BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ve-2899849
Pla perquè el viatge Barcelona-Vilafranca duri només 25 minuts per la via de l'AVE
El trajecte entre les dues ciutats es reduirà a la meitat si prospera la proposta de la Generalitat
Divendres, 6 de desembre del 2013 - 10:26h.
CRISTINA BUESA / Barcelona
La Conselleria de Territori ha enviat al Ministeri de Foment una proposta, a la qual ha tingut accés EL PERIÓDICO, perquè el viatge entre Barcelona i Vilafranca del Penedès duri només 25 minuts --la meitat del que dura ara-- utilitzant la via de l'AVE. El ministeri està estudiant el projecte, que costaria nou milions d'euros i s'executaria en dos anys.
L'Ajuntament de Vilafranca ja ha donat el vistiplau a la idea del Govern. El municipi, al qual els antics plans d'infraestructures concedien una estació d'AVE que no va arribar mai, doblaria els actuals 38 serveis de Rodalies en cada sentit amb Barcelona. I els faria en alta velocitat.
>> Llegiu la informació completa sobre el pla perquè el viatge BCN-Vilafranca duri només 25 minuts per la via de l'AVE a e-Periódico.
Pla perquè el viatge Barcelona-Vilafranca duri només 25 minuts per la via de l'AVE
El trajecte entre les dues ciutats es reduirà a la meitat si prospera la proposta de la Generalitat
Divendres, 6 de desembre del 2013 - 10:26h.
CRISTINA BUESA / Barcelona
La Conselleria de Territori ha enviat al Ministeri de Foment una proposta, a la qual ha tingut accés EL PERIÓDICO, perquè el viatge entre Barcelona i Vilafranca del Penedès duri només 25 minuts --la meitat del que dura ara-- utilitzant la via de l'AVE. El ministeri està estudiant el projecte, que costaria nou milions d'euros i s'executaria en dos anys.
L'Ajuntament de Vilafranca ja ha donat el vistiplau a la idea del Govern. El municipi, al qual els antics plans d'infraestructures concedien una estació d'AVE que no va arribar mai, doblaria els actuals 38 serveis de Rodalies en cada sentit amb Barcelona. I els faria en alta velocitat.
>> Llegiu la informació completa sobre el pla perquè el viatge BCN-Vilafranca duri només 25 minuts per la via de l'AVE a e-Periódico.
És una broma?
Dels creadors de La línia de metro soterrada més llarga d'europa, arriba El primer servei de rodalia d'alta velocitat: la línia d'alta velocitat més curta del món!
Last edited by Javi M on Friday 06/12/2013 14:30, edited 1 time in total.
Re: És una broma?
A mi també m'ha sonat a broma, igual aquest any les fan abans perquè colin...Javi M wrote:Dels creadors de la línia de metro soterrada més llarga d'europa, arriba: la línia d'alta velocitat més curta del món!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
Als comentaris de la notícia diuen (si ho he entès bé) que depenent de la velocitat i el tipus de tren, podria haver-hi un cas d'"alcanzamiento" d'un AVE a un tren dels que facin aquest servei.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
I cal? Entenc això de reduir el temps de viatge, però, ompliran tot un tren? mig vagó?...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aferrats al totxo
I ja veig les promotores fregant-se les mans per construir milers i milers de pisos "a 25 minuts del centre de Barcelona".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
Tal com està el tema alguna caseta i res més.
A veure si això d'aquest servei de rodalia en AVE tirarà endavant o no.
A veure si això d'aquest servei de rodalia en AVE tirarà endavant o no.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
Sóc usuari de la línia R4 des de Vilafranca de fa anys, i el servei és pèssim. Pel trajecte de 50km (VFP-BCN), actualment es triga segons l'horari de RENFE 60 minuts. La realitat és que el temps de viatge és habitualment de 65m a 75m, sobretot en hores punta. Clarament no es tracta d'una velocitat comercial competitiva amb el transport privat (25m-30m pel mateix trajecte). A més, a la durada del trajecte, hi hem d'afegir les contínues averies que pateix tota la xarxa de rodalies de Barcelona.
La solució d'establir trens semi-directes per la via convencional, sembla que no és possible ja que aquesta línia travessa el Baix Llobregat, on la R4 s'utilitza com a servei de metro (alta freqüència) i no hi ha prou espai per encabir-hi trens semi-directes.
