Renfe445 wrote:Acabo de veure la notícia i veig que posa cinc vegades una targeta anomenada T-10/30, i a més, aquesta és definida.
De veritat existeix, o se l'han inventat?
De tota la vida conec la T-10, però la T-10/30, segons el que jo tinc sabut, suposo que no existeix. És que n'hi ha un descompte o alguna cosa? Posa que la T-10/30 és unipersonal, però bé, què direm...
I parlant de la notícia, els senyors de l'ATM són uns llestos.
Perdoneu, però algú ho havia de dir. Perdó.
Estem parlant de l'ATM del Camp de Tarragona, no la de Barcelona.
Per altra banda, trobo vergonyós que facin això. Que posin algun tipus d'abonament per als residents que sigui igual que la T-10/30, i que facin pagar més als turistes. A més a més, vol dir això que si vas de Reus a Cambrils directe per ser l'estiu se suposa que vas a la platja?? Perquè no crec que tothom que es desplaci a l'estiu la seva destinació final sigui la platja.
Last edited by oriolp13 on Wednesday 15/01/2014 18:58, edited 1 time in total.
Renfe445 wrote:De tota la vida conec la T-10, però la T-10/30, segons el que jo tinc sabut, suposo que no existeix. És que n'hi ha un descompte o alguna cosa? Posa que la T-10/30 és unipersonal, però bé, què direm...
És un títol existent a les ATM de Girona, Lleida i Tarragona i et permet fer 10 viatges durant 30 dies a partir de la primera validació.
Mentre per a uns hi ha barra lliure de dietes, cotxes oficials, plus de desplaçament i altres prebendes improductives, la gent normal, que paga religiosament els seus impostos i forma la base que permet que la casta extractiva visqui a cos de rei es queda sense les coses més bàsiques.
Estan tensant molt la corda, i algun dia se'n penediran.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
metring wrote:La T-10, el abono más usado del bus, no servirá para viajar a la costa en verano
La Autoritat Territorial de la Mobilitat del Camp de Tarragona invalida las tarjetas de 10 viajes para todos los trayectos con Salou, Cambrils y Vila-seca entre el 21 de junio y el 11 de septiembre
No posis aquestes cares, Metring, que és algo llògic, tots sabem que en aquests 3 pobles son tan superrics que els pocs que treballen fan 3 mesos de vacances, com els escolars, no voldràs que a sobre rebin subvenció per anar amb la T10 de compres a Tarragona, no?
Bé, bromes a part, llegint aquesta mena de notícies lo únic que em ve al cap es la rebel·lió popular. Totalment pacífica, això sobretot, però que se senti. Es pot fer algo així com "campanya #T10totlany" i que els usuaris viatgin amb la T10 com si no passés res, però amb un cartell ben gros a l'esquena amb el nom de la campanya. Si la màquina no l'accepta, doncs es viatja gratis. I es documenta tot en video. A la primera que multin algú: Tots els membres de la campanya es planten davant del bus al municipi que sigui i no el deixen marxar fins que treguin la multa i retirin aquesta tarifa. I si els desallotgen es repeteix, cada dia lo mateix. Dubto que es tingués que repetir, segurament a la primera que hi hagués hagut una miqueta de res de cobertura mediàtica rectificarien. Igual ni siquiera arribarien a multar a ningú.
Tarragona (ACN).- La Generalitat estudia retirar les targetes integrades T-10 i T-10/30 en algunes línies de transport públic de la Costa Daurada entre el 21 de juny i l'11 de setembre. El director de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, ha explicat que s'ha detectat la compra "massiva" d'aquests títols per part de touroperadors que els aprofiten per fer excursions amb turistes i beneficiar-se de preus subvencionats. Aquesta i altres pràctiques que el Govern considera "poc ètiques" -tot i que no són il·legals-, generen un dèficit d'1 MEUR
Que vulguin guanyar més diners a costa dels russos, té un passi... Pero coi, que el bus no l'utilitzen només els russos, també l'utilitzen molts treballadors que hem d'anar a la costa a treballar precissament per atendre als russos que han d'agafar després el bus
A mi m'han ben fotut. Sóc de Reus i treballo a Reus, però a l'estiu em baixen a l'establiment de Salou els caps de setmana per a reforçar, així que a mi no em serveix una 50/30 o una T-Mes per que només vaig 2 - 3 dies a la setmana i no surt a compte. Així que sense T-10, enguany tocarà deixar-se una pasta en el bus. L'any passat crec que eren 2.20 anar de Reus a Salou, i cada any puja... I si es cap de setmana encara el possen més car
I a sobre el nocturn, prop dels 5 euros per fer 9 km.
