Si els trens han de ser elèctrics o no no crec que depengui de si s´ha de pagar l´electricitat a Adif o no, que evidentment si s´utilitza s´ha de pagar. Està clar que no compensa la despesa d´un tren elèctric - dièsel perquè la part on podria anar en elèctric és molt petita en tot el viatge, es va sempre en dièsel i ja està. Com la Generalitat no té cap mena d´intenció d´electrificar la línia (ni cap altre cosa que no sigui imprescindible), ja estan bé els trens dièsel.ortegote wrote:I pagar un Canon per la llum a ADIF?Miquel wrote: Per cert, el tren no havia de ser elèctric també per a fer maniobres per Lleida?
Notícies línia de La Pobla de Segur
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si Renfe deixarà un o dos o deu trens a Lleida per si es trenquen els trens de FGC dependrà només de si FGC paga els trens en qüestió, és normal. Si FGC no paga, Renfe segur que troba alguna cosa que fer amb els trens.Miquel wrote: Que els dos trens són insuficients per recuperar uns horaris decents ja ho vam dir uns quants pàgines enrere en aquest fil, el que vol la Generalitat es desfer-se dels trens de Renfe per evitar pagar el lloguer, i 2 trens no dona per gran cosa. La millora d'aquests trens, a banda del confort, és l'acceleració, que la dels 592 és mooolt dolenta, així que millorariem ens uns minuts el temps de viatge, però que ni de broma serà una millora tant gran com per operar la línia fins a la Pobla amb 1 tren (tenint al tram Lleida - Balaguer uns horaris dignes).
El que caldria veure és que fa Renfe amb les 592 (o una doble de 596), si en deixa un tren a Lleida pel que pugui passar, o no.
Per cert, el tren no havia de ser elèctric també per a fer maniobres per Lleida?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Sobre el llum ho ignoro, potser s'han fet enrere, sols ho preguntava..
Per les 592, jo no se que en farà Renfe però, actualment en servei n'hi ha dos, i pel pla de Vilanoveta n'hi ha una altre podrint-se, millor que això, que es quedin en reserva per si fan falta arribant a algun acord entre FGC i Renfe. Però això sols serà possible si tornen a posar uns horaris decents, ara per ara, amb els dos trens n'hi ha suficient, ja que no ho ampliaran per molt que vulguin vendre la moto...
Per les 592, jo no se que en farà Renfe però, actualment en servei n'hi ha dos, i pel pla de Vilanoveta n'hi ha una altre podrint-se, millor que això, que es quedin en reserva per si fan falta arribant a algun acord entre FGC i Renfe. Però això sols serà possible si tornen a posar uns horaris decents, ara per ara, amb els dos trens n'hi ha suficient, ja que no ho ampliaran per molt que vulguin vendre la moto...
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
La compra de material té el proposit no tenir que dependre de Renfe, i així operar directament FGC o sino amb contrate (Renfe, Comsa o qui sigui). Diria que el manteniment de les 2 unitats o es farà subcontractat, amb Tradinsa, Integria o qualsevol empresa lligada com Nertus.
Si es millorarà el servei... es parteix de l'escenari d'1 UT en servei i l'altre de reserva. Tot vindrà si el nou material pot reduir temps o un canvi d'organització de les circulacions.
La meva proposta d'horaris seria:
La Pobla 7.00 - Lleida 8.50
Balaguer 10.00 - Lleida 10.30
La Pobla 15.00 - Leida 16.50
Balaguer 18.00 - Lleida 18.30
Lleida 9.15 - Balaguer 9.45
Lleida 11.00 - La Pobla 12.50
Lleida 17.15 - Balaguer 17.45
Lleida 19.15 - La Pobla 21.05
Si es millorarà el servei... es parteix de l'escenari d'1 UT en servei i l'altre de reserva. Tot vindrà si el nou material pot reduir temps o un canvi d'organització de les circulacions.
La meva proposta d'horaris seria:
La Pobla 7.00 - Lleida 8.50
Balaguer 10.00 - Lleida 10.30
La Pobla 15.00 - Leida 16.50
Balaguer 18.00 - Lleida 18.30
Lleida 9.15 - Balaguer 9.45
Lleida 11.00 - La Pobla 12.50
Lleida 17.15 - Balaguer 17.45
Lleida 19.15 - La Pobla 21.05
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Millorar ho farà, però no crec que sigui una gran millora, al tram Lleida - Balaguer la velocitat és més constant, en canvi on si que pot notar-se és Balaguer amunt on hi ha molts canvis de velocitat, i aquest tren és millor en acceleració que les 592.sag470 wrote:La compra de material té el proposit no tenir que dependre de Renfe, i així operar directament FGC o sino amb contrate (Renfe, Comsa o qui sigui). Diria que el manteniment de les 2 unitats o es farà subcontractat, amb Tradinsa, Integria o qualsevol empresa lligada com Nertus.