La solució proposada d'utlitzar les vies del TAV per entrar a Barcelona em sembla a mi que és la única possible si es vol oferir una connexió digna de tota l'àrea del Penedès amb Barcelona. A més seria una manera d'amortitzar socialment tota la inversió feta en el TAV, i que s'en puguin beneficiar un major nombre de ciutadans.
Voldria saber però, les opinions d'experts en la matèria sobre altres solucions a la situació actual de la línia R4-Sud.
Salutacions,
PS: els trens de la R4 van plens a hores punta ja des de l'estació de Vilafranca.
La solució d'establir trens semi-directes per la via convencional, sembla que no és possible ja que aquesta línia travessa el Baix Llobregat, on la R4 s'utilitza com a servei de metro (alta freqüència) i no hi ha prou espai per encabir-hi trens semi-directes.
La solució proposada d'utlitzar les vies del TAV per entrar a Barcelona em sembla a mi que és la única possible si es vol oferir una connexió digna de tota l'àrea del Penedès amb Barcelona. A més seria una manera d'amortitzar socialment tota la inversió feta en el TAV, i que s'en puguin beneficiar un major nombre de ciutadans.
Voldria saber però, les opinions d'experts en la matèria sobre altres solucions a la situació actual de la línia R4-Sud.
Salutacions,
PS: els trens de la R4 van plens a hores punta ja des de l'estació de Vilafranca.
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
Anem per parts o parlem clars sense fer mofa o broma,
Quan es va començar a construir la LAV la generalitat amb FGC volien fer Regionals de AV i que on estava la base de muntatge a vilafranca seria l'estacio del TAV, que passa que parlem ara i tot es riure? o no tenim memoria.
Jo crec que fer serveis AVANT sigui de renfe o FGC amb mes parades es una bona idea, estic d'acord que fer una llençadora Vilafranca - BCN - Vilafranca no es bona idea pero si un Figueres a LLeida parant alla on hi hagi estació.
Una cosa que no entenc son que costaria 9 mil·lions d'euros posar tot aixo en marxa per mi son milts mil·lions i aqui si penso que ens l'estan col·lant.
I que s'arribi a veure personalment no crec que ni la generalitat ni foment ara mateix estiguin per la labor.
Salutacions.
Quan es va començar a construir la LAV la generalitat amb FGC volien fer Regionals de AV i que on estava la base de muntatge a vilafranca seria l'estacio del TAV, que passa que parlem ara i tot es riure? o no tenim memoria.
Jo crec que fer serveis AVANT sigui de renfe o FGC amb mes parades es una bona idea, estic d'acord que fer una llençadora Vilafranca - BCN - Vilafranca no es bona idea pero si un Figueres a LLeida parant alla on hi hagi estació.
Una cosa que no entenc son que costaria 9 mil·lions d'euros posar tot aixo en marxa per mi son milts mil·lions i aqui si penso que ens l'estan col·lant.
I que s'arribi a veure personalment no crec que ni la generalitat ni foment ara mateix estiguin per la labor.
Salutacions.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
No caldria una tercera via a la zona de l'estació del AVE? Bé, supusant que sigui final de recorregut
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
Què ningú no se'n recorda que en la discussió inicial si Vilafranca havia de tenir estació d'AVE es va optar per deixar-hi un PAET, preparat, si calia, per convertir-lo a estació?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En cotxe
Des de Barcelona, en mitja hora ets a Martorell, si el trànsit ho permet i no pulveritzes tots els radars. Una altra cosa és que rodalia tingui un servei poc fiable.sonodelic wrote:Clarament no es tracta d'una velocitat comercial competitiva amb el transport privat (25m-30m pel mateix trajecte).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: En cotxe
Efectivament, de Sants a Vilafranca, de 45' no baixa. I això pagant peatge. (2€ peatge + 7€ benzina + pàrqing)
Anant pel port de l'Ordal, el viatge dura si fa no fa una hora. (6€ benzina + pàrquing)
I el tren, segons l'horari, triga 53'. (per 4,55€)
Vist així, el tren em sembla prou competitiu. De fet tú mateix dius que el tren va ple a partir de Vilafranca.
