Reparar la Mataró
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Reparar la Mataró
He llegit aqui https://www.facebook.com/groups/1179718 ... 536622882/ que volen restaurar la Mataró, estic buscant algun enllaç que no vagi cap al Facebook i no el trobo.
EDITO: Títol canviat
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Last edited by raulitinbcn on Sunday 27/10/2013 23:34, edited 1 time in total.
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Re: Salvar la Mataró
Copio el text rebut per correu electrònic (venia amb fotos que no es copien). No es tracta de "salvar", sinó de "reparar" perquè torni a funcionar.
Comienza la campaña colaborativa para reparar la Mataró
En cuarenta días se espera obtener 31.000 euros de aportaciones de particulares y empresas
La Mataró, réplica de la primera locomotora que circuló en España, está pendiente de una importante reparación. Ante la falta de recursos para afrontarla, desde el Grupo de Trabajo Permanente de Patrimonio Ferroviario se ha iniciado una campaña de micromecenazgo que espera obtener 31.000 euros en cuarenta días. Por su parte, Renfe Operadora aportará otros 42.000 euros para que esta primavera la Mataró vuelva a humear y rodar de nuevo desde su casa en el Museo del Vilanova.
La Mataró confía en la colaboración de todos para salir del taller de ARMF por sus propios medios. Comienza la campaña colaborativa para reparar la Mataró
(25/10/2013) Poner en funcionamiento una joya del patrimonio industrial: la locomotora de vapor “Mataró”, este es el principal objetivo de esta campaña que ahora se inicia. Desde mediados del 2012 la verde Mataró se encuentra en los talleres de la Asociación para la Reconstrucción y Puesta en Servicio de Material Ferroviario Histórico (ARMF) en Lleida, pendiente de financiación para repararse.
La Mataró fue llevada a este taller por una fuga de agua en su autoclave. Cuando se hizo una revisión más a fondo se diagnosticaron pérdidas significativas de espesor en las paredes de la caldera, haciendo totalmente imposible su utilización con unas mínimas condiciones de seguridad. El coste total de la reparación para volver a circular con totales garantías es de 72.000 euros. Para hacer frente a esta intervención se ha previsto actuar en dos fases la primera de 41.000 y la segunda de 31.000 euros.
Renfe quiere contribuir a esta recuperación haciendo esta primera aportación de 41.000 euros, la cual se regulará a través de un convenio específico con la Fundación de los Ferrocarriles Españoles, entidad que gestiona el Museo. El acuerdo se firmará en el curso de esta campaña de micromecenazgo y dentro de los actos conmemorativos del 165 aniversario de la primera circulación de un tren en la Península, arrastrado por aquella locomotora “Mataró” original.
Pero para que la Mataró vuelva a ser operativa es necesaria la cooperación y solidaridad de la ciudadanía y el sector empresarial. Son necesarios esos 31.000 euros adicionales, y para ello, con la colaboración de Verkami, entidad especializada en estas propuestas, se abre ahora un periodo de cuarenta días, desde el 28 de octubre hasta el 7 de diciembre, para captar estos fondos.
Para particulares hay una horquilla de aportaciones a partir de los quince euros. Cada uno de los tramos de aportación tendrá, además de la satisfacción de colaborar en este proyecto, una "recompensa" que aportan las entidades del patrimonio cultural ferroviario de Cataluña y del resto de España, que pueden llegar a ser descuentos en billetes AVE para ciertos destinos, entradas gratis a museos patrimoniales, descuentos en el cremallera de Nuria, diplomas de reconocimiento…. Para empresas hay otra horquilla de aportaciones, a partir de los 250 euros, con reconocimientos de ese mecenazgo en líneas con los de los particulares.
Chorro de vapor bajo la rotonda del Museo, una imagen a repetir en unos meses con la colaboración de la sociedad.
Una locomotora especial
Transporte de la máquina desde Vilanova a Lleida.