Si el problema és la compra "massiva", solució fàcil: que limitin la compra a dos títols. Per altra banda, quin problema hi ha que els turistes utilitzin el transport públic? No ens trobem tot de grups de turistes que agafen el metro de Barcelona o la rodalia per anar a la platja?
Ah, i sé d'alguna pràctica que, tot i no ser il·legal, també és poc ètica i ens costa un ronyó i part de l'altre a tots. Us en dono una pista: cotxe oficial...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Ja es lo últim, que ara considerin poc ètic fer servir el transport públic pagant segons les tarifes reglamentaries. ¿Què serà lo proper? ¿Considerar poc ètic que els rics paguin amb targetes integrades? ¿Treure del STI els busos de barri dels barris rics?
Guigui wrote:Si el problema és la compra "massiva", solució fàcil: que limitin la compra a dos títols.
Això tampoc seria gens ètic, a més, que sempre se'n poden comprar 2 un dia, 2 un altre dia, o anar varies persones a comprarlos, etc.
Ecomobisostrans wrote:Ja es lo últim, que ara considerin poc ètic fer servir el transport públic pagant segons les tarifes reglamentaries.
Completament d'acord.
Ja sabem tots que no s'ho creuen, això del transport públic, perquè no acostumen a utilitzar-lo, però últimament sembla que fins i tot se'ls oblida de dissimular-ho (o no els importa)
Pel que entenc del punt de vista del govern el problema és que hi ha empreses privades que fan servir el transport públic com si fossin autobusos discrecionals. Hi ha una solució que consisteix en integrar el ferrocarril i aconseguir derivar tota aquesta gent a un transport més massiu i econòmic.
Com que es tracta d'autobusos si apareix un grup nombrós cal fer un trajecte extra o fer l'expedició amb 2 autocars. En el cas del tren hi ha més marge per portar gent dreta i és més flexible pel que fa a la capacitat. De moment, l'empresa que organitza aquest tinglado carrega els sobrecostos a l'ATM de Tarragona en comptes d'assumir-ho ella mateixa.
Last edited by Ferry1ac1 on Monday 20/01/2014 19:12, edited 1 time in total.
Acusan a una empresa de transporte público de la venta masiva de T-10
El sector turístico replica las acusaciones de la Generalitat y acusa a una empresa de transporte de actuar de forma 'no ética' con la venta de las tarjetas.
Si ho he entès bé el problema és que hi ha un touroperador conxorxat amb una empresa d'autobusos, de manera que quan l'operador vol traslladar un grup nombrós de turistes crida a la companya perquè porti tants busos com sigui necessari. De tota manera sempre es tracta de reforços per a rutes públiques programades, oi? Vull dir, els autobusos continuen parant allà on paren habitualment i continuen admetent qualsevol persona que vulgui pujar... (només faltaria, vaja).
Diari de Tarragona wrote:Los hoteleros y las agencias de viajes concluyen que «no tenemos nada en contra del uso de la tarjeta T-10, porque entendemos que es un bien social para los usuarios de la zona y recomiendan que «tendría que ser un uso restringido a personas que demuestren que son de aquí para que se beneficien»
Que sea exclusivo para residentes sería un poco menos malo que el que la quiten del todo en ciertas épocas, pero aún así es una medida negativísima.
Sky wrote:De tota manera sempre es tracta de reforços per a rutes públiques programades, oi? Vull dir, els autobusos continuen parant allà on paren habitualment i continuen admetent qualsevol persona que vulgui pujar... (només faltaria, vaja).
Clar, lo que es fa a tot arreu. El dia que va un grup de 100 persones al monestir de Queralt o a La Pobla de Lillet, per exemple, l'ALSA posa 2 autobusos més, a més del previst, i els viatgers tenen un 10% de descompte igual que si compressin bonos, que es el descompte que es fa a grups de mes de 9 persones. I com és llògic si a l'origen ja s'ha omplert del tot i tots van al mateix lloc ja no va fent les parades, va per la via directa i l'últim que es el que queda lloc es el que fa la ruta sencera.
Ara al Berguedà es algo excepcional, però m'han dit alguns xòfers que fins als anys 80, inclús 90, era molt freqüent fer excursions utilitzant els propis horaris de línia, ja els hotels es coordinaven i tot.
