Nidea, solo era por aclarar a lo que se refería piulet9 con trasbordos de R3 a R4.oriolp13 wrote:Y realmente crees que ha mucha movilidad de la R3 a la R4 y viceversa??? Por qué a mi me parece que mucha no habráalf_ wrote:Es más bien cosa de cambiar de un tren descendiente a uno ascendiente de la otra línea. Manresa a Vic y v.v., por ejemplo.oriolp13 wrote: Finalment no veig gaire sentit en parar a Montcada-Bifurcació, ja que tal i com dius passa un R3 a Vic just abans, però has de tenir en compte que tant l'R3 com l'R4 surten de l'Hospitalet i segueixen el mateix trajecte per tant no seria útil ni utilitzat fer l'ellaç, ja que si vols agafar l'R4 no puges a l'R3.
CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Tampoc estaria malament potenciar una mica les comunicacions entre poblacions que no siguin Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No ho centrem tot en els semidirectes
Per això ja hi ha els altres serveis de rodalia. I siguem francs: qui aniria de Vic a Manresa via Montcada, podent-ho fer per l'Eix Transversal (ja sigui en cotxe o en autobús)?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: No ho centrem tot en els semidirectes
Jo havia viscut a Santa Perpetua i algunes vegades havia fet transbord a Montcada Bifurcació (o a Torre Baró aleshores els Manresa no paraven a Bifurcació) per anara de Santa Perpetua a Cerdanyola, Terrassa, Manresa o fins hi tot Lleida via Calaf.Guigui wrote:Per això ja hi ha els altres serveis de rodalia. I siguem francs: qui aniria de Vic a Manresa via Montcada, podent-ho fer per l'Eix Transversal (ja sigui en cotxe o en autobús)?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Combinacions possibles
Però des de Santa Perpètua no es fa tanta volta. I si desgranem totes les possibles combinacions, acabarem altra vegada fent parar tots els trens a totes les estacions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
El que és evident és que l'horari d'aquests semidirectes no és el millor dels possibles. Suposo que s'han fixat atenent a la disponibilitat de la xarxa en general. Però no s'acaba d'entendre que en direcció a Manresa no hi hagi cap circulació al llarg del matí, o que el primer que surt de Manresa ho faci a les 6'35. En definitiva, horaris poc raonables. (I recordem-ho: només en feiners.) I els horaris els fixa la Generalitat, ¿oi?
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Entenc que son semidirectes en hora punta (de Barcelona), tal com els R50 o R60 d'FGC.
Al dematí per dur gent a Barcelona i a la tarda per treure'ls de Barcelona.
Al dematí per dur gent a Barcelona i a la tarda per treure'ls de Barcelona.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Combinacions possibles
Qualsevol origen destí de les estacions de la R3 al Vallés Occidental és millor en Rodalies que en qualsevol altre combinació. Sembla que no, pero el trasbord a Bifurcació es realitza bastant gent, cap a Bellaterra (per exemple). Moltes relacions són 2-3 trasbords o bastant temps de caminada.Guigui wrote:Però des de Santa Perpètua no es fa tanta volta. I si desgranem totes les possibles combinacions, acabarem altra vegada fent parar tots els trens a totes les estacions.
A més, jo he agafat alguna vegada, si no hi ha presa, de Vic a Manresa ja que és més barat que per l'eix.
Respecte els nous serveis de R4, diria que està prou bé, estan pensats per horari d'oficina, en hores més normals d'entrada i sortida de Barcelona, per qüestions de feina.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Sí alf_ ha, em referia això (cambiar de un tren descendiente a uno ascendiente de la otra línea. Manresa a Vic y v.v., por ejemplo)! Penso que sí que hi hauria d'haver, dintre de lo possible, la millor possibilitat de transbord amb altres línees de rodalies/regionals, en aquest cas les que tenen direcció nord (que no hagis de fer-ho a Sants com et suggereix el gencat i perdre una hora!).
No es tracta de si hi haurà molta o poca gent que ho farà, sinó de potencials viatgers que potser no van necessàriament a Barcelona ciutat i que s'els ofereix una alternativa que no sigui el cotxe estrictament. A Sabadell i Terrassa centre hi ha connexions amb busos interurbans i futurament hi haurà amb FGC. No s'hauria de considerar doncs que potser hi ha gent que voldria desplaçar-se a altres poblacions del Vallès Oriental, Osona, La Selva o Maresme?
Per això penso que seria convenient que s'aturessin a Montcada Bifurcació i que el transbord amb l'R3 de sentit contrari. Havent-hi l'estació de la Sagrera-Meridiana no trobo que calgui que s'aturin a St. Andreu Arenal: la connexió s'hi podria arribar _(així com a Torrebaró) fent transbord a Montcada bifurcació amb els descendents de la R7 i R3.