Si es millorarà el servei... es parteix de l'escenari d'1 UT en servei i l'altre de reserva. Tot vindrà si el nou material pot reduir temps o un canvi d'organització de les circulacions.
La meva proposta d'horaris seria:
La Pobla 7.00 - Lleida 8.50
Balaguer 10.00 - Lleida 10.30
La Pobla 15.00 - Leida 16.50
Balaguer 18.00 - Lleida 18.30
Lleida 9.15 - Balaguer 9.45
Lleida 11.00 - La Pobla 12.50
Lleida 17.15 - Balaguer 17.45
Lleida 19.15 - La Pobla 21.05
FGC no crec que posi horaris de nit Balaguer amunt, doncs no li interessa que el Maquinista i l'interventor dormin a La Pobla.
El problema es que si poses uns horaris decents al tram Lleida - Balaguer deixes sense servei el tram fins La Pobla, i si vols posar més servei amunt, el tram anterior te uns horaris poc útils. D'aquí a que operar amb un tren sigui insuficient.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Potser tenen pensat operar amb els dos trens alhora i, si tenen algun problema amb un tren, depenent de si és un problema puntual servei substitutòri, o si es p.ex. una revisió programada, llogar puntualment un tren per uns dies a Renfe?Miquel wrote:Millorar ho farà, però no crec que sigui una gran millora, al tram Lleida - Balaguer la velocitat és més constant, en canvi on si que pot notar-se és Balaguer amunt on hi ha molts canvis de velocitat, i aquest tren és millor en acceleració que les 592.sag470 wrote:La compra de material té el proposit no tenir que dependre de Renfe, i així operar directament FGC o sino amb contrate (Renfe, Comsa o qui sigui). Diria que el manteniment de les 2 unitats o es farà subcontractat, amb Tradinsa, Integria o qualsevol empresa lligada com Nertus.
Si es millorarà el servei... es parteix de l'escenari d'1 UT en servei i l'altre de reserva. Tot vindrà si el nou material pot reduir temps o un canvi d'organització de les circulacions.
La meva proposta d'horaris seria:
La Pobla 7.00 - Lleida 8.50
Balaguer 10.00 - Lleida 10.30
La Pobla 15.00 - Leida 16.50
Balaguer 18.00 - Lleida 18.30
Lleida 9.15 - Balaguer 9.45
Lleida 11.00 - La Pobla 12.50
Lleida 17.15 - Balaguer 17.45
Lleida 19.15 - La Pobla 21.05
FGC no crec que posi horaris de nit Balaguer amunt, doncs no li interessa que el Maquinista i l'interventor dormin a La Pobla.
El problema es que si poses uns horaris decents al tram Lleida - Balaguer deixes sense servei el tram fins La Pobla, i si vols posar més servei amunt, el tram anterior te uns horaris poc útils. D'aquí a que operar amb un tren sigui insuficient.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
http://www.pallarsdigital.cat/jussa/ite ... a-de-segurDiari Pallars Digital wrote: Tremp proposa que Ferrocarrils hi instal·li l'hangar dels nous trens de la línia de la Pobla de Segur
FGC disposa de 4 hectàrees prop de l'estació de tren de la capital del Pallars Jussà.
FGC té a tocar de l'estació de Tremp unes 4 hectàrees de terreny
ACN | L'alcalde de Tremp, Víctor Orrit, ha proposat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que instal·lí a Tremp el garatge i lloc de reparació i neteja dels nous trens de la línia de la Pobla de Segur. Orrit ha recordat que Ferrocarrils té unes 4 hectàrees de terreny just a tocar de l'estació de tren de la localitat i ha afegit que l'Ajuntament està disposat a col·laborar urbanísticament perquè aquest hangar de trens es construeixi a la capital del Pallars Jussà.
Aquesta col·laboració passaria per l'ampliació del polígon industrial. Orrit ha dit que ''el més lògic'' és que es construeixi a l'inici o al final de la línia però recorda que a Tremp ja disposen d'un terreny. Orrit ha insistit que aquest tema s'ha de començar a planificar per tenir-lo enllestit quan arribin els nous trens que la Generalitat ha comprat i que estaran a disposició a finals del 2015.
