Noves estacions al centre de BCN
Noves estacions al centre de BCN
Crec que seria important per la ciutat dotar de més accessos la majoria d´estacions de metro de BCN ja que moltes només tenen per un costat que n´haurien de tenir més.
Per altre ban da crec necessari la creació de 2 noves estacions de metro i FGC.
L´estació de Correus s´hauria d´obrir ja que estava en un lloc molt cèntric i que per molt a proo que estigui de Barceloneta o Jaume I, 10 minuts caminant no te´ls treu ningú. Per altre banda i amb la finalitat de descongestionar l´estació de Provença de FGC, s´hauria de fer una nova estació a Balmes/Aragó.
Per altre ban da crec necessari la creació de 2 noves estacions de metro i FGC.
L´estació de Correus s´hauria d´obrir ja que estava en un lloc molt cèntric i que per molt a proo que estigui de Barceloneta o Jaume I, 10 minuts caminant no te´ls treu ningú. Per altre banda i amb la finalitat de descongestionar l´estació de Provença de FGC, s´hauria de fer una nova estació a Balmes/Aragó.
Re: NOVES ESTACIONS AL CENTRE DE BCN
Totalment d'acord en lo de reobrir Correus Ara que, seria complicat, però no crec que imposible. I Balmes/Aragó, no estaria gens malament. Ara també, porto temps proposant una per la zona de Can Dragó, tot i que a DPTOP diuen que no cal, que ja està prou ben comunicada, però Fabra i Puig, S.Andreu Arenal i Llucmajor queden apartades, i no arriben prous busos, tot i que aviat arribarà el 36.xevi wrote:Crec que seria important per la ciutat dotar de més accessos la majoria d´estacions de metro de BCN ja que moltes només tenen per un costat que n´haurien de tenir més.
Per altre banda crec necessari la creació de 2 noves estacions de metro i FGC.
L´estació de Correus s'hauria d'obrir ja que estava en un lloc molt cèntric i que per molt a prop que estigui de Barceloneta o Jaume I, 10 minuts caminant no te´ls treu ningú. Per altre banda i amb la finalitat de descongestionar l´estació de Provença de FGC, s´hauria de fer una nova estació a Balmes/Aragó.
Jo, actualment tal com estan les coses, no posaria més estacions a FGC ja que la cosa ja està molt saturada. El que seria molt útil és millorar els temps de viatge de les línies S1 i S2, tenint en compte que ara per ara aquests temps son molt poc competitius respecte la carretera i que en el futur les linies s'allargaran cap a Matadepera i Castellar. Per això, crec necessari construir un nou túnel per a ferrocarril entre la futura estació de l'intercanviador central fins a Sarrià passant per Francesc Macià, amb úniques parades: Pl. Catalunya, Francesc Macià i Sarrià. Aquest túnel seria únicament pels serveis S1, S2, S5, S55. D'altra banda, el túnel actual deixar-lo únicament per a serveis L6 i L7, el que permetria d'un cop que aquest túnel tingués realment freqüències i servei de metro. Una vegada descongestionat dels altres serveis sí que convindria una nova estació entre Pl. Catalunya i Provença i també una prolongació de Reina Elisenda fins, al menys, Pedralbes. De fet la cua de maniobres ja sembla orientada en aquesta direcció.
En aquest suposat escenari, els viatgers procedents del Vallès que baixaven a algunes de les estacions entre Sarrià i Pl. Catalunya podrien transbordar cap a la L6 a Sarrià. I per anar cap a la L7 haurien de transbordar prenent a Sarrià L6 fins a Gràcia o L9 fins a El Putxet.
En aquest suposat escenari, els viatgers procedents del Vallès que baixaven a algunes de les estacions entre Sarrià i Pl. Catalunya podrien transbordar cap a la L6 a Sarrià. I per anar cap a la L7 haurien de transbordar prenent a Sarrià L6 fins a Gràcia o L9 fins a El Putxet.
