Seguiment del traspàs de Rodalies
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mentre uns dubten, el sentit comú diu altra cosa
T'has mirat l'estil arquitectònic de la subestació? Et sembla una construcció de fa quatre dies?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Pel que sembla, la Generalitat no en sap res de subestacions però tu sí que saps de què en sap o de què no. Interessant exercici de sobèrbia? Despreci? Deu ser que trens d'FGC son del Ibertren, perquè no en ténen ni fava de subestacions!Toni wrote:Ho dubto, han possat la subestació de Centelles com han possat la de Sant Adrià de Besòs, que és totalment nova. Simplement, la Generalitat no sap res de subestacions ni del que cal a les línies. Ells parlen i fan soroll polític, però amb un coneixement zero al darrere. Han agafat quatre obres del pla de rodalies, 4 més que deuen haver escoltat i ala, una llista d´obres megaimportants. Ja dic, tot d´un nivell impressionant. Si no saben res de subestacions, imagineu quanta ciència hi ha darrera de la petició importantissima del ERTMS, cosa que evidentment han vist a les películes.... d´acord, ho han escoltat als senyors d´Adif que d´això sí en saben.
Re: Mentre uns dubten, el sentit comú diu altra cosa
La de Centelles és vella i la de Sant Adrià de Besòs és nova. Si et fixes als imports, veuràs que totes les subestacions valen el mateix per la Generalitat amb el que és evidentment que la seva proposta és fer una nova subestació a Centelles i una altra a Sant Adrià de Besòs. Simplement no saben si hi ha o no subestació, si és que saben què és una subestació. Això és com els rotllos aquests dels caos i les incidències intolerables, no saben ni de què parlen però parlen, parlen molt, el cas és fer soroll i animar a la grada, que això de que "Madrid" tingui la culpa ven molt. Per cert, per si hi havia algun dubte del coneixement zero de la Generalitat, els enclavaments de Barcelona també son nous.... si, si, entre ells el de Sant Andreu Arenal que fa quatre dies era intolerablement tercermundista i la causa de l´accident.... quina casualitat, resulta que és nou. El que dic, ni remota idea.... Està bé que s´aconsegueixin diners, quedem-nos amb el costat positiu....Guigui wrote:T'has mirat l'estil arquitectònic de la subestació? Et sembla una construcció de fa quatre dies?
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Els senyors de FGC saben de subestacions, al Departament ho dubto..... però en qualsevol cas, el que ha quedat demostrat és que del que no tenen ni remota idea és del que hi ha a Centelles, ni remota idea de la xarxa d´ADIF. Recordeu allò de... "tranquils, que ara venim nosaltres i això s´arregla en quatre dies"... o allò altre de "fins que no es traspassi tot no es pot arreglar...."... segurament son idees que es basen en un profund coneixement dels problemes i les necessitats de la xarxa d´Adif......... és ironia, eh?...victorcasta wrote:Pel que sembla, la Generalitat no en sap res de subestacions però tu sí que saps de què en sap o de què no. Interessant exercici de sobèrbia? Despreci? Deu ser que trens d'FGC son del Ibertren, perquè no en ténen ni fava de subestacions!Toni wrote:Ho dubto, han possat la subestació de Centelles com han possat la de Sant Adrià de Besòs, que és totalment nova. Simplement, la Generalitat no sap res de subestacions ni del que cal a les línies. Ells parlen i fan soroll polític, però amb un coneixement zero al darrere. Han agafat quatre obres del pla de rodalies, 4 més que deuen haver escoltat i ala, una llista d´obres megaimportants. Ja dic, tot d´un nivell impressionant. Si no saben res de subestacions, imagineu quanta ciència hi ha darrera de la petició importantissima del ERTMS, cosa que evidentment han vist a les películes.... d´acord, ho han escoltat als senyors d´Adif que d´això sí en saben.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
I no, no és despreci. Simplement és la constatació d´un fet, un gran desconeixement de la Generalitat dels problemes de la xarxa d´Adif, una idea que us xoca perquè això és incompatible amb la idea de que amb la Generalitat tot serà de color de rosa.... una cosa és clara, quan coneguin els problemes reals, si algun dia els coneixen, dubto molt que els arreglin amb el seu "savoir faire" innat en quatre dies... de fet dubto que tinguin interès en conèixer res, tenen suficient en dir que tot és un desastre i que la culpa és de Madrid perquè la resta estiguin encantats, no cal ni més coneixement ni més argument.victorcasta wrote:Pel que sembla, la Generalitat no en sap res de subestacions però tu sí que saps de què en sap o de què no. Interessant exercici de sobèrbia? Despreci? Deu ser que trens d'FGC son del Ibertren, perquè no en ténen ni fava de subestacions!Toni wrote:Ho dubto, han possat la subestació de Centelles com han possat la de Sant Adrià de Besòs, que és totalment nova. Simplement, la Generalitat no sap res de subestacions ni del que cal a les línies. Ells parlen i fan soroll polític, però amb un coneixement zero al darrere. Han agafat quatre obres del pla de rodalies, 4 més que deuen haver escoltat i ala, una llista d´obres megaimportants. Ja dic, tot d´un nivell impressionant. Si no saben res de subestacions, imagineu quanta ciència hi ha darrera de la petició importantissima del ERTMS, cosa que evidentment han vist a les películes.... d´acord, ho han escoltat als senyors d´Adif que d´això sí en saben.