Amb la R7 es podria es fer a Cerdanyola si s'hi aturés també, que també és centre de només Cerdanyola sinó també Ripollet i Montcada (el tripartit va planejar un tramvia que les unís connectés amb la UAB passant pel centre i l'estació de Cerdanyola, desconec els autobusos que hi ha entre aquestes). També hi ha viatgers que fan el transbord de la R7 i la R4 amb la R2 nord a Montcada Manresa, caminant dos minuts a la de Montcada i Reixac), per lo que en aqeust sentit el transbord amb la R7 a Cerdanyola podria anar bé també.
Per altra banda, una alternativa seria que aquests semidirectes es desviessin (a l'alçada de Montcada Bifurcació) entressin i sortissin a Barcelona per Sant Andreu Comptal i el túnel de Passeig de Gràcia, compartint via amb la R2 nord i la R11. Per una banda en facilitaria el transbord directe amb aquestes línees (a St. Andreu Comptal o Clot - Arago, així com amb la R1), i per altra, arribarien a Sants amb menys temps i estacions. En sentit descendent, es podrien aturar a Montcada Bifurcació cinc minuts abans que hi arribi el R3 ascendent (aprofitant que aquest s'ha de creuar la via dels de sentit descendent), i baixar fins St Andreu Comptal i Sants pel túnel de Passeig de Gràcia coordinat amb l'horari dels R2 i Regionals/MD descendents. Hi hauria doncs possibilitat de transbord directe amb la R2 nord a St. Andreu Comptal, i amb la R11 i la R1 a Clot-Aragó. Més complicada seria però la inversa, ascendent, ja que per desviar-se a Montcade i Bifurcació venint de Barcelona hauria de creuar la via dels R2 i Regionals/MD descendents, estant coordinat també amb els horaris d'aquests ascendents i els R4 i R7 ascendents (podríen parar a Montcada i Bifurcació cinc minuts més tard que del que es creuen els R3 ascendents i descendents a Montcada Bifurcació, perquè hi pogués haver transbord amb viatgers que venen d'aquests últims). Donada la saturació actual del túnel de Passeig de Gràcia, aquests semidirectes podríen ser la continuació d'una de les línees regionals que van al sud (R13, R14, R15 o R16), que enlloc de desviar-se per anar a l'estació de França continuessin fins desviar-se cap a Montcada Bifurcació i acabar com a semidirectes a Manresa (i viceversa). Perdoneu si no m'he explicat prou bé, potser gràficament es veuria millor.
No es tracta de si hi haurà molta o poca gent que ho farà, sinó de potencials viatgers que potser no van necessàriament a Barcelona ciutat i que s'els ofereix una alternativa que no sigui el cotxe estrictament. A Sabadell i Terrassa centre hi ha connexions amb busos interurbans i futurament hi haurà amb FGC. No s'hauria de considerar doncs que potser hi ha gent que voldria desplaçar-se a altres poblacions del Vallès Oriental, Osona, La Selva o Maresme?
Per això penso que seria convenient que s'aturessin a Montcada Bifurcació i que el transbord amb l'R3 de sentit contrari. Havent-hi l'estació de la Sagrera-Meridiana no trobo que calgui que s'aturin a St. Andreu Arenal: la connexió s'hi podria arribar _(així com a Torrebaró) fent transbord a Montcada bifurcació amb els descendents de la R7 i R3.
Amb la R7 es podria es fer a Cerdanyola si s'hi aturés també, que també és centre de només Cerdanyola sinó també Ripollet i Montcada (el tripartit va planejar un tramvia que les unís connectés amb la UAB passant pel centre i l'estació de Cerdanyola, desconec els autobusos que hi ha entre aquestes). També hi ha viatgers que fan el transbord de la R7 i la R4 amb la R2 nord a Montcada Manresa, caminant dos minuts a la de Montcada i Reixac), per lo que en aqeust sentit el transbord amb la R7 a Cerdanyola podria anar bé també.