I una altra cosa que faria a la L8(FGC LL-A)és fer ja el perllogament i fer noves estacions a Entença(conexió metro L5),a Francesc Macià(conexió TRAM),a Gràcia(conexiò FGC Vallès),i a partir d'aquí el faria baixar per la diagonal amb estacions com Verdaguer(conexió metro L4 i L5),i a Glòries on faria una mega conexio FGC-RENFE totes les línies-Tranvia i metro L1),sí algun día és fa això,seré feliç
Per cert,sí al final s'acaben de conectar les dues línies de FGC a Gràcia,i jo vull anar per exemple de Sant Andreu a Aviguda Tibidabo,com és tracta de la mateixa empresa,a Gràcia podré agafar FGC Vallès sense necesitat de comprar un altre bitllet(com el metro,vamos)és a dir,sense passar per cap barrera tarifària´.
Per cert,sí al final s'acaben de conectar les dues línies de FGC a Gràcia,i jo vull anar per exemple de Sant Andreu a Aviguda Tibidabo,com és tracta de la mateixa empresa,a Gràcia podré agafar FGC Vallès sense necesitat de comprar un altre bitllet(com el metro,vamos)és a dir,sense passar per cap barrera tarifària´.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: NOVES ESTACIONS AL CENTRE DE BCN
Des d'un punt de vista utilitari, és completament superflu reobrir Correus, ja que fent una sortida per l'altra punta de l'andana de Barceloneta hi hauria una boca a Via Laietana amb Colom/Isabel II. La situació actual ve donada per un problema molt comú a tot el metro, especialment en estacions fetes als anys 70 i 80: una sola boca per abaratir costos de construcció, la gent que surti per un únic forat i ja s'ho trobarà.xevi wrote:L´estació de Correus s´hauria d´obrir ja que estava en un lloc molt cèntric i que per molt a proo que estigui de Barceloneta o Jaume I, 10 minuts caminant no te´ls treu ningú.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: NOVES ESTACIONS AL CENTRE DE BCN
Totalment d'acord. Només comentar que el problema tampoc es va solucionar quan es va poder. Així, tenim les estacions de la L2 inaugurades a mitjans dels 90 (Monumental, Tetuan, Universitat) que pateixen el mateix problema.Guigui wrote: La situació actual ve donada per un problema molt comú a tot el metro, especialment en estacions fetes als anys 70 i 80: una sola boca per abaratir costos de construcció,
Igualment, totalment d'acord en que no caldria reobrir Correus, però sí que seria molt necessari obrir un nou accés a Barceloneta pel costat Via Laietana, tant per acostar el metro a la zona de Correus com per descongestionar l'accés actual que normalment està ple a vessar.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
[quote="xevi"]Exacte, la proposta de la nova estació Balmes/Aragó és aquesta, conectar-lo amb Renfe i Metro que queden molt a prop.[/quote
No vull ser pesimista, però ho soc.
No és pot fer una estació FGC a aquesta cruïlla, l'enrexat que hi ha son els ventiladors dels tunels de FGC, 60 metres més avall, que passan per sota dels trens de Renfe. a més a mes el corredor enllaç que voleu fer sería més llarg que el que hi ha de L3 Passeig de Gracia a L4.
No vull ser pesimista, però ho soc.
No és pot fer una estació FGC a aquesta cruïlla, l'enrexat que hi ha son els ventiladors dels tunels de FGC, 60 metres més avall, que passan per sota dels trens de Renfe. a més a mes el corredor enllaç que voleu fer sería més llarg que el que hi ha de L3 Passeig de Gracia a L4.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
El que sempre he desitjat és fer un nou túnel per als FGC del Vallès, des de Collserola fins a Catalunya, que aprofiti la futura cua de maniobres. I deixar els túnels actuals per al metro de les línies L6 i L7. Amb ampliació de L6 vers Pedralbes, Esplugues, Cornellà i St Boi. La L7 la faria una línia circular del sud de Barcelona i les ciutats entre Barcelona i el Llobregat.