Amb la compra de material, Ferrocarrils deixarà de dependre de Renfe, i així operarà directament FGC. Aquesta línia es propietat de la Generalitat de Catalunya i de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) però ha de pagar un lloguer a l'empresa estatal Renfe pels trens que hi circulen.
Dos nous combois pel 2016
FGC va comprar combois propis per poder operar per ella mateixa la línia. Però la línia de la Pobla és d'ample ibèric, i això ha obligat FGC a fabricar-ne de nous. El Govern ha adjudicat a la suïssa Stadler la compra de dos nous trens per la línia de Lleida a la Pobla de Segur per 9,5 milions d'euros. El Departament de Territori i Sostenibilitat signarà el proper mes de febrer el contracte d'adjudicació de dos nous trens per a la línia Lleida - la Pobla de Segur, un cop aprovat el pressupost de la Generalitat del 2014.
Els dos nous trens tindran aproximadament 50 metres de llarg i una capacitat per a 105 passatgers cada un. Entre d'altres característiques, seran de motor dièsel amb plataformes d'accés fàcil, estaran climatitzats, gaudiran de cobertura WIFI i tindran espais oberts i amplis on podran transportar-se, fins i tot, bicicletes. L'adjudicació s'ha tancat per 9,5 milions d'euros amb un termini d'execució de dos anys: la companyia suïssa els haurà d'entregar a finals del 2015 (la primera unitat al novembre i, la segona, al desembre).
La previsió inicial és que els nous trens entrin en funcionament al gener de 2016, coincidint amb un nou model d'explotació i amb la recuperació de freqüències en el trajecte Lleida - la Pobla de Segur. En aquests moments, Ferrocarrils de la Generalitat és qui gestiona la línia, propietat de la Generalitat de Catalunya, però els combois que hi circulen són llogats a RENFE.
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Una bona notícia.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Dieu-me rebuscat: FGC "ha de pagar un lloguer" a la RENFE i ara per fi ja podrem alliberar-nos amb la compra de dos trens. Si FGC paga lloguer a RENFE és perquè no ha volgut tenir trens propis abans i la RENFE li ha fet el favor (cobrant evidentment) de llogar-los. Mireu si FGC està "opromit" a la línia que no li dona la gana ni de fer el manteniment de la línia, que té subcontractat al diabòlic ADIF. El llenguatge em sembla molt perillós perquè pot enganyar a la gent que no sap. Entrant al tema de les cotxeres, no crec que convingui tenir-les a Tremp, aniria molt millor a La Pobla si és que volen que dormi algun tren allà dalt. Potser la idea serà que els trens nous es quedin a Lleida (si hi ha espai a l´estació de l´ADIF) o Balaguer on també hi ha espai.oriolp13 wrote:http://www.pallarsdigital.cat/jussa/ite ... a-de-segurDiari Pallars Digital wrote: Tremp proposa que Ferrocarrils hi instal·li l'hangar dels nous trens de la línia de la Pobla de Segur
FGC disposa de 4 hectàrees prop de l'estació de tren de la capital del Pallars Jussà.
FGC té a tocar de l'estació de Tremp unes 4 hectàrees de terreny
ACN | L'alcalde de Tremp, Víctor Orrit, ha proposat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que instal·lí a Tremp el garatge i lloc de reparació i neteja dels nous trens de la línia de la Pobla de Segur. Orrit ha recordat que Ferrocarrils té unes 4 hectàrees de terreny just a tocar de l'estació de tren de la localitat i ha afegit que l'Ajuntament està disposat a col·laborar urbanísticament perquè aquest hangar de trens es construeixi a la capital del Pallars Jussà.
Aquesta col·laboració passaria per l'ampliació del polígon industrial. Orrit ha dit que ''el més lògic'' és que es construeixi a l'inici o al final de la línia però recorda que a Tremp ja disposen d'un terreny. Orrit ha insistit que aquest tema s'ha de començar a planificar per tenir-lo enllestit quan arribin els nous trens que la Generalitat ha comprat i que estaran a disposició a finals del 2015.
Amb la compra de material, Ferrocarrils deixarà de dependre de Renfe, i així operarà directament FGC. Aquesta línia es propietat de la Generalitat de Catalunya i de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) però ha de pagar un lloguer a l'empresa estatal Renfe pels trens que hi circulen.