La potencia del proyecto radica en que se quiere recuperar funcionalmente la máquina de vapor más emblemática y significativa del país, réplica de la primera que circuló en la península entre Barcelona y Mataró (este año hace 165 años). Este ejemplar único en España, fue construido por la Maquinista Terrestre y Marítima en los talleres de San Andrés de Barcelona con motivo de los actos del Centenario en 1948. Su custodia corresponde al Museo de Vilanova i la Geltrú y ha participado en la mayoría de conmemoraciones del mundo del tren. Durante más de diez años todos los primeros domingos de mes ha funcionado. La FFE, entidad pública que tutela el Museo, ha asumido las tres últimas reparaciones importantes de esta máquina, gracia a las cuales ha sido posible su operatividad desde el año 1997.
Ante la imposibilidad de asumir ahora el costo total de esta reparación con recursos económicos públicos, el Grupo de Trabajo Permanente del Patrimonio del Ferrocarril consideró necesario buscar esta vía de financiamiento para garantizar su recuperación completa. Los promotores plantean el proyecto como una oportunidad de invitar a participar a la ciudadanía y de involucrarla con un gran proyecto colaborativo.
De esta manera recuerdan que las primeras líneas nacieron en el siglo XIX gracias al empuje del tejido empresarial y al compromiso de la sociedad civil con el progreso del territorio. En esas mismas coordenadas quieren retomar el mismo espíritu emprendedor y creativo en la sociedad del siglo XXI, a la que le piden ayuda necesaria para salvaguardar un patrimonio único que es de todos como es la locomotora de vapor “Mataró”.
No es un hecho excepcional dentro del mundo del ferrocarril la participación conjunta de organizaciones y particulares en la recuperación de bienes históricos. De hecho los orígenes patrimoniales del Museo de Vilanova se han de buscar en 1972 en una iniciativa de la Asociación de Amigos del Ferrocarril de Barcelona.
Todas las personas, empresas o entidades que hagan una aportación a este proyecto tendrán derecho a la desgravación fiscal según el régimen fiscal previsto al Título II de la Ley 49/2002.
Los trabajos a iniciar y sus impulsores
La locomotora en el taller de Lleida.
Se trabajará en dos fases. En la primera, que es la que cubre la aportación de Renfe Operadora, se reparará el autoclave y se cambiará el techo del hogar, actuación que permitirá recuperar una parte significativa de la caldera y evitar el progresivo deterioro causado por la corrosión que se produce por el óxido existente, quedando pendiente la recuperación de los tubos dañados. Las operaciones de esta fase inicial se desarrollarían antes de acabar el 2013. El financiamiento de esta primera fase permitirá avanzar en el proceso de recuperación completo de la locomotora, pero no ponerla en funcionamiento.
En la segunda fase, cuya financiación se confía a esta colaboración ciudadana, se contempla el cambio de tubos de la caldera, una revisión general y las pruebas de presión obligatorias según la legislación vigente. Esta intervención se haría el primer trimestre del 2014, lo que permitiría la circulación de la máquina de Lleida hasta Vilanova i la Geltrú el mes de mayo y su encendida periódica a las instalaciones del Museo a partir de junio, así como su funcionamiento en próximas conmemoraciones.
Detrás de esta iniciativa está el "Grupo de Trabajo Permanente de Patrimonio del Ferrocarril", un círculo especializado de cooperación que nace como resultado de las I Jornadas de Patrimonio Histórico del Ferrocarril y Trenes Turísticos que se celebraron Barcelona en abril del 2012. Lo componen:
• Ferrocarriles de la Generalidad de Cataluña
• Museo Nacional de Ciencia y Técnica de Cataluña
• Museo del Ferrocarril de Cataluña
• Fundación de los Ferrocarriles Españoles
• Fundación de Transportes Metropolitanos de Barcelona
• Federación Catalana de Amigos del Ferrocarril
• Asociación de Barcelona de Amigos del Ferrocarril
• Asociación para la Recuperación del Material de Ferrocarril
• Colegio de Ingenieros Industriales de Cataluña
• Asociación para la Preservación del Patrimonio Ferroviario e Industrial de Mora la Nova.
