Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Font prou fiable

Post by Javi M »

El LLOP wrote:Em sembla preocupant la manera com últimament al fòrum es dona molta importància i es comenten com a certs fets que ni tant sols s'han contrastat. Avui no hi ha hagut cap suïcidi a Penitents, com s'ha dit aquí, ni l'altre dia cap 9000 va quedar-se sense bateries. Això de donar com a bones informacions de persones i dir-les alegrement sense ni tan sols un"presumptament" o un "m'ha arribat" em sembla molt del Salvame. S' hauria de posar aquest tipus d'informació a la nevera i si el que es vol es debatre, deixar molt clar que la informació podria ser errònia o directament falsa. Això si volem ser seriosos, es clar.
El Llop, això m'ho va dir una companya teva (amb uniforme i tot) que es trobava a l'estació de Maresme | Fòrum regulant la gentada que s'hi acumulava. Quan la situació va estar controlada, vaig apropar-me a preguntar-li pel tipus d'incidència que havia estat, i va contestar-me això, literalment.

Així doncs, dic el mateix que en Guigui. Vés a saber si van prendre'm el pèl, però la informació va semblar-me prou fiable (venint de qui venia) com per a haver-la de posar en tela de judici.

I aleshores què va passar? La incidència va durar una bona estona i no van habilitar servei parcial, amb la qual cosa la incidència va haver d'estar bastant greu o molt poc habitual.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by raulitinbcn »

Segons els protocols d'acctució de TMB, en casos d'arrollament, suicidi, etc. Les incidències estan resoltes en uns 50 minuts, potser 1h i 20m si són molt greus ...
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Font prou fiable

Post by El LLOP »

Javi M wrote: El Llop, això m'ho va dir una companya teva (amb uniforme i tot) que es trobava a l'estació de Maresme | Fòrum regulant la gentada que s'hi acumulava. Quan la situació va estar controlada, vaig apropar-me a preguntar-li pel tipus d'incidència que havia estat, i va contestar-me això, literalment.
encara que t'ho digui algú de la companyia no vol dir que la informació sigui correcte, ja que potser a aquesta persona també li ha arribat la informació de segones o terceres persones.
raulitinbcn wrote:Segons els protocols d'acctució de TMB, en casos d'arrollament, suicidi, etc. Les incidències estan resoltes en uns 50 minuts, potser 1h i 20m si són molt greus ...
però que dius???
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

De BTV Notícies:

Sense servei el tram entre Onze de Setembre i la Sagrera

La circulació a les línies 9 i 10 de metro ha quedar interrompuda per causes tècniques poc abans de les set de la tarda entre les estacions de l'Onze de Setembre i la Sagrera. L'L10 funciona entre Onze de Setembre i Gorg, i l'L9 funciona entre Onze de Setembre i Can Zam.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Adolescent barceloní »

metring wrote:Sense servei el tram entre Onze de Setembre i la Sagrera
I la meva pregunta és: què pot fallar en una línia automàtica? Bé, si és algun error a nivell de software, encara es podria entendre...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
scubydu
N6
N6
Posts: 174
Joined: Thursday 15/08/2013 11:08

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by scubydu »

Adolescent barceloní wrote:
metring wrote:Sense servei el tram entre Onze de Setembre i la Sagrera
I la meva pregunta és: què pot fallar en una línia automàtica? Bé, si és algun error a nivell de software, encara es podria entendre...
El canvi d'agulles a Sagrera, per posar un exemple....
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Suposo que...

Post by Renfe445 »

Adolescent barceloní wrote:I la meva pregunta és: què pot fallar en una línia automàtica? Bé, si és algun error a nivell de software, encara es podria entendre...
Jo crec que pot fallar qualsevol element que hi ha a una línia "normal-i-corrent".
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by alf_ »

Evidentemente ni una línea tripulada ni una automática son infalibles, pero para lo nuevas que son la L9 y L10 dan bastantes problemas...
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by 437.001 »

alf_ wrote:Evidentemente ni una línea tripulada ni una automática son infalibles, pero para lo nuevas que son la L9 y L10 dan bastantes problemas...
Seguro que es así, o simplemente nos resulta más llamativo?

Comparando con los cortes, retrasos y averías que leo aquí de las demás líneas, en la L9, la L10 y la L11 se dan bien pocos casos de estos... :|
Y atropellos, ninguno, por supuesto.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

Algú sap el motiu pel qual han rebaixat la velocitat dels trens de la L5 (com a mínim entre Diagonal i Cornellà)?
Des de dilluns que els trens van més lents, entre Diagonal i Entença es nota molt (doncs són trams ràpids) i dimarts mateix, des del cotxe de cua direcció Cornellà, la megafonia de la propera parada va acabar-se abans de deixar enrere l'andana de Can Vidalet. A banda de passar per la zona descoberta de Can Boixeres a pas de tortuga. A Gavarra igual, va lent i quan entra a l'andana accelera (a l'estil de L9). Entre d'altres.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by El LLOP »

Estalvi energètic.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

El LLOP wrote:Estalvi energètic.
Temporal (en mode de "proves") o definitiu?
Avui he vist que entre Can Vidalet i Sant Ildefons no se superen els 45 Km/h (40 Km/h entre CB i Sant Ildefons), la més alta que he vist són 55 Km/h. El dia que plogui ens estirarem els cabells doncs per algun motiu redueixen encara més la velocitat al tram a l'aire lliure de Can Boixeres. :?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Ferry1ac1 »

Amb això de l'estalvi energètic crec que hi ha camí per recórrer a TMB. Si els trens circulen amb ATP, el motorista o AAC és el que fa la conducció més o menys eficient, però en ATO moltes vegades he vist que s'accelera just abans d'haver de frenar el tren. La situació més estranya que he detectat és a la L1 entre Sta. Eulàlia i Torrassa en que el tren accelera força en plena baixada, al cap d'uns segons comença a frenar quan comença la pujada i finalment torna a traccionar. Només traccionant a la sortida de Sta. Eulàlia i anant en deriva no cal ni frenar ni accelerar fins a l'arribada a Torrassa.

