Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
A mi me huele que lo hacen por fases por no gastarse los cuatro duros de las obras que hacen falta del tirón. Porque es muy bonito mandar dibujar planos y logotipos, pero cuando se trata de hacer mejoras tangibles de repente falta la calderilla...
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
A la sortida del maremagnum sembla ser que han posat un semafor d'aquest que es posa verd (bueno verd no perque es un semafor d'aquest de ralla vertical o ralla diagonal) quan s'acosta el bus, perque han colocat un receptor al mateix semafor.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Vull pensar que sí, que és provisional, però a la parada simplement han penjat els cartells de parada anul.lada per tot el plafó informatiu, sense cap avís ni explicació. I no sembla que hi hagi cap raó ni de trànsit ni d' obstacles al tros que ha deixat de recórrer com per fer-lo anar per un altre lloc.Ecomobisostrans wrote:No deu ser provisional? Es que no veig cap notícia enlloc, ni siquiera surt al On Soc. De tota manera això té una fàcil solució: Posar una parada a Pg.Calvell-Jonquera. Només quedaria a 60m de la que han anulat i així es pot donar servei també al pavelló que suposo que hi deu anar força gent.Busman wrote:Avui porto més riures de la H16. Només dos díes després de l' estrena han decidit eliminar -sense avisar, per suposat- la parada de pujada del carrer Jonquera amb García Faria, de manera que ara ja fa com feia la 41 i té la parada al pavelló de la Marbella. Pel que sembla, la parada anterior quedava massa lluny del pavelló. Sabeu d' on queda molt lluny la parada actual? de les cases on hi viu la gent, sense cap pont per travessar la ronda en tres carrers seguits. El bus, més còmode.
Ah, però el millor és que van haver de pintar expressament un carril bus de pujada al carrer Jonquera per a fer aquesta parada, que abans era només de baixada. Per tant, els dissenyadors de línies (virtuals) s' han gastat uns quants calerons en pintar uns carrils i instal.lar tres semàfors que han fet servir durant dos díes exactament. Uns cracks.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Confirmat avui que el 143 (l'unitat que he vist era el 6758) puja per Prim fins a Binèfar, i allà canvia de sentit.
Fran-Ikarus wrote:No l'he vist en aquest tram, però avui miraré d'enxampar-ne algun (si no m'hi he d'esperar 12 minuts, clar). Donava per fet que feia el canvi de sentit complet a la rotonda de Guipúscoa-Prim, igual que fan els C10, i ara veig que al plànol efectivament plantegen una pujada per Prim fins a Binèfar, canvi de sentit allà i tornada per Prim fins a Guipúscoa.Ecomobisostrans wrote:Però on fa la parada de regulació? Perquè segons es veu als mapes de TMB gira a la dreta i puja per Rbla. Prim fins al C/Binéfar sense fer cap parada. Si realment es així no trigaràn els veins a queixar-se, i amb raó, de que passi sense parar, que costaria posar-hi una parada?
Realment és més "solidari amb la resta" l'opció de fer el canvi de sentit a Binèfar, perquè el C10 gairebé sempre que fa el canvi de sentit a la rotonda Guipúscoa-Prim s'atura al semàfor de "Prim-Llobregat" ocupant durant el temps que roman vermell, alhora, bona part del pas de vianants, tot el carril-bici i bona part d'un dels dos carrils per a cotxes del sentit Llobregat de Guipúscoa. A la cruïlla Prim-Binèfar també pot destorbar algun cotxe, però molt menys.
