Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by Fran-Ikarus »

alf_ wrote:
Fran-Ikarus wrote:
122-042-132 wrote: L'operador ferroviari ha realitzat un ajust del contracte, i malgrat que la comanda original era de 24 combois de la sèrie 113 ara s'ha passat a 19 trens 113 i cinc unitats de la sèrie 114 --de tres cotxes--, ja que els 113 incorporen quatre cotxes i no caben al túnel del Tibidabo.
De debó havien arribat a encarregar 24 trens iguals, i s'han adonat que a la L7 no cabrien -i per tant han "retallat" a tres cotxes la comanda per a 5 trens- després d'haver fet ja la comanda?
A ver, tan tontos no son, inicialmente se decía que se quedarían unas cuantas 111 para la L7, supongo que al final han optado por nuevos trenes de dos coches en lugar de reconstruir una flotilla de 111.
No sé si serán tan tontos o no, pero si de verdad necesitaban 24 trenes largos no creo que hayan sacrificado 5 sólo para poder sustituir las 111 de la L7 por los 5 trenes cortos equivalentes...

También puede ser que la noticia no sea rigurosa.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by alf_ »

Fran-Ikarus wrote: No sé si serán tan tontos o no, pero si de verdad necesitaban 24 trenes largos no creo que hayan sacrificado 5 sólo para poder sustituir las 111 de la L7 por los 5 trenes cortos equivalentes...
Cierto. Tal vez hicieron el cálculo de 24 trenes pensando en la cola de maniobras de Pl. Catalunya para permitir un tren cada 90 segundos. Ahora sobran trenes y para no cancelar parte del pedido habrían hecho este trato de hacer cinco de ellos para la L7. Estoy de acuerdo que es una cagada en toda la línea, y os sugiero que hagáis lo mismo que yo y pongáis una reclamación a FGC por despilfarrar el dinero que es de todos.
User avatar
Albert Llauger
N5
N5
Posts: 129
Joined: Friday 11/10/2013 13:18
Location: Barcelona (Joanic L4)

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by Albert Llauger »

Doncs aquestes unitats 114 hauràn de tenir un gàlib més reduit que les 113 per tal de poder circular per la línia de Balmes. Crec que no feia falta substituir totes les 111, si fos per mi a les 111 que quedéssin per a la L7 els reformaria lleugerament l'interior i intercomunicaria els cotxes, res més, i podrien circular durant uns quants anys. Realment estic indignat amb el que passa aquí, si la Generalitat creu uns trens que tenen entre 30 i 26 anys són vells i necessiten ser substituits llavors que m'expliquin perquè a diversos llocs del planeta (Europa inclosa) tenen trens i metros de 50 anys o més, fins i tot els cotxes del Subte de Buenos Aires van arribar als 99 anys i seguien funcionant sense problemes. Ara entenc el continu menyspreu al patrimoni transportil que hi ha en aquest país de pandereta.
. :emprenyat :emprenyat :emprenyat
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by Renfe445 »

Albert Llauger wrote:Doncs aquestes unitats 114 hauràn de tenir un gàlib més reduit que les 113 per tal de poder circular per la línia de Balmes. Crec que no feia falta substituir totes les 111, si fos per mi a les 111 que quedéssin per a la L7 els reformaria lleugerament l'interior i intercomunicaria els cotxes, res més, i podrien circular durant uns quants anys. Realment estic indignat amb el que passa aquí, si la Generalitat creu uns trens que tenen entre 30 i 26 anys són vells i necessiten ser substituits llavors que m'expliquin perquè a diversos llocs del planeta (Europa inclosa) tenen trens i metros de 50 anys o més, fins i tot els cotxes del Subte de Buenos Aires van arribar als 99 anys i seguien funcionant sense problemes. Ara entenc el continu menyspreu al patrimoni transportil que hi ha en aquest país de pandereta.
. :emprenyat :emprenyat :emprenyat
Però no ho entenc. Dieu que han de tenir un gàlib més petit o és que simplement quatre cotxes no caben en les estacions del ramal?
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by Miquel »