El nou túnel de FGC del Vallès el faria sortir de Collserola per on ara ho fa (o sigui conservaria les estacions que ara té a Collserola: Les Planes, Peu del Funicular, etc). Després de deixar l'estació de Peu del Funicular el túnel començaria en paral·lel a la Via Augusta fins a l'alçada de l'estació de La Bonanova, on tombaria cap a la plaça Francesc Macià. Des d'allà baixaria per Diagonal fins al carrer Aribau (o Enric Granados) per on baixaria fins a Catalunya. De Catalunya faria la volta per la cua de maniobres i tornaria a Diagonal per anar al Vallès.
Les estacions de FGC del Vallès a Barcelona serien:
- Catalunya (correspondència FGC, metro)
- Francesc Macià (correspondència FGC, metro)
- Sarrià (correspondència L9)
El mateix per a la L8. Seria exclusivament metro un cop fet el túnel de Rodalies sota la Gran Via.
El nou túnel de FGC del Vallès el faria sortir de Collserola per on ara ho fa (o sigui conservaria les estacions que ara té a Collserola: Les Planes, Peu del Funicular, etc). Després de deixar l'estació de Peu del Funicular el túnel començaria en paral·lel a la Via Augusta fins a l'alçada de l'estació de La Bonanova, on tombaria cap a la plaça Francesc Macià. Des d'allà baixaria per Diagonal fins al carrer Aribau (o Enric Granados) per on baixaria fins a Catalunya. De Catalunya faria la volta per la cua de maniobres i tornaria a Diagonal per anar al Vallès.
Les estacions de FGC del Vallès a Barcelona serien:
- Catalunya (correspondència FGC, metro)
- Francesc Macià (correspondència FGC, metro)
- Sarrià (correspondència L9)
El mateix per a la L8. Seria exclusivament metro un cop fet el túnel de Rodalies sota la Gran Via.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Estacions amb accés únic
Proposo un "spin-off" d'aquest tema (*), a partir dels missatges citats i del meu actual:
Originalment, l'estació, quan només hi havia la L4, tenia dos accesos molt propers entre sí (els corrents d'aire que es formaven a dins quan la gent obria les portes de tots dos alhora eren antològics), situats a les respectives voreres del carrer Ca n'Oliva i que contribuïen a un vestíbul força simètric.
Quan van començar les obres que acabarien duent-hi la L2 (inicialment com a final de línia), l'accés de la vorera cantó Besòs es va clausurar. Durant un temps l'estació va quedar (de manera força precària, al meu parer) amb el modest accés cantó Llobregat (i sense corrents d'aire, aixó sí). Quan es va tenir enllestida la L2, es van obrir el vestíbul actual, amb el seu gran accés i l'ascensor a la zona de l'antic accés cantó Llobregat (que s'havia reurbanitzat transformant una petita part del descampat; la resta encara existeix), de manera perpendicular als accesos antics; es va el·liminar l'accés del cantó Besòs, i es va "invalidar" l'antic vestíbul (tot i que l'espai deu continuar existint, amb funció de magatzem o similar)
El cas és que l'accés actual és molt satisfactori, com dic, però no deixa de ser un de sol. Fa anys em pensava que això devia ser impossible per normativa, però si en una estació completament reformada i modernitzada ha quedat així (i en d'altres totalment noves, com ara Encants, també), deu ser que aquesta normativa no existeix com a tal.
Quines estacions de la xarxa hi ha actualment, amb accés únic?
(*) Ara ho he mirat millor i el tema sencer ja serveix com a tal, només que el títol original no ho semblava pas.
wefer wrote:Totalment d'acord. Només comentar que el problema tampoc es va solucionar quan es va poder. Així, tenim les estacions de la L2 inaugurades a mitjans dels 90 (Monumental, Tetuan, Universitat) que pateixen el mateix problema.Guigui wrote: La situació actual ve donada per un problema molt comú a tot el metro, especialment en estacions fetes als anys 70 i 80: una sola boca per abaratir costos de construcció,
Igualment, totalment d'acord en que no caldria reobrir Correus, però sí que seria molt necessari obrir un nou accés a Barceloneta pel costat Via Laietana, tant per acostar el metro a la zona de Correus com per descongestionar l'accés actual que normalment està ple a vessar.