Els veïns del tram de Prim entre Guipúscoa i Binèfar tindran, com a molt, la mateixa sensació que els veïns de qualsevol de les parades de les línies recentment substituïdes que han estat suprimides en passar a línies "d'alt rendiment".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Jo crec que ho fan per fases perquè temen que la gent vagi amb torxes a cremar l'Ajuntament.alf_ wrote:A mi me huele que lo hacen por fases por no gastarse los cuatro duros de las obras que hacen falta del tirón
Cada vegada que li explico a algú de fora del món del transport que li treuran la línia X de prop de casa seva i haurà de fer transbordament obligatoti cada vegada que vulgui anar a algun lloc, puc veure en els seus ulls les ganes de sang i venjança
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Pero eso tampoco me parece normal. Es muy anticuada esa mentalidad de infinidad de líneas enredadas y con baja frecuencia para ir desde cada barrio hasta el centro de la ciudad, no es un concepto adecuado a una ciudad de un cierto tamaño como Barcelona. Una red de bus de una gran ciudad no debería de ser una cosa misteriosa que sólo sirve para que los usuarios habituales no tengan que hacer trasbordo, sino que debería de ser el complemento al Metro, tren y/o Tranvía.wefer wrote:Jo crec que ho fan per fases perquè temen que la gent vagi amb torxes a cremar l'Ajuntament.alf_ wrote:A mi me huele que lo hacen por fases por no gastarse los cuatro duros de las obras que hacen falta del tirón
Cada vegada que li explico a algú de fora del món del transport que li treuran la línia X de prop de casa seva i haurà de fer transbordament obligatoti cada vegada que vulgui anar a algun lloc, puc veure en els seus ulls les ganes de sang i venjança
Somos aquí los raros que intentamos adaptar el servicio a la infraestructura y no viceversa, y llenamos el centro de buses de combustión y solapamos infinidad de líneas con el Metro (por ejemplo esa aberración que son el 22, 24 y ex-28 que los tres sumaban una frecuencia brutal entre Pl. Catalunya y Lesseps, solapados con el Metro, y otros ejemplos de ese tipo), o ponemos buses a hacer lo que tendría que hacer un tranvía (Diagonal, litoral).
Un buen transporte público busca el tipo de transporte adecuado a cada situación, pero aquí ponemos buses donde irían tranvías, Metros donde van buses, y líneas radiales donde tendrían que ser de aportación.
Mira, yo lo veo un poco así: Imagínate dos avenidas (A a B y C a D) que se cruzan en un punto, y las dos tienen servicio de bus- Podemos hacer muchas líneas diferentes, una para cada trayecto posible: A-B, A-C, A-D, B-C, B-D y C-D. Son seis líneas, con seis coches da para uno por línea, una frecuencia baja y no sincronizada entre las líneas, de forma que uno espera hasta que pase el bus que haga su trayecto. Ahora, si solo tenemos dos líneas de bus, A-B y C-D que tienen un trasbordo en el cruce, habrá tres coches por línea, sincronizados entre ellos, y por tanto una mejor frecuencia. Ahora esperaré muy poco a que pase un bus, y para llegar a C o D tengo que trasbordar a otro bus que tampoco tarda en llegar. Si en el caso inicial el trayecto es en promedio más rápido (porque siempre tomaremos un bus directo a nuestro destino), puedo estar esperando poco o mucho tiempo dependiendo de la suerte que tenga en pillar mi línea. En el segundo caso el trayecto en promedio será más largo (porque hay un trasbordo), pero los tiempos de espera siempre serán más cortos y siempre muy similares, así que iré más rápido y calculando más fácilmente el tiempo que me toma. El concepto del Metro aplicado al bus. Ahora, esto es la teoría, en la práctica es más compleja la cosa, y está primero el Metro y luego el bus rápido donde falte el Metro, y luego buses locales y de aportación que sí deben seguir el esquema inicial, etc..
Pero en conclusión digo lo mismo que llevo diciendo siempre en esta discusión, la red de bus actual necesita una seria revisión, y hay conceptos de la NXB que sí veo útiles, pero otros elementos son completamente chapuceros o directamente contraproducentes y que responden más a consideraciones ajenas al transporte público, ya sea márketing o el respeto al sacrosanto coche.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Un altre nyap de la NXB, i que difícilment es pot arreglar perquè és un error de concepte, és la dels intercanviadors. Algunes persones m'han comentat una cosa en la qual jo no hi havia pensat: fins ara si el teu autobús no et portava directe al lloc on volies, també podies fer transbordament, però el fet de que existissin trams comuns feia que fos molt senzill baixar en una parada comuna i, sense caminar res, canviar de bus. Jo mateix ho havia fet algunes vegades.
Ara, en el 90% dels casos estaràs obligat a caminar 100 metres o més, donat que els trams comuns desapareixen. Això, per a una persona jove i que té temps per passejar no representa cap problema, però per a persones grans, pels dies de fred i pluja o simplement si tens pressa, és una autèntica tocada de nassos.
Aquesta xarxa és com agafar els punts febles del metro, els punts febles de l'autobús i ajuntar-ho tot.
Ara, en el 90% dels casos estaràs obligat a caminar 100 metres o més, donat que els trams comuns desapareixen. Això, per a una persona jove i que té temps per passejar no representa cap problema, però per a persones grans, pels dies de fred i pluja o simplement si tens pressa, és una autèntica tocada de nassos.