Renfe445 wrote:
Albert Llauger wrote:Doncs aquestes unitats 114 hauràn de tenir un gàlib més reduit que les 113 per tal de poder circular per la línia de Balmes. Crec que no feia falta substituir totes les 111, si fos per mi a les 111 que quedéssin per a la L7 els reformaria lleugerament l'interior i intercomunicaria els cotxes, res més, i podrien circular durant uns quants anys. Realment estic indignat amb el que passa aquí, si la Generalitat creu uns trens que tenen entre 30 i 26 anys són vells i necessiten ser substituits llavors que m'expliquin perquè a diversos llocs del planeta (Europa inclosa) tenen trens i metros de 50 anys o més, fins i tot els cotxes del Subte de Buenos Aires van arribar als 99 anys i seguien funcionant sense problemes. Ara entenc el continu menyspreu al patrimoni transportil que hi ha en aquest país de pandereta.
. :emprenyat :emprenyat :emprenyat
Però no ho entenc. Dieu que han de tenir un gàlib més petit o és que simplement quatre cotxes no caben en les estacions del ramal?
És obligatori que els trens siguin de tres o menys cotxes, doncs és el límit que permet actualment l'estació d'Av. Tbidabo per invertir la marxa, sobre el gàlib, és un tema recurrent pel fòrum durant anys, uns diuen que si, altres que no, jo ho deixo com a llegenda urbana fins que no entri un tren que no sigui un 111 a aquells túnels.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by Renfe445 »

Miquel wrote:És obligatori que els trens siguin de tres o menys cotxes, doncs és el límit que permet actualment l'estació d'Av. Tbidabo per invertir la marxa, sobre el gàlib, és un tema recurrent pel fòrum durant anys, uns diuen que si, altres que no, jo ho deixo com a llegenda urbana fins que no entri un tren que no sigui un 111 a aquells túnels.
Llavors la llargada dels trens és el gàlib. I si entra un tren com una 112 seria més o menys com Peu del Funicular, que un cotxe es queda dins el túnel, si no m'equivoco.

Es que em faig un cacau mental amb els problemes de la L7. :?
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by Miquel »

Renfe445 wrote:
Miquel wrote:És obligatori que els trens siguin de tres o menys cotxes, doncs és el límit que permet actualment l'estació d'Av. Tbidabo per invertir la marxa, sobre el gàlib, és un tema recurrent pel fòrum durant anys, uns diuen que si, altres que no, jo ho deixo com a llegenda urbana fins que no entri un tren que no sigui un 111 a aquells túnels.
Llavors la llargada dels trens és el gàlib. I si entra un tren com una 112 seria més o menys com Peu del Funicular, que un cotxe es queda dins el túnel, si no m'equivoco.

Es que em faig un cacau mental amb els problemes de la L7. :?
No, el gàlib no te res a veure amb la llargada dels cotxes, el problema de la llargada, es que el canvi d'agulles de l'estació d'Avinguda Tibidabo és just a la sortida, per tant, si un tren de 4 cotxes arriba a aquesta estació, la cua del tren s'atura damunt del canvi d'agulles impedint que el tren pugui invertir la marxa per la via descendent, es per aquest motiu que cap 112 entra al ramal.
El segon problema és el del servei comercial amb passatge, les andanes del ramal sols permeten 3 cotxes.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Gàlib

Post by Guigui »

Renfe445 wrote:Llavors la llargada dels trens és el gàlib.
No. El gàlib és la secció transversal d'un vehicle; és a dir, amplada i alçada. En el cas del ferrocarril, és determinant per saber si encaixa a la volta d'un túnel, entre andanes, sota la catenària, etc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Gàlib

Post by Renfe445 »

Guigui wrote:
Renfe445 wrote:Llavors la llargada dels trens és el gàlib.
No. El gàlib és la secció transversal d'un vehicle; és a dir, amplada i alçada. En el cas del ferrocarril, és determinant per saber si encaixa a la volta d'un túnel, entre andanes, sota la catenària, etc.
Llavors una 112 que entri al ramal no cabrà a les estacions per la llargada, però també son massa amples i alts per entrar al túnel?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Gàlib al túnel de Balmes

Post by Guigui »

Això sembla, però el tema del gàlib al túnel de Balmes és força controvers.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by 122-042-132 »

NOOOO. Us esteu fent tots un embolic.

