Sagrerenc wrote:Toni wrote:És francament bonissim que es pensi que la SNCF és millor que la Renfe.
Doncs encara més bo és qui pensi que és a l'inrevés. Posem números sobre la taula:
Toni wrote:Bé, només com a apunt, a França els trens van amb retards importants (com a mínim comparables amb els d'aquí...)
Deixaré que em diguis tu el retard dels trens espanyols. Jo et diré el dels trens francesos, els pots trobar tots aquí (
http://www.untrainderetard.com/), i et resumeixo les dades del 3r trimestre del 2013:
TGV: 9,23% dels trens, retard mitjà 27 minuts.
IC: 10,73% dels trens, retard mitjà 24 minuts.
TER: 6,59% dels trens, retard mitjà 14 minuts.
Lyria: 25,62% dels trens, retard mitjà 26 minuts.
Si llegim les dades a l'inrevés, et diré que la SNCF fa circular cada dia 6.450 trens puntualment o amb un retard màxim de 4 minuts. Quants la Renfe?
A Espanya segurament hi ha la mateixa transparència però no he estat capaç de trobar una web similar, deixaré que la posis tu...
Per cert, no ets tu qui deia que és normal que la xarxa de Rodalies Renfe a Barcelona tingui més retards que FGC perquè és una xarxa més complexa? Doncs comparar l'alta velocitat espanyola i la francesa és exactament el mateix. A la gare de Lyon hi arriba un TGV cada 4 minuts en hora punta, amb procedències molt variades... al mínim retard trontolla tota la xarxa! De la mateixa manera qualsevol incidència a la saturadíssima línia Marsella-Niça fa trontollar els TGV que pugen cap a París i el nord. La Renfe treu pit de la puntualitat dels trens d'alta velocitat que circulen per la xarxa exclusiva d'alta velocitat, però no diu res de les rodalies...
Toni wrote:és una companyia bastant més ineficient que la Renfe (no sé qui em va dir que encara tenia més de 100.000 treballadors...)
Quina desgràcia que encara tingui més de 100.000 treballadors, amb lo eficient que seria si la meitat se n'anessin a l'atur... amb aquesta mentalitat no m'estranya que Espanya sigui campiona del món industrialitzat en taxa d'atur.
Si vols et passo unes xifres, et deixo a tu que me les comentis:
SNCF+RFF = 160.000 empleats, volum de negocis 39.400 M€, 1.100 M viatgers/any, 40.000 M tones-km/any.
Renfe+Adif = 28.000 empleats, volum de negocis 3.850 M€, 464 M viatgers/any, 7.000 M tones-km/any.
Toni wrote:i per supostat mil vegades més centralitzada que la Renfe.
A què et refereixes? Si parles de llarga distància, dir-te que la SNCF fa circular més de 200 trens (TGV i IC) transversals cada dia, la Renfe no crec que en faci circular més de 80.
Si parles de regionals, que sàpigues que a França són les regions són les autoritats organitzadores del transport ferroviari de viatgers i els TER són fruit de convenis entre les regions i les SNCF. En canvi, a l'estat espanyol això només és així a Catalunya i de manera molt limitada.