Què caldria fer per evitar atropellaments?
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
https://www.facebook.com/promociotransp ... 1245561775
Des del Garraf ens recorden que encara hi ha usuaris l'incivisme dels quals els pot portar a la mort. Sense aglomeracions i amb pas inferior, també se la juguen. No hi ha excuses. No s'han de creuar les vies d'aquesta manera.
Hi ha qui oblida massa aviat i segueix cometent imprudencies . A l' estació de Garraf, escena que es repeteix sovint
Des del Garraf ens recorden que encara hi ha usuaris l'incivisme dels quals els pot portar a la mort. Sense aglomeracions i amb pas inferior, també se la juguen. No hi ha excuses. No s'han de creuar les vies d'aquesta manera.
Hi ha qui oblida massa aviat i segueix cometent imprudencies . A l' estació de Garraf, escena que es repeteix sovint
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
A aquest pas, hauran de fer com a la L9-L10-L11: portes a les andanes.
Cosa que es podria fer en estacions amb molta afluència de públic o a estacions on aquestes situacions es repeteixin sovint, sempre i quan la inversió sigui justificada.
Cosa que es podria fer en estacions amb molta afluència de públic o a estacions on aquestes situacions es repeteixin sovint, sempre i quan la inversió sigui justificada.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
A la Renfe? Tots els quilòmetres de vies?? Perquè el problema no és tant sols de les estacions, sinó que passen on els "rota".Adolescent barceloní wrote:A aquest pas, hauran de fer com a la L9-L10-L11: portes a les andanes.
Cosa que es podria fer en estacions amb molta afluència de públic o a estacions on aquestes situacions es repeteixin sovint, sempre i quan la inversió sigui justificada.
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
No cal que ens gastem els diners dels contribuents i de tothom en posar aquests sistemes cars i que requereixen un alt nivell de tecnologia (o una persona, com a FGC Provença, que es qui obre i tanca les portes.Adolescent barceloní wrote:A aquest pas, hauran de fer com a la L9-L10-L11: portes a les andanes.
Cosa que es podria fer en estacions amb molta afluència de públic o a estacions on aquestes situacions es repeteixin sovint, sempre i quan la inversió sigui justificada.
Sonarà dur, però hi ha una cosa que es diu selecció natural...Si aquesta gent són així de curts, per desgràcia, acabaran trobant el que ningú desitja...
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
En España, con el generalmente muy buen estado de los pasos a nivel y la abundancia de pasos a desnivel no hay excusa posible. Es una completa falta de cultura, civismo y educación, y debería de venir de la gente, y sólo de la gente, el impulso de no cometer temerariedades absurdas. Yo personalmente no consentiría que se gaste ni un euro más para medidas físicas de prevención de lo que se gasta ahora en vallas, carteles, guardias etc..
Se tiene que ir directamente al grano del problema, que no son las infraestructuras sino la cultura y la educación. Yo propondría una campaña publicitaria de esas que tanto les gusta al gobierno para decirnos que no conduzcamos bebidos, para explicarle hasta al más troglodita que no debe cruzar las vías y que el tren frenará al menos un kilómetro más allá de los cachos que queden de la víctima. En el tema del coche ha mejorado mucho la cultura en los últimos 20 años, gracias a una mayor concienciación de la gente que yo atribuyo en buena parte a la insistencia con la que nos han taladrado esto en los medios. ¿Por qué no hacer lo mismo con los pasos a nivel?
Aunque me suena que ya hubo esto alguna vez...
Se tiene que ir directamente al grano del problema, que no son las infraestructuras sino la cultura y la educación. Yo propondría una campaña publicitaria de esas que tanto les gusta al gobierno para decirnos que no conduzcamos bebidos, para explicarle hasta al más troglodita que no debe cruzar las vías y que el tren frenará al menos un kilómetro más allá de los cachos que queden de la víctima. En el tema del coche ha mejorado mucho la cultura en los últimos 20 años, gracias a una mayor concienciación de la gente que yo atribuyo en buena parte a la insistencia con la que nos han taladrado esto en los medios. ¿Por qué no hacer lo mismo con los pasos a nivel?