He estat pensant en què l'estació de La Pau, tot i haver esdevingut, des que hi va arribar la L2, un punt important pel que fa a flux de viatgers (abans reconec que era "una estació més", només que per a mi era "la meva" lògicament), continua comptant amb un únic accés ("boca", és a dir, sense comptar l'ascensor). Modern, d'amplada generosa i versàtil (escales mecàniques de pujada i baixada), i tot el què vulguis, però un de sol.entfe001 wrote:Encants encara és més nova i peca del mateix.
Ara bé, s'ha de reconèixer que en aquesta estació, igual que amb Universitat, Tetuan i Monumental, es disposa de sortida d'emergència.
Originalment, l'estació, quan només hi havia la L4, tenia dos accesos molt propers entre sí (els corrents d'aire que es formaven a dins quan la gent obria les portes de tots dos alhora eren antològics), situats a les respectives voreres del carrer Ca n'Oliva i que contribuïen a un vestíbul força simètric.
Quan van començar les obres que acabarien duent-hi la L2 (inicialment com a final de línia), l'accés de la vorera cantó Besòs es va clausurar. Durant un temps l'estació va quedar (de manera força precària, al meu parer) amb el modest accés cantó Llobregat (i sense corrents d'aire, aixó sí). Quan es va tenir enllestida la L2, es van obrir el vestíbul actual, amb el seu gran accés i l'ascensor a la zona de l'antic accés cantó Llobregat (que s'havia reurbanitzat transformant una petita part del descampat; la resta encara existeix), de manera perpendicular als accesos antics; es va el·liminar l'accés del cantó Besòs, i es va "invalidar" l'antic vestíbul (tot i que l'espai deu continuar existint, amb funció de magatzem o similar)
El cas és que l'accés actual és molt satisfactori, com dic, però no deixa de ser un de sol. Fa anys em pensava que això devia ser impossible per normativa, però si en una estació completament reformada i modernitzada ha quedat així (i en d'altres totalment noves, com ara Encants, també), deu ser que aquesta normativa no existeix com a tal.
Quines estacions de la xarxa hi ha actualment, amb accés únic?
(*) Ara ho he mirat millor i el tema sencer ja serveix com a tal, només que el títol original no ho semblava pas.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Estacions amb accés únic
Les que conec:Fran-Ikarus wrote:Quines estacions de la xarxa hi ha actualment, amb accés únic?
Fontana
Barceloneta
Can Boixeres
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Estacions amb accés únic
(off-topic) Desde lo que recuerdo, o por lo menos las que sé seguro que lo tienen.Fran-Ikarus wrote:Proposo un "spin-off" d'aquest tema (*), a partir dels missatges citats i del meu actual:
wefer wrote:Totalment d'acord. Només comentar que el problema tampoc es va solucionar quan es va poder. Així, tenim les estacions de la L2 inaugurades a mitjans dels 90 (Monumental, Tetuan, Universitat) que pateixen el mateix problema.Guigui wrote: La situació actual ve donada per un problema molt comú a tot el metro, especialment en estacions fetes als anys 70 i 80: una sola boca per abaratir costos de construcció,
Igualment, totalment d'acord en que no caldria reobrir Correus, però sí que seria molt necessari obrir un nou accés a Barceloneta pel costat Via Laietana, tant per acostar el metro a la zona de Correus com per descongestionar l'accés actual que normalment està ple a vessar.He estat pensant en què l'estació de La Pau, tot i haver esdevingut, des que hi va arribar la L2, un punt important pel que fa a flux de viatgers (abans reconec que era "una estació més", només que per a mi era "la meva" lògicament), continua comptant amb un únic accés ("boca", és a dir, sense comptar l'ascensor). Modern, d'amplada generosa i versàtil (escales mecàniques de pujada i baixada), i tot el què vulguis, però un de sol.entfe001 wrote:Encants encara és més nova i peca del mateix.