Comienza la campaña colaborativa para reparar la Mataró
En cuarenta días se espera obtener 31.000 euros de aportaciones de particulares y empresas
La Mataró, réplica de la primera locomotora que circuló en España, está pendiente de una importante reparación. Ante la falta de recursos para afrontarla, desde el Grupo de Trabajo Permanente de Patrimonio Ferroviario se ha iniciado una campaña de micromecenazgo que espera obtener 31.000 euros en cuarenta días. Por su parte, Renfe Operadora aportará otros 42.000 euros para que esta primavera la Mataró vuelva a humear y rodar de nuevo desde su casa en el Museo del Vilanova.
La Mataró confía en la colaboración de todos para salir del taller de ARMF por sus propios medios. Comienza la campaña colaborativa para reparar la Mataró
(25/10/2013) Poner en funcionamiento una joya del patrimonio industrial: la locomotora de vapor “Mataró”, este es el principal objetivo de esta campaña que ahora se inicia. Desde mediados del 2012 la verde Mataró se encuentra en los talleres de la Asociación para la Reconstrucción y Puesta en Servicio de Material Ferroviario Histórico (ARMF) en Lleida, pendiente de financiación para repararse.
La Mataró fue llevada a este taller por una fuga de agua en su autoclave. Cuando se hizo una revisión más a fondo se diagnosticaron pérdidas significativas de espesor en las paredes de la caldera, haciendo totalmente imposible su utilización con unas mínimas condiciones de seguridad. El coste total de la reparación para volver a circular con totales garantías es de 72.000 euros. Para hacer frente a esta intervención se ha previsto actuar en dos fases la primera de 41.000 y la segunda de 31.000 euros.
Renfe quiere contribuir a esta recuperación haciendo esta primera aportación de 41.000 euros, la cual se regulará a través de un convenio específico con la Fundación de los Ferrocarriles Españoles, entidad que gestiona el Museo. El acuerdo se firmará en el curso de esta campaña de micromecenazgo y dentro de los actos conmemorativos del 165 aniversario de la primera circulación de un tren en la Península, arrastrado por aquella locomotora “Mataró” original.
Pero para que la Mataró vuelva a ser operativa es necesaria la cooperación y solidaridad de la ciudadanía y el sector empresarial. Son necesarios esos 31.000 euros adicionales, y para ello, con la colaboración de Verkami, entidad especializada en estas propuestas, se abre ahora un periodo de cuarenta días, desde el 28 de octubre hasta el 7 de diciembre, para captar estos fondos.
Para particulares hay una horquilla de aportaciones a partir de los quince euros. Cada uno de los tramos de aportación tendrá, además de la satisfacción de colaborar en este proyecto, una "recompensa" que aportan las entidades del patrimonio cultural ferroviario de Cataluña y del resto de España, que pueden llegar a ser descuentos en billetes AVE para ciertos destinos, entradas gratis a museos patrimoniales, descuentos en el cremallera de Nuria, diplomas de reconocimiento…. Para empresas hay otra horquilla de aportaciones, a partir de los 250 euros, con reconocimientos de ese mecenazgo en líneas con los de los particulares.
Chorro de vapor bajo la rotonda del Museo, una imagen a repetir en unos meses con la colaboración de la sociedad.
Una locomotora especial
Transporte de la máquina desde Vilanova a Lleida.
La potencia del proyecto radica en que se quiere recuperar funcionalmente la máquina de vapor más emblemática y significativa del país, réplica de la primera que circuló en la península entre Barcelona y Mataró (este año hace 165 años). Este ejemplar único en España, fue construido por la Maquinista Terrestre y Marítima en los talleres de San Andrés de Barcelona con motivo de los actos del Centenario en 1948. Su custodia corresponde al Museo de Vilanova i la Geltrú y ha participado en la mayoría de conmemoraciones del mundo del tren. Durante más de diez años todos los primeros domingos de mes ha funcionado. La FFE, entidad pública que tutela el Museo, ha asumido las tres últimas reparaciones importantes de esta máquina, gracia a las cuales ha sido posible su operatividad desde el año 1997.