Sí us plau, a veure sí ens entenem. Les 112 i les noves 113, per gàlib no tenen cap problema per circular per la línia del Tibidabo, únicamente tenen el problema de la llargada d'un tren de quatre cotxes. Les 114 seran una versió de tres cotxes de les 113, res mes.

Les 400, sí que tenien un problema, eren les resistències del sostre que presentaven problemes, no tant per la infraestructura de les voltes del túnel, sino perquè en sé aquestes relativament baixes, les subjeccions de les catenàries i la pròpia catenària no respectaven les distàncies minimes de seguretat, passava el mateix amb els Brill metàl·lics (resistències) i amb els Brill de primera generació, amb els linternons.

I també a veure sí dexeu de dir disbarats, la retirada de les 111 es fa per una raó, começa a ser molt costos el seu manteniment i malauradament, agradi o no, ja estan amortitzades; i una empresa pública s'ha de regir per criteris econòmics, com una empresa privada. No entenc com podeu començar a dir bestieses sobre els polítics, en aquest cas no hi interve gaire, per no dir gens, la política; és més aviat un tema de racionalització. Tanmateix jo en soc un gran entusiaste de les 111, van marcar una ara i un desprès quan van entrar en servei, i de fet podríem dir que les 112 i ara les 113 son la segona i tercera generació d'aquestes unitats.

Jo, a casa, tinc la meva 111 de tres cotxes, i ara estic construint la 112 i 113.

El que hem de lluitar, i crec que FGC ho té també clar, és en la preservació de, com a mínim, una unitat de tres cotxes, com a material històric. Salut!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by Renfe445 »

122-042-132 wrote:NOOOO. Us esteu fent tots un embolic.

Sí us plau, a veure sí ens entenem. Les 112 i les noves 113, per gàlib no tenen cap problema per circular per la línia del Tibidabo, únicamente tenen el problema de la llargada d'un tren de quatre cotxes. Les 114 seran una versió de tres cotxes de les 113, res mes.

Les 400, sí que tenien un problema, eren les resistències del sostre que presentaven problemes, no tant per la infraestructura de les voltes del túnel, sino perquè en sé aquestes relativament baixes, les subjeccions de les catenàries i la pròpia catenària no respectaven les distàncies minimes de seguretat, passava el mateix amb els Brill metàl·lics (resistències) i amb els Brill de primera generació, amb els linternons.

I també a veure sí dexeu de dir disbarats, la retirada de les 111 es fa per una raó, começa a ser molt costos el seu manteniment i malauradament, agradi o no, ja estan amortitzades; i una empresa pública s'ha de regir per criteris econòmics, com una empresa privada. No entenc com podeu començar a dir bestieses sobre els polítics, en aquest cas no hi interve gaire, per no dir gens, la política; és més aviat un tema de racionalització. Tanmateix jo en soc un gran entusiaste de les 111, van marcar una ara i un desprès quan van entrar en servei, i de fet podríem dir que les 112 i ara les 113 son la segona i tercera generació d'aquestes unitats.

Jo, a casa, tinc la meva 111 de tres cotxes, i ara estic construint la 112 i 113.

El que hem de lluitar, i crec que FGC ho té també clar, és en la preservació de, com a mínim, una unitat de tres cotxes, com a material històric. Salut!
Gràcies per l'aclariment! A veure si salven les 111!
User avatar
Albert Llauger
N5
N5
Posts: 129
Joined: Friday 11/10/2013 13:18
Location: Barcelona (Joanic L4)

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by Albert Llauger »

122-042-132 wrote:NOOOO. Us esteu fent tots un embolic.

Sí us plau, a veure sí ens entenem. Les 112 i les noves 113, per gàlib no tenen cap problema per circular per la línia del Tibidabo, únicamente tenen el problema de la llargada d'un tren de quatre cotxes. Les 114 seran una versió de tres cotxes de les 113, res mes.