Ara bé, s'ha de reconèixer que en aquesta estació, igual que amb Universitat, Tetuan i Monumental, es disposa de sortida d'emergència.
Originalment, l'estació, quan només hi havia la L4, tenia dos accesos molt propers entre sí (els corrents d'aire que es formaven a dins quan la gent obria les portes de tots dos alhora eren antològics), situats a les respectives voreres del carrer Ca n'Oliva i que contribuïen a un vestíbul força simètric.
Quan van començar les obres que acabarien duent-hi la L2 (inicialment com a final de línia), l'accés de la vorera cantó Besòs es va clausurar. Durant un temps l'estació va quedar (de manera força precària, al meu parer) amb el modest accés cantó Llobregat (i sense corrents d'aire, aixó sí). Quan es va tenir enllestida la L2, es van obrir el vestíbul actual, amb el seu gran accés i l'ascensor a la zona de l'antic accés cantó Llobregat (que s'havia reurbanitzat transformant una petita part del descampat; la resta encara existeix), de manera perpendicular als accesos antics; es va el·liminar l'accés del cantó Besòs, i es va "invalidar" l'antic vestíbul (tot i que l'espai deu continuar existint, amb funció de magatzem o similar)
El cas és que l'accés actual és molt satisfactori, com dic, però no deixa de ser un de sol. Fa anys em pensava que això devia ser impossible per normativa, però si en una estació completament reformada i modernitzada ha quedat així (i en d'altres totalment noves, com ara Encants, també), deu ser que aquesta normativa no existeix com a tal.
Quines estacions de la xarxa hi ha actualment, amb accés únic?
(*) Ara ho he mirat millor i el tema sencer ja serveix com a tal, només que el títol original no ho semblava pas.
Te voy a indicar dos grupos para mí diferenciados.
1- Estaciones donde se sale por un sólo costado del andén, pero con varias bocas de acceso.
2- Estaciones donde se sale por un sólo costado de andén y también con una sola boca de acceso.
Vamos primero con las del grupo dos:
Trinitat Vella
Hospital de Bellvitge
La Pau
Plaça del Centre? (no recuerdo lo que tenía Plaça Centre)
Fontana (creo recordar)
Valldaura?
Can Cuiàs (tenía sólo un acceso, no?)
BArceloneta
Poblenou
Gornal
Y del grupo 1:
Barò Viver
Marina
Santa Eulàlia
Pubilla Cases (?)
Torre Barò
Guinardò-Hosp st Pau
Jaume I
Besòs
Verneda
Encants
Monumental
Tetuàn
PAlau Reial
Marìa Cristina
Les Corts
Roquetes
Creo que me dejo la mitad.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Plaça del Centre
Plaça del Centre té més d'una boca al carrer.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Noves estacions al centre de BCN
joanic és del grup 1
guinardó/hospital de sant pau té els accessos tant junts que pràcticament és un i mig
guinardó/hospital de sant pau té els accessos tant junts que pràcticament és un i mig
ES PELIGROSO ASOMARSE
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Friday 07/06/2013 16:28
- Location: L1 Santa Coloma
Re: Noves estacions al centre de BCN
Santa Coloma seria del grup 1 pero només en direcció Hospital de Bellvitge. Es curios, perque crec que es la única que te dos sortides en una andana i una a l'altra.
Re: Noves estacions al centre de BCN
Sant Roc, Artigues|Sant Adrià i Verneda son del grup 1. Sempre m'ha sorprés que Artigues continui tenint només dos accesos a la part Besòs de l'estació, i mai hi hagin afegit un segon vestíbul a la part Badalona de l'estació, tot aixó tenint en compte que en 10 anys l'estació ha estat remodelada dues vegades.