Noves estacions al centre de BCN

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Noves estacions al centre de BCN

Post by França451 »

marc_bcn_2 wrote:Santa Coloma seria del grup 1 pero només en direcció Hospital de Bellvitge. Es curios, perque crec que es la única que te dos sortides en una andana i una a l'altra.
Y a qué se debe esa disposición tan curiosa? Pues la verdad es que no me había fijado, pero según eso, entiendo que si entro por uno de los accesos, sólo puedo ir al andén dirección Hospital de Bellvitge, ¿correcto? Supongo que originariamente la estación sólo tenía este acceso cuando la línea finalizaba aquí, y cuando se prolongó a Fondo, se hizo el otro vestíbulo con los restantes accesos, y por alguna razón el acceso antiguo se dejó en servicio pero sólo con entrada a uno de los andenes. ¿Algo así?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Santa Coloma

Post by Javi M »

França451 wrote:
marc_bcn_2 wrote:Santa Coloma seria del grup 1 pero només en direcció Hospital de Bellvitge. Es curios, perque crec que es la única que te dos sortides en una andana i una a l'altra.
Y a qué se debe esa disposición tan curiosa? Pues la verdad es que no me había fijado, pero según eso, entiendo que si entro por uno de los accesos, sólo puedo ir al andén dirección Hospital de Bellvitge, ¿correcto? Supongo que originariamente la estación sólo tenía este acceso cuando la línea finalizaba aquí, y cuando se prolongó a Fondo, se hizo el otro vestíbulo con los restantes accesos, y por alguna razón el acceso antiguo se dejó en servicio pero sólo con entrada a uno de los andenes. ¿Algo así?
Se refiere a que desde el vestíbulo hay dos escaleras que suben desde el andén sentido Fondo, pero sólo una quebaja al que tiene sentido Hospital de Bellvitge. Todas las bocas que llegan hasta la calle, dan al mismo vestíbulo.

Ésto es así porque al ser una estación cercana al final de la línea, el andén sentido Bellvitge sólo sirve para subir al tren, mientras que el andén sentido Fondo se utiliza únicamente para apearse. De esta manera el flujo de personas entre el vestíbulo y el primer andén es moderado pero constante, mientras que el del segundo es mucho más intenso pero puntual (cuando llega un tren), y por lo tanto requiere mayor capacidad que el primero.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Santa Coloma

Post by Renfe445 »

Javi M wrote:Ésto es así porque al ser una estación cercana al final de la línea, el andén sentido Bellvitge sólo sirve para subir al tren, mientras que el andén sentido Fondo se utiliza únicamente para apearse. De esta manera el flujo de personas entre el vestíbulo y el primer andén es moderado pero constante, mientras que el del segundo es mucho más intenso pero puntual (cuando llega un tren), y por lo tanto requiere mayor capacidad que el primero.
Santa Coloma era final de línea.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Santa Coloma

Post by Guigui »

Però durant un temps limitat (8 anys, si no m'erro) i amb l'ampliació cap a Fondo en marxa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Santa Coloma era, repeteixo, era final de línia

Post by Renfe445 »

Guigui wrote:Però durant un temps limitat (8 anys, si no m'erro) i amb l'ampliació cap a Fondo en marxa.
Des del 83 fins al 92. Més o menys 8 anys, sí. Per això vaig dir que era final de línia.

Llegiu bé i amb deteniment tots els missatges? :?:
User avatar
voltrega
N5
N5
Posts: 93
Joined: Wednesday 04/04/2007 9:04
Location: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Re: Noves estacions al centre de BCN

Post by voltrega »

Doncs jo faria una nova estacio a la linia 3 entre Diagonal i Fontana, sobre tot pensant en la futura prolongacio de la linia 8, faria l'estacio de la linia 8 entre Gala placidia i Gran de gracia per que per cada punta de l'andana es pogues anr o be a la linia 3 o be a les 6 /7 i serveis S
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... wztyuapRao
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Llegir missatges; Fontana/Gràcia

Post by Guigui »