Dos nous combois pel 2016
FGC va comprar combois propis per poder operar per ella mateixa la línia. Però la línia de la Pobla és d'ample ibèric, i això ha obligat FGC a fabricar-ne de nous. El Govern ha adjudicat a la suïssa Stadler la compra de dos nous trens per la línia de Lleida a la Pobla de Segur per 9,5 milions d'euros. El Departament de Territori i Sostenibilitat signarà el proper mes de febrer el contracte d'adjudicació de dos nous trens per a la línia Lleida - la Pobla de Segur, un cop aprovat el pressupost de la Generalitat del 2014.
Els dos nous trens tindran aproximadament 50 metres de llarg i una capacitat per a 105 passatgers cada un. Entre d'altres característiques, seran de motor dièsel amb plataformes d'accés fàcil, estaran climatitzats, gaudiran de cobertura WIFI i tindran espais oberts i amplis on podran transportar-se, fins i tot, bicicletes. L'adjudicació s'ha tancat per 9,5 milions d'euros amb un termini d'execució de dos anys: la companyia suïssa els haurà d'entregar a finals del 2015 (la primera unitat al novembre i, la segona, al desembre).
La previsió inicial és que els nous trens entrin en funcionament al gener de 2016, coincidint amb un nou model d'explotació i amb la recuperació de freqüències en el trajecte Lleida - la Pobla de Segur. En aquests moments, Ferrocarrils de la Generalitat és qui gestiona la línia, propietat de la Generalitat de Catalunya, però els combois que hi circulen són llogats a RENFE.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Men in black
Sí, noi, tens tota la raó. L'article és ple d'un to agressiu envers Madrit (amb te final, evidentment). Se'n desprèn amb tota la cruesa del món que FGC "ha de pagar un lloguer" a Renfe. És més, diuen que cada mes passa un Mercedes amb vidres tintats per davant de les oficines d'FGC, d'on baixen dos homes amb vestit fosc, ulleres de sol i cabell engominat, un dels quals porta un maletí negre. Ningú no sap del cert què hi van a fer, però en cinc minuts enllesteixen l'encàrrec, i persones que han entrat després a les oficines afirmen haver-hi vist el personal amb cara aterrida.Toni wrote:Dieu-me rebuscat
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Doncs jo no ho trobo rebuscat, perquè la situació és que el Govern Espanyol va transferir la línia a la Generalitat però es va descuidar de posar-hi els trens, i la Generalitat "ha de pagar un lloguer" precisament per aquest "oblit". Coses de Madrit.Dieu-me rebuscat: FGC "ha de pagar un lloguer" a la RENFE i ara per fi ja podrem alliberar-nos amb la compra de dos trens. Si FGC paga lloguer a RENFE és perquè no ha volgut tenir trens propis abans i la RENFE li ha fet el favor (cobrant evidentment) de llogar-los. Mireu si FGC està "opromit" a la línia que no li dona la gana ni de fer el manteniment de la línia, que té subcontractat al diabòlic ADIF. El llenguatge em sembla molt perillós perquè pot enganyar a la gent que no sap. Entrant al tema de les cotxeres, no crec que convingui tenir-les a Tremp, aniria molt millor a La Pobla si és que volen que dormi algun tren allà dalt. Potser la idea serà que els trens nous es quedin a Lleida (si hi ha espai a l´estació de l´ADIF) o Balaguer on també hi ha espai
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Balaguer commemora el 90è aniversari de l’arribada del tren de La Pobla amb una exposició
Tal dia com avui de fa 90 anys (3 de febrer de 1924) s’inaugurava el ferrocarril entre Lleida i Balaguer. Un pas endavant en les comunicacions entre ambdues poblacions i el primer tram de la línia de la Noguera Pallaresa, que havia d’unir Lleida amb la ciutat francesa de Saint-Girons, creuant els Pirineus pel port de Salau, al Pallars Sobirà. S’estrenava una línia, doncs, en la qual els lleidatans havien dipositat molta il·lusió i esperances de progrés econòmic i industrial per a les comarques de Ponent.
Per tal de commemorar aquesta efemèride, el Museu de la Noguera ha preparat una mostra sobre l’arribada del ferrocarril del Pallaresa a Balaguer, que es podrà veure del 21 de febrer al 30 de març a la sala d’exposicions de l’Ajuntament.
Després de molts anys de lluita, s’aconseguia que el 1914 s’iniciessin les obres i que, al cap de 10 anys, s’inaugurés el primer tram entre Lleida i Balaguer. Tot i que, les obres van continuar de seguida cap a les comarques pirinenques, la gran dificultat de l’orografia, només salvable amb la construcció de ponts i túnels, i la irrupció de la Guerra Civil, van fer que el tram entre Balaguer i Cellers no s’inaugurés fins el 1949. Dos anys més tard, el 1951, la línia arribava a La Pobla de Segur, on moriria definitivament.
