iDBUS - Autobús low-cost de la SNCF entre Barcelona i Lió

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
Sagrerenc
N9
N9

iDBUS - Autobús low-cost de la SNCF entre Barcelona i Lió

Post by Sagrerenc »

Els iDBUS són autobusos low-cost operats per la SNCF que circulen entre algunes ciutats franceses i els països veïns.

Image

Els iDBUS tenen preus molt baixos, amb ofertes 4x3, 5x4 i també 2 places gratuïtes per a grups de 8 o 9. També s'hi ofereix WiFi gratuït i preses elèctriques.

El passat 14 d'octubre es va posar en marxa la relació nocturna Barcelona-Lyon, amb un preu promocional de només 9 euros (preu vigent fins el 18 de desembre). Els horaris són els següents:

23h00 Barcelona-Estació del Nord
07h30 Lyon-Perrache

22h30 Lyon-Perrache
07h00 Barcelona-Estació del Nord

Un cop passada la fase promocional, el preu dels bitllets serà de 35 euros.

Jo demà vaig de Tolosa a Lió i divendres a la tarda de Lió a Barcelona, en cotxe compartit. Si ho hagués sabut abans, potser hauria agafat el bus per aprofitar bé la tarda a Lió i estalviar uns calerons.

http://www.kelbillet.com/blog/bus-2/nou ... barcelone/
Guigui
Administrador

Contrasentit

Post by Guigui »

Jo no acabo d'entendre què fan unes companyies ferroviàries fent-se elles mateixes la competència amb el transport per carretera.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
wefer
Administrador

Re: Contrasentit

Post by wefer »

Guigui wrote:Jo no acabo d'entendre què fan unes companyies ferroviàries fent-se elles mateixes la competència amb el transport per carretera.
Perquè deixen de ser companyies ferroviàries per passar a ser companyies de transport. Igualment, les companyies d'autobusos també és lògic que operin trens.
TMB a nivell local ho fa i no crec que hi hagi gaire problema

En un mercat liberalitzat és lògic i fins i tot desitjable que passin aquestes coses: com més competència, millor. El que passa és que el mercat ferroviari europeu actual no està ben liberalitzat, i per això és un absolut caos.
Guigui
Administrador

Competència modal

Post by Guigui »

El tema no és tant que una companyia passi a tocar vàries tecles modals, sinó que es faci la competència directa a ella mateixa, oferint la mateixa relació a través de modes de transport diferents.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
wefer
Administrador

Re: Competència modal

Post by wefer »

Guigui wrote:El tema no és tant que una companyia passi a tocar vàries tecles modals, sinó que es faci la competència directa a ella mateixa, oferint la mateixa relació a través de modes de transport diferents.
Però dirigida a dos segments de població diferents, entenc jo: els rics en tren i els pobres en bus. El que és molt discutible és que una empresa pública faci coses d'aquest tipus.
També és possible que SNCF s'estigui autoprotegint avançant-se a una liberalització total del sector del transport a França que aliminaria el proteccionisme que té el ferrocarril davant dels autobusos.
Sagrerenc
N9
N9

Re: iDBUS - Autobús low-cost de la SNCF entre Barcelona i Li

Post by Sagrerenc »

Crec que aquests autobusos no li fan la competència al TGV, són dos conceptes diferents. Un empresari de negocis no agafarà l'autobús per manca de comoditat i perquè tarda molt, mentre que un estudiant potser no es pot permetre el preu del TGV i no li importa fer un trajecte de 8 hores.

Si algú vol comprar un bitllet per demà a la tarda de París a Lyon no trobarà cap TGV per menys de 71 euros (el TER costa 62,30€), mentre que el bus només costa 35 euros. Pensant-ho bé, 6 hores i mitja passen ràpid amb dues pel·lícules i una becaina.

Aquests autobusos venen a crear unes relacions més equiparables als Intercités de Nuit. Fixeu-vos que en cap cas no se solapen les rutes dels iDBUS i dels Intercités de Nuit.

Crec que el que intenta la SNCF és diversificar-se i guanyar quota de mercat.
wefer
Administrador

Post by wefer »

És que és el mateix que passa a Espanya. Si vols anar de Barcelona a Madrid tens dues opcions cares (AVE i avió) i una barata (bus), a part del vehicle privat que pot ser car o barat segons el número d'ocupants.
Els busos són competència de l'AVE? Òbviament no. Sacrifiques comoditat i rapidesa per tal de tenir un preu més baix.

