El Sr. Trias té raó quan diu que els problemes de pol·lució no es resolen amb solucions puntuals sinó treballant a 15 o 20 anys vista, llàstima que després es contradigui.
En tota la resta del que diu, demostra ser un complet analfabet en matèria de mobilitat. Sembla mentida que un alcalde de Barcelona faci de portaveu del lobby de l'automòbil. Molt parlar de París però a Barcelona la qualitat mitjana de l'aire és pitjor i aquí ningú hi posa remei. Barcelona és la ciutat europea amb més densitat de cotxes per kilòmetre quadrat...
Oriolix wrote:Al Le Monde de divendres hi ha un reportatge sobre l'èxit del tramvia a Paris
L'arrivée du tramway donne de l'air aux quartiers de l'Est parisien
http://www.lemonde.fr/economie/article/ ... _3234.html
De totes maneres, pel que veig, el tramvia a París només transcorre per barris exteriors (sembla que segueix majoritàriament el Perifèric), i no hi ha cap línia que vagi pels Camps Elisis, per exemple. Potser la raó del tramvia és donar servei de "gairebé metro" a zones amb menys demanda, i deixar el "metro sencer" per al centre urbà?
Permeteu-me que rescati aquest missatge de fa gairebé un any per fer unes precisions. A França s'han fet projectes de tramvia a gairebé totes les ciutats grans i mitjanes, amb dos objectius. Primer, oferir una capacitat superior a la de l'autobús allà on no es justifica el metro, i segon, per motius urbanístics. Tot projecte tramviari a França és una renovació integral "de façana a façana".
En el cas del T3a a París, no es pot dir que transcorri per "barris exteriors" en el sentit barceloní del terme, ja que a banda i banda del T3a parisí hi ha tanta densitat de població i de treball com a banda i banda de la Diagonal.
El traçat del T3a discorre pels Boulevards des Maréchaux, que era una avinguda de 4 carrils per sentit que encerclava tot París seguint el traçat de les antigues muralles, en paral·lel al Boulevard Péripherique (l'equivalent a les Rondes) i al ferrocarril de spam Ceinture (antic traçat ferroviari que envoltava tot París, en desús des de fa molt de temps però amb la infrastructura intacta i que discorre principalment en viaducte). Hi havia una línia d'autobús, la PC, que estava col·lapsadíssima, i el gran debat dels anys 90 era si substituïr-la per una línia de metro aprofitant l'infrastructura de l'antiga spam Ceinture, o una línia de tramvia pel Boulevard des Maréchaux. I us puc assegurar que amb el pas del temps tothom considera que la tria del tramvia va ser la correcta, per tota la renovació urbana que va comportar, per la seva millor accessibilitat i pel seu menor cost. Avui, els tramvies Citadis 402 de set mòduls transporten el doble de passatgers que l'antiga línia de bus PC, amb un consum d'espai simil·lar i una millor velocitat comercial.
Els altres tramvies en construcció a Île-de-France substituiran les línies de bus més col·lapsades, com el T9 que substituirà el 183 que té ni més ni menys que 60.000 viatgers diaris.
Per això a mi em sorprenen tant les propostes de renovacions parcials i mitges tintes a la Diagonal i tranvies per carrers ortogonals. La Diagonal té el carril bus més carregat de tot Catalunya, i no només per això, sinó també per continuitat lògica del Trambaix i el Trambesòs, l'únic traçat possible hauria de ser la Diagonal. El tramvia necessita passar per la Diagonal per SUBSTITUÏR els autobusos que hi circulen, i la Diagonal necessita el tramvia per a fer una reforma urbanística a fons. Un traçat per qualsevol lloc que no sigui la Diagonal seria ineficient (més temps de viatge sense aconseguir més usuaris) i una reforma de la Diagonal sense tramvia seria gastar els diners sense obtenir cap salt qualitatiu.