Les 400, sí que tenien un problema, eren les resistències del sostre que presentaven problemes, no tant per la infraestructura de les voltes del túnel, sino perquè en sé aquestes relativament baixes, les subjeccions de les catenàries i la pròpia catenària no respectaven les distàncies minimes de seguretat, passava el mateix amb els Brill metàl·lics (resistències) i amb els Brill de primera generació, amb els linternons.

I també a veure sí dexeu de dir disbarats, la retirada de les 111 es fa per una raó, começa a ser molt costos el seu manteniment i malauradament, agradi o no, ja estan amortitzades; i una empresa pública s'ha de regir per criteris econòmics, com una empresa privada. No entenc com podeu començar a dir bestieses sobre els polítics, en aquest cas no hi interve gaire, per no dir gens, la política; és més aviat un tema de racionalització. Tanmateix jo en soc un gran entusiaste de les 111, van marcar una ara i un desprès quan van entrar en servei, i de fet podríem dir que les 112 i ara les 113 son la segona i tercera generació d'aquestes unitats.

Jo, a casa, tinc la meva 111 de tres cotxes, i ara estic construint la 112 i 113.

El que hem de lluitar, i crec que FGC ho té també clar, és en la preservació de, com a mínim, una unitat de tres cotxes, com a material històric. Salut!

Doncs jo creia que amb 30 anys encara podia servir perfectament un tren, veient que en alguns llocs funcionen trens de 50 anys o més en servei normal :?

Ara, si retiren les 111 que en preservin una almenys.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by ferroviario_catalan »

122-042-132 wrote: Jo, a casa, tinc la meva 111 de tres cotxes, i ara estic construint la 112 i 113.

El que hem de lluitar, i crec que FGC ho té també clar, és en la preservació de, com a mínim, una unitat de tres cotxes, com a material històric. Salut!
Otras! Podrías poner una foto de tus unidades de FGC artesanas?

Seguro que FGC preservará una unidad 111. En la línea del Vallés se tiene por costumbre preservar una unidad de cada serie, cosa que me alegro y espero que se siga haciendo.

Saludos!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by alf_ »

122-042-132 wrote:NOOOO. Us esteu fent tots un embolic.

Sí us plau, a veure sí ens entenem. Les 112 i les noves 113, per gàlib no tenen cap problema per circular per la línia del Tibidabo, únicamente tenen el problema de la llargada d'un tren de quatre cotxes. Les 114 seran una versió de tres cotxes de les 113, res mes.

Les 400, sí que tenien un problema, eren les resistències del sostre que presentaven problemes, no tant per la infraestructura de les voltes del túnel, sino perquè en sé aquestes relativament baixes, les subjeccions de les catenàries i la pròpia catenària no respectaven les distàncies minimes de seguretat, passava el mateix amb els Brill metàl·lics (resistències) i amb els Brill de primera generació, amb els linternons.
¿Jamás algun brill pasó por la línea de Balmes? Me parecería la mar de interesante, pensaría que esta línea sólamente ha visto las Ranas y las 111. No me he terminado de aclarar lo que decías de que las Ranas tenían el problema de las resistencias en el techo muy cercanas a las sujeciones de la catenaria y la catenaria. Es decir que el pantógrafo iba un poco más "aplastado" (como en el Tram en el tunel de Gran Via), y por tanto la catenaria quedaba muy cerca de las resistencias?
Lo del gálibo es una cosa de leyenda urbana justamente, quien sabe de donde pero empezó a correr ese bulo, lo que a mi siempre me pareció sospechoso es la forma hexagonal de las 111, viendo lo justas que caben en el túnel había llegado a pensar que las habían mandado hacer con esa forma hexagonal que no rectangular para que en la parte superior fueran un poco más angostas y no tuvieran problemas con el tunel. Pero se queda en eso la cosa, una leyenda urbana, y no es de esperar que en FGC encarguen trenes para la L7 sin tener en cuenta que quepan o no en el tunel.
122-042-132 wrote: I també a veure sí dexeu de dir disbarats, la retirada de les 111 es fa per una raó, começa a ser molt costos el seu manteniment i malauradament, agradi o no, ja estan amortitzades; i una empresa pública s'ha de regir per criteris econòmics, com una empresa privada. No entenc com podeu començar a dir bestieses sobre els polítics, en aquest cas no hi interve gaire, per no dir gens, la política; és més aviat un tema de racionalització. Tanmateix jo en soc un gran entusiaste de les 111, van marcar una ara i un desprès quan van entrar en servei, i de fet podríem dir que les 112 i ara les 113 son la segona i tercera generació d'aquestes unitats.
No sé si puedo estar de acuerdo con esto, y explicaré por qué: Hace algunos años en la ciudad estadounidense de Filadelfia reabrieron una de las tres líneas de tranvías que habían cerrado en los 90, las últimas tres líneas de tranvía en superficie (quedaban otras que usaban en parte un túnel que las hacía más viables). Sin embargo, para la reinauguración de esa línea no se compraron tranvías "nuevos", sino que se usaron tranvías del famoso modelo PCC, en este caso fabricados alrededor de 1947 que tenían guardadados desde el cierre de aquellas líneas, y se les hizo una reconstrucción de arriba a abajo, se quedaron sólamente con la "cáscara" de los PCCs y los rehicieron como tranvías completamente nuevo por dentro y en las entrañas, convirtiéndolos en el PCC II (http://en.wikipedia.org/wiki/SEPTA_PCC_II). Y esto no lo hicieron por mantener funcionando los preciosos PCC, sino por la sencilla razón de que salía más barato que comprar tranvías nuevos. Incluso les pusieron un elevador para permitir el acceso en silla de ruedas.