I si trajecte que es vol fer és Vilafranca - Pl. Catalunya, el tren es torna encara més competitiu.
També s'ha de dir que de la mateixa forma que els 53' minuts que triga el tren es compleixen només si no ni ha incidències, els temps previstos pel al cotxe també poden augmentar dràsticament segons la situació del trànsit. I és més freqüent això últim.
Anant pel port de l'Ordal, el viatge dura si fa no fa una hora. (6€ benzina + pàrquing)
I el tren, segons l'horari, triga 53'. (per 4,55€)
Vist així, el tren em sembla prou competitiu. De fet tú mateix dius que el tren va ple a partir de Vilafranca.
I si trajecte que es vol fer és Vilafranca - Pl. Catalunya, el tren es torna encara més competitiu.
També s'ha de dir que de la mateixa forma que els 53' minuts que triga el tren es compleixen només si no ni ha incidències, els temps previstos pel al cotxe també poden augmentar dràsticament segons la situació del trànsit. I és més freqüent això últim.
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
Un comentari.
En breu es posara ample UIC mitjançant 3 carrils de Castellbisbal a Vilaseca (Tarragona). Si es posa una desviament a la LAV i a la linea convencional a la zona de la Granada, on hi ha la base de mantenimient, un tren podria sortir de Vilafranca convencional i continuar per LAV fins a Sants. El cost es minim sino es fa un salt de motllo i hi ha cizallament a les 2 linies.
Jo fins ara havia sentit de fer aquesta conexió a l'Arboç permetent que els regionals Reus/Tortosa - Tarragona - Barcelona fossin en ample UIC i entresin a Barcelona per la LAV. Tambe es pot fer a Vilafranca amb el que hi hauria regionals Barcelona - Vilafranca - Tarragona - ...
El que 2 linies que circulent en paralel i tinguin el mateix ample tingui conexions, afovoreix la seva explotació quan hi ha una incidencia, acces per manteniment, etc... O el fet que el material regional sigui a 200km/h i per tant si continues en hora punta fins l'Arboç podria entorpir altres trens. Recordar que de Barcelona a Martorell no es pasa de 200km/h.
En breu es posara ample UIC mitjançant 3 carrils de Castellbisbal a Vilaseca (Tarragona). Si es posa una desviament a la LAV i a la linea convencional a la zona de la Granada, on hi ha la base de mantenimient, un tren podria sortir de Vilafranca convencional i continuar per LAV fins a Sants. El cost es minim sino es fa un salt de motllo i hi ha cizallament a les 2 linies.
Jo fins ara havia sentit de fer aquesta conexió a l'Arboç permetent que els regionals Reus/Tortosa - Tarragona - Barcelona fossin en ample UIC i entresin a Barcelona per la LAV. Tambe es pot fer a Vilafranca amb el que hi hauria regionals Barcelona - Vilafranca - Tarragona - ...
El que 2 linies que circulent en paralel i tinguin el mateix ample tingui conexions, afovoreix la seva explotació quan hi ha una incidencia, acces per manteniment, etc... O el fet que el material regional sigui a 200km/h i per tant si continues en hora punta fins l'Arboç podria entorpir altres trens. Recordar que de Barcelona a Martorell no es pasa de 200km/h.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
Molt bona pensada, Davida.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
La proposta es bona pero llavors que farien en els trens de ample Iberic de la Línia R2 sud i si es podria posar el tercer carril fins el Aeroport.
Son els meus dubtes d'aquesta rara proposta.
Son els meus dubtes d'aquesta rara proposta.
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
Gràcies per les aportacions.
La proposta de davida, d'utilitzar el 3er fil que està projectat sembla sens dubte interessant i l'havia sentit comentar per alguna altra banda. Aquesta opció hauria de premetre oferir el servei des de l'estació actual de Vilafranca situada al centre, i no haver de fer una estació nova a les afores, tal i com preveia el pla inicial de la Generalitat per TAV-Regionals fa anys.
Només voldria fer un parell de puntulitzacions del meu comentari anterior:
1) L'exemple de durada en vehicle privat de 25-30m, era evidentment només fins al capdamunt de la Diagonal i no a Pl. Catalunya, i en cap cas en hora punta. Disculpeu la provocació, però precisament el tren hauria de poder oferir un millor servei per ser molt més atractiu als usuaris en termes de velocitat, fiabilitat i comoditat. Actualment no és així.