A l’exposició es podran veure fotografies d’època, maquetes i alguns documents, així mateix es presentarà el segell que Correos ha editat per tal de commemorar aquesta efemèride i el 9 de març, coincidint amb la celebració de la VIII Trobada de plaques de cava i col•leccionisme ‘Ciutat de Balaguer’, es presentarà una placa de cava rememorant aquesta data.
http://www.balaguer.cat/portal/120/?EC= ... cleID=8608
Tal dia com avui de fa 90 anys (3 de febrer de 1924) s’inaugurava el ferrocarril entre Lleida i Balaguer. Un pas endavant en les comunicacions entre ambdues poblacions i el primer tram de la línia de la Noguera Pallaresa, que havia d’unir Lleida amb la ciutat francesa de Saint-Girons, creuant els Pirineus pel port de Salau, al Pallars Sobirà. S’estrenava una línia, doncs, en la qual els lleidatans havien dipositat molta il·lusió i esperances de progrés econòmic i industrial per a les comarques de Ponent.
Per tal de commemorar aquesta efemèride, el Museu de la Noguera ha preparat una mostra sobre l’arribada del ferrocarril del Pallaresa a Balaguer, que es podrà veure del 21 de febrer al 30 de març a la sala d’exposicions de l’Ajuntament.
Després de molts anys de lluita, s’aconseguia que el 1914 s’iniciessin les obres i que, al cap de 10 anys, s’inaugurés el primer tram entre Lleida i Balaguer. Tot i que, les obres van continuar de seguida cap a les comarques pirinenques, la gran dificultat de l’orografia, només salvable amb la construcció de ponts i túnels, i la irrupció de la Guerra Civil, van fer que el tram entre Balaguer i Cellers no s’inaugurés fins el 1949. Dos anys més tard, el 1951, la línia arribava a La Pobla de Segur, on moriria definitivament.
A l’exposició es podran veure fotografies d’època, maquetes i alguns documents, així mateix es presentarà el segell que Correos ha editat per tal de commemorar aquesta efemèride i el 9 de març, coincidint amb la celebració de la VIII Trobada de plaques de cava i col•leccionisme ‘Ciutat de Balaguer’, es presentarà una placa de cava rememorant aquesta data.
http://www.balaguer.cat/portal/120/?EC= ... cleID=8608
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... =45&canal=
El conseller Vila anuncia un pla de dinamització econòmica de la línia de la Pobla
La Generalitat traurà a concurs l’explotació de 10 immobles actualment en desús situats a les estacions entre Lleida i la Pobla de Segur per obrir-hi negocis vinculats a l’activitat turística
Els edificis estan situats a les estacions de Térmens, Balaguer, Sant Llorenç de Montgai, Santa Llinya, Guàrdia de Tremp, Tremp i Salàs de Pallars
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat aquest matí, durant una visita a Balaguer (la Noguera), un pla de dinamització econòmica per a les estacions de la línia del tren de la Pobla, que connecta Lleida amb la Pobla de Segur. El conseller ha explicat que la Generalitat traurà a concurs la concessió de diferents edificis que hi ha actualment en desús en algunes estacions per tal que es puguin reformar i obrir-hi negocis vinculats amb l’activitat turística. El pla busca dinamitzar, així, l’economia dels municipis de la zona aprofitant l’entrada en servei dels dos nous trens de FGC, el 2016.
L’objectiu, ha explicat el conseller, és que la línia, a banda de la seva funció territorial de mobilitat, també “es converteixi en un element dinamitzador de l’economia de la zona i, especialment els caps de setmana i períodes vacacionals, sigui un revulsiu turístic, juntament amb la iniciativa del Tren dels Llacs”.
La línia connecta Lleida amb la Pobla de Segur i passa per Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens, Vallfogona de Balaguer, Balaguer, Gerb, Sant Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal, Santa Llinya, Àger, Cellers-Llimiana, Guàrdia de Tremp, Palau de Noguera-Talarn, Tremp i Salàs de Pallars. Actualment, la Generalitat disposa de 10 edificis a les parades de: Térmens, Balaguer, Sant Llorenç de Montgai, Santa Llinya (2), Guàrdia de Tremp (2), Tremp i Salàs de Pallars (2), que són els que es podrien adaptar a activitats vinculades amb el turisme i esdevenir un atractiu més per als usuaris de la línia, així com un revulsiu econòmic per als municipis de la zona.