Un apunt.... i no té res a veure amb les subestacions, és sobre el parlar del que a un li interessa sense donar cap argument perquè tothom compra directament sense més el missatge. El ERTMS és fonamental perquè ens estalviarà no sé quants accidents (fals)... però, perquè no el fiquen a la línia Llobregat-Anoia on tenen un ASFA de primera generació cutre?. Al menys podrien possar ASFA digital, no?. No, això avui no toca...... parlem del que ens interessa..... l´ASFA digital de l´ADIF és tercermundista però l´ASFA cutre de la Llobregat Anoia és fantàstic.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Abaixa els fums!
Vejam, qui caram ets tu per dir què "ens" xoca i què no? Per dir què pensem "nosaltres" i què deixem de pensar?Toni wrote:una idea que us xoca
Deixa-m'ho dir ben clar, company: demostres una supèrbia intolerable. Et creus amb la veritat única i dispenses sentències ex càtedra perquè se t'ha travessat una determinada idea pel cap, i en lloc d'anar amb els ulls i les orelles ben obertes, adaptes la realitat a la ficció que et muntes dins la teva ment, només tu i només dins la teva ment.
Fes-t'ho mirar, noi. Aquí som al Fòrum del Transport Català, no al Meravellós Món d'en Toni.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Abaixa els fums!
Lamento ser dràstic en el que dic, seriosament, em disculpareu. El que crec és que davant d´arguments tant extesos i assimilats que en la meva opinió son molt però que molt dirigits per qui mana aquí i a qui li interessa dir que la culpa és de l´altre i no seva, cal emprar-se a fons. Els arguments en contra de que tot (o quasi tot) el d´un costat és fantàstic i el de l´altre és tercermundista son molts i jo els vaig donant, xoquen una mica, però crec que és molt sa que algú els doni per si fan reflexionar. En aquest cas, ha quedat ben palès que la Generalitat no té ni idea de com estan els enclavaments més importants de la xarxa de rodalia, els de Barcelona, no sap si son nous o vells ja que és evident que son nous i ells diuen que és molt prioritari canviar-los. Tampoc tenen ni idea si hi ha subestació a Sant Adrià o no. No passa res, no tenen ni idea, es reconeix i ja està. A partir d´aquí, el que cal (aquesta hauria de ser en la meva opinió la conclusió que caldria treure) és quan surti algú de la Generalitat a parlar del tercermundistes que son les coses, cal que posem tot el que diu en quarentena perquè segurament tampoc sabrà del que parla. Només és això, no passa res més.Guigui wrote:Vejam, qui caram ets tu per dir què "ens" xoca i què no? Per dir què pensem "nosaltres" i què deixem de pensar?Toni wrote:una idea que us xoca
Deixa-m'ho dir ben clar, company: demostres una supèrbia intolerable. Et creus amb la veritat única i dispenses sentències ex càtedra perquè se t'ha travessat una determinada idea pel cap, i en lloc d'anar amb els ulls i les orelles ben obertes, adaptes la realitat a la ficció que et muntes dins la teva ment, només tu i només dins la teva ment.
Fes-t'ho mirar, noi. Aquí som al Fòrum del Transport Català, no al Meravellós Món d'en Toni.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
I dels teus comentaris sempre se'n desprèn que tot el que fa la Generalitat és dolent i són uns principiants, i no ho dic per aquest tema sinó pel global dels teus comentaris.