Aquesta xarxa és com agafar els punts febles del metro, els punts febles de l'autobús i ajuntar-ho tot.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Des de quan els "mags del PowerPoint" pensen en les persones grans?wefer wrote:Ara, en el 90% dels casos estaràs obligat a caminar 100 metres o més, donat que els trams comuns desapareixen. Això, per a una persona jove i que té temps per passejar no representa cap problema, però per a persones grans, pels dies de fred i pluja o simplement si tens pressa, és una autèntica tocada de nassos.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... da-2858114TMB no descarta portar l'H8 fins al Bon Pastor i estudiarà estendre el V3 per la Zona Franca
El primer tinent d'alcalde de Barcelona i responsable de Mobilitat i Seguretat, Joaquim Forn, preveu acabar el 2014 amb la meitat de la nova xarxa d'autobús implantada, així que ja estaran en marxa unes 14 de les 28 línies previstes, i transportaran el 40% del passatge dels busos urbans de la capital catalana.
zoomParada d'autobusos al carrer de Sant Adrià, al centre de Bon Pastor, ahir. Parada d'autobusos al carrer de Sant Adrià, al centre de Bon Pastor, ahir. RICARD CUGAT
Ho ha dit aquest dijous en la Comissió de Seguretat i Mobilitat en un debat sobre la implantació de la segona fase de la nova xarxa que va començar dilluns passat, quan es va arribar a 10 línies, i després que Joaquim Mestre (ICV-EUiA) hagi demanat que les línies que falten es posin en marxa alhora, cosa que Forn rebutja per criteris tècnics.
El també president de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha reiterat que la companyia preveu allargar el recorregut de l'autobús H8 (Camp Nou-La Maquinista) fins al barri del Bon Pastor, tot i que encara no hi ha calendari, i estudiarà l'extensió del V3 (Zona Franca-Can Caralleu) fins als polígons de la Zona Franca per beneficiar els treballadors.
Es tracta d'una demanda que li han traslladat els grups de l'oposició, d'acord amb demandes de l'associació de veïns del Bon Pastor i de la secció sindical de la UGT a TMB bus, i que en el cas de la del barri s'ha aprovat atendre-la mitjançant una proposició del PSC que ha comptat amb el suport de l'oposició en bloc i l'abstenció del Govern municipal de CiU.
RECURSOS LIMITATS
Forn ha justificat la seva abstenció afirmant que no estan en contra de l'extensió, però per ara amb l'H8 s'ha substituït la línia 15 i ja s'ha allargat el seu recorregut de l'Hospital de Sant Pau fins al centre comercial La Maquinista, però ha recordat que els recursos són limitats i han de sortir de modificar altres serveis, ja que amb cada augment de recorregut es necessiten més busos.
L'oposició recolza la nova xarxa, però troba a faltar més informació als barcelonins i atendre les reivindicacions veïnals, també en punts com el Poblenou, on el bus 41 s'ha escurçat; sobre això, el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha reivindicat que si almenys han mantingut aquesta línia fins al cementiri és per demanda veïnal.
En la comissió, el director de serveis de prevenció de l'Ajuntament, Josep Maria Lahosa, ha presentat la primera auditoria de gènere del consistori per incorporar aquesta perspectiva en la gestió de la ciutat i l'espai públic, i aposta per incorporar elements al carrer que millorin la percepció de seguretat de les dones, entre altres.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Valoració dels 4 primers dies de funcionament de les línies H10 i 143:
Puc ben dir que l'acceptació de l'H10 a Badalona ha estat exel·lent. Puc assegurar que el passatge des de/cap a Badalona ha augmentat un 400% o més respecte al de la 44, degut a la rectificació del recorregut, l'augment de freqüència i la inclusió de busos articulats, que fan la línia molt més atractiva.
Aquests dies l'H10 és tema de conversa a Badalona i a Sant Adrià. La gent comenta la novetat al veure passar els busos de la nova línia. I és que veure articulats per Badalona és motiu suficient de sorpresa i conversa.
Una curiositat: els conductors han de fer baixar als passatgers a la penúltima parada del trajecte perquè molta gent creu que la línia arriba fins el centre. Allà, poden fer transbord a d'altres línies de TUSGSAL. És habitual aquests dies trobar gent que para el bus i pregunta fins a on arriba exactament. Sincerament, crec que una línia d'alta capacitat a l'eix de la N-II a Badalona tindria molt d'èxit. La NXB és molt atractiva pels seus busos, la seva freqüència i la seva velocitat comercial. Una H10 que penetrés fins al centre de Badalona o més enllà té l'èxit assegurat fins i tot abans de crear-se.