Els nous trens
Aquest nou pla va estretament lligat amb la posada en servei, d’aquí a dos anys, dels dos trens que ha adquirit Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i que actualment està construint l’empresa suïssa Stadler, guanyadora del concurs públic. El dos nous trens seran vehicles d’aproximadament 50 metres de longitud, amb una capacitat màxima de 180 viatgers per tren. El disseny interior serà obert i transparent, amb uns compartiments de viatgers clars i agradables gràcies a les grans dimensions de les finestres.
Els compartiments de viatgers disposaran de plataformes d’accés àmplies i de pis baix, i un dels trens està adaptat a persones amb mobilitat reduïda. Comptarà amb espais multifunció per poder situar-hi cotxets de nadons, bicicletes i cadires de rodes.
Quant al confort, disposarà de sistemes de climatització i d’informació al viatger amb equips de megafonia i intèrfons. Per garantir en confort de marxa els cotxes portaran suspensió pneumàtica. Tindran motor dièsel Euro III B.
El conseller Vila anuncia un pla de dinamització econòmica de la línia de la Pobla
La Generalitat traurà a concurs l’explotació de 10 immobles actualment en desús situats a les estacions entre Lleida i la Pobla de Segur per obrir-hi negocis vinculats a l’activitat turística
Els edificis estan situats a les estacions de Térmens, Balaguer, Sant Llorenç de Montgai, Santa Llinya, Guàrdia de Tremp, Tremp i Salàs de Pallars
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat aquest matí, durant una visita a Balaguer (la Noguera), un pla de dinamització econòmica per a les estacions de la línia del tren de la Pobla, que connecta Lleida amb la Pobla de Segur. El conseller ha explicat que la Generalitat traurà a concurs la concessió de diferents edificis que hi ha actualment en desús en algunes estacions per tal que es puguin reformar i obrir-hi negocis vinculats amb l’activitat turística. El pla busca dinamitzar, així, l’economia dels municipis de la zona aprofitant l’entrada en servei dels dos nous trens de FGC, el 2016.
L’objectiu, ha explicat el conseller, és que la línia, a banda de la seva funció territorial de mobilitat, també “es converteixi en un element dinamitzador de l’economia de la zona i, especialment els caps de setmana i períodes vacacionals, sigui un revulsiu turístic, juntament amb la iniciativa del Tren dels Llacs”.
La línia connecta Lleida amb la Pobla de Segur i passa per Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens, Vallfogona de Balaguer, Balaguer, Gerb, Sant Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal, Santa Llinya, Àger, Cellers-Llimiana, Guàrdia de Tremp, Palau de Noguera-Talarn, Tremp i Salàs de Pallars. Actualment, la Generalitat disposa de 10 edificis a les parades de: Térmens, Balaguer, Sant Llorenç de Montgai, Santa Llinya (2), Guàrdia de Tremp (2), Tremp i Salàs de Pallars (2), que són els que es podrien adaptar a activitats vinculades amb el turisme i esdevenir un atractiu més per als usuaris de la línia, així com un revulsiu econòmic per als municipis de la zona.
Els nous trens
Aquest nou pla va estretament lligat amb la posada en servei, d’aquí a dos anys, dels dos trens que ha adquirit Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i que actualment està construint l’empresa suïssa Stadler, guanyadora del concurs públic. El dos nous trens seran vehicles d’aproximadament 50 metres de longitud, amb una capacitat màxima de 180 viatgers per tren. El disseny interior serà obert i transparent, amb uns compartiments de viatgers clars i agradables gràcies a les grans dimensions de les finestres.
Els compartiments de viatgers disposaran de plataformes d’accés àmplies i de pis baix, i un dels trens està adaptat a persones amb mobilitat reduïda. Comptarà amb espais multifunció per poder situar-hi cotxets de nadons, bicicletes i cadires de rodes.
