Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Total votes: 35

oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by oriolp13 »

marc_bcn_2 wrote::hola He fet un mapa de la nova xarxa i m'agradaria la vostra opinió. El podria enviar a TMB?

https://drive.google.com/file/d/0B6SbQv ... sp=sharing
El mapa no està malament, crec que seria millor però que darrere hi sortís un mapa amb els carrers, ja que per a la gent que no és de Barcelona o voltants pot ser difícil d'ubicar cada cosa. ;) Tot i això, no sé en que els pot interessar aquest mapa a TMB, ja que ells ja han fet el seu i que tampoc dista tant d'aquest que ens ensenyes tu.
Salutacions,

Oriol
epuig29
N6
N6
Posts: 209
Joined: Tuesday 25/06/2013 19:36
Location: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by epuig29 »

marc_bcn_2 wrote::hola He fet un mapa de la nova xarxa i m'agradaria la vostra opinió. El podria enviar a TMB?

https://drive.google.com/file/d/0B6SbQv ... sp=sharing
Està força bé, però jo afegiria la T al final de les línies, com als plànols del metro, ja que tal i com està ara sembla que continuï, tot i que apareix el nom del final de línia.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Manca d'informació de situació de les parades

Post by Javi M »

Un dels punts forts del bus és que et deixa a prop d'on vols anar, a diferència del metro.
Aquest plànol és tipus metro, i no té informació precisa d'on se situen les parades, amb la qual cosa es perd aquest avantatge.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Manca d'informació de situació de les parades

Post by wefer »

Javi M wrote:Un dels punts forts del bus és que et deixa a prop d'on vols anar, .
No, això era fins abans de la implantació de la nova xarxa.
La nova és com un metro, però "a lo cutre". De fet aconsegueix reunir tots els desavantatges del metro i del bus en un sol transport, la qual cosa té "mèrit".
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Xarxa de bus de proximitat

Post by Javi M »

wefer wrote:
Javi M wrote:Un dels punts forts del bus és que et deixa a prop d'on vols anar.
No, això era fins abans de la implantació de la nova xarxa.
La nova és com un metro, però "a lo cutre". De fet aconsegueix reunir tots els desavantatges del metro i del bus en un sol transport, la qual cosa té "mèrit".
Estic d'acord en que la NoXarBus reuneix els desavantatges del metro i del bus, i en que en general, la seva implantació ha suposat més pèrdues que guanys. Però tot i així continua essent més de proximitat que el metro, i no té sentit fer els plànols com si es tractés d'un metro, amb la consegüent pèrdua d'informació.

Quant al nom, "Xarxa Cerdà" m'agrada molt més que això de "Nova Xarxa de Bus" o "NoXarBus". Que per cert, tindrà un nom obsolet tan aviat com deixi de ser nova.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Aquest matí, cap a les 11, he agafat la "línia d'altes prestacions" H12 a Gran Via-Maresme per anar fins a Pl. Espanya, ja que el temps de viatge no em suposava una prioritat, i en canvi volia veure com es comportava la línia en sentit L'Hospitalet (fins ara, des que va passar de 56 a H12, sempre l'havia agafada en sentit Verneda)

La primera sorpresa és que ha arribat un bus estàndar (1794). Als últims temps de la 56, tot i que poc sovint, se n'havia deixat veure algun, però la veritat és que això és altament infreqüent des que, a finals dels 80, va incorporar els articulats també en cap de setmana (durant els 80 els estàndar Pegaso 6038 substituïen els articulats Pegaso 6035A en cap de setmana)

De fet, a Gran Via-Maresme, que només és la segona o tercera parada comptant l'origen, la meitat del seients ja anaven plens. A Glòries ja anaven plens tots els seients, i abans d'arribar a Monumental el bus ja anava completament atapeït, és a dir, força gent dempeus i sense poder moure's gaire. I així ha continuat fins que s'ha començat a buidar una mica més en acostar-se a Pl. Espanya (quan ha passat d'anar "totalment atapeït" a "atapeït a seques")

Cal sumar els dos desviaments que ha fet, primer per Diagonal a l'alçada de Glòries (degut a què el lateral està tancat, per l'inici de les obres de desconstrucció del viaducte), i més endavant a Diputació no sé pas per què.