En quant a aquest tema, el desconeixement de la Generalitat que segons tu diu que té deu ser el mateix que deu tenir Renfe perquè l'informe l'ha el.laborat la Generalitat segons que li fa la operadora, que és amb la única que hi té un contacte directe (doncs la Gene hi participa en la direcció de Rodalies), i que a més el director de Rodalies és algú nomenat des de Madrid i sense consulta de la Generalitat.
Així que igual demanes que els demés s'informin abans de sentar càtedra, aplica't el mateix.
En quant a aquest tema, el desconeixement de la Generalitat que segons tu diu que té deu ser el mateix que deu tenir Renfe perquè l'informe l'ha el.laborat la Generalitat segons que li fa la operadora, que és amb la única que hi té un contacte directe (doncs la Gene hi participa en la direcció de Rodalies), i que a més el director de Rodalies és algú nomenat des de Madrid i sense consulta de la Generalitat.
Així que igual demanes que els demés s'informin abans de sentar càtedra, aplica't el mateix.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Toni, ves la paja en el ojo ajeno pero no la viga en el propio. Porque haces exactamente eso de lo que acusas a los demás, ver a uno como el que siempre es perfecto, y el otro que siempre es el culpable. Y parece que lo hagas pensando más en llevar la contraria a la opinión mayoritaria que no en evaluar la situación y tomar tus propias conclusiones. Deja de preocuparte tanto por las opiniones de los demás, y danos la tuya a partir de la argumentación y el análisis.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
alf_ wrote:Toni, ves la paja en el ojo ajeno pero no la viga en el propio. Porque haces exactamente eso de lo que acusas a los demás, ver a uno como el que siempre es perfecto, y el otro que siempre es el culpable. Y parece que lo hagas pensando más en llevar la contraria a la opinión mayoritaria que no en evaluar la situación y tomar tus propias conclusiones. Deja de preocuparte tanto por las opiniones de los demás, y danos la tuya a partir de la argumentación y el análisis.
Jo dubto que no hi hagi gaire gent que vegi que a tots cantons hi ha culpables.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Es cierto que mis opiniones son decantadas porque han de hacer de contrapeso a las mayoritarias en sentido contrario. Evidentemente en todos los lados hay gente buena, mala y regular, pero es eso, en los dos lados. No es aceptable que descarrile un tren en un lado y sea un tema "intolerable" y descarrile en el otro por cuarta vez y sea un "pequeño descarrilamiento". Centrando todos las opiniones, el análisis coincido en que sería mucho más acertado, pero es eso, todos. Vamos a decirlo todos: en ADIF y RENFE se hacen muchas cosas bien. También se hacen cosas mal, pero muchas están bien, exactamente igual que en otros sitios. A partir de ahí, los comentarios serían más certeros.alf_ wrote:Toni, ves la paja en el ojo ajeno pero no la viga en el propio. Porque haces exactamente eso de lo que acusas a los demás, ver a uno como el que siempre es perfecto, y el otro que siempre es el culpable. Y parece que lo hagas pensando más en llevar la contraria a la opinión mayoritaria que no en evaluar la situación y tomar tus propias conclusiones. Deja de preocuparte tanto por las opiniones de los demás, y danos la tuya a partir de la argumentación y el análisis.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
El desconeixement no me l´invento, només cal veure la llista d´obres urgentíssimes que inclou la renovació dels principals enclavaments de la xarxa que ja son nous. Això no és ni bo ni dolent, és així. I per saber que son nous no cal demanar ajut a RENFE, només cal entrar a Google i possar dues o tres paraules. No té més importància, només cal constatar aquesta circumstància. Pel que fa a RENFE, sembla efectivament que tampoc saben com estan els enclavaments de la xarxa per la que circulen, encara que tampoc tenen cap obligació, no és la seva competència.victorcasta wrote:I dels teus comentaris sempre se'n desprèn que tot el que fa la Generalitat és dolent i són uns principiants, i no ho dic per aquest tema sinó pel global dels teus comentaris.
En quant a aquest tema, el desconeixement de la Generalitat que segons tu diu que té deu ser el mateix que deu tenir Renfe perquè l'informe l'ha el.laborat la Generalitat segons que li fa la operadora, que és amb la única que hi té un contacte directe (doncs la Gene hi participa en la direcció de Rodalies), i que a més el director de Rodalies és algú nomenat des de Madrid i sense consulta de la Generalitat.