El que jo vinc a dir és si és acceptable que companyies públiques com Renfe o SNCF s'estiguin centrant en el transport ferroviari elitista, marginant la resta.
alf_
N9
N9

Post by alf_ »

wefer wrote:És que és el mateix que passa a Espanya. Si vols anar de Barcelona a Madrid tens dues opcions cares (AVE i avió) i una barata (bus), a part del vehicle privat que pot ser car o barat segons el número d'ocupants.
Y también está el Regional Exprés, que evidentemente no lo han puesto para conseguir viajeros que hagan el recorrido completo sino recorridos intermedios que pasen por Zaragoza. Pero sólamente tarda 10 minutos más y cuesta mas o menos lo mismo si lo compras ida y vuelta (64€ el tren, 58 el bus). Y luego esta el Estrella, que con tiempo la litera puede salir a menos de 30 euros por trayecto. En el primer caso, precisamente, es curioso que no sólamente reinstituyeran un tren directo diurno, y que hace poco tiempo redujeran el precio de 50 euros por trayecto a 40, 32 si es ida y vuelta. Eso y que se mantenga el Estrella me daban la impresión que debía haber algun buen alma por ahí en la Renfe que quiere recuperar el tren como transporte popular, y no solo para las élites...
Euromed
N6
N6

Post by Euromed »

Hola a tothom:
Jo recordo a Girona (Ja fa molts anys) veure un autobús rotulat "Cia del ferrocarril de Gerona a San Feliu de Guixols", també a Barcelona a Pg de Sant Joan x Diputació (Sagalés) un amb "Ferrocarriles y Transportes", i també d´altres Cies. portar un rotul (de posar i treure ) amb RENFE. A Palma de Mallorca recordo haber vist autobusos amb FEVE (Eren Pegaso monotral de color gris), i pense que podriem fer una llarga llista. O sia que aci ja fa any que hem fet el mateix.

Salutacions
Fran-Ikarus
N11
N11
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Post by Fran-Ikarus »

De fet, a qui li fa la competència directa és a Eurolines (77 €, o bé 65 € per a menors de 26 anys), que suposo que haurà de posar-se les piles d'una manera o altra.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
davida
N9
N9

Post by davida »

Euromed wrote:Hola a tothom:
Jo recordo a Girona (Ja fa molts anys) veure un autobús rotulat "Cia del ferrocarril de Gerona a San Feliu de Guixols", també a Barcelona a Pg de Sant Joan x Diputació (Sagalés) un amb "Ferrocarriles y Transportes", i també d´altres Cies. portar un rotul (de posar i treure ) amb RENFE. A Palma de Mallorca recordo haber vist autobusos amb FEVE (Eren Pegaso monotral de color gris), i pense que podriem fer una llarga llista. O sia que aci ja fa any que hem fet el mateix.

Salutacions
El servei Barcelona Caldes pertany oficialment a "Ferrocarriles y Transportes SA" FYTSA, que te l'origen a FFCC Mollet Caldes, una de les empreses de la marca comercial "Sagales". El bitllets Barcelona Caldes comprats al autobus surt el nom "Ferrocarriles y Transportes SA" FYTSA
Euromed
N6
N6

Post by Euromed »

davida wrote:
Euromed wrote:Hola a tothom:

Salutacions
El servei Barcelona Caldes pertany oficialment a "Ferrocarriles y Transportes SA" FYTSA, que te l'origen a FFCC Mollet Caldes, una de les empreses de la marca comercial "Sagales". El bitllets Barcelona Caldes comprats al autobus surt el nom "Ferrocarriles y Transportes SA" FYTSA
Hola a tothom:
Es de supossar que tothom coneix l´historia del FC Mollet-Caldes. Potser aci es tracta de una cosa pitjor que fer competencia, i es clausurar la linia per possar autobusos.
Encara que no puic dir que conec bé el tema, seria un cas el FC Reus-Salou, un cop clausurat es "Hispania" (Grup Segales) qui ara explota el trajecte Reus-Salou.
Seria molt pero molt interesant saber la veritat sobre aquestes dues linies de tren, que ja clausurades, son explotades amb autobusos per empreses del mateix grup.
De vegades es saben coses de paraula, pero al ser de paraula no son valides publicament.
Salutacions
iFercat
N7
N7

Post by iFercat »

Tinc pensat aprofitar el bus aquest a lyon per fer una escapadeta ja que surt bastant barat. Sabeu si hi ha algun problema per comprar-ho des d'aqui? i un cop alli recomaneu lio? i ha algun enllaç cap algun lloc on es pugi anar interesant? (vaig mirar d'enllaçar am el tgv a paris que tinc ganes d'anar-hi, pero l'anada em surt a uns 36 pero la tornada puja ja a 70 euros i clar no em surt molt a compte, i crec que no hi ha descompte per estudiant o jove a la sncf no?) nose si ginebra que cau prop o que, alguna sugerencia?que molts d'aqui dmineu els temes d'enllaços i demes.

Gracies
sag470
N9
N9

Post by sag470 »

Veig que aquesta linea ve a ser una prolongació en bus d'alguna linia TGV, com la Lyon-Paris o Lyon-Bruselas, d'aportació a aquestes, o per trasbord a una altre IdBus (London, Mila, Turin). Al menys, la parada a Lyon se sitúa a l'estació TGV.

Portavan temps fent proves per fer la linia. La setmana anterior ja es podia veure un Irisbus Magelys Pro a l'estació del Nord. Segons tinc entés, no hi taquilla per la linia, per tant, els bitllets es fan per internet o a l'autobus. Potser a la guixeta d'informació deuen saber més.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”