Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Renfe445 wrote:Doncs hauré de afotar la B20 per la Pl. de la Vila, la 802 i la 803. B82 i B83, és que no m'acostumaré a dir les línies com són. La B80 sempre l'anomenaré 800.
T'has colat de fil, no?
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Renfe445 »

metring wrote:
Renfe445 wrote:Doncs hauré de afotar la B20 per la Pl. de la Vila, la 802 i la 803. B82 i B83, és que no m'acostumaré a dir les línies com són. La B80 sempre l'anomenaré 800.
T'has colat de fil, no?
Com? No t'entenc. Llegeix-lo altra vegada. Però ara llegeix la primera oració només.

Si la segona oració és censurable, la pots treure.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Renfe445 wrote:
metring wrote:
Renfe445 wrote:Doncs hauré de afotar la B20 per la Pl. de la Vila, la 802 i la 803. B82 i B83, és que no m'acostumaré a dir les línies com són. La B80 sempre l'anomenaré 800.
T'has colat de fil, no?
Com? No t'entenc. Llegeix-lo altra vegada. Però ara llegeix la primera oració només.

Si la segona oració és censurable, la pots treure.
Jo no he dit en cap moment que sigui censurable, però em sonava com si fos un missatge per al fil dels canvis de Tusgsal.

Mare meva, tant d'enrenou....
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

...

Post by Renfe445 »

metring wrote:Jo no he dit en cap moment que sigui censurable, però em sonava com si fos un missatge per al fil dels canvis de Tusgsal.

Mare meva, tant d'enrenou....
Perdó... :|
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by UT440_132M »

Aquesta imatge capturada pel meu pare deu tenir prop de 30 anys. Les locomotores elèctriques "E" del Cremallera de Núria encara remolcaven cotxes de viatgers en servei regular, abans de l'arribada dels automotors BEH 4/8.
Image
Vall de Núria, 30 anys enrere por UT440_132M, en Flickr
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
jms
N5
N5
Posts: 159
Joined: Monday 22/09/2008 16:41

Re: Imatges per a la història

Post by jms »

UT440_132M wrote:Aquesta imatge capturada pel meu pare deu tenir prop de 30 anys. Les locomotores elèctriques "E" del Cremallera de Núria encara remolcaven cotxes de viatgers en servei regular, abans de l'arribada dels automotors BEH 4/8.
Image
Vall de Núria, 30 anys enrere por UT440_132M, en Flickr
UT440_132M, la imatge és anterior a l'any 1980, perquè tot i que el tren és veu molt lluny, els cotxes i la locomotora encara porten la grafia original de FMGP amb la dent del cremallera i no hi ha signes de millora de l'entorn. A l'any 1981, la companyia havia passat a dependre de la Generalitat, però encara no tenien la totalitat de les accions i es mantenia com un satèl.lit de FGC, amb direcció pròpia i mantenien l'antic director com a cap tècnic. Els hi va agafar una fal·lera per substituir tots els signes de la companyia original pintant als cotxes amb una altre blau i amb un escut ben gros de les quatre barres. L'unic que és vare salvar d'aquesta plaga va ésser el saló, que tampoc va ésser modernitzat. A les màquines la febrada també les va afectar ja que a l'any 1981 també va ser esborrar tot signe de l'antic propietari i l'any 1984 la E1 va ser pintada amb un nou color blau i el pantògraf i sostre de color verd clar, al mateix temps que varen començar les primeres obres davant del monestir. A partir de l'any següent, els canvis varen ésser més profunds a les instal.lacions de Núria i la modernització dels cotxes originals del cremallera amb nous seients "tous" i la compra de material adequat per a explotar les instal.lacions d'esquí, l'aspecte més visible va ser la "retrac" i l'arribada a mitjans de 1986 dels nous automotors A5-A7.


