Adolescent barceloní wrote:És el que jo dic. Als polítics els molesta l'EdF i se la volen treure de sobre sigui com sigui; és el que els preocupa. Si es solucionen o no els problemes, tant els hi fa, mentre es puguin embutxacar sobres de diners...
I quines són les causes "reals" de que, segons això, molesti l'Estació de França de manera tan suposadament generalitzada?
No crec que neixin o siguien educats "odiant" una estació.
Una part dels partits aposten decididament de manera contínua pel transport públic (d'altres "amb la boca petita" o amb una càrrega important de matissos a l'hora de la veritat)
Els polítics acaben fent sovint allò que els interessa, sí, i pel que fa a l'interès a mantenir-se al poder això es veu reflectit en "coses que satisfan a la gent al punt de continuar votant-me".
No tindrà una part important de culpa l'afany de "modernitat " de la pròpia població, en sí? La població del milió i mig d'habitants, no "els cinquanta" d'aquest fòrum o "els cent o dos-cents" d'altres.
L'estació, el Parc de la Ciutadella, la Barceloneta, el propi barri de la Ribera... no són percebuts per part de la població adulta com "la Barcelona antiga"?
D'altra banda, si hi ha estacions de rodalies/regionals que queden "als barris", parlant en aquest cas de la "perifèria nord" (Clot-Aragó, Sant Andreu Comtal, Sant Andreu Arenal, La Sagrera ara), difícilment la població d'aquesta part de Barcelona aniria a l'Estació de França a agafar el mateix tren.
Això mateix:
Prest wrote:I de fet, en converses "de carrer" amb gent que són simples usuaris de rodalies, EdF queda com fora de l'esquema. La percepció que tenien un parell de compays meus (del vallès, R4 - Un de Terrassa i l'altre de Sabadell) era d'una estació obsoleta i llunyana.
Queda molt "fiada" als serveis de llarg recorregut, però clar, pel que fa a "imatge de negocis", incomparable l'entorn de Sants i el de l'Estació de França (sense entrar al futur de l'AV a la Sagrera)
És a dir, que més enllà de la percepció de l'Estació de França com a "cosa del passat" (i parlo de la població ara), potser el problema està arrelat en què la gent no utilitza el tren, fora dels nínxols que ja cobreixen Sants o les estacions de rodalies/regionals dels barris.
Jo ara mateix signaria un "Virgencita, Virgencita -del Talgo?-, que me quede como estoy".