Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No votes
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Total votes: 29

User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Manteniment i trens nocturns

Post by Guigui »

No pots pretendre fer tasques de manteniment en una via mentre a la del costat passen trens a 300 km/h, amb la força de succió inclosa causada per l'aire que desplacen.

I no, els "Talgo" (suposo que vols dir els trenhotels) no són privats. Els trenhotels internacionals són d'un consorci mixt entre Renfe i SNCF anomenat Elipsos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by gatvell »

Tens raó Guigui, però menre es fa el manteniment es pot circular amb una velocitat reduïda i mantenir freqüències.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: LAV Barcelona-França

Post by oriolp13 »

gatvell wrote:Tens raó Guigui, però menre es fa el manteniment es pot circular amb una velocitat reduïda i mantenir freqüències.
Aleshores, si s'han de fer circular a velocitats reduïdes, per què fer-los passar per la LAV tenint una línia convencional?
Salutacions,

Oriol
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by gatvell »

Per l'amplada de la via
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: LAV Barcelona-França

Post by oriolp13 »

gatvell wrote:Per l'amplada de la via
Cert, no hi pensava.

Tot i això, crec que fent-los reduïr la velocitat l'únic que es podria fer al fer-los circular per línies d'AV és per evitar el problema d'ample de via, ja que al anar més lentament el temps de circulació augmentaria considerablement.
Salutacions,

Oriol
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: LAV Barcelona-França

Post by alf_ »

gatvell wrote:Suposo que aquest manteniment de la LAV no deu ser tallant la via en ambdós sentits, deuen fer una via i després l'altre. Així que anant en compte (tot i que deuen estar senyalitzades per ambdós sentits) es podria fer igualment el servei.
Suposo que es deu volguer cercar la redibilitat màxima dels AVE en detriment dels Talgo (privats, oi?)
Los Talgos no son privados, es el nombre de otro tipo de servicio de Renfe, tomado del fabricante de las ramas de vagones que conforman esos servicios (trenes marca TALGO "Tren Articulado Ligero Goicoechea Oriol"). Lo que pasa simplemente es que se busca como dices el máximo beneficio de los AVEs -- bueno, no el máximo beneficio, sino trasvasar el máximo de viajeros para de alguna manera poder justificar las LAV, que al menos según el criterio de la UE no hay viajeros de tren suficientes en toda España para justificar una sola. Es decir, has construido una LAV a criterio político, para comprar votos, pero si ahora esa LAV no la usa nadie quedas como un perfecto inútil, así que se toma la misma medida que ya tomó en los años 30 en EE.UU. la General Motors para hacer que la gente se compre coches: Eliminar las alternativas. Y mientras en EE.UU. se cerraron en su día cientas de redes de tranvía, ahora pasa lo mismo en España con el AVE y el tren convencional: Eliminamos la alternativa barata, y dejamos el AVE como única opción, eso sí, una opción solo para algunos (igual que el coche), no para todos como lo es el tren convencional (y el transporte público). En la España de los años 2000 como en el EE.UU. de los años 30 la gente pobre acaba relegada al transporte menos competitivo y menos atractivo imaginable, el autobus.
La ciudadanía es cómplice de estos esquemas en función de como se dejan comprar su voto por el AVE, y a través del menosprecio del tren convencional (vamos, que demasiada gente se cree los cuentos chinos de que AVE=moderno y tren convencional=deficitario).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ample de via

Post by Guigui »

gatvell wrote:Per l'amplada de la via
A França, cap problema. A més, cal pensar que a les 0 hores has d'haver deixat l'LAV, cosa que si prenem El Soler, el tren pot sortir tranquil·lament de Barcelona a les 22 hores i a ser a les 5 a qualsevol punt on pugui tornar a prendre l'LAV o entrar a Suïssa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

La meva parella ja té el bitllet per al primer tren de la història que uneix Tolosa i Barcelona, AVE 9735 amb sortida el 15 de desembre a les 20h24 de Toulouse-Matabiau, arribada a les 23h26 a Barcelona-Sants. Preu: 39 euros amb la tarifa Prem's. Quina llàstima que jo no pugui acompanyar-la...
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: LAV Barcelona-França

Post by alf_ »