Així que igual demanes que els demés s'informin abans de sentar càtedra, aplica't el mateix.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Saber ser equànim
Tampoc és obligació de la Generalitat, exactament pel mateix motiu.Toni wrote:Pel que fa a RENFE, sembla efectivament que tampoc saben com estan els enclavaments de la xarxa per la que circulen, encara que tampoc tenen cap obligació, no és la seva competència.
Ah, calla, que aquests no tenen ni idea de res, ni tan sols d'allò que no els pertoca.
Doncs adreça't a qui digui això, però no ens vinguis a importunar amb les teves catilinàries al Fòrum, on aquestes desqualificacions generalitzades poden haver sortit d'algun o altre usuari, però no són majoritàries ni de bon tros.Toni wrote:No es aceptable que descarrile un tren en un lado y sea un tema "intolerable" y descarrile en el otro por cuarta vez y sea un "pequeño descarrilamiento".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Toni, si realment tens proves i raons de pes per criticar uns i no als altres, argumenta, però noi, si només vols portar la contrària pel què creus tu, és l'opinió majoritària dels usuaris del FTC, que jo no crec que ho sigui, no li veig sentit, la veritat...Toni wrote:Es cierto que mis opiniones son decantadas porque han de hacer de contrapeso a las mayoritarias en sentido contrario.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Intento argumentar sempre, segur que unes vegades amb més encert i altres amb menys. En aquest darrer cas del desconeixement de la Generalitat de l´estat de la xarxa d´ADIF, l´argument és clar com l´aigua, només cal remetre´s a la seva llista d´obres. No tracto de portar la contrària de per sí, el que passa és que realment la majoria argumenta sempre en un sentit i moltes vegades les coses no son tant clares ni molt menys, no hi ha uns molt bons i altres molt dolents, hi ha dolents i bons a tot arreu. Cal ser equànims.... en uns dels últims missatges hi ha qui diu que la saturació dels túnels no és un problema sino desidia de "Renfomentoadif" com es diu per aquí... és només l´útlim exemple d´això que dic, a qui diu això i es queda tant ample crec que és molt molt bo dir-li que s´equivoca o com a mínim que les coses no son tant senzilles com això. Cal ser molt crítics amb els que intoxiquen amb mentides o idees prefixades, que son molts i alguns molt importants, ja que per culpa seva no es pot fer un anàlisi ben fet que contribueixi a millorar.metring wrote:Toni, si realment tens proves i raons de pes per criticar uns i no als altres, argumenta, però noi, si només vols portar la contrària pel què creus tu, és l'opinió majoritària dels usuaris del FTC, que jo no crec que ho sigui, no li veig sentit, la veritat...Toni wrote:Es cierto que mis opiniones son decantadas porque han de hacer de contrapeso a las mayoritarias en sentido contrario.
Re: Saber ser equànim
Correcte, coincidim, no és una competència de la Generalitat parlar dels enclavaments d´Adif. Quan surt la Generalitat dient que el desdoblament de la línia de Vic es farà a l´any no sé quants o que l´AVE a França funcionarà a tal mes (dos exemples de coses que s´han anunciat darrerament), efectivament hi ha qui parla de coses sobre les que no té competències i sobre les que sap poquet... i a les proves cal remetre´s.Guigui wrote:Tampoc és obligació de la Generalitat, exactament pel mateix motiu.Toni wrote:Pel que fa a RENFE, sembla efectivament que tampoc saben com estan els enclavaments de la xarxa per la que circulen, encara que tampoc tenen cap obligació, no és la seva competència.
Ah, calla, que aquests no tenen ni idea de res, ni tan sols d'allò que no els pertoca.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Al diari Ara hi ha un article premium on diuen que Govern i Foment han pactat 100 milions extres per fer el lífting a Rodalies, després que el conseller Vila es queixés a Pastor dels accidents com el de Sant Andreu Arenal.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Compravenda de bitllets.
Una qüestió que m'agradaria plantejar en aquest fil.
No he trobat a la pàgina web de Rodalies de Catalunya cap sistema de venda de bitllets de rodalies per la xarxa, per tant crec que no existeix... Trobaríeu que seria una gran millora que, a més de les màquines automàtiques i de l'atenció personalitzada a l'hora de vendre títols, també es pogués fer mitjançant Internet? O per aplicació al mòbil, que ve a ser pràcticament el mateix...
És clar que, llavors, s'hauria de modificar tot el sistema que inclou els torns d'accés, etcètera.