El primer dia de l'H10 va ser bastant caòtic. Els cotxes arribaven justos de temps al terminal (de Badalona) i només arribar-hi havien de marxar. Fins i tot, alguns busos sortien en comboi de dos (no es cap broma) i creuaven el Besòs un rere l'altre, perquè tots dos anaven tard de temps. El segón dia, aquests desajustos de temps de volta ja es van subsanar, i els busos ja podien fer descans al terminal sense problemes, i sortien degudament distanciats.
Aquests dies podem trobar informadors a diverses parades, tant noves de l'H10 com antigues de la 43 i 44 a on han deixat de circular línies.
Puc ben dir que l'acceptació de l'H10 a Badalona ha estat exel·lent. Puc assegurar que el passatge des de/cap a Badalona ha augmentat un 400% o més respecte al de la 44, degut a la rectificació del recorregut, l'augment de freqüència i la inclusió de busos articulats, que fan la línia molt més atractiva.
Aquests dies l'H10 és tema de conversa a Badalona i a Sant Adrià. La gent comenta la novetat al veure passar els busos de la nova línia. I és que veure articulats per Badalona és motiu suficient de sorpresa i conversa.
Una curiositat: els conductors han de fer baixar als passatgers a la penúltima parada del trajecte perquè molta gent creu que la línia arriba fins el centre. Allà, poden fer transbord a d'altres línies de TUSGSAL. És habitual aquests dies trobar gent que para el bus i pregunta fins a on arriba exactament. Sincerament, crec que una línia d'alta capacitat a l'eix de la N-II a Badalona tindria molt d'èxit. La NXB és molt atractiva pels seus busos, la seva freqüència i la seva velocitat comercial. Una H10 que penetrés fins al centre de Badalona o més enllà té l'èxit assegurat fins i tot abans de crear-se.
El primer dia de l'H10 va ser bastant caòtic. Els cotxes arribaven justos de temps al terminal (de Badalona) i només arribar-hi havien de marxar. Fins i tot, alguns busos sortien en comboi de dos (no es cap broma) i creuaven el Besòs un rere l'altre, perquè tots dos anaven tard de temps. El segón dia, aquests desajustos de temps de volta ja es van subsanar, i els busos ja podien fer descans al terminal sense problemes, i sortien degudament distanciats.
Aquests dies podem trobar informadors a diverses parades, tant noves de l'H10 com antigues de la 43 i 44 a on han deixat de circular línies.
Salvem l'Estació de França!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Com a anècdota, avui el "degà" de l'H10 era el 3304. Bona part (o potser tota la resta) dels 33XX més antics estaven a la 33.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Avui m' ha explicat el conductor que no és definitiva, però que pot estar així "uns 3 o 4 anys" (!) i que és degut a que fan no sé què al solar del costat. No sé, una mostra de que no han fet cap mena d' estudi abans d' implantar la línia, o que si l' han fet el responsable que ho havia de fer no se l' ha llegit (vés a saber si recomanava no fer aquesta línia!) perquè una cosa així l' havíen de saber abans de posar els autobusos a circular.Busman wrote:Vull pensar que sí, que és provisional, però a la parada simplement han penjat els cartells de parada anul.lada per tot el plafó informatiu, sense cap avís ni explicació. I no sembla que hi hagi cap raó ni de trànsit ni d' obstacles al tros que ha deixat de recórrer com per fer-lo anar per un altre lloc.Ecomobisostrans wrote:No deu ser provisional? Es que no veig cap notícia enlloc, ni siquiera surt al On Soc. De tota manera això té una fàcil solució: Posar una parada a Pg.Calvell-Jonquera. Només quedaria a 60m de la que han anulat i així es pot donar servei també al pavelló que suposo que hi deu anar força gent.Busman wrote:Avui porto més riures de la H16. Només dos díes després de l' estrena han decidit eliminar -sense avisar, per suposat- la parada de pujada del carrer Jonquera amb García Faria, de manera que ara ja fa com feia la 41 i té la parada al pavelló de la Marbella. Pel que sembla, la parada anterior quedava massa lluny del pavelló. Sabeu d' on queda molt lluny la parada actual? de les cases on hi viu la gent, sense cap pont per travessar la ronda en tres carrers seguits. El bus, més còmode.