Sky wrote:Si ho he entès bé el problema és que hi ha un touroperador conxorxat amb una empresa d'autobusos, de manera que quan l'operador vol traslladar un grup nombrós de turistes crida a la companya perquè porti tants busos com sigui necessari. De tota manera sempre es tracta de reforços per a rutes públiques programades, oi? Vull dir, els autobusos continuen parant allà on paren habitualment i continuen admetent qualsevol persona que vulgui pujar... (només faltaria, vaja).
De totes maneres, jo flipo. Aquest tipus de xanxullos i idees sols passen en el nostre país. Que una empresa d'autobusos, en lloc de llogar un autobús, aprofitant que fa una línia (i saltarà parades perquè els busos van complets), abarati preus ideant-se aquest tipus de venta per ser més competitiu, saben que és una subvenció encoberta... es de flipar. Jo crec que és un motiu suficient per retirar-li la concessió de la línia a aquest energumen.
megapauer wrote:
De totes maneres, jo flipo. Aquest tipus de xanxullos i idees sols passen en el nostre país. Que una empresa d'autobusos, en lloc de llogar un autobús, aprofitant que fa una línia (i saltarà parades perquè els busos van complets), abarati preus ideant-se aquest tipus de venta per ser més competitiu, saben que és una subvenció encoberta... es de flipar. Jo crec que és un motiu suficient per retirar-li la concessió de la línia a aquest energumen.
El que passa és que com diuen totes les parts implicades no estan fent res il·legal sinó poc ètic, així que hi ha poc marge per parar-los els peus.
Jo no li veig el poc ètic ni el xanxullo per enlloc. Si hi ha una línia aquesta és tant per portar 10 passatgers que per portar-ne 500, i òbviament si fa falta reforç es fa. I tots aquests passatgers estan anant amb el seu títol de transport vàlid, així que no hi ha irregularitat per enlloc.
Ecomobisostrans wrote:Jo no li veig el poc ètic ni el xanxullo per enlloc. Si hi ha una línia aquesta és tant per portar 10 passatgers que per portar-ne 500, i òbviament si fa falta reforç es fa. I tots aquests passatgers estan anant amb el seu títol de transport vàlid, així que no hi ha irregularitat per enlloc.
Home....que els passatgers siguin turistes que omplen autocars sencers i viatgen amb T-10 que subvencionem entre tots per a així estalviar-se fletar autocars i haver de pagar una mica més em sembla bastant poc ètic a mi, ja que com qui diu li estàs pagant una part del viatge tu. Una cosa és si és un grup petit o família el qual viatja a un lloc, però un de diferent és grans grups amb touroperadors que el que fan es posar-se d'acord amb l'empresa i així estalviar-se calers.
Però a veure, això passa a tot arreu. A uns llocs es veu mes i a altres menys, però si per exemple agafes autobusos que passen per La Rambla, o per Sagrada Familia, etc. a certes èpoques de l'any hi ha mes turistes que locals, i moltíssims, diria que la majoria, van amb T-10 o T-Dia. Es que posats aixi qualsevol que utilitzés un transport sense ser mobilitat obligada tindria que anar amb bitllet senzill. I encara bé que avisin i posin més autobusos, imagineu que pujessin directament i en algún punt del trajecte ja no hi capigués ningú més, això sí que seria un problema.
Poso 2 exemples que guarden similitut:
-El bus 116 és l'únic bus del barri que no redueix servei a l'estiu, al contrari, els dies festius com que va cada 20 minuts moltes vegades en tenen un de reforç anant fins al Park Güell i tornant de buit cap a Joanic perquè sino a la propia terminal s'ha quedat gent a fora. Doncs be, a vegades es tracta de grups de 20 o 30 persones que van amb el guia turistic i aquest ja porta una T-70/30 i valida per tots.
-Quan l'associació vegetariana estava a Gavà, cada 1r diumenge de juny hi havia la festa de primavera, on anavem 800 persones. La majoria anàvem amb al L95, amb lo que tocava posar-ne 3 o 4 de reforç, que moltes vegades sortien ja de Pl.Catalunya amb el cartell apagat i anàven directes sense parades, perque si algú baixava abans ja el feien pujar al de torn normal. I quasi tots anàvem amb la T-10, T-mes o la que fos, ben pocs pagàven bitllet senzill, i la majoria veniem de fer algún enllaç, es a dir que la ATM ens estava subvencionant busos extra per anar de festa.
Ja dic, la única manera de limitar això seria que els residents i/o els treablladors tinguessin títols exclusius, però també seria un despropòsit, a més els turistes allà on van gasten, inclús els que van en plan low cost, i els impostos que deixen son moltíssim més que lo que es puguin estalviar amb la T-10, per tant a les arques de l'estat, i als ciutadans en general, els surt igualment a compte.