Evidentment els desviament són qüestions cojunturals, però el fet de l'estàndar a una hora en què el bus s'omple és inexcusable: quants articulats hi ha aturats a les cotxeres, en dissabte?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Xarxa de bus de proximitat

Post by raulitinbcn »

Javi M wrote:
wefer wrote:
Javi M wrote:Un dels punts forts del bus és que et deixa a prop d'on vols anar.
No, això era fins abans de la implantació de la nova xarxa.
La nova és com un metro, però "a lo cutre". De fet aconsegueix reunir tots els desavantatges del metro i del bus en un sol transport, la qual cosa té "mèrit".
Estic d'acord en que la NoXarBus reuneix els desavantatges del metro i del bus, i en que en general, la seva implantació ha suposat més pèrdues que guanys. Però tot i així continua essent més de proximitat que el metro, i no té sentit fer els plànols com si es tractés d'un metro, amb la consegüent pèrdua d'informació.

Quant al nom, "Xarxa Cerdà" m'agrada molt més que això de "Nova Xarxa de Bus" o "NoXarBus". Que per cert, tindrà un nom obsolet tan aviat com deixi de ser nova.
Ja li han canviat per Nova xarxa de bus creix :D
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Aquesta tarda he tornat a agafar l'H12 per a fer el mateix recorregut... i ha arribat un altre estàndar (1433). Com que just abans d'agafar-lo he vist un articulat ja a l'última parada, abans del final a La Pau, em ve al cap que probablement anaven en torns alterns estàndar-articulat-estàndar-articulat...

Si més no, aquesta tarda en cap moment s'ha arribat a omplir tant com per trobar a faltar "moltíssim" l'articulat... Clar que eren nomes les 16:30 h.

I per acabar d'adobar-ho, a les parades de la Gran Via, primer sector (entre La Pau i Glòries, o més ben dit entre La Pau i el desviament cap a la Diagonal per Bilbao) no anunciava el temps d'espera de l'H12 (només del 42 i del 60), ni al matí ni a la tarda.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by França451 »

Fran-Ikarus wrote:Aquesta tarda he tornat a agafar l'H12 per a fer el mateix recorregut... i ha arribat un altre estàndar (1433). Com que just abans d'agafar-lo he vist un articulat ja a l'última parada, abans del final a La Pau, em ve al cap que probablement anaven en torns alterns estàndar-articulat-estàndar-articulat...

Si més no, aquesta tarda en cap moment s'ha arribat a omplir tant com per trobar a faltar "moltíssim" l'articulat... Clar que eren nomes les 16:30 h.

I per acabar d'adobar-ho, a les parades de la Gran Via, primer sector (entre La Pau i Glòries, o més ben dit entre La Pau i el desviament cap a la Diagonal per Bilbao) no anunciava el temps d'espera de l'H12 (només del 42 i del 60), ni al matí ni a la tarda.
Ah, o sea que el H12 también? Me parece lamentable lo que hicieron en Llacuna, cambiando el sentido de circulación antes de las obras de Glòries. Otra vez una obra mal hecha o empezando la casa por el tejado. Por lo menos el 60 para en Perù, que a las malas no queda tan lejos, pero el H12 se carga el enlace directo con la estación de Clot (más próximo a la Renfe, pero a las malas, vale también para el Metro), por lo que ahora sí o sí hay que tirar del tranvía a Can Jaumandreu y comerte el semáforo de la Gran Vía que se pone en verde cada 3,47 minutacos. O irte a Guipúzcoa y bajar al Metro, con sus 7 minutitos de frecuencia o más y luego hacer gymkana en Clot, perdiendo el triple de tiempo.

Cuando con el sentido que tenía Llacuna antes y una pequeña obra, los buses paran hasta el Parc del clot, enlazan con la Renfe o el Metro y luego ya que giren por Llacuna a Diagonal o Perú. Pero no señor!!! Tenían que jorobarnos el enlace directo al Clot.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

No sé si te he acabado de entender bien, pero en todo caso si alguien quiere enlazar desde el H12 (o antaño desde el 56) con la L1, lo hará lógicamente en Glòries. No entiendo quién podría querer usar el H12 para coger el metro en Clot... Por "el mismo precio" (suponiendo que sea alguien que viva en La Verneda o Sant Martí), caminará a coger la L2 en La Pau, Sant Martí o Bac de Roda, según la altura a la que viva.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by raulitinbcn »

França451 wrote:
Fran-Ikarus wrote:Aquesta tarda he tornat a agafar l'H12 per a fer el mateix recorregut... i ha arribat un altre estàndar (1433). Com que just abans d'agafar-lo he vist un articulat ja a l'última parada, abans del final a La Pau, em ve al cap que probablement anaven en torns alterns estàndar-articulat-estàndar-articulat...