Per altra banda, una alternativa seria que aquests semidirectes es desviessin (a l'alçada de Montcada Bifurcació) entressin i sortissin a Barcelona per Sant Andreu Comptal i el túnel de Passeig de Gràcia, compartint via amb la R2 nord i la R11. Per una banda en facilitaria el transbord directe amb aquestes línees (a St. Andreu Comptal o Clot - Arago, així com amb la R1), i per altra, arribarien a Sants amb menys temps i estacions. En sentit descendent, es podrien aturar a Montcada Bifurcació cinc minuts abans que hi arribi el R3 ascendent (aprofitant que aquest s'ha de creuar la via dels de sentit descendent), i baixar fins St Andreu Comptal i Sants pel túnel de Passeig de Gràcia coordinat amb l'horari dels R2 i Regionals/MD descendents. Hi hauria doncs possibilitat de transbord directe amb la R2 nord a St. Andreu Comptal, i amb la R11 i la R1 a Clot-Aragó. Més complicada seria però la inversa, ascendent, ja que per desviar-se a Montcade i Bifurcació venint de Barcelona hauria de creuar la via dels R2 i Regionals/MD descendents, estant coordinat també amb els horaris d'aquests ascendents i els R4 i R7 ascendents (podríen parar a Montcada i Bifurcació cinc minuts més tard que del que es creuen els R3 ascendents i descendents a Montcada Bifurcació, perquè hi pogués haver transbord amb viatgers que venen d'aquests últims). Donada la saturació actual del túnel de Passeig de Gràcia, aquests semidirectes podríen ser la continuació d'una de les línees regionals que van al sud (R13, R14, R15 o R16), que enlloc de desviar-se per anar a l'estació de França continuessin fins desviar-se cap a Montcada Bifurcació i acabar com a semidirectes a Manresa (i viceversa). Perdoneu si no m'he explicat prou bé, potser gràficament es veuria millor.
Last edited by piulet9 on Thursday 23/01/2014 15:11, edited 2 times in total.
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Rectifico!!! SÍ que va bé que s'aturin a St Vicents de Castellet, ja que poden fer transbord amb la R5 i la R50, que connecten amb el centre de Manresa (no hi havia caigut abans).oriolp13 wrote: No crec que s'hagi de suprimir la parada de St. Vicenç de Castellet. A partir de Terrasa és de les poques (sinó l'única) que queda bastant al "centre" del poble, i que utilitza bastanta gent. Jo no pararia a Cerdanyola, ja que realment l'enllaç de la R7 es pot fer a St. Andreu Arenal, i hi paren molts trens de rodalies en aquesta estació. Per altra banda la gent que vulgui fer enllaç ja té qualsevol dels altres R4 per a fer-lo, i sinó té l'alternativa d'agafar la R8 fins a Martorell i allà la R5 fins a Manresa.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
^^ Com no arreglin les sortides a St.Vicenç crec que poca gent farà aquest enllaç!
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
:S desconec ambdues estacions de St Vicens, però com a mínim al tren de les 6h i pico passa per St Vicens deu minuts després que arribi un R50 de Manresa, a priori sembla combinable
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
No hi ha molt bona connexió d'horaris a Sant Vicenç de Castellet entre FGC i RENFE.
Les estacions es troben separades uns 125m si no recordo malament.
Si es ve des de Barcelona amb l'R5-50, que arriba a Sant Vicenç de Castellet a XX:51 es tenen uns 14min entre fer el transbord i validar el bitllet.
En sentit invers no ho he mirat mai però em sembla que el temps d'espera seria més llarg.
Les estacions es troben separades uns 125m si no recordo malament.
Si es ve des de Barcelona amb l'R5-50, que arriba a Sant Vicenç de Castellet a XX:51 es tenen uns 14min entre fer el transbord i validar el bitllet.
En sentit invers no ho he mirat mai però em sembla que el temps d'espera seria més llarg.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Crec que el transbordament que tindria sentit és renfe->FGC en sentit Manresa i FGC->renfe en sentit Barcelona, per aprofitar la millor centralitat de les parades de FGC a Manresa i el menor temps de recorregut de renfe.
Caldria mirar els horaris.
Salut !!
Caldria mirar els horaris.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Comparació
L'enllaç de Pg. de Gràcia entre la L3 i les L2 i L4 és de dues illes de l'Eixample, és a dir, 266 metres. I afegeix-hi una altra illa per a l'estació d'Adif.gatvell wrote:Les estacions es troben separades uns 125m si no recordo malament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
125 metres deu ser en línia recta, però fent l'enllaç per on toca son uns 250 o 300. Tant i així es pot fer, ve a ser com el de Pg.Gràcia, però tenint en compte que el bus 8 de Manresa està força sincronitzat amb els trens, molta gent el prefereix, trigues mes o menys lo mateix i t'estalvies la caminata. Mes o menys com lo que passa a Pg.Gràcia, hi ha gent que per fer un trajecte tipus Bac de Roda-Fontana prefereix enllaçar a Paral·lel, trigues lo mateix i t'estalvies fer l'enllaç llarg.gatvell wrote:No hi ha molt bona connexió d'horaris a Sant Vicenç de Castellet entre FGC i RENFE.
