Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No votes
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Total votes: 29

User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

Aquí teniu les fotos que li he fet a l'AVE Toulouse-Barcelona de proves d'avui, sortint puntualment de l'estació de Matabiau. Perdoneu la mala qualitat de les imatges, m'estava congelant a -1ºC...

Image

Image

Image

Image
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: LAV Barcelona-França

Post by genissimon »

trensmat wrote:El TGV Madrid - Marsella no hace parada en Zaragoza Delicias, Lleida Pirineus y Camp de Tarragona que opinais de este asunto por mi parte una canallada.
Crec que aquests trens per la durada total del trajecte pocs viatgers captaran d'origen a destí i que la seva rendibilitat passa per les combinacions de trajectes intermedis. «Políticament» interessa un tren Madrid-França, perquè no «convé» que només Barcelona estigui connectada directament amb França, però comercialment no s'entén que no tingui parada a Zaragoza, Lleida i enmig del Camp de Tarragona.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: LAV Barcelona-França

Post by trensmat »

genissimon wrote:
trensmat wrote:El TGV Madrid - Marsella no hace parada en Zaragoza Delicias, Lleida Pirineus y Camp de Tarragona que opinais de este asunto por mi parte una canallada.
Crec que aquests trens per la durada total del trajecte pocs viatgers captaran d'origen a destí i que la seva rendibilitat passa per les combinacions de trajectes intermedis. «Políticament» interessa un tren Madrid-França, perquè no «convé» que només Barcelona estigui connectada directament amb França, però comercialment no s'entén que no tingui parada a Zaragoza, Lleida i enmig del Camp de Tarragona.

Salut !!
Yo pienso que este TGV deberia de hacer parada en estas estaciones sobre todo en el Camp de Tarragona siendo que tener una conexión entre Tarragona y Marsella dos ciudades importantes del arco mediterraneo.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

Ahir cap a les 21:45, vaig veure un TGV de dos pisos a una via del túnel Sants en sentit S Andreu Arenal.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by uriol108 »

La imatge de Twitter de Renfe es el Túnnel de Pertús ? (ho desconec) si es així, aquesta foto està presa desde la banda francesa, no ?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

A Perpinyà volen més i millors connexions

Post by Guigui »

Decepció a Catalunya Nord per les 'freqüències escasses' i els 'horaris ingrats' de TGV entre Perpinyà i Barcelona

Consideren que el preu també serà un element dissuasiu per fer de la nova línia un factor de cohesió entre les dues capitals catalanes

http://www.vilaweb.cat/noticia/4158979/ ... elona.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by davida »

El dia 14 tinc pensat agafar l'ultim Talgo a Montpellier. Sera l'ultim Talgo en servei comercial a França i l'ultim tren que pasi per canviador d'amples de Portbou, en servei desde 1969,
El dia 15 agafar el primer AVE que circula comercialment per França que serà el que surt a les 7:10 de Marsella fins Figueres Vilafant 10:31.
A Figueres Vilafant a les 12:45 agafar el primer TGV que circulara comercialmente a/desde Barcelona. Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.

L'unic dubte que tinc es on dormir la nit del 14 al 15. Si arribar fins a Marsella amb un Intecites que surt a les 22:00 de Montpellier i arribar a Marseilla a les 23:43 o dormir entre Perpinyà i Montpellier.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Autoritats sense autoritat

Post by Guigui »

davida wrote:Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.
Ah, genial! Suprimeixen un tren per a la gent que el fa servir de debò, perquè uns infatuats es puguin fer la foto?

Si volen ser útils, que es posin a treballar com a personal d'a bord. Sort que no hi haurà la que serveix un "relasin cup of café con leche".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

Algú més ha aconseguit bitllets per al primer dia?
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by davida »

metring wrote:Algú més ha aconseguit bitllets per al primer dia?
Jo tinc bilets pel primer AVE que circulara comercialment per França que sera Marseilla - Barcelona, pero que quedare a Figueres, i al primer Avant amb material TGV Figueres Vilafant - Barcelona, que sera en primer TGV en servei comercial a Barcelona.
El primer comprat www.voyages-sncf.com i el segon a www.renfe.es
User avatar
vermer3
N6
N6
Posts: 300
Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Re: LAV Barcelona-França

Post by vermer3 »

Aqui van els horaris de la LAV Madrid-Barcelona-França
Attachments
MADRID-BARCELONA-TOULOUSE-MARSEILLE-LYON-PARIS.pdf
(309.99 KiB) Downloaded 246 times
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
User avatar
voltrega
N5
N5
Posts: 93
Joined: Wednesday 04/04/2007 9:04
Location: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Re: LAV Barcelona-França

Post by voltrega »

davida wrote:El dia 14 tinc pensat agafar l'ultim Talgo a Montpellier. Sera l'ultim Talgo en servei comercial a França i l'ultim tren que pasi per canviador d'amples de Portbou, en servei desde 1969,
El dia 15 agafar el primer AVE que circula comercialment per França que serà el que surt a les 7:10 de Marsella fins Figueres Vilafant 10:31.
A Figueres Vilafant a les 12:45 agafar el primer TGV que circulara comercialmente a/desde Barcelona. Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.