Ante la imposibilidad de asumir ahora el costo total de esta reparación con recursos económicos públicos, el Grupo de Trabajo Permanente del Patrimonio del Ferrocarril consideró necesario buscar esta vía de financiamiento para garantizar su recuperación completa. Los promotores plantean el proyecto como una oportunidad de invitar a participar a la ciudadanía y de involucrarla con un gran proyecto colaborativo.
De esta manera recuerdan que las primeras líneas nacieron en el siglo XIX gracias al empuje del tejido empresarial y al compromiso de la sociedad civil con el progreso del territorio. En esas mismas coordenadas quieren retomar el mismo espíritu emprendedor y creativo en la sociedad del siglo XXI, a la que le piden ayuda necesaria para salvaguardar un patrimonio único que es de todos como es la locomotora de vapor “Mataró”.
No es un hecho excepcional dentro del mundo del ferrocarril la participación conjunta de organizaciones y particulares en la recuperación de bienes históricos. De hecho los orígenes patrimoniales del Museo de Vilanova se han de buscar en 1972 en una iniciativa de la Asociación de Amigos del Ferrocarril de Barcelona.
Todas las personas, empresas o entidades que hagan una aportación a este proyecto tendrán derecho a la desgravación fiscal según el régimen fiscal previsto al Título II de la Ley 49/2002.
Los trabajos a iniciar y sus impulsores
La locomotora en el taller de Lleida.
Se trabajará en dos fases. En la primera, que es la que cubre la aportación de Renfe Operadora, se reparará el autoclave y se cambiará el techo del hogar, actuación que permitirá recuperar una parte significativa de la caldera y evitar el progresivo deterioro causado por la corrosión que se produce por el óxido existente, quedando pendiente la recuperación de los tubos dañados. Las operaciones de esta fase inicial se desarrollarían antes de acabar el 2013. El financiamiento de esta primera fase permitirá avanzar en el proceso de recuperación completo de la locomotora, pero no ponerla en funcionamiento.
En la segunda fase, cuya financiación se confía a esta colaboración ciudadana, se contempla el cambio de tubos de la caldera, una revisión general y las pruebas de presión obligatorias según la legislación vigente. Esta intervención se haría el primer trimestre del 2014, lo que permitiría la circulación de la máquina de Lleida hasta Vilanova i la Geltrú el mes de mayo y su encendida periódica a las instalaciones del Museo a partir de junio, así como su funcionamiento en próximas conmemoraciones.
Detrás de esta iniciativa está el "Grupo de Trabajo Permanente de Patrimonio del Ferrocarril", un círculo especializado de cooperación que nace como resultado de las I Jornadas de Patrimonio Histórico del Ferrocarril y Trenes Turísticos que se celebraron Barcelona en abril del 2012. Lo componen:
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Re: Reparar la Mataró
Esperem que tingui èxit.
Anteriorment ja es va fer una campanya per restaurar la 1.000 que hi ha abandonada... vull dir exposada al costat de l'estació de Ripoll. El fracàs va ser absolut.
Entre tots, intentem que no torni a passar però exigint, a la vegada, que el govern compleixi amb la part que li toca.
Anteriorment ja es va fer una campanya per restaurar la 1.000 que hi ha abandonada... vull dir exposada al costat de l'estació de Ripoll. El fracàs va ser absolut.
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Re: Reparar la Mataró
31.000 € entre 15 són 2.000 contribüents posant cadascú el mínim de 15 €/persona... o bé una quantitat X de contribüents posant més de 15 € per compensar la quantitat de contribüents que falti per arribar als 2.000. Veurem...