Les estacions es troben separades uns 125m si no recordo malament.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Llegint em dona la sensació que es parla de les estacions d'FGC i RENFE de Manresa, com de Sant Vicenç i comparant-ho amb estacions de metro de Barcelona.
Segons Google maps, a Sant Vicenç de Castellet, el recurregut sortint de l'estació d'FGC recte fins a les vies de RENFE, i donant la volta (entrant a on falta la tanca que es a l'alçada del pas de vianants sobre la via) i entrant a l'estació per validar, em dona uns 345,5m. I si vols anar direcció Barcelona, cal canviar d'andana, així que caldriar afegir-hi uns 20m més.
Segons Google Maps, a Manresa, entre l'estació d'FGC de Manresa-Baicxador i la de RENFE hi ha uns 1,47km. I des de Manresa-Viladordis, d'FGC, a l'estació de la RENFE uns 1,08km.
genissimon Jo en sentit Barcelona he provat tres o quatre cops sortir de Manresa amb FGC fins a Martorell i, allí, agafar RENFE fins a l'estació de Sants. L'estalvi de temps es de 15min. Però si RENFE va malament perds tot el que has guanyat.
Segons Google maps, a Sant Vicenç de Castellet, el recurregut sortint de l'estació d'FGC recte fins a les vies de RENFE, i donant la volta (entrant a on falta la tanca que es a l'alçada del pas de vianants sobre la via) i entrant a l'estació per validar, em dona uns 345,5m. I si vols anar direcció Barcelona, cal canviar d'andana, així que caldriar afegir-hi uns 20m més.
Segons Google Maps, a Manresa, entre l'estació d'FGC de Manresa-Baicxador i la de RENFE hi ha uns 1,47km. I des de Manresa-Viladordis, d'FGC, a l'estació de la RENFE uns 1,08km.
genissimon Jo en sentit Barcelona he provat tres o quatre cops sortir de Manresa amb FGC fins a Martorell i, allí, agafar RENFE fins a l'estació de Sants. L'estalvi de temps es de 15min. Però si RENFE va malament perds tot el que has guanyat.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Parla de la línia, ara de la C4 de Rodalies de Catalunya, de Manresa a Barcelona.
Regió-7, 27 d'octubre de 2016 wrote: La línia de Renfe a Barcelona ha quadruplicat els viatges però triguen igual que fa 80 anys
L´increment de parades i dels combois que circulen, sobretot a l´àrea metropolitana, impedeix poder assolir més velocitat i reduir temps
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
Regió-7, 17 de novembre de 2016 wrote: El Parlament reclama que el tren entre Manresa i Barcelona trigui menys d'una hora
El diputat de JxS David Bonvehí defensa una proposta de resolució per exigir millores
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.
45' desde Barcelona (suponiendo que hablamos del centro de la ciudad) hasta la capital del Bages?
Pues si ahora mismo con el semidirecto (que ya para poco) le cuesta 1h 15'! Pues como no vayan en helicóptero lo veo muy jodido el plan que piden los de la CUP.
Para que realmente le cueste 45' al Cercanías tendrían que circular en línea recta, metiéndose por túneles que actualmente ni existen. Pero eso es una locura. Hay que pensar que el trazado de la R4 es medianamente sinuoso (sobre todo la parte de Montcada y la parte desde Terrassa hasta Manresa).
Si llegan a poner los servicios semidirectos con trenes 449, todavía se podría recortar un poquico más, pero es que volvemos a las mismas... La línea no es lo suficientemente recta como para exprimirla con un 449 a 160 km/h. Te lo podrá hacer durante un par o 3 de minutos y en un par de tramos. Luego ya... Vete olvidando el asunto.
Pues si ahora mismo con el semidirecto (que ya para poco) le cuesta 1h 15'! Pues como no vayan en helicóptero lo veo muy jodido el plan que piden los de la CUP.
Para que realmente le cueste 45' al Cercanías tendrían que circular en línea recta, metiéndose por túneles que actualmente ni existen. Pero eso es una locura. Hay que pensar que el trazado de la R4 es medianamente sinuoso (sobre todo la parte de Montcada y la parte desde Terrassa hasta Manresa).
Si llegan a poner los servicios semidirectos con trenes 449, todavía se podría recortar un poquico más, pero es que volvemos a las mismas... La línea no es lo suficientemente recta como para exprimirla con un 449 a 160 km/h. Te lo podrá hacer durante un par o 3 de minutos y en un par de tramos. Luego ya... Vete olvidando el asunto.