Si més no, aquesta tarda en cap moment s'ha arribat a omplir tant com per trobar a faltar "moltíssim" l'articulat... Clar que eren nomes les 16:30 h.

I per acabar d'adobar-ho, a les parades de la Gran Via, primer sector (entre La Pau i Glòries, o més ben dit entre La Pau i el desviament cap a la Diagonal per Bilbao) no anunciava el temps d'espera de l'H12 (només del 42 i del 60), ni al matí ni a la tarda.
Ah, o sea que el H12 también? Me parece lamentable lo que hicieron en Llacuna, cambiando el sentido de circulación antes de las obras de Glòries. Otra vez una obra mal hecha o empezando la casa por el tejado. Por lo menos el 60 para en Perù, que a las malas no queda tan lejos, pero el H12 se carga el enlace directo con la estación de Clot (más próximo a la Renfe, pero a las malas, vale también para el Metro), por lo que ahora sí o sí hay que tirar del tranvía a Can Jaumandreu y comerte el semáforo de la Gran Vía que se pone en verde cada 3,47 minutacos. O irte a Guipúzcoa y bajar al Metro, con sus 7 minutitos de frecuencia o más y luego hacer gymkana en Clot, perdiendo el triple de tiempo.

Cuando con el sentido que tenía Llacuna antes y una pequeña obra, los buses paran hasta el Parc del clot, enlazan con la Renfe o el Metro y luego ya que giren por Llacuna a Diagonal o Perú. Pero no señor!!! Tenían que jorobarnos el enlace directo al Clot.
La parada de delante del CC Glorias de Diagonal, és de marquesina, y si anunciaba el tiempo de espera del H12
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Bueno, pues el problema sería sólo en las paradas del sentido L'Hospitalet... O en las paradas del sentido L'Hospitalet que miré yo... O en las paradas que sea, justo a las 11 h. y luego a las 16:30 h. :martell1
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by raulitinbcn »

L'abans i el després:
Image
https://scontent-b-mad.xx.fbcdn.net/hph ... e=52C10926
No se com fer més petita la foto
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by França451 »

Fran-Ikarus wrote:No sé si te he acabado de entender bien, pero en todo caso si alguien quiere enlazar desde el H12 (o antaño desde el 56) con la L1, lo hará lógicamente en Glòries. No entiendo quién podría querer usar el H12 para coger el metro en Clot... Por "el mismo precio" (suponiendo que sea alguien que viva en La Verneda o Sant Martí), caminará a coger la L2 en La Pau, Sant Martí o Bac de Roda, según la altura a la que viva.
Vamos a ver, el enlace directo es con la Renfe, dije Metro, como segunda opción, pero para eso está la L2, claro está. Pero para la Renfe desde la L2 tienes que pasar sí o sí por la L1 más un largo pasillo, que sumado al tiempo que empleas desde Gran Vìa a Guiùzcoa, más bajar al Metro y el tiempo de espera, a la larga te sume suficientemente más que con el Tram o el bus. La boca clave de clot lógicamente es aragò/Clot en Aragò cruce con Plaça Marconi/Escolas. esa entrada es la clave del enlace directo, y es la más cercana a la entrada de R1 y un poco más adelante de la R2, gracias a los tornos que hay nada más entrar evitas dar vueltas por la estación, que son segundos que una vez más te ahorras. Como ya dije, Can Jaumandreu de Tram te hace tener que cruzar la Gran Vìa en un semáforo que está en rojo para peatones durante 3:47 segundos, mientras que el Bus te deja en la parada Parc del Clot sita en la esquina con Rambla del Poblenou, al estar al otro lado de la Gran Vìa, te evitas el semáforo, por lo que sólo es recorrer la distancia en línea recta hasta la Plaça Marconi y girar a la izquierda, y ya estás en Clot Renfe. Son bastantes los usuarios que usan este enlace, conocedores del tiempo que se pierde con el metro y a sabiendas de que desde la parada de bus continúas en línea recta y vas a la Renfe directo. Por eso me fastidia un poco que el 60 no lo hagan llegar a esta parada, ya que era el enlace más cercano y directo a la renfe de Clot y sólo queda el H12, y eso cuando no lo desvían por unas u otras cosas. Lo que digo es que si no hubieran cambiado de sentido Llacuna, hacen llegar al 60 allí, gira por LLacuna para abajo luego y coge Diagonal hacia arriba, algo así. Cualquier cosa menos quitar el 60 de la parada Parc del Clot, esa parada es más útil de lo que se cree.
PD: y ésto debería estar en los cambios de líneas de Bus, no aquí.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Fran-Ikarus wrote:Confirmat avui que el 143 (l'unitat que he vist era el 6758) puja per Prim fins a Binèfar, i allà canvia de sentit.
Avui he vist per primer cop un 143 fent el canvi de sentit a Guipúscoa-Prim igual que el C-10, en comptes de pujar per Prim fins a Binèfar i fer-ho allà.