Aunque me suena que ya hubo esto alguna vez...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cercle tancat
I què tal personal de vigilància amb potestat sancionadora i que el sistema s'autofinanciï amb les multes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pensem en els maquinistes
El problema que queda és el trauma que s'endú el pobre maquinista, que és el primer que veu l'escabetxina, essent totalment innocent. Només per això caldria evitar-ho.alf_ wrote:En España, con el generalmente muy buen estado de los pasos a nivel y la abundancia de pasos a desnivel no hay excusa posible. Es una completa falta de cultura, civismo y educación, y debería de venir de la gente, y sólo de la gente, el impulso de no cometer temerariedades absurdas. Yo personalmente no consentiría que se gaste ni un euro más para medidas físicas de prevención de lo que se gasta ahora en vallas, carteles, guardias etc..
Se tiene que ir directamente al grano del problema, que no son las infraestructuras sino la cultura y la educación. Yo propondría una campaña publicitaria de esas que tanto les gusta al gobierno para decirnos que no conduzcamos bebidos, para explicarle hasta al más troglodita que no debe cruzar las vías y que el tren frenará al menos un kilómetro más allá de los cachos que queden de la víctima. En el tema del coche ha mejorado mucho la cultura en los últimos 20 años, gracias a una mayor concienciación de la gente que yo atribuyo en buena parte a la insistencia con la que nos han taladrado esto en los medios. ¿Por qué no hacer lo mismo con los pasos a nivel?
Aunque me suena que ya hubo esto alguna vez...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Hola,
Aquest tema es com les caques dels gossos a tots molesten però en segons quins municipis gairebé no es sanciona (no hi ha qui fagi el control), en passos a nivell tipus Salou o altres possant uns dies un agent de policia que multi o a les estacións on creua la gent per les vies i ni els vigilants de seguretat diuen res quan ho veuen i haurien de multar.
Mentres aixó passi la cultura d'aquest pais com bé diu l'Alf seguira sent la mateixa, la que no recull caques de gos ni la que creua per on ha de creuar o s'espera on s'ha d'esperar.
En definitiva campanyes d'informació de les consequencies i despres sancionar.
Salutacions.
Aquest tema es com les caques dels gossos a tots molesten però en segons quins municipis gairebé no es sanciona (no hi ha qui fagi el control), en passos a nivell tipus Salou o altres possant uns dies un agent de policia que multi o a les estacións on creua la gent per les vies i ni els vigilants de seguretat diuen res quan ho veuen i haurien de multar.
Mentres aixó passi la cultura d'aquest pais com bé diu l'Alf seguira sent la mateixa, la que no recull caques de gos ni la que creua per on ha de creuar o s'espera on s'ha d'esperar.
En definitiva campanyes d'informació de les consequencies i despres sancionar.
Salutacions.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
La vida és una opció
Suïcidi d'ahir mateix...
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... io-2963076
VICENS FORNER PUIG
La vida és una opció
Dissabte, 28 de desembre del 2013 - 10.20 h
Aquest divendres, 27 de desembre, a les 12.35 hores, a l'estació de metro de Barceloneta, una persona va saltar a la via. Els passatgers vam haver d'esperar per sortir del vagó que l'empleada de l'andana ens obrís les portes des de fora. Tots els passatgers comentaven que algú s'havia suïcidat llançant-se al pas del metro per l'estació. És curiós, a mi no se m'hagués acudit, però sembla que per als usuaris d'aquest mitjà de transport és un tràngol habitual.
Una vegada fora del vagó, a l'andana, mentre l'empleada ens convidava a abandonar l'estació, m'he trobat amb un home que m'ha confirmat l'opinió dels passatgers: "Déu meu, una altra vegada no". Aquesta exclamació venia d'un home abatut que no aconseguia trobar el banc per seure, amb els ulls plens de llàgrimes, per recolzar el cap entre les mans: "Una altra vegada no". Era el conductor. Algú salta a la via i posa fi a la seva vida, ¿és un suïcidi? Ningú ho va creure així quan durant l'atac a les torres bessones de Nova York la gent saltava al buit empesa per les flames. No és el foc l'únic element que obliga a fer aquest pas. La situació en què es troben milers de famílies al nostre país porta moltes persones a la desesperació i al trist convenciment que "la vida és una opció".