Quant al confort, disposarà de sistemes de climatització i d’informació al viatger amb equips de megafonia i intèrfons. Per garantir en confort de marxa els cotxes portaran suspensió pneumàtica. Tindran motor dièsel Euro III B.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Em sembla molt bé. Realment la zona mereix una visita així que si fan una xarxa d´allotjaments a les estacions pot estar bé. Aquesta línia, si en lloc de muntar la via en el seu moment perquè passi un tren buit haguessin fet una via verda ben muntada, això sí que seria un rebulsiu econòmic, la zona acompanya. Hauria estat una via verda espectacular.metring wrote:http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... =45&canal=
El conseller Vila anuncia un pla de dinamització econòmica de la línia de la Pobla
La Generalitat traurà a concurs l’explotació de 10 immobles actualment en desús situats a les estacions entre Lleida i la Pobla de Segur per obrir-hi negocis vinculats a l’activitat turística
Els edificis estan situats a les estacions de Térmens, Balaguer, Sant Llorenç de Montgai, Santa Llinya, Guàrdia de Tremp, Tremp i Salàs de Pallars
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat aquest matí, durant una visita a Balaguer (la Noguera), un pla de dinamització econòmica per a les estacions de la línia del tren de la Pobla, que connecta Lleida amb la Pobla de Segur. El conseller ha explicat que la Generalitat traurà a concurs la concessió de diferents edificis que hi ha actualment en desús en algunes estacions per tal que es puguin reformar i obrir-hi negocis vinculats amb l’activitat turística. El pla busca dinamitzar, així, l’economia dels municipis de la zona aprofitant l’entrada en servei dels dos nous trens de FGC, el 2016.
L’objectiu, ha explicat el conseller, és que la línia, a banda de la seva funció territorial de mobilitat, també “es converteixi en un element dinamitzador de l’economia de la zona i, especialment els caps de setmana i períodes vacacionals, sigui un revulsiu turístic, juntament amb la iniciativa del Tren dels Llacs”.
La línia connecta Lleida amb la Pobla de Segur i passa per Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens, Vallfogona de Balaguer, Balaguer, Gerb, Sant Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal, Santa Llinya, Àger, Cellers-Llimiana, Guàrdia de Tremp, Palau de Noguera-Talarn, Tremp i Salàs de Pallars. Actualment, la Generalitat disposa de 10 edificis a les parades de: Térmens, Balaguer, Sant Llorenç de Montgai, Santa Llinya (2), Guàrdia de Tremp (2), Tremp i Salàs de Pallars (2), que són els que es podrien adaptar a activitats vinculades amb el turisme i esdevenir un atractiu més per als usuaris de la línia, així com un revulsiu econòmic per als municipis de la zona.
Els nous trens
Aquest nou pla va estretament lligat amb la posada en servei, d’aquí a dos anys, dels dos trens que ha adquirit Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i que actualment està construint l’empresa suïssa Stadler, guanyadora del concurs públic. El dos nous trens seran vehicles d’aproximadament 50 metres de longitud, amb una capacitat màxima de 180 viatgers per tren. El disseny interior serà obert i transparent, amb uns compartiments de viatgers clars i agradables gràcies a les grans dimensions de les finestres.
Els compartiments de viatgers disposaran de plataformes d’accés àmplies i de pis baix, i un dels trens està adaptat a persones amb mobilitat reduïda. Comptarà amb espais multifunció per poder situar-hi cotxets de nadons, bicicletes i cadires de rodes.
Quant al confort, disposarà de sistemes de climatització i d’informació al viatger amb equips de megafonia i intèrfons. Per garantir en confort de marxa els cotxes portaran suspensió pneumàtica. Tindran motor dièsel Euro III B.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Toni, la gent del territori no vol de cap de les maneres que els treguin el tren, la gent del Pallars es va manifestar i es va enfadar per la reducció de freqüències entre Balaguer i La Pobla i si es fessin uns millors horaris la línia tindria tot el potencial que necessita. Propostes com la teva, amb tots els respectes em semblen d'una absoluta visió centralista.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Y dale. La línea de La Pobla ya está hecha, con poco criterio tal vez pero está hecha, así que no aprovecharla bien o incluso cerrarla es un completo disparate. La Pobla tiene 3000 habitantes, Tremp tiene 6000 y Balaguer 16000, es bastante población que justifica perfectamente operar una línea de tren, además del uso turístico que se le puede dar al menos por el trayecto mismo. No estaría justificado construirla, ahí te doy la razón, pero es una gran suerte poder tener algo tan útil.