Suposo que a la llarga s'anirà ajustant l'ATO per aprofitar al màxim el perfil de la línia i evitar malbaratar energia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

Ferry1ac1 wrote: però en ATO moltes vegades he vist que s'accelera just abans d'haver de frenar el tren.
Vegi's L9/L10 en molts llocs, a pas mig lent pel túnel i quan entra a l'andana, accelerada forta per tot seguit frenar. :aaa
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

I a la bifurcació...

Post by Renfe445 »

Miquel wrote:
Ferry1ac1 wrote: però en ATO moltes vegades he vist que s'accelera just abans d'haver de frenar el tren.
Vegi's L9/L10 en molts llocs, a pas mig lent pel túnel i quan entra a l'andana, accelerada forta per tot seguit frenar. :aaa
I algú no s'ha fixat que en la L9 quan s'entra al tronc central (lògicament parlo del tram de Santa Coloma) va lent a un túnel "de llums taronges" i immediatament accelera just abans d'entrar a l'agulla?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Els termòmetres i la megafonia fallen força

Post by Guigui »

Avui m'he trobat a l'L3 amb un termòmetre i la megafonia que fallaven de manera especial. Tots dos saltaven les parades de dues en dues, és a dir: anant en sentit Zona Universitària quan tocava Vallcarca, anunciaven Lesseps; a Lesseps, res; a Fontana, correcte; a Diagonal, res; a Passeig de Gràcia, Catalunya. En el darrer cas, més d'un ha sortit despistat i ha tornat a entrar en veure que no era on deien els anuncis visuals i acústics.

Tot plegat seria anecdòtic si passés molt de tant en tant. Però passa amb una freqüència que, sense ser objectivament gaire alta, ho fa subjectivament poc fiable ja que les incidències són prou nombroses perquè calgui estar alerta i contrastar-ho. Com a cas contrari, als anys noranta vaig viure durant 7 anys a Viena, amb un corresponent ús intensiu del transport públic (les parades des de "sempre" s'han anunciat a tots els mitjans de transport: S-Bahn, metro, tramvia, bus), i també he visitat la ciutat força vegades abans i després; doncs recordo ben pocs casos (per no dir-ne cap) en què la megafonia no coincidís amb la realitat. Què vull dir? Que l'excusa que la tecnologia falla no val. Ha de ser possible ajustar-la fins a nivells perceptiblement fiables, ja que l'exemple d'altres indrets demostra que es pot fer.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: I a la bifurcació...

Post by 593Dromedario »

Renfe445 wrote:
Miquel wrote:
Ferry1ac1 wrote: però en ATO moltes vegades he vist que s'accelera just abans d'haver de frenar el tren.
Vegi's L9/L10 en molts llocs, a pas mig lent pel túnel i quan entra a l'andana, accelerada forta per tot seguit frenar. :aaa
I algú no s'ha fixat que en la L9 quan s'entra al tronc central (lògicament parlo del tram de Santa Coloma) va lent a un túnel "de llums taronges" i immediatament accelera just abans d'entrar a l'agulla?
Com dieu, amb la velocitat i l'estalvi energètic hi ha molt per fer al metro. El normal és que s'intenti anar a la màxima velocitat, cosa que actualment no passa, i pot considerar-se o retallar-se o retallada o deficiencia. Casos que he notat:
-L5, de Sagrera a Sant-Estació, fa 5 anys eren tretze minuts, ara són quinze. Especialment es nota entre Diagonal i Hospital Clínic, on abans feia una gran accelerada, i ara accelera menys i va més lent.
-Mateixa L5, entra a La Sagrera venint de Congrés accelerant. Això és degut a la corba molt tancada que hi ha, que sovint fan a 15 o 20 km/h (per tancada que sigui una corba de ferrocarril, potser que s'ho facin mirar). I aquesta semana l'he recorregut entre Horta i Vall d'Hebron, tram que em recorda la L9.
-L9: el que dieu. Arrencada amb gran accelerada, trajecte super lent i, en arribar a l'estació, tornar a acelerar abans de frenar.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Adolescent barceloní »

BTVNOTíCIES ‏@btvnoticies 18m
La L5 #metrobcn funciona entre Cornellà i Sagrera i de Maragall a Vall d'Hebron Un bus cobreix el trajecte entre Sagrera i Maragall

El servei parcial de la L5 és degut a un atropellament a l'estació del Congrés.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Mortadel·lo »

aquest matí una mica abans de les 9 el servei a la Línia 3 estava aturat per una incidència (indeterminada)
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Mortadel·lo wrote:aquest matí una mica abans de les 9 el servei a la Línia 3 estava aturat per una incidència (indeterminada)
Al Twitter han dit que ha estat per atenció mèdica a un passatger.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”