2) Semblaria lògic pensar que es vol fer és simplement aprofitar alguna de les línies AVANT o de Regionals existents venint de Tarragona i/o Lleida i fer parada Vilafranca. En cap cas, seria obrir una línia nova especial per fer BCN-VFP-BCN.
Com a humil usuari, m'agradaria saber com d'avançada està aquesta proposta, i si es tracta de la opció del 3er fil amb parada a l'estació actual, o bé de l'estació a la base de muntatge de l'AVE.
La proposta de davida, d'utilitzar el 3er fil que està projectat sembla sens dubte interessant i l'havia sentit comentar per alguna altra banda. Aquesta opció hauria de premetre oferir el servei des de l'estació actual de Vilafranca situada al centre, i no haver de fer una estació nova a les afores, tal i com preveia el pla inicial de la Generalitat per TAV-Regionals fa anys.
Només voldria fer un parell de puntulitzacions del meu comentari anterior:
1) L'exemple de durada en vehicle privat de 25-30m, era evidentment només fins al capdamunt de la Diagonal i no a Pl. Catalunya, i en cap cas en hora punta. Disculpeu la provocació, però precisament el tren hauria de poder oferir un millor servei per ser molt més atractiu als usuaris en termes de velocitat, fiabilitat i comoditat. Actualment no és així.
2) Semblaria lògic pensar que es vol fer és simplement aprofitar alguna de les línies AVANT o de Regionals existents venint de Tarragona i/o Lleida i fer parada Vilafranca. En cap cas, seria obrir una línia nova especial per fer BCN-VFP-BCN.
Com a humil usuari, m'agradaria saber com d'avançada està aquesta proposta, i si es tracta de la opció del 3er fil amb parada a l'estació actual, o bé de l'estació a la base de muntatge de l'AVE.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
Hem d'aprendre a no criticar un transport públic pel fet que en un mateix trajecte triga més que el vehicle privat.
Sona més comparar la virtud d'anar amb el meu cotxe on vull i quan vull, que un tren que para on para i té uns horaris.
El gran avantatge d'anar en tren es que t'estalvies de conduir.
Pots dormir en el cotxe? No; però en el tren si.
Pots llegir en el cotxes? No, però en el tren si.
I pots revisar el correu, redactar un document o xatejar (cal un ordinador/tauleta/mòbil però es pot fer).
I amb el cotxe, a sobre, tens que dedicar un temps per trobar on aparcar...
Cada cop trobo més atractiva la proposta de fer una estació de LAV-Rodalia a Vilafranca del Penedés.
Sona més comparar la virtud d'anar amb el meu cotxe on vull i quan vull, que un tren que para on para i té uns horaris.
El gran avantatge d'anar en tren es que t'estalvies de conduir.
Pots dormir en el cotxe? No; però en el tren si.
Pots llegir en el cotxes? No, però en el tren si.
I pots revisar el correu, redactar un document o xatejar (cal un ordinador/tauleta/mòbil però es pot fer).
I amb el cotxe, a sobre, tens que dedicar un temps per trobar on aparcar...
Cada cop trobo més atractiva la proposta de fer una estació de LAV-Rodalia a Vilafranca del Penedés.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
No costaria gaire fer un salt de moltó a l'entrada de Vilafranca de manera que alguns trens que provinguin de la línia convencional passin a la via d'alta velocitat sense problemes, per estalviar-se la zona de rodalies. Les quatre vies van paral·leles als voltants de Vilafranca, i per tant el cost és mínim.
No, l'opció d'un tercer fil ha quedat descartada. Ho han provat i el fil es trenca quan hi posen el tren damunt, o sigui que millor fer servir un carril de tota la vidasonodelic wrote:si es tracta de la opció del 3er fil amb parada a l'estació actual
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Tercer fil
Encara que em pregunto com va originar-se, tercer fil és un terme correcte.wefer wrote:No, l'opció d'un tercer fil ha quedat descartada. Ho han provat i el fil es trenca quan hi posen el tren damunt, o sigui que millor fer servir un carril de tota la vidasonodelic wrote:si es tracta de la opció del 3er fil amb parada a l'estació actual