Gare de l'Est El passat mes de gener vaig fer Frankfurt-París però era un TGV Duplex.trensmat wrote:Lo mes gros d'aquest assumpte es que els trens de la serie S-103 coneguts com Velaro si que estan homologats ha França ademes que la DB utilitza aquest tipus de tren per fer el trajecte Frankfurt - Paris Gare Nord.
Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
Re: LAV Barcelona-França
Renfe Mercancías y el Puerto de Barcelona crean un servicio directo a Francia
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 85&cs=oper
Concretament em crida l'anteció la següent part del text:
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 85&cs=oper
Concretament em crida l'anteció la següent part del text:
Entenc que el tren passa per la LAV en horari de manteniment de la línia? No estava prohibida la circulació degut al manteniment?Las salidas desde Barcelona serán los lunes, martes, miércoles y viernes, teniendo como hora prevista las 3.30 de la madrugada. La llegada a Perpiñán se ha fijado a la 7.25 del mismo día, a la terminal que gestiona allí la partenaire gala del proyecto, Novatrans.
Re: LAV Barcelona-França
Sent que BCN - Frontera té la qualificació de "LAV Mixta", passatgers i mercaderies, els períodes de manteniment potser són més curts.
Re: LAV Barcelona-França
Yo solo espero que den amplias facilidades a la circulación de los mercancías, considerando lo caras y poco rentables que son las LAVs es la mejor manera de sacarle buen provecho. Los trenes de pasajeros estan muy bien, pero ya solo falta que estorben a los mercancías haciendo una oferta agresiva en lugar de regirse según la demanda inmediata (como ocurre en las líneas regionales, donde justamente viene al caso la oferta agresiva).
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: LAV Barcelona-França
Per cert, que faran de l'intercambiador d'ample de PortBou? Crec que ja no s'utilitza
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: LAV Barcelona-França
L'altre dia un mecanic de Talgo em va dir que ja s'estava parlant de que un camio anes a buscar el canviador de Portbou per emportar-s'el
Foto de l'ultim Talgo en viatge comercial passant pel canviador de Portbou. Dia 14/12/2013.
Foto de l'ultim Talgo en viatge comercial passant pel canviador de Portbou. Dia 14/12/2013.
Re: LAV Barcelona-França
He viatjat en l'AVE 9735 de Tolosa a Barcelona aquest dimarts. Entre Tolosa i Carcassona hem perdut 10 minuts ja que en alguns trams anava força lent. Mentre passàvem pel by-pass de Narbona (no estaria malament renovar la via en aquest tram, molts sotracs) els interventors han avisat els passatgers que caldria canviar de tren a Figueres-Vilafant per raons tècniques. Així que hem baixat a l'andana, el tren ha marxat direcció Girona i hem agafat un altre S-100 que estava estacionat en la mateixa via, perdent 20 minuts més amb la maniobra i que ha reculat fins al mateix punt on havia parat l'altre tren. Arribada a Sants amb 30 minuts de retard.
Comentar que érem uns 50 passatgers a la sortida de Tolosa i que a Perpinyà ha pujat força gent. En el transbordament a l'andana de Figueres-Vilafant érem un centenar de passatgers. Per tant, força més passatgers que diumenge (el primer dia).
Com a anècdota, l'únic tren que hi havia als panells de LD a Sants era un Talgo a Cartagena amb sortida a la 1.15, per als aficionats del FC Cartagena que han vist el partit del seu equip al Camp Nou.
Comentar que érem uns 50 passatgers a la sortida de Tolosa i que a Perpinyà ha pujat força gent. En el transbordament a l'andana de Figueres-Vilafant érem un centenar de passatgers. Per tant, força més passatgers que diumenge (el primer dia).
Com a anècdota, l'únic tren que hi havia als panells de LD a Sants era un Talgo a Cartagena amb sortida a la 1.15, per als aficionats del FC Cartagena que han vist el partit del seu equip al Camp Nou.
Last edited by Sagrerenc on Saturday 21/12/2013 12:18, edited 1 time in total.