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... io-2963076
VICENS FORNER PUIG
La vida és una opció
Dissabte, 28 de desembre del 2013 - 10.20 h
Aquest divendres, 27 de desembre, a les 12.35 hores, a l'estació de metro de Barceloneta, una persona va saltar a la via. Els passatgers vam haver d'esperar per sortir del vagó que l'empleada de l'andana ens obrís les portes des de fora. Tots els passatgers comentaven que algú s'havia suïcidat llançant-se al pas del metro per l'estació. És curiós, a mi no se m'hagués acudit, però sembla que per als usuaris d'aquest mitjà de transport és un tràngol habitual.
Una vegada fora del vagó, a l'andana, mentre l'empleada ens convidava a abandonar l'estació, m'he trobat amb un home que m'ha confirmat l'opinió dels passatgers: "Déu meu, una altra vegada no". Aquesta exclamació venia d'un home abatut que no aconseguia trobar el banc per seure, amb els ulls plens de llàgrimes, per recolzar el cap entre les mans: "Una altra vegada no". Era el conductor. Algú salta a la via i posa fi a la seva vida, ¿és un suïcidi? Ningú ho va creure així quan durant l'atac a les torres bessones de Nova York la gent saltava al buit empesa per les flames. No és el foc l'únic element que obliga a fer aquest pas. La situació en què es troben milers de famílies al nostre país porta moltes persones a la desesperació i al trist convenciment que "la vida és una opció".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Suïcidis
Mirant el fil d'incidències a Renfe i el fil d'incidències a TMB, veig que últimament hi ha molts suïcidis... Les causes, ens les podem imaginar... Parlem-ne; és un tema bastant delicat, però els transports hi estan involucrats, indirectament.
Els atropellaments són producte de la imprudència de la gent en la majoria de casos; ara bé, els suïcidis no. Molta gent recorre al suïcidi (d'això en parlàvem a classe l'altre dia) si està a l'atur, no té diners, no pot sostenir la seva família, està deprimida... I no ha de ser fàcil prendre aquesta decisió. El que s'ha de fer és intentar que aquesta gent canviï d'opinió mitjançant experts en la matèria. El que s'hauria de fer és buscar alguna solució per tal que aquelles persones que recorren al suïcidi demanin consell a professionals que els assessorin i els motivin per seguir vivint.
Què penseu que es podria fer per evitar aquestes situacions?
Els atropellaments són producte de la imprudència de la gent en la majoria de casos; ara bé, els suïcidis no. Molta gent recorre al suïcidi (d'això en parlàvem a classe l'altre dia) si està a l'atur, no té diners, no pot sostenir la seva família, està deprimida... I no ha de ser fàcil prendre aquesta decisió. El que s'ha de fer és intentar que aquesta gent canviï d'opinió mitjançant experts en la matèria. El que s'hauria de fer és buscar alguna solució per tal que aquelles persones que recorren al suïcidi demanin consell a professionals que els assessorin i els motivin per seguir vivint.
Què penseu que es podria fer per evitar aquestes situacions?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Atropellaments i altres
Sobre com evitar atropellaments, ja hi ha un fil obert: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=8654
Quant a la resta, no és un tema de transport; per tant, no té cabuda en aquest fòrum.
Quant a la resta, no és un tema de transport; per tant, no té cabuda en aquest fòrum.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Suïcidis
No tots els atropellaments són suïcidis, almenys el de Vic no ho va ser.Adolescent barceloní wrote:Mirant el fil d'incidències a Renfe i el fil d'incidències a TMB, veig que últimament hi ha molts suïcidis... Les causes, ens les podem imaginar... Parlem-ne; és un tema bastant delicat, però els transports hi estan involucrats, indirectament.
Els atropellaments són producte de la imprudència de la gent en la majoria de casos; ara bé, els suïcidis no. Molta gent recorre al suïcidi (d'això en parlàvem a classe l'altre dia) si està a l'atur, no té diners, no pot sostenir la seva família, està deprimida... I no ha de ser fàcil prendre aquesta decisió. El que s'ha de fer és intentar que aquesta gent canviï d'opinió mitjançant experts en la matèria. El que s'hauria de fer és buscar alguna solució per tal que aquelles persones que recorren al suïcidi demanin consell a professionals que els assessorin i els motivin per seguir vivint.