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Re: Reparar la Mataró
Aquí teniu l'enllaç.
Qui no aporti com a mínim 30 euros, no serà considerat amic del ferrocarril mai més.
http://www.verkami.com/projects/6823-re ... por-mataro
Qui no aporti com a mínim 30 euros, no serà considerat amic del ferrocarril mai més.
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Re: Reparar la Mataró
La PTP ha canviat la seva portada de Facebook:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
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Re: Reparar la Mataró
Atenció:
Us informem que el Fòrum del Transport Català (aquest que esteu llegint) acaba de fer una donació de 500 euros per la restauració de la Mataró.
Ara mateix som els principals donants del projecte. Esperem que s'hi sumi més gent.
Us informem que el Fòrum del Transport Català (aquest que esteu llegint) acaba de fer una donació de 500 euros per la restauració de la Mataró.
Ara mateix som els principals donants del projecte. Esperem que s'hi sumi més gent.
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Re: Reparar la Mataró
Uau, si que aneu forts! Aviam si alguna empresa o particular adinerat us segueix l'exemple.
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Re: Reparar la Mataró
"Nadamos en ambulancia"Ferry1ac1 wrote:Uau, si que aneu forts! Aviam si alguna empresa o particular adinerat us segueix l'exemple.
No, seriosament: és una cosa que només podem fer una vegada a la vida, però crec que és el moment de demostrar que existeix gent interessada per la història del transport.
Estic FART de sentir els afeccionats com fan el ploramiques queixant-se de que no es respecta el patrimoni històric, que no permeten treure trens antics a la via, que els museus no fan prou, que el museu de la mobilitat no es fa... buaaa, buaaaaaaa
Doncs senyors, ara és el moment de demostrar que, quan una empresa pública està disposada a fer alguna cosa, com els 40.000 euros que posarà Renfe per la restauració d'aquesta locomotora, els afeccionats també estem disposats a respondre amb el que ens pertoca.
Repeteixo el que vaig dir: qui no faci aportació (dins de les seves possibilitats) a aquesta reparació, si us plau, que no es faci dir mai més "amic del ferrocarril", perquè no ho és.
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Re: Reparar la Mataró
Servidor acava de donar 30€ a aquest projecte. 30€ és lo que paguen algunes persones cada mes amb la factura de telèfon o bé en un sopar o una nit de juerga. Aquí és on es veu on estat els veritables amants del ferrocarril, la diferència dels que només surten a fer fotos i després es barallen per internet i els que intenten que les inicitives com aquestes tirin endavant.
Us invito a tots a fer aquesta aportació...recordeu que si no arrivem als 31000€ els diners aportats es reingressen un altre cop al vostre compte per tant sempre hi sortireu guanyant!
Us invito a tots a fer aquesta aportació...recordeu que si no arrivem als 31000€ els diners aportats es reingressen un altre cop al vostre compte per tant sempre hi sortireu guanyant!
Re: Reparar la Mataró
Doncs quin alleujament, perquè jo ni penso fer-me anomenar part d'aqueixa màfia coneguda com "amics del ferrocarril" que realment no mou un dit per res, ni penso donar ni un euro per fer-li els deures al Museu de Vilanova i la FFE, que van gastant miler d'euros en premis de poesia, fotografia i xorrades vàries gens necessàries, que únicament serveixen per malbaratar.wefer wrote:Repeteixo el que vaig dir: qui no faci aportació (dins de les seves possibilitats) a aquesta reparació, si us plau, que no es faci dir mai més "amic del ferrocarril", perquè no ho és.
Tampoc entenc l'alarmisme que s'ha creat, perquè alguns encara es pensen que la Mataró està en perill de desaparèixer quan no corre cap perill, mentre que quan de veritat perilla alguna cosa, ningú fa res i alguns tenim que trencar-nos el cap, dia i nit, per trobar solucions. I no hi ha que ser molt intel·ligent per adonar-se de què hi ha ara mateixa molt de material que sí està realment en perill "d'extinció".