Re: LAV Barcelona-França
La compensación por los retrasos del AVE en Francia son menores que en España
El nuevo servicio devuelve el 50% en demoras de una hora; el AVE, el 100% si se retrasa media hora
Vida | 19/12/2013 - 02:29h | ÓSCAR MUÑOZ | Barcelona
http://www.lavanguardia.com/vida/201312 ... spana.html
El nuevo servicio devuelve el 50% en demoras de una hora; el AVE, el 100% si se retrasa media hora
Vida | 19/12/2013 - 02:29h | ÓSCAR MUÑOZ | Barcelona
http://www.lavanguardia.com/vida/201312 ... spana.html
Re: LAV Barcelona-França
A l´AVE Toulouse-BCN, a Perpinyà hi ha un enllaç amb un TGV que baixa de París.Sagrerenc wrote:Comentar que érem uns 50 passatgers a la sortida de Tolosa i que a Perpinyà ha pujat força gent.
Re: LAV Barcelona-França
Doncs quina gràcia canviar de tren a Perpinyà i a Figueres...437.001 wrote:A l´AVE Toulouse-BCN, a Perpinyà hi ha un enllaç amb un TGV que baixa de París.Sagrerenc wrote:Comentar que érem uns 50 passatgers a la sortida de Tolosa i que a Perpinyà ha pujat força gent.
Re: LAV Barcelona-França
Hemos avanzado tanto desde aquellos Talgos que permitían ir de España a Francia sin cambiar de tren....Sagrerenc wrote:Doncs quina gràcia canviar de tren a Perpinyà i a Figueres...437.001 wrote:A l´AVE Toulouse-BCN, a Perpinyà hi ha un enllaç amb un TGV que baixa de París.Sagrerenc wrote:Comentar que érem uns 50 passatgers a la sortida de Tolosa i que a Perpinyà ha pujat força gent.
Re: LAV Barcelona-França
Ara hi ha 5 Barcelona França, pero nomes 1 Toulouse, i amb un transbord potser hi han 3-4 combinacions mes, el mateix per Lion, Marsella, Lio Paris. Abans hi havia moltes menys combinacions. De Narbona a Toulouse hi ha un tren cada hora. De Montpellier a Marsella tambe.
Re: LAV Barcelona-França
En general s'ha guanyat força pel que fa a les connexions diürnes amb el sud de França però al mateix temps s'han eliminat les connexions nocturnes amb destinacions més llunyanes.davida wrote:Ara hi ha 5 Barcelona França, pero nomes 1 Toulouse, i amb un transbord potser hi han 3-4 combinacions mes, el mateix per Lion, Marsella, Lio Paris. Abans hi havia moltes menys combinacions.
Ara bé, les opcions amb enllaç no són gens atractives. Són massa cares (Toulouse-Barcelona mínim 52 euros per 39 el tren directe) i es triga massa (entre 3h45 i 5h06 contra 3h02 el directe).
Re: LAV Barcelona-França
Los franceses en cambio no parece molestarles mantener una plétora de conexiones nocturnas, desde Cerbère hay un tren nocturno a París, y en determinadas fechas otro a Estrasburgo, que es la mar de conveniente para ir a Suiza haciendo el trasbordo en Mulhouse. De hecho, el AVE se antoja muy útil para ir a Perpiñán a tomar el tren nocturno a última hora y no tener que depender de un Regional que tiene un enlace de 20 minutos, demasiado justo ante la posibilidad de una incidencia como para arriesgar el billete de larga distancia. Ahora mismo el último TGV sale a las 18.26 y llega a las 19.46, los trenes nocturnos pasan sobre las 21 por Perpiñan, aún se podría apurar un tanto más, un TGV que saliera a las 7.30 de Barcelona sería el enlace perfecto, llegando a las 20.50, y se podría aprovechar buena parte del día, manteniendo esa gran ventaja del tren nocturno. No es lo mismo hacer tres trasbordos para ir a Zurich que tomar el Trenhotel en Barcelona e ir directo, pero sirve para los que preferimos tomar un tren litera y sus enlaces a tomar el avión. Lo universalmente prácticos que eran esos Trenhoteles no se puede recuperar con una serie de enlaces en Francia, es una opción de nicho para los que tenemos preferencia al tren que no al avión. Para ir a París sí me parece muchísimo más conveniente ir en TGV a Perpiñan y ahí tomar el tren nocturno: Salgo a las seis y media de Barcelona, llego a las siete a París, 12 horas de trayecto de las que 10 estaré durmiendo, y estoy a primera hora en París sin pagar hotel, eso no lo ofrece ningun AVE ni ningun avión. Sólamente en España somos tan idiotas de tener que sacar los Trenhoteles para llenar los AVEs, es testimonial de la poca demanda que tienen. Y sólamente en España nos cruza la cabeza hacer AVEs sin que hubiera la demanda para justificarlos.
