa i Sabadell-Centre. Després faran totes les de Bcn a partir de Sant Andreu Arenal. EL trajecte es realitzarà en quasi 1 hora (57 minuts). Diuen que serà una reducció de temps d'entre 10 i 15 minuts. I els trens seran Civia.
Font: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 2&idioma=0
Els nous horaris ja apareixen al cercador del web de rodalies.
Opinió personal: mesura correcte i molt desitjada pels usuaris de Manresa (se'n podran beneficiar també els de Terrassa i Sabadell) però em sembla insuficient el temps que es guanya.
Hi haurà 3 circulacions d'anada cap a BCN (6.30, 14.30 i 17.46) i unes altres 3 de tornada cap a Manresa (La Sagrera-Meridiana: 13.23, 16.35, 19.43). Només faran parada intermèdies a S. V. Castellet, Terrassa i Sabadell-Centre. Després faran totes les de Bcn a partir de Sant Andreu Arenal. EL trajecte es realitzarà en quasi 1 hora (57 minuts). Diuen que serà una reducció de temps d'entre 10 i 15 minuts. I els trens seran Civia.
Font: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 2&idioma=0
Els nous horaris ja apareixen al cercador del web de rodalies.
Opinió personal: mesura correcte i molt desitjada pels usuaris de Manresa (se'n podran beneficiar també els de Terrassa i Sabadell) però em sembla insuficient el temps que es guanya.