Salutacions.
Vicent
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Re: Reparar la Mataró
Porten 4 dies i 2.880 €. No ho acabo de veure-ho clar que en 36 dies s'arribi a 31.000 € ...
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Re: Reparar la Mataró
Home, tenint en compte que quan algú intenta fer alguna cosa de profit sempre ha de sortir el "llest" de torn criticant-ho tot, segurament per absurda enveja de no ser ell qui es posi la medalla, suposo que s'entén.Tomahawk wrote:Doncs quin alleujament, perquè jo ni penso fer-me anomenar part d'aqueixa màfia coneguda com "amics del ferrocarril" que realment no mou un dit per res
Sortosament, encara queda gent solidària i amb ganes de fer coses que no fa cas als boicotejadors i els engega a prendre... vent, que és el que cal fer.
Seguim: ens acostem als 3.000 euros. Ho tenim difícil, així que... ànim!!!! Col·laboreu-hi.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Reparar la Mataró
Anem pels 4.100 i pico d'€, encara queda molt per fer!!
A http://www.museudelferrocarril.es/la-ma ... a-historia teniu un vídeo amb la Mataró:
A http://www.museudelferrocarril.es/la-ma ... a-historia teniu un vídeo amb la Mataró:
Col·laborar sense aportació econòmica
Com a estudiant, no tinc una renda suficient per a fer cap aportació econòmica. Així doncs se m'acut que puc col·laborar activament en la restauració, sigui aportant hores de mà d'obra o coneixements. Si algú sap amb qui m'he de posar en contacte, que m'ho faci saber.
Re: Col·laborar sense aportació econòmica
Javi M wrote:Com a estudiant, no tinc una renda suficient per a fer cap aportació econòmica. Així doncs se m'acut que puc col·laborar activament en la restauració, sigui aportant hores de mà d'obra o coneixements. Si algú sap amb qui m'he de posar en contacte, que m'ho faci saber.
Javi M, et felicito per les teves intencions, és evident que també tu pots participar amb qualsevol finalitat per a preservar la memòria ferroviària i no necessàriament de forma econòmica, sinó com a voluntari. Dona la impressió que a Catalunya només existeix el Museu de Vilanova que ara està amb la questació pro Mataró, però pràcticament ningú parla de la feina callada que s'està fent a Móra. Coneixes el que succeeix allí? Doncs puc fer cinc cèntims. A Móra hi ha un grup de voluntaris que amb la seva tasca han fet una realitat que semblava quasi impossible. La prova la podem veure en la Bonita, en la Mikado, en el Renault, en la 250, en els cotxes, amb les dues dièsel, a la torre de senyals, el pont giratori o en una nova nau per a tot aquest material. Molts recordem l'aspecte que tenien quan van arribar i ara ho pots comparar amb el que ara veus i això solament és el principi.
Per a les preguntes que apareixen en els fòrums, sorprèn el baix nivell de coneixement que hi ha sobre el temps que cal per tenir operatiu el material o bé unes instal·lacions. Dóna la sensació que l'afició solament està per sortir només a caçar imatges i que amb això ja han omplert les seves necessitats d'afició. Perquè aquests senyors puguin gaudir del passat també haurien de "mullar-se". És molt simple. La societat civil, en aquest cas els afeccionats al ferrocarril, tenim la possibilitat de formar part d'una entitat a través d'una petita aportació econòmica, alhora que també és possible i necessari, aportar el nostre temps en labors de restauració i manteniment. Amb aquests petits tributs és possible que qualsevol projecte pugui avançar dia a dia encara que sigui lentament. Aquest model de què parlo és el que regeix la realitat d'aquests museus o línies de ferrocarril turístiques del que tantes vegades ens omplim la boca. A Móra la Nova aquests voluntaris un dia es varen presentar amb les mateixes intencions que tu tens. Aquest és l'exemple a seguir.