Por tanto, uno se pregunta: ¿Acaso no se podría hacer lo mismo con las 111? Es decir, "vaciarles" las entrañas (motores, sistema eléctrico y mecánico, etc) de forma que serían trenes mecánica, eléctrica y electrónicamente "nuevos" a partir de las 111, manteniendo la carrocería, interiorismo, ¿bogies? (no se si estos también estan ya hechos caldo) y todo lo demás que esta en buen estado, siguiendo el concepto de los esmentados tranvías?
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by 122-042-132 »

ferroviario_catalan wrote:
Otras! Podrías poner una foto de tus unidades de FGC artesanas?
Saludos!
la 111, el 609 i el nou 113 amb la caixa en construcció. Salut!
Attachments
automotor "granota" 609
automotor "granota" 609
DSCF0722petit.JPG (46.33 KiB) Viewed 7903 times
UTE 113, en construcció
UTE 113, en construcció
DSCF0718petit.JPG (66.64 KiB) Viewed 7903 times
UTE 111
UTE 111
DSCF0715petit.JPG (61.04 KiB) Viewed 7903 times
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by Renfe445 »

Què bons! I amb quin material els has fabricat?
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by raulitinbcn »

122-042-132 wrote:
ferroviario_catalan wrote:
Otras! Podrías poner una foto de tus unidades de FGC artesanas?
Saludos!
la 111, el 609 i el nou 113 amb la caixa en construcció. Salut!
Una cosa, és UT, UTE és una Unió Temporal d'Empreses. UT és Unitat de Tren: http://www.ferropedia.es/wiki/UT
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

UTE existeix

Post by Renfe445 »

raulitinbcn wrote:
122-042-132 wrote:
ferroviario_catalan wrote:
Otras! Podrías poner una foto de tus unidades de FGC artesanas?
Saludos!
la 111, el 609 i el nou 113 amb la caixa en construcció. Salut!
Una cosa, és UT, UTE és una Unió Temporal d'Empreses. UT és Unitat de Tren: http://www.ferropedia.es/wiki/UT
UTE és Unitat de Tren Elèctrica.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Post by oriolp13 »

raulitinbcn wrote:
122-042-132 wrote:
ferroviario_catalan wrote:
Otras! Podrías poner una foto de tus unidades de FGC artesanas?
Saludos!
la 111, el 609 i el nou 113 amb la caixa en construcció. Salut!
Una cosa, és UT, UTE és una Unió Temporal d'Empreses. UT és Unitat de Tren: http://www.ferropedia.es/wiki/UT
UTE també pot voler dir Unitat de Tren Elèctrica
Salutacions,

Oriol
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”