jms
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

jms wrote:
UT440_132M wrote:Aquesta imatge capturada pel meu pare deu tenir prop de 30 anys. Les locomotores elèctriques "E" del Cremallera de Núria encara remolcaven cotxes de viatgers en servei regular, abans de l'arribada dels automotors BEH 4/8.
Image
Vall de Núria, 30 anys enrere por UT440_132M, en Flickr
UT440_132M, la imatge és anterior a l'any 1980, perquè tot i que el tren és veu molt lluny, els cotxes i la locomotora encara porten la grafia original de FMGP amb la dent del cremallera i no hi ha signes de millora de l'entorn. A l'any 1981, la companyia havia passat a dependre de la Generalitat, però encara no tenien la totalitat de les accions i es mantenia com un satèl.lit de FGC, amb direcció pròpia i mantenien l'antic director com a cap tècnic. Els hi va agafar una fal·lera per substituir tots els signes de la companyia original pintant als cotxes amb una altre blau i amb un escut ben gros de les quatre barres. L'unic que és vare salvar d'aquesta plaga va ésser el saló, que tampoc va ésser modernitzat. A les màquines la febrada també les va afectar ja que a l'any 1981 també va ser esborrar tot signe de l'antic propietari i l'any 1984 la E1 va ser pintada amb un nou color blau i el pantògraf i sostre de color verd clar, al mateix temps que varen començar les primeres obres davant del monestir. A partir de l'any següent, els canvis varen ésser més profunds a les instal.lacions de Núria i la modernització dels cotxes originals del cremallera amb nous seients "tous" i la compra de material adequat per a explotar les instal.lacions d'esquí, l'aspecte més visible va ser la "retrac" i l'arribada a mitjans de 1986 dels nous automotors A5-A7.



jms
Hola a tothom:
Potser estigui equivocat.....Potser. Per les dades que ting, no va ser fins a mitjans del any 1981, en que es va arribar a un acord amb la Generalitat, per al traspas de la linia. Ja a finals dels anys 70s, i ja va ser la mateixa FMGP qui va començar a pintar el material amb les cuatre barres, en comte de l´antic anagrama de FMGP (inclus al llibre del cremallera de nuria, C.Salmeron, es poden veure fotos del 1979 amb els cotxes repintats). A principis dels anys 80 jo mateix vaig estar a Ribes, juntament amb el Carles Salmeron, i varem organitzar l´exposició conmemorativa del 50 aniversari, i parlant amb el cap de taller, va sortir el tema de la nova decoració, i ens va explicar que el antic anagrama estava fet a base del que es coneix com a "pa d´or" i a part de que rotulár els cotxes i el anagrama, ja de persi sortia molt car, ni a la cia, ni a la zona habia ningú que sapigues fer-ho.

Salutacions.
jms
N5
N5
Posts: 159
Joined: Monday 22/09/2008 16:41

Re: Imatges per a la història

Post by jms »

Euromed wrote:
jms wrote:
UT440_132M wrote:Aquesta imatge capturada pel meu pare deu tenir prop de 30 anys. Les locomotores elèctriques "E" del Cremallera de Núria encara remolcaven cotxes de viatgers en servei regular, abans de l'arribada dels automotors BEH 4/8.
Image
Vall de Núria, 30 anys enrere por UT440_132M, en Flickr
UT440_132M, la imatge és anterior a l'any 1980, perquè tot i que el tren és veu molt lluny, els cotxes i la locomotora encara porten la grafia original de FMGP amb la dent del cremallera i no hi ha signes de millora de l'entorn. A l'any 1981, la companyia havia passat a dependre de la Generalitat, però encara no tenien la totalitat de les accions i es mantenia com un satèl.lit de FGC, amb direcció pròpia i mantenien l'antic director com a cap tècnic. Els hi va agafar una fal·lera per substituir tots els signes de la companyia original pintant als cotxes amb una altre blau i amb un escut ben gros de les quatre barres. L'unic que és vare salvar d'aquesta plaga va ésser el saló, que tampoc va ésser modernitzat. A les màquines la febrada també les va afectar ja que a l'any 1981 també va ser esborrar tot signe de l'antic propietari i l'any 1984 la E1 va ser pintada amb un nou color blau i el pantògraf i sostre de color verd clar, al mateix temps que varen començar les primeres obres davant del monestir. A partir de l'any següent, els canvis varen ésser més profunds a les instal.lacions de Núria i la modernització dels cotxes originals del cremallera amb nous seients "tous" i la compra de material adequat per a explotar les instal.lacions d'esquí, l'aspecte més visible va ser la "retrac" i l'arribada a mitjans de 1986 dels nous automotors A5-A7.



jms
Hola a tothom:
Potser estigui equivocat.....Potser. Per les dades que ting, no va ser fins a mitjans del any 1981, en que es va arribar a un acord amb la Generalitat, per al traspas de la linia. Ja a finals dels anys 70s, i ja va ser la mateixa FMGP qui va començar a pintar el material amb les cuatre barres, en comte de l´antic anagrama de FMGP (inclus al llibre del cremallera de nuria, C.Salmeron, es poden veure fotos del 1979 amb els cotxes repintats). A principis dels anys 80 jo mateix vaig estar a Ribes, juntament amb el Carles Salmeron, i varem organitzar l´exposició conmemorativa del 50 aniversari, i parlant amb el cap de taller, va sortir el tema de la nova decoració, i ens va explicar que el antic anagrama estava fet a base del que es coneix com a "pa d´or" i a part de que rotulár els cotxes i el anagrama, ja de persi sortia molt car, ni a la cia, ni a la zona habia ningú que sapigues fer-ho.