Renfe445 wrote:Llegiu bé i amb deteniment tots els missatges? :?:
Sí. De fet, si llegeixes bé i amb deteniment el meu, veuràs que és una resposta al teu.
voltrega wrote:Doncs jo faria una nova estacio a la linia 3 entre Diagonal i Fontana, sobre tot pensant en la futura prolongacio de la linia 8, faria l'estacio de la linia 8 entre Gala placidia i Gran de gracia per que per cada punta de l'andana es pogues anr o be a la linia 3 o be a les 6 /7 i serveis S
Ja es guanyaria molt fent un accés a Fontana per l'altre extrem de l'andana. Quant a la ubicació d'una estació d'un hipotètic perllongament de l'L8, cal pensar que a partir de Gal·la Placídia, la Travessera de Gràcia s'estreny considerablement.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Tant si sí com si no

Post by Javi M »

Renfe445 wrote:
Javi M wrote:Ésto es así porque al ser una estación cercana al final de la línea, el andén sentido Bellvitge sólo sirve para subir al tren, mientras que el andén sentido Fondo se utiliza únicamente para apearse. De esta manera el flujo de personas entre el vestíbulo y el primer andén es moderado pero constante, mientras que el del segundo es mucho más intenso pero puntual (cuando llega un tren), y por lo tanto requiere mayor capacidad que el primero.
Santa Coloma era final de línea.
És exactament igual que sigui final de línia o que sigui penúltima estació de línia. El cas és el mateix, ja que ningú (com a mínim abans de l'arribada de la L9) fa el trajecte Santa Coloma - Fondo o viceversa.
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Noves estacions al centre de BCN

Post by premixero »

No te creas por las mañanas hay infinidad de gente, que hace el trayecto sta. coloma-fondo, para asegurarse un asiento y no ir de pie aglomerado, ya que a esas horas hay muchísima gente que llega a la estación de sta. coloma, es una treta que a los del fondo ya les cabrea mucho pues su tren ya llega lleno de viajeros antes de empezar y como a esas horas también el tiempo de espera es pequeño compensa a los comodones a hacer ese trayecto.
adria
N3
N3
Posts: 35
Joined: Thursday 31/07/2014 11:51

Re: Noves estacions al centre de BCN

Post by adria »

Encants té dos sortides crec , però un únic accés al vestíbul des de l'andana. :nose :?:
A Monumental hi han dos un a davant de l'altre, però hi han dos.
Bogatell té un.
Llacuna en té un
Poblenou també
etc.

No seria millor que totes les estacions tinguessin almenys dos accessos?
Per exemple si tu vius a prop de Fontana tens que agafa el metro i vius a sobre un extrem de l'andana, no té cap sortida allà, tens que anar 100 metres més a munt a agafar-lo.
No seria més llògic tenir una sortida al costat de casa?
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Noves estacions al centre de BCN

Post by Ecomobisostrans »

Precissament a Fontana s'hauria de fer, perque queda molt lluny de Diagonal. En altres que estan mes prop no te perquè ser necessari.
adria
N3
N3
Posts: 35
Joined: Thursday 31/07/2014 11:51

Re: Noves estacions al centre de BCN

Post by adria »

S'ha de fer l'estació de Travessera L-3, que si no ho sabieu la volien fer quan es va obrir el gran metro.
I també, Virrei Amat, L-4, hi una barbaritat entre Maragall i Llucmajor
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Noves estacions al centre de BCN

Post by Fran-Ikarus »

adria wrote:I també, Virrei Amat, L-4, hi una barbaritat entre Maragall i Llucmajor
Qui vulgui anar a Virrei Amat ja pot anar-hi, amb la L5... Com que no costa res, obrir una estació...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

2a boca a Fontana en lloc d'estació nova

Post by Guigui »

I en lloc de fer una nova estació a Travessera, amb les dificultats tècniques (anivellament del pendent, etc.) i econòmiques que comporta, n'hi hauria ben bé prou si s'obrís una nova boca de l'estació de Fontana a l'alçada del Carrer Montseny per servir la part central del barri de Gràcia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”