No he trobat a la pàgina web de Rodalies de Catalunya cap sistema de venda de bitllets de rodalies per la xarxa, per tant crec que no existeix... Trobaríeu que seria una gran millora que, a més de les màquines automàtiques i de l'atenció personalitzada a l'hora de vendre títols, també es pogués fer mitjançant Internet? O per aplicació al mòbil, que ve a ser pràcticament el mateix...
És clar que, llavors, s'hauria de modificar tot el sistema que inclou els torns d'accés, etcètera.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Crec que això es donarà quan implantin el sistema de targetes sense contacte, almenys en el tema de pagar amb el mòbil.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... talunya.do
El conseller Rull demana al Ministeri de Foment el traspàs íntegre de les línies ferroviàries interiors de Catalunya
La puntualitat de la xarxa de Rodalies és del 94% i la de Regionals, del 58%, quan Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) arriba al 99%
· “No volem donar les culpes a Madrid” del funcionament de Rodalies, “sinó assumir nosaltres la responsabilitat de donar un millor servei”, diu el conseller
· Recorda que només s’ha executat el 2% de les actuacions prioritàries, pressupostades en 306 milions, i el 10% del Pla de Rodalies, valorat en 4.000 milions
· La puntualitat de la xarxa de Rodalies és del 94% i la de Regionals, del 58%, quan Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) arriba al 99%
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha demanat avui a la ministra de Foment, Ana Pastor, el traspàs íntegre a la Generalitat de les línies ferroviàries interiors de Catalunya, amb l’objectiu de millorar el servei de Rodalies. El conseller ha mantingut aquest divendres a Madrid la primera reunió amb la titular de Foment, a petició d’Ana Pastor.
En el transcurs de la reunió, Rull ha exposat que la puntualitat de la xarxa de Rodalies és del 94%, mentre que a la xarxa de Regionals només arriba al 58%. “Els horaris són una aproximació remota a la realitat, quan haurien de ser un compromís seriós per part de les empreses”, ha etzibat. El conseller ha contraposat les dades de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), on la puntualitat és del 99%. “Hem acreditat que podem oferir uns estàndards de qualitat superiors als ciutadans”, ha assenyalat Rull.
Durant la trobada, el conseller ha recordat que només s’ha executat un 2% dels 306 milions que es van acordar el novembre del 2013 per a actuacions prioritàries i que haurien d’haver acabat el 2015. De fet, “el 56% de les actuacions” considerades urgents “estan en projecte o bé el projecte encara no s’ha iniciat”, ha explicat. Dels 4.000 milions previstos al Pla de Rodalies, només s’ha executat un 10%.
És per aquests motius que el conseller de Territori i Sostenibilitat ha demanat a la ministra el traspàs íntegre de les línies de tren que circulen per l’interior de Catalunya, com serien l’R1, l’R3 o l’R4. “Volem tenir el control dels trens i de les vies, de les estacions i de les catenàries; de la xarxa, en suma”, ha recalcat Rull. “No volem donar les culpes a Madrid” del funcionament de Rodalies, “sinó assumir nosaltres la responsabilitat de donar un millor servei”, ha dit. “Volem donar la cara i assumir riscos”, ha recalcat.
El conseller ha avançat que en el transcurs de la seva compareixença parlamentària del dia 22 de febrer farà pública la proposta de com dur a terme un traspàs que, segons la Llei ferroviària estatal i l’Estatut de Catalunya, és possible. Rull ha assegurat que “estem disposats a parlar a fons” tant de la dotació econòmica que hauria d’acompanyar aquest traspàs com de l’operador de la infraestructura, actualment Renfe.
Millores a curt termini
Mentrestant, el Govern català analitzarà el proper dimarts, 9 de febrer, “les accions immediates” que es poden prendre durant la reunió de l’òrgan mixt de coordinació Generalitat-Renfe.
Així mateix, el Ministeri de Foment s’ha compromès amb la Generalitat a convocar una reunió tècnica per examinar les dades d’inversions realitzades a la xarxa ferroviària. “Es tracta de plantejar quines són les actuacions que el Ministeri acredita haver fet”, ha explicat Rull, “i que nosaltres pensem que no s’han abordat amb la intensitat que caldria”. L’objectiu és disposar d’indicadors comuns que permetin comparar el percentatge real d’execució de les inversions.
Seguretat a l’N-340 i a l’N-240
D’altra banda, a la reunió també s’ha abordat la millora de la seguretat a les carreteres N-340 i N-240, especialment pel que fa al trànsit de vehicles pesants. Així, en els propers dies es trobaran els equips tècnics del Govern català i del Ministeri de Foment per analitzar les possibles actuacions.