Salutacions.
Xavier, recordo el tema del "pa d'or", i tens raó, jo tenia lligat el canvi de les quatre barres a partir de la dependència de FMGP per part de la Generalitat. Les quatre barres només el varen dur el cotxes abans d'ésser reformats i també va ser sorprenent que el nou logo que és va crear com a nova imatge corporativa de FMGP només el varen dur els cotxes reformats i no les locomotores, que finalment varen dur el logo de FGC a partir de 1990, la primera que el va portar va ser la E-1 després de la seva reforma a tallers Rocafort de Lleida. A la fotografia el cotxe 25, acabat d'arribar de la reforma.

jms
Attachments
FGC-25_Queralbs_juny1985_JosepMiquel.jpg
FGC-25_Queralbs_juny1985_JosepMiquel.jpg (321.43 KiB) Viewed 9096 times
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Imatges per a la història

Post by raulitinbcn »

Suposo que ja l'hauriau vist aquesta foto ...
Image
L'he tret de l'Hora Punta 46, pàgina 19. El podeu trobar aqui http://cv.uoc.es/~jmora/misc/hora_punta/45.pdf d'AutobusesBCN.
A veure si sabeu ón es ... Si no m'equivoco, l'andana està ''tallada''
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
iluro
N5
N5
Posts: 119
Joined: Friday 06/05/2005 23:23
Location: El Clot, Barcelona

Re: Imatges per a la història

Post by iluro »

La Estació de França ? Es la exposició de la darrera vegada que es va re-inaugurar, crec que va ser l'any 97....
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Imatges per a la història

Post by raulitinbcn »

iluro wrote:La Estació de França ? Es la exposició de la darrera vegada que es va re-inaugurar, crec que va ser l'any 97....
Correcte! :plas
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

La segona va ser el 1998, pel 150è aniversari de la línia Barcelona-Mataró.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

De https://www.facebook.com/pages/Centre-d ... 1183917202

En l'inici de 1973, la premsa publicava aquesta foto de les obres del pont del tren al seu pas pel Torrent Gornal. Encara es veu el pont antic, estret, que devia ser del 1854, com els que es conserven a l'entrada del Parc de Can Buxeres.
Attachments
pont antic torrent gornal.jpg
pont antic torrent gornal.jpg (79.04 KiB) Viewed 8839 times
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

Hola a tothom:

Fa un temps a la www.30937.co.uk. podiem veure una magnifica col-lecció de fotos de trens i algunes de altres mitjans de transport, i entre les que hi habia moltisimesde Espanya, tan de via ampla,via estretra,industrials, etc. La web en questió ja fa molt de temps en que a internet sortia que no habia conexió. Donç bé (potser que molts de vosaltres ja la habieu trovat) a flickr he trovat les fotos en questio a http://www.flickr.com/photos/30937/

Salutacions
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by UT440_132M »

Una suïssa, crec que una UT600, al baixador de Borgonyà l'any 1968. Enllaçada des del Facebook Borgonyà Memory.
Image
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by UT440_132M »

La zona de l'estació de La Garriga, després del bombardeig de la Guerra Civil espanyola. Enllaçada del Facebook Postals i Fotografies antigues de Catalunya
Image
I del mateix Facebook, l'estació de MZA de Reus.
Image
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Heu vist aquestes peaso fotos? Recomanat per Twitter: http://www.flickr.com/photos/trains-tra ... 7765687916
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Aquí http://bcn87-92.tempusfugitvisual.com/f ... e-glories/ trobareu unes interessants fotos de quan el soterrament del ramal ferroviari de Glòries, i a http://bcn87-92.tempusfugitvisual.com/f ... de-marina/ , del de Marina.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Quines fotaseeees!!!! Del perfil de l'STB, demasié! Hi han de les cotxeres de Can Boixeres i de Lesseps!!!

https://www.flickr.com/photos/47704640@ ... 203325426/
sagrering
N6
N6
Posts: 273
Joined: Thursday 16/09/2010 18:11

Re: Imatges per a la història

Post by sagrering »

pues la verdad que si. Preciosas fotos. Por cierto, yo fui 2 o 3 veces a Zafiro-3. jjjj
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”