https://www.facebook.com/appfi
http://www.appfi.net/
jms
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- RENFE_alguns dels voluntaris de Móra la Nova_2novembre2013.jpg (310.88 KiB) Viewed 9226 times
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Re: Col·laborar sense aportació econòmica
Com a advocat del diable: no tens 15 euros per una vegada a la vida?Javi M wrote:Com a estudiant, no tinc una renda suficient per a fer cap aportació econòmica. Així doncs se m'acut que puc col·laborar activament en la restauració, sigui aportant hores de mà d'obra o coneixements. Si algú sap amb qui m'he de posar en contacte, que m'ho faci saber.
Una cosa no treu l'altre.
Des dels fòrums sorprèn l'hermetisme i la poca col·laboració en la divulgació que ofereixen moltes associacions i entitats. No divulgació = no coneixement.jms wrote:Per a les preguntes que apareixen en els fòrums, sorprèn el baix nivell de coneixement que hi ha sobre el temps que cal per tenir operatiu el material o bé unes instal·lacions.
Fins i tot la falta de col·laboració entre elles mateixes, quan no els cop de colze entre els propis afeccionats. No penso en ningú en concret, però en general veig massa personalisme, massa "capelletes" i poc sentit de grup, cosa que intentem trencar des dels mitjans oberts, i que no sé fins a quin punt aconseguim, però et puc assegurar que "des dels fòrums" s'està fent tanta o més feina per l'afició que amb les claus angleses i els tornavisos.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Col·laborar sense aportació econòmica
Marçal, et puc donar la raó amb això de les capelletes, crec que més aviat podem parlar de personalismes, perquè jo les he vist i patit, però no és el cas de Móra. A Móra les coses van d'una altra manera, i costa molt tirar endavant. I si és així és perquè hi ha un grup de gent que hi posa el coll. Hi ha un grup que està amb la 250, uns altres amb la 444, uns altres amb la Bonita, un voluntari treballa amb el Renault i fins hi tot tenim un enginyer britànic que bé des de la Gran Bretanya i posa el seu gra de sorra. És un treball lent però dona resultats, ja que la part econòmica és la que és i de les institucions molts pocs diners han aportat. Per cert, uns altres dels quals no s'han parla gaire son els del tren de Arganda. Pocs però tots treballant i els gastos a "escote". Coneixes alguna associació que faci la feina d'aquesta manera?wefer wrote:Com a advocat del diable: no tens 15 euros per una vegada a la vida?Javi M wrote:Com a estudiant, no tinc una renda suficient per a fer cap aportació econòmica. Així doncs se m'acut que puc col·laborar activament en la restauració, sigui aportant hores de mà d'obra o coneixements. Si algú sap amb qui m'he de posar en contacte, que m'ho faci saber.
Una cosa no treu l'altre.
Des dels fòrums sorprèn l'hermetisme i la poca col·laboració en la divulgació que ofereixen moltes associacions i entitats. No divulgació = no coneixement.jms wrote:Per a les preguntes que apareixen en els fòrums, sorprèn el baix nivell de coneixement que hi ha sobre el temps que cal per tenir operatiu el material o bé unes instal·lacions.
Fins i tot la falta de col·laboració entre elles. No penso en ningú en concret, però en general veig massa personalisme, massa "capelletes" i poc sentit de grup, cosa que intentem trencar des dels mitjans oberts, i que no sé fins a quin punt aconseguim.
jms
Re: Reparar la Mataró
Jo no sóc amic del ferrocarril. Només usuari ocasional i interessat en l'aspecte tècnic i històric i, si m'apureu, estètic.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
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Re: Reparar la Mataró
6.295€ i queden 27 dies ... menys d'un mes per aconseguir 24.705€ Continuo trobant-ho dificil, potser alguna empresa com TMB, FGC, ALSTOM, CAF ... Podria fer una aportació ''gran''. No cal que paguin 71.000 € com Renfe, però ...
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