Sagrerenc wrote:La meva parella ja té el bitllet per al primer tren de la història que uneix Tolosa i Barcelona, AVE 9735 amb sortida el 15 de desembre a les 20h24 de Toulouse-Matabiau, arribada a les 23h26 a Barcelona-Sants. Preu: 39 euros amb la tarifa Prem's. Quina llàstima que jo no pugui acompanyar-la...
Creo que ya había Talgos que iban de Barcelona a Toulouse, si eso el primer tren de alta velocidad.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

alf_ wrote:
Sagrerenc wrote:La meva parella ja té el bitllet per al primer tren de la història que uneix Tolosa i Barcelona, AVE 9735 amb sortida el 15 de desembre a les 20h24 de Toulouse-Matabiau, arribada a les 23h26 a Barcelona-Sants. Preu: 39 euros amb la tarifa Prem's. Quina llàstima que jo no pugui acompanyar-la...
Creo que ya había Talgos que iban de Barcelona a Toulouse, si eso el primer tren de alta velocidad.
Ah sí? Quan van deixar de circular? Ara mateix l'únic tren que fa el trajecte és el Trenhotel Barcelona-París, però no té parada comercial a Tolosa...
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

Adjunto gràfica del diari Midi Libre on es visualitzen els horaris i preus de tots els serveis:

Image
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: LAV Barcelona-França

Post by genissimon »

[quote=Diari de Girona, 5 de desembre de 2013"]
França reprèn l´estudi per unir Perpinyà i Montpeller amb TAV
[...]
[/quote]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Modificacions d'horaris

Post by Guigui »

La línia Barcelona-Figueres guanya tres nous trens d'alta velocitat per sentit a partir del 15 de desembre

Renfe avança l'horari del primer TAV des de Figueres i retarda la sortida del darrer comboi que surt de Madrid

http://www.ara.cat/comarquesgironines/B ... 95969.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: LAV Barcelona-França

Post by xevi »

Entrevista al president de SNCF on parla del TGV a Barcelone (en francès)
http://www.youtube.com/watch?v=eF8yH8Q2mAU
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by davida »

Com tots els canvis porten efectes secundaris.
El proper dia 14 es l'ultim Costa Brava fins Cerbere i el 15 l'ultim Portbou - Barcelona - Madrid
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by wefer »

Segons m'acaba de dir una persona que ho ha pogut fer, actualment ja s'estan fent viatges amb AVE directe BCN-Perpinyà (amb possibilitat de seguir a París) i viceversa per a persones convidades com per exemple personal d'agències de viatges per conèixer el servei. Algú en sap alguna cosa?
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by wefer »

Em responc a mi mateix: ahir dimarts 10 es va fer un viatge per promocionar el trajecte BCN-Perpinyà-París entre les agències de viatges. La sortida de BCN es va fer amb un AVE destinació Toulouse, mentre que la tornada es va fer amb un TGV (en desconec la procedència).
Com a curiositat, els viatgers normals que pagaven bitllet i que venien en el TGV sentit BCN van haver de baixar a Figueres per fer el transbordament al tren convencional, mentre que els convidats van poder continuar fins a Sants convertint-se en les primeres persones a lienes al món ferroviari en fer el viatge Perpinyà-BCN.

Aquesta és la única foto que m'ha pogut passar del primer (que jo sàpiga) TGV amb passatgers que arriba a Sants:
Attachments
Primer TGV amb passatgers que arriba a Sants
Primer TGV amb passatgers que arriba a Sants
primer-tgv-passatgers-sants.jpg (72.81 KiB) Viewed 5899 times
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

Quina sort! Ja podien haver-ho dit a entitats relacionades! :'(
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Inauguració milionària en lloc de multimilionària

Post by Guigui »

Espanya i França faran una inauguració de perfil baix del primer TGV directe a París

Tot i que Mariano Rajoy va dir el 27 de novembre que "es farà una inauguració d'alt nivell" i que "se celebrarà com es mereix", l'acte d'aquest diumenge 15 de desembre comptarà només amb la ministra de Foment, Ana Pastor, i el seu homòleg francès, a més del conseller Santi Vila i l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias

http://www.ara.cat/societat/Espanya-Fra ... 95588.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
voltrega
N5
N5
Posts: 93
Joined: Wednesday 04/04/2007 9:04
Location: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Re: LAV Barcelona-França

Post by voltrega »

Dues imatges d'hair 11 del 12 a Sant Andreu - Sagrera, els AVE S100 en simulacio comercial, jo no sabia quin era cada un pero alla estava el señor JAUME ROCA LLAURO, autor d'alguns llibres ferroviaris amb la seva malla horaria i el primer es el Toulouse i el segon el Lyon. Vam estar esperant el TGV de Paris fins les 14:00 pero no va passar, tenia que haver passat sobre les 13:20, desconec si va passar quan varem marxar.
Image
Image
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”