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Que la gent vulgui el tren no és raó per donar-li. Si tu preguntes: Vols tren?. La resposta és: Evidentment sí. A altres països son més responsables i abans de dir que sí preguntarien quan els costa el tren. Efectivament la pregunta no és aquesta, la pregunta és: Vols tren en lloc d´un hospitat?. O també: Vols tren a canvi de no tenir mestres per les escoles?. Aquestes son les preguntes que s´han de fer. Plantejat així, el tema canvia molt, però molt. Si aquí s´han gastat darrerament 25 milions, els dius que gastes 10 en escoles, CAP... i jo et dic que el tren deixaria de ser tant prioritari. A més, aquests que va a les manifestacions, on estan la resta de l´any?, perquè pujats al tren i pagant bitllet no.... No té res a veure amb el centralisme, té a veure amb la intel.ligència.Renfe451 wrote:Toni, la gent del territori no vol de cap de les maneres que els treguin el tren, la gent del Pallars es va manifestar i es va enfadar per la reducció de freqüències entre Balaguer i La Pobla i si es fessin uns millors horaris la línia tindria tot el potencial que necessita. Propostes com la teva, amb tots els respectes em semblen d'una absoluta visió centralista.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Evidentemente si no estuviera hecha la línea, plantear construirla sería de traca (algún político seguro que calentaría la cabeza a la gente para que lo pidieran....). Decir que 6.000 habitantes en Tremp justifican mantener la línea.... eso es mucho más dudoso. Hay un millón de ciudades más grandes en los que no se justifica de ninguna manera un línea de tren por antieconómica. Y ya decir que es algo "tan útil".... ¿para qué es útil?. No va nadie ni nada. Así nos va a todos, porque hay quien dice que cosas descabelladas son "útiles". También es muy útil el AVE de Cuenca o el aeropuerto de Lleida, todo muy útil.alf_ wrote:Y dale. La línea de La Pobla ya está hecha, con poco criterio tal vez pero está hecha, así que no aprovecharla bien o incluso cerrarla es un completo disparate. La Pobla tiene 3000 habitantes, Tremp tiene 6000 y Balaguer 16000, es bastante población que justifica perfectamente operar una línea de tren, además del uso turístico que se le puede dar al menos por el trayecto mismo. No estaría justificado construirla, ahí te doy la razón, pero es una gran suerte poder tener algo tan útil.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si miras unas páginas mas atrás verás que hay días que en esos autobuses que sustituyen al tren muchos pasajeros tienen que ir de pie. Si dando esa M de servicio la gente sigue yendo, es obvio que dando un buen servicio aún se usará mas.Toni wrote:Y ya decir que es algo "tan útil".... ¿para qué es útil?. No va nadie ni nada. Así nos va a todos, porque hay quien dice que cosas descabelladas son "útiles". También es muy útil el AVE de Cuenca o el aeropuerto de Lleida, todo muy útil.
Precisamente en los paises responsables de los que hablas (imagino que te refieres a la Europa desarrollada), el ferrocarril se promociona porque es lo mas rentable a largo plazo. Si va mucha gente en coche, hay que construir mas carreteras, las que hay se tienen que reparar mas seguido, tiene que haber muchos agentes de tráfico (bastantes mas que de ferrocarril), hay mas contaminación y accidentes y por tanto mas gasto en seguridad social, y un largo etc. es decir, que si se mira en cuestión de rentabilidad a largo plazo, el ferrocarril sale a cuenta. Un ingeniero alemán con el que estuve hablando hace 3 años, que había vivido 1 año en Barcelona y estudiado a fondo los transportes, se echaba las manos a la cabeza de que estando construidas las líneas de Súria y Sallent, que en total servirian directamente a 40.000 habitantes e indirectamente a 100.000 mas (todo el Bages norte, Berguedà y Solsonès que se ahorrarian tener que entrar hasta Manresa a coger el tren), las tengan solo para que pasen unos pocos trenes de mercancías en vez de explotarlas para viajeros, aunque sea comprando unos cuantos trenes diesel y enlazando en Manresa. Y ya no digamos de la frecuencia anecdótica de la Manresa-Lleida, Lleida-La Pobla, Lleida-Monzón, la línea de Valls, etc. y lo mismo que ese ingeniero alemán dicen otras muchas personas de paises desarrollados. Mira Suiza, con lo montañoso que es! Ah, claro, Suiza es paraiso fiscal. Bueno, pues Alemania! Ah, que son ricos... Y Marruecos???? Que tal si ponemos el ejemplo de Marruecos? Pues aquí lo tenemos: http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=218809#p218809 Un país muchísimo mas pobre que España y cuyo transporte público nos da mil vueltas!
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Demagògia pel broc gros
I per què no preguntes: vols tren en lloc de pagar un ronyó en concessions d'autobusos per cobrir el mateix trajecte?Toni wrote:Efectivament la pregunta no és aquesta, la pregunta és: Vols tren en lloc d´un hospitat?. O també: Vols tren a canvi de no tenir mestres per les escoles?. Aquestes son les preguntes que s´han de fer.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.