Curiosament, tot i que en aquesta línia es van turnant grupets de busos (que en festius són simplement parelles), com ara Citaro 247X, 54XX com els del dia inaugural, o fins i tot 65XX algun dia, l'avistament del canvi de recorregut l'he fet, igual que el primer dia que vaig corroborar el mini-trajecte per Binèfar, amb el 6758.

Evidentment, sota el meu punt de vista qui ho feia bé era el 143, i el C-10 ho hagués pogut imitar. Ara, en comptes d'una línia que envaeix tot el carril-bici i part d'un dels carrils normals cada cop que s'atura al semàfor per canviar de sentit, ja tenim ambdues.

També els passa al 33, B24 i N8 quan giren de Guipúscoa cap a Prim (sentit muntanya), però aquestes línies sí que no tenen gaire més remei.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

H12 per Urquinaona???

Post by Renfe445 »

No sé si han modificat la H12, però l'he vista anant per Urquinaona, concretament al carrer Trafalgar. El xòfer s'ha equivocat de camí o ara la H12 va per allí?
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: H12 per Urquinaona???

Post by albert28 »

Renfe445 wrote:No sé si han modificat la H12, però l'he vista anant per Urquinaona, concretament al carrer Trafalgar. El xòfer s'ha equivocat de camí o ara la H12 va per allí?
Diumenge passat vaig veure un articulat H8 a l'alçada de Maria Cristina direcció Gran Via Carles III com si anés a buscar Travessera de les Corts (molt estrany) i desprès un articulat amb el BKB del 22 posat per la Diagonal (pels carril bus central) girant a Maria Cristina cap Gran Via Carles III.
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: H12 per Urquinaona???

Post by Busman »

Renfe445 wrote:No sé si han modificat la H12, però l'he vista anant per Urquinaona, concretament al carrer Trafalgar. El xòfer s'ha equivocat de camí o ara la H12 va per allí?
Aniria de llarga.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
res_publica
N6
N6
Posts: 253
Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by res_publica »

Mi opinión de la red:

Prioridad semafórica... está por demostrar :nose

Carriles bus excluyentes... ahí circula todo el que le viene en gana y más :vaca

Intercambiadores... que rabia da cuando estás a punto de apearte del Hx vas para el Vx y se va de la parada en tus narices :cop

Frecuencias... no os pasa, que a veces vienen dos buses seguidos... lo que es lo mismo más tiempo de espera :emprenyat

Más buses, sí en la Xarxa nova, menos en las líneas tradicionales. :avall

Los biarticulados, existen ¿? O son una campaña muy cara de marketing de TMB :bleah

Para qué sirve la H16¿? )))2

Limpieza... igual que en resto de los buses, TMB aprovecha la época invernal para utilizar nuestros abrigos como mochos :wc

Accesibilidad... las personas de edad avanzada y los intercambiadores, un motivo para hacer ejercicio :viejoverde

Si el H8 es lo mismo que el 15, pero más; entonces el H16 no es lo mismo que el 36 y lo menos del 14, 40 y 41. :gadget

Los de la ATM, se inventarán nuevas letras cuando acaben con todas las del abecedario latino ¿?
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”