Què penseu que es podria fer per evitar aquestes situacions?
Per altra banda considero que són situacions molt difícils de detectar normalment on una detecció precoç i una derivació per a que ho tractin els professionals adequats és clau. Tot i això, el tractament no sempre és clau d'èxit, ja que més d'una vegada una persona que s'ha intentat suicidar, ho ha fet més d'un cop.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Atropellaments i altres
Si i no, m'explico: és un drama social molt arrelat provocat per tot el que explica el company, però de retruc, afecta al tema dels transports per les elevades incidències que ocasiona, i les empreses que el gestionen poca cosa poden fer si no s'estableix una col·laboració amb entitats socials, les administracions, etc., per tal que es facin, per exemple, campanyes per evitar suïcidis, i ja no parlem de polítiques socials per evitar aquest efecte massiu ara amb la crisi.Guigui wrote:
Quant a la resta, no és un tema de transport; per tant, no té cabuda en aquest fòrum.
Sobre les operadores, més aviat segueixen amb la tendència d'amagar les informacions, pel tant cacarejat efecte camaleònic, quan qui es vol suïcidar, ho farà tant si ho ha fet una persona abans com si no, qui té la intenció li importa un rave.
Re: Atropellaments i altres
Metring, no es faran mai campanyes per evitar suicidis. Primerament, perquè el suicidi, per desgràcia, és un tema bastant tabú en la nostra societat. Segon, per evitar l'efecte "crida". Fent una campanya per evitar el suicidi s'aconseguiria justament el contrari, ja que no és gens fàcil evitar (treure la idea del cap a una persona) un suicidi.metring wrote:Si i no, m'explico: és un drama social molt arrelat provocat per tot el que explica el company, però de retruc, afecta al tema dels transports per les elevades incidències que ocasiona, i les empreses que el gestionen poca cosa poden fer si no s'estableix una col·laboració amb entitats socials, les administracions, etc., per tal que es facin, per exemple, campanyes per evitar suïcidis, i ja no parlem de polítiques socials per evitar aquest efecte massiu ara amb la crisi.Guigui wrote:
Quant a la resta, no és un tema de transport; per tant, no té cabuda en aquest fòrum.
Sobre les operadores, més aviat segueixen amb la tendència d'amagar les informacions, pel tant cacarejat efecte camaleònic, quan qui es vol suïcidar, ho farà tant si ho ha fet una persona abans com si no, qui té la intenció li importa un rave.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Jo no hi estic d'acord, el no parlar-ne no evitarà suïcidis, ni crec que faci efecte crida. Qui ho té coll avall, ho farà tant si s'anuncien aquests tipus d'incidències com si no. Una altra cosa és el que dius de que és difícil treure del cap aquesta idea a algú que s'ho pensa, això sí que és més complicat, però no per no dir explícitament que un tall d'una via ferroviària ha estat per això (quan és un cas evident, clar, no per una imprudència o accident) penso que eviti que més gent ho faci.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Suïcidis
A mi m'han dit que sí que ho va ser, que l'home es va acomiadar dels companys de la feina, però ningú se'l va prendre seriosament.oriolp13 wrote: No tots els atropellaments són suïcidis, almenys el de Vic no ho va ser.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Els suïcidis, un problema més enllà del transport
La causa dels suïcidis no té res a veure el transport. En canvi, algunes de les conseqüències, sí, i es tracten en aquest fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Bé, en tot cas, deixant de banda la causa dels atropellament mortals, com he expressat moltes vegades, un pastor elèctric al voltant de la via, com si fóssim bestiar (que n'hi ha alguns que són més besties que el bestiar en sí). Cada cop que t'acostis a la via, i toquis el fil, pam! Enrampada. El pastor elèctric podria anar connectat a la catenària. Una descàrrega de 3000v a més d'un faria que li passessin les ganes de creuar per on no toca.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Atropellaments i altres