El desdoblament de l’N-II a Girona, les obres pendents de la B-40 o els accessos ferroviaris al port de Barcelona també s’han posat sobre la taula com a actuacions a desencallar a curt termini, entre d’altres.
El conseller Rull demana al Ministeri de Foment el traspàs íntegre de les línies ferroviàries interiors de Catalunya
La puntualitat de la xarxa de Rodalies és del 94% i la de Regionals, del 58%, quan Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) arriba al 99%
· “No volem donar les culpes a Madrid” del funcionament de Rodalies, “sinó assumir nosaltres la responsabilitat de donar un millor servei”, diu el conseller
· Recorda que només s’ha executat el 2% de les actuacions prioritàries, pressupostades en 306 milions, i el 10% del Pla de Rodalies, valorat en 4.000 milions
· La puntualitat de la xarxa de Rodalies és del 94% i la de Regionals, del 58%, quan Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) arriba al 99%
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha demanat avui a la ministra de Foment, Ana Pastor, el traspàs íntegre a la Generalitat de les línies ferroviàries interiors de Catalunya, amb l’objectiu de millorar el servei de Rodalies. El conseller ha mantingut aquest divendres a Madrid la primera reunió amb la titular de Foment, a petició d’Ana Pastor.
En el transcurs de la reunió, Rull ha exposat que la puntualitat de la xarxa de Rodalies és del 94%, mentre que a la xarxa de Regionals només arriba al 58%. “Els horaris són una aproximació remota a la realitat, quan haurien de ser un compromís seriós per part de les empreses”, ha etzibat. El conseller ha contraposat les dades de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), on la puntualitat és del 99%. “Hem acreditat que podem oferir uns estàndards de qualitat superiors als ciutadans”, ha assenyalat Rull.
Durant la trobada, el conseller ha recordat que només s’ha executat un 2% dels 306 milions que es van acordar el novembre del 2013 per a actuacions prioritàries i que haurien d’haver acabat el 2015. De fet, “el 56% de les actuacions” considerades urgents “estan en projecte o bé el projecte encara no s’ha iniciat”, ha explicat. Dels 4.000 milions previstos al Pla de Rodalies, només s’ha executat un 10%.
És per aquests motius que el conseller de Territori i Sostenibilitat ha demanat a la ministra el traspàs íntegre de les línies de tren que circulen per l’interior de Catalunya, com serien l’R1, l’R3 o l’R4. “Volem tenir el control dels trens i de les vies, de les estacions i de les catenàries; de la xarxa, en suma”, ha recalcat Rull. “No volem donar les culpes a Madrid” del funcionament de Rodalies, “sinó assumir nosaltres la responsabilitat de donar un millor servei”, ha dit. “Volem donar la cara i assumir riscos”, ha recalcat.
El conseller ha avançat que en el transcurs de la seva compareixença parlamentària del dia 22 de febrer farà pública la proposta de com dur a terme un traspàs que, segons la Llei ferroviària estatal i l’Estatut de Catalunya, és possible. Rull ha assegurat que “estem disposats a parlar a fons” tant de la dotació econòmica que hauria d’acompanyar aquest traspàs com de l’operador de la infraestructura, actualment Renfe.
Millores a curt termini
Mentrestant, el Govern català analitzarà el proper dimarts, 9 de febrer, “les accions immediates” que es poden prendre durant la reunió de l’òrgan mixt de coordinació Generalitat-Renfe.
Així mateix, el Ministeri de Foment s’ha compromès amb la Generalitat a convocar una reunió tècnica per examinar les dades d’inversions realitzades a la xarxa ferroviària. “Es tracta de plantejar quines són les actuacions que el Ministeri acredita haver fet”, ha explicat Rull, “i que nosaltres pensem que no s’han abordat amb la intensitat que caldria”. L’objectiu és disposar d’indicadors comuns que permetin comparar el percentatge real d’execució de les inversions.
Seguretat a l’N-340 i a l’N-240
D’altra banda, a la reunió també s’ha abordat la millora de la seguretat a les carreteres N-340 i N-240, especialment pel que fa al trànsit de vehicles pesants. Així, en els propers dies es trobaran els equips tècnics del Govern català i del Ministeri de Foment per analitzar les possibles actuacions.
El desdoblament de l’N-II a Girona, les obres pendents de la B-40 o els accessos ferroviaris al port de Barcelona també s’han posat sobre la taula com a actuacions a desencallar a curt termini, entre d’altres.