Re: LAV Barcelona-França
Els avant de Figueres com queden servits ara? Els que venen de Madrid i els que es limiten a fer BCN - Figueres en 103, els que van a destinacions franceses (excepte París) en 100 i els que van a Paris en TGV Duplex?
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
-
- N2
- Posts: 13
- Joined: Monday 12/11/2012 17:59
Re: LAV Barcelona-França
El dimarts passat vaig agafar l'AVANT de les 9.20 entre Barcelona i Girona. Doncs en realitat era el TGV de dos pisos, fins a París. Però fent servei AVANT fins a Figueres.
Re: LAV Barcelona-França
Un interesante artículo sobre el efecto que tienen las LAVs sobre el ferrocarril convencional.
http://www.lowtechmagazine.com/2013/12/ ... twork.html
http://www.lowtechmagazine.com/2013/12/ ... twork.html
High Speed Trains are Killing the European Railway Network
High speed rail is marketed as a sustainable alternative to air traffic. According to the International Union of Railways, the high speed train "plays a key role in a stage of sustainable development and combating climate change". As a regular long-distance train traveller in Europe, I have to say that the opposite is true. High speed rail is destroying the most valuable alternative to the airplane; the "low speed" rail network that has been in service for decades.
...
Barcelona - Paris
The Thalys is not an isolated case. The completion of the last link in the high speed line between Barcelona and Paris on December 15, 2013, had a predictable consequence: the abolishment of the direct night train between both cities, the Trenhotel Joan Miró. This very popular train ran daily in both directions and covered the distance in about 12 hours, leaving around 20h30 in evening and arriving around 08h30 in morning. It was introduced in 1974, and received its present name and rolling stock in 1991.
Again, this is not the time to marvel about the comfortable cabins, the linen table clothing in the dining car, or the many friends I have made on this trip. Let's just look at the numbers. The fare for a one-way trip on the Trenhotel Joan Miró was between €70 (ordered more than two weeks in advance) and €140 euro (ordered shortly before departure). The standard fare on the new high speed train covering the same trajectory is €170, up to twice as much. As with the Thalys, heavily advertised cheaper fares (€59 euro) are available for early bookers, but the availability of these tickets is very, very limited.
...
In summary, as of 2014, a round trip between Barcelona and Amsterdam will set me back at least €580 at standard fare. In 2013, a combination of the now suspended Trenhotel and the Thalys allowed me to travel back and forth by train for a minimum standard fare of €360. And in the early 1990s, combining the Étoile du Nord and the Trenhotel would have allowed me to make the trip for a minimum of €270 euro (calculated at today's kilometre rate). The price has doubled, while the travel time remained more or less the same.
...
Re: LAV Barcelona-França
Hola,
He vist un video del TGV de dos pisos i a cada cotxe els seients van la meitat mirant amb la marxa del tren i l'altra meitat d'esquena a la marxa del tren.
Els que van d'esquena no es poden canviar?
Per que jo soc partidari de anar en el sentit de la marxa en llargues distancies, pensar en anar 6h i 30min d'esquena no es que m'agradi gaire.
Salutacions.
He vist un video del TGV de dos pisos i a cada cotxe els seients van la meitat mirant amb la marxa del tren i l'altra meitat d'esquena a la marxa del tren.
Els que van d'esquena no es poden canviar?
Per que jo soc partidari de anar en el sentit de la marxa en llargues distancies, pensar en anar 6h i 30min d'esquena no es que m'agradi gaire.
Salutacions.
Re: LAV Barcelona-França
Los Alstom serie 100 reformados ya los dejaron así: asientos fijos y medio vagón mira hacia delante y medio hacia atrás (por lo menos, añadieron enchufes eléctricos en turista)...ortegote wrote:Hola,
He vist un video del TGV de dos pisos i a cada cotxe els seients van la meitat mirant amb la marxa del tren i l'altra meitat d'esquena a la marxa del tren.
Els que van d'esquena no es poden canviar?
Per que jo soc partidari de anar en el sentit de la marxa en llargues distancies, pensar en anar 6h i 30min d'esquena no es que m'agradi gaire.
Salutacions.