De fet, aquesta es la raó per la qual vaig he obert aquest matí el fil sobre suïcidis (que ràpidament ha estat bloquejat ) (sobretot perquè, com diu l'oriolp13, no tots els atropellaments són suïcidis). Hi hauria d'haver alguna manera per evitar-los o reduir-los...metring wrote:Si i no, m'explico: és un drama social molt arrelat provocat per tot el que explica el company, però de retruc, afecta al tema dels transports per les elevades incidències que ocasiona, i les empreses que el gestionen poca cosa poden fer si no s'estableix una col·laboració amb entitats socials, les administracions, etc., per tal que es facin, per exemple, campanyes per evitar suïcidis, i ja no parlem de polítiques socials per evitar aquest efecte massiu ara amb la crisi.Guigui wrote: Quant a la resta, no és un tema de transport; per tant, no té cabuda en aquest fòrum.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Atropellaments i altres
El tema de los suicidios es algo muy delicado y muy difícil, casi imposible, de "erradicarlo".Adolescent barceloní wrote:De fet, aquesta es la raó per la qual vaig he obert aquest matí el fil sobre suïcidis (que ràpidament ha estat bloquejat ) (sobretot perquè, com diu l'oriolp13, no tots els atropellaments són suïcidis). Hi hauria d'haver alguna manera per evitar-los o reduir-los...metring wrote:Si i no, m'explico: és un drama social molt arrelat provocat per tot el que explica el company, però de retruc, afecta al tema dels transports per les elevades incidències que ocasiona, i les empreses que el gestionen poca cosa poden fer si no s'estableix una col·laboració amb entitats socials, les administracions, etc., per tal que es facin, per exemple, campanyes per evitar suïcidis, i ja no parlem de polítiques socials per evitar aquest efecte massiu ara amb la crisi.Guigui wrote: Quant a la resta, no és un tema de transport; per tant, no té cabuda en aquest fòrum.
Como bien han dicho, hacer una campaña mediática en contra del suicidio lo que provocaría es un efecto llamada, es decir, lo contrario de lo que se pretendería. Y las causas que inducen a una persona al suicidio son muy variadas, la mente humana es muy compleja y una persona es capaz de pasar de estar un día perfectamente a querer suicidarse a la mañana siguiente por el motivo que sea. Y evaluaciones psicológicas periódicas a toda la población es algo materialmente imposible, además de que hay muchas personas que son capaces de "mentir" en este tipo de evaluaciones a la perfección y absolutamente nadie se de cuenta de la realidad que está pasando en la cabeza del evaluado.
Si nos centramos en el tema estrictamente de los transportes, pues las medidas a tomar serían las mismas que para evitar arrollamientos, solo que por muchas medidas que se tomasen, siempre habría algún método que para el que se quiera suicidar, al final lo conseguiría.
Un arrollamiento en el ferrocarril, bien sea por descuido, bien por negligencia o bien por suicidio, es casi imposible de evitar. Siempre van a haber sitios donde cruzar las vías y que pueda venir un tren, ya puedes vallar o incluso soterrar toda la red ferroviaria en España que seguirán ocurriendo. Obviamente eliminando pasos a nivel evitas cada vez más arrollamientos por descuido, pero como se pudo comprobar en Castelldefels, por negligencia de las personas a la hora de cruzar las vías da igual que hayas eliminado todo cruce a nivel que pasará igual. Y si alguien se quiere suicidar tirándose al tren, por muchos cruces a desnivel que hayan y la vía esté vallada podrá seguir haciéndolo, o incluso en trayectos soterrados. Por no hablar de las líneas electrificadas, si en vez de suicidarse alguien tirándose al tren lo hace colgándose de la catenaria consigue la misma "meta" (por llamarlo de alguna manera) y sigue ocasionando perjuicios al transporte por ferrocarril.
En resumen; Para evitar arrollamientos por descuido, la cuestión es fácil, eliminar todos los pasos a nivel que queden. Para evitarlos por negligencia, pues sería crear una campaña de concienciación a la población sobre los peligros de cruzar las vías por lugares no señalizados al efecto (pasos superiores o inferiores y hacerlo por en medio de las vías), y aún así seguirá habiendo gente que hiciese caso omiso a los consejos que se diesen en este tipo de campañas y cruzando las vías por donde no toca. Y en cuanto a los suicidios, pues lamentablemente poco se podría hacer,