Ah, però el millor és que van haver de pintar expressament un carril bus de pujada al carrer Jonquera per a fer aquesta parada, que abans era només de baixada. Per tant, els dissenyadors de línies (virtuals) s' han gastat uns quants calerons en pintar uns carrils i instal.lar tres semàfors que han fet servir durant dos díes exactament. Uns cracks.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Criteris tècnics
I els ha esmentat o s'ha quedat tan ample amb dir "per criteris tècnics"? Perquè jo en tinc uns quants a mà a favor de la implantació de la Noxarbús d'una sola tirada, en lloc de l'actual xarxa-ni-carn-ni-peix.i després que Joaquim Mestre (ICV-EUiA) hagi demanat que les línies que falten es posin en marxa alhora, cosa que Forn rebutja per criteris tècnics.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Podria ser que si sobren massa autobusos de cop es notaria molt?, mentre que així es pot anar "dissimulant" més amb les baixes programades de les sèries amortitzades.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Están construyendo una promoción de viviendas en el solar que va entre Lope de Vega, Garcia Fària y Jonquera. Ya están llegando a la planta calle, después de ir acabando las plantas de garaje. Antes de esos 3 o 4 años debería estar todo acabado, como para que el H16 pudiera torcer desde Calvell a Jonquera...Busman wrote:Avui m' ha explicat el conductor que no és definitiva, però que pot estar així "uns 3 o 4 anys" (!) i que és degut a que fan no sé què al solar del costat. No sé, una mostra de que no han fet cap mena d' estudi abans d' implantar la línia, o que si l' han fet el responsable que ho havia de fer no se l' ha llegit (vés a saber si recomanava no fer aquesta línia!) perquè una cosa així l' havíen de saber abans de posar els autobusos a circular.
http://w20.bcn.cat/Guiamap/Default.aspx ... ,83592.976
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Potser té algo a veure, el Joan Herrera, viu al carrer Taulat, no al costat ón hi ha el ''problema'', si no, cap a l'altre costat, cap a Diagonal Mar ...
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Ahir vaig provar la V3 i la H8 per anar des de Sarrià fins a Verdaguer. A la V3 em va tocar el 6011 tot i que duia els 62xx, el trajecte fins a l'intercambiador de Carles III se'm va fer una mica lent pels semàfors. A la H8 vaig agafar el 6015 després de perdre el 6309 pels pèls, trajecte entre Carles III i Joan Carles I força lent com amb la 15 sobretot a la Diagonal amb tants busos però fins el Passeig de Sant Joan va força més ràpid agafant Rosselló que fent la volta per Verdaguer i només et deixa a 2 carrers de les parades anteriors de la 15.
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
Molt millorable tram de Sants del H8
Avui he agafat el H8 en direcció Badal, i la veritat és que el tram proper a l'estació de Sants és molt millorable (per dir-ho suaument). El final de l'Av.Roma fins al gir cap a Comtes de Bell-lloc és lentíssim. A més, la corba cap a aquest carrer és de 135 graus, que no us explico a quina velocitat l'ha d'agafar el bus doble. A més, el carrer Comtes de Bell-lloc és gairebé de vianants, perquè no té semàfors i en el creuament amb un camí escolar hi ha un d'aquells badens que fan aturar gairebé el vehicle.
En fi, que està molt bé que tingui parada a tocar de l'Estació de Sants, però que caldria adequar Comtes de Bell-lloc si ha de passar-hi un autobús amb un mínim de velocitat comercial
En fi, que està molt bé que tingui parada a tocar de l'Estació de Sants, però que caldria adequar Comtes de Bell-lloc si ha de passar-hi un autobús amb un mínim de velocitat comercial
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Totalment d'acord!wefer wrote: Aquesta xarxa és com agafar els punts febles del metro, els punts febles de l'autobús i ajuntar-ho tot.
Igual eficàcia, més eficiència i menys comoditat
Fins ara la conclusió és que la nova xarxa de bus busca mantenir l'eficàcia i guanyar eficiència, per fer el mateix servei amb menys vehicles
Tot això, a costa de la comoditat. S'han acabat els busos amb recorreguts que passen per tot arreu. I també les línies que comparteixen parada, de manera que pots canviar d'una línia a una altra sense fer un sol pas.
Acceptant que realment es manté l'eficàcia (arribar a tot arreu amb el mateix temps que fins ara), estem disposats a sacrificar comoditat per guanyar eficiència?
Tot això, a costa de la comoditat. S'han acabat els busos amb recorreguts que passen per tot arreu. I també les línies que comparteixen parada, de manera que pots canviar d'una línia a una altra sense fer un sol pas.
Acceptant que realment es manté l'eficàcia (arribar a tot arreu amb el mateix temps que fins ara), estem disposats a sacrificar comoditat per guanyar eficiència?