L'unic dubte que tinc es on dormir la nit del 14 al 15. Si arribar fins a Marsella amb un Intecites que surt a les 22:00 de Montpellier i arribar a Marseilla a les 23:43 o dormir entre Perpinyà i Montpellier.
Vesa google maps, a la zona de les estacions que podries dormir, despres a la caixeta a dalt esquerra posa accord o ibis hotels, son barats, no estan guarros y es paga amb tarja, inclou un petit dejeuner, segur que hi ha algun a les rodalies d'alguna estacio. A Montpeller hi han ibis de 37 a 70 euros la nit. Tambe tens els F1 molt barats i els Novotel cap als 70 o 100 euros a totes les ciutats que dius.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: LAV Barcelona-França

Post by raulitinbcn »

http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by ortegote »

raulitinbcn wrote:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
El AVE a Espanya es un Depredador de MD de LD i ultimament de TH.

Es una pena perdre aquest TH encara que a mi hem va fer mes mal perdre la conexio amb Zurich i Milà per que no han donat alternativa i sembla ser que no estan per feines o aquesta es la sencacio que donen (aqui comentem que hi haura un AVE/TGV a Ginebra pero de moment callen els que han de parlar)

Salutacions
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: LAV Barcelona-França

Post by raulitinbcn »

http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/11/ ... s-a-paris/
Més de 4.000 bitllets venuts per anar amb AVE fins a París
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Prest
N5
N5
Posts: 110
Joined: Friday 02/08/2013 21:32
Location: R2 Sud

Re: LAV Barcelona-França

Post by Prest »

ortegote wrote:
raulitinbcn wrote:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
El AVE a Espanya es un Depredador de MD de LD i ultimament de TH.

Es una pena perdre aquest TH encara que a mi hem va fer mes mal perdre la conexio amb Zurich i Milà per que no han donat alternativa i sembla ser que no estan per feines o aquesta es la sencacio que donen (aqui comentem que hi haura un AVE/TGV a Ginebra pero de moment callen els que han de parlar)

Salutacions
Tot una llàstima.
Pensant-ho com un turista. El concepte de marxar per la nit i arribar de bon matí és molt interessant, apart de que s'estalvia una nit d'hotel que segons com es pugui veure ja ve integrat dins el preu del tren.

I realment, no es pot mantenir una relació estacional? Per les vacances oferir serveis trisetmanals i a un bon preu. És apuntar al mercat que es vulgui. Jo veig un trenhotel com a mitjà de transport d'algú que va per plaer i seria això o avió.
I els TH (no d'elipsos) fan bastant de goig a Can Tunis... :nono

I el Costa brava... retallat. Pot ser que suplanti el lloc del trenhotel a EdF?

Em sembla bé que la LAV pugui oferir noves opcions, però és una llàstima que automàticament es retalli o elimini totalment un servei alternatiu.

Si es liberalitzés el sector, qui sap, potser alguna empresa europea ho veuria com una oportunitat i oferiria un TH.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: LAV Barcelona-França

Post by trensmat »

raulitinbcn wrote:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
Pienso que hubiera estado bien que en vez de quitar el TH lo podrían a ver extendido el trayecto hasta Londres o crear un TH de alta velocidad hasta Disneyland Paris y de alli hasta Bruselas por ejemplo.

Pero el problema es que con lo tiquismiquis que es SNCF con las otras operadoras ferroviarias pues eso solo es una simple propuesta para proteger los trayectos de TH del depredador que es los trenes AVE.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: LAV Barcelona-França

Post by alf_ »

El Trenhotel tiene un sustituto en los Intercités de Nuit desde Cerbère y Tor de Querol. Para el de Cerbère se tiene que tomar el regional a las siete y media de la tarde, con llegada a París hacia las 8 de la mañana. Y es más barato que el Trenhotel, aunque un tanto menos práctico. El Trenhotel deberían de reconvertirlo en un simple tren literas de ancho variable, y hacerlo más barato para que complemente al AVE en lugar de competir.
trensmat wrote:
raulitinbcn wrote:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
Pienso que hubiera estado bien que en vez de quitar el TH lo podrían a ver extendido el trayecto hasta Londres o crear un TH de alta velocidad hasta Disneyland Paris y de alli hasta Bruselas por ejemplo.
La idea de un TH de alta velocidad es fantástica, permitiría viajes nocturnos prácticos hasta Londres o Berlín. Pero se ha dicho muchas veces aquí que en las LAV esto es difícil o imposible porque se hace mantenimiento por las noches (requieren más mantenimiento que las líneas convencionales obviamente).
[/quote]
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

TAV nocturns

Post by Guigui »

alf_ wrote:La idea de un TH de alta velocidad es fantástica, permitiría viajes nocturnos prácticos hasta Londres o Berlín. Pero se ha dicho muchas veces aquí que en las LAV esto es difícil o imposible porque se hace mantenimiento por las noches (requieren más mantenimiento que las líneas convencionales obviamente).
Si no recordo malament, el manteniment de les LAVs es fa de 0 a 5 de la matinada. No és gaire escabellat pensar que a mitjanit, qualsevol TAV nocturn ja podria ser a Lió o Marsella. I allí, a circular per línia convencional, que la nit és jove!

Us ho podeu imaginar? Àmsterdam, Hamburg, Berlín, Praga, Viena, Venècia, Roma... Deixeu anar la vostra fantasia geogràfica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by gatvell »

Suposo que aquest manteniment de la LAV no deu ser tallant la via en ambdós sentits, deuen fer una via i després l'altre. Així que anant en compte (tot i que deuen estar senyalitzades per ambdós sentits) es podria fer igualment el servei.
Suposo que es deu volguer cercar la redibilitat màxima dels AVE en detriment dels Talgo (privats, oi?)
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”