Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
Potser no, no hauria d'afectar, queda lluny, però molta coincidència amb la segona fase, no sé si haurà una mínima relació:
http://w3.bcn.cat/V01/Serveis/Noticies/ ... me=HomeBCN
L'estació de Passeig de Gràcia comença la segona fase d'obres
publicat el 03/09/2012 a les 15:59 h. Redacció bcn.cat
Els treballs de l'estació de Passeig de Gràcia es traslladen ara al xamfrà Besòs-muntanya a l'encreuament entre Aragó i el passeig. Es preveu que després d'un any les obres de millora de l'accessibilitat i funcionalitat de l'estació estiguin ja enllestides.
Després de la primera fase de les obres a l'estació de Passeig de Gràcia al xamfrà Besòs-mar per millorar l'accessibilitat i ampliar el vestíbul, comencen ara els treballs de la segona fase al xamfrà Besòs-muntanya.
Aquestes obres consistiran en la construcció de pantalles perimetrals de l'estructura del futur vestíbul.
Per tal que els usuaris puguin accedir a les vies, es crearà un nou accés a l'encreuament entre els carrers d'Aragó i Passeig de Gràcia amb una escala mecànica i una fixa.
Les obres van començar el mes de maig passat i es preveu que acabin el setembre de l'any vinent.
Més funcionalitat i modernitat
Amb aquests treballs es vol millorar la funcionalitat i seguretat d'una estació que veu passar diàriament més de 43.000 usuaris.
http://w3.bcn.cat/V01/Serveis/Noticies/ ... me=HomeBCN
L'estació de Passeig de Gràcia comença la segona fase d'obres
publicat el 03/09/2012 a les 15:59 h. Redacció bcn.cat
Els treballs de l'estació de Passeig de Gràcia es traslladen ara al xamfrà Besòs-muntanya a l'encreuament entre Aragó i el passeig. Es preveu que després d'un any les obres de millora de l'accessibilitat i funcionalitat de l'estació estiguin ja enllestides.
Després de la primera fase de les obres a l'estació de Passeig de Gràcia al xamfrà Besòs-mar per millorar l'accessibilitat i ampliar el vestíbul, comencen ara els treballs de la segona fase al xamfrà Besòs-muntanya.
Aquestes obres consistiran en la construcció de pantalles perimetrals de l'estructura del futur vestíbul.
Per tal que els usuaris puguin accedir a les vies, es crearà un nou accés a l'encreuament entre els carrers d'Aragó i Passeig de Gràcia amb una escala mecànica i una fixa.
Les obres van començar el mes de maig passat i es preveu que acabin el setembre de l'any vinent.
Més funcionalitat i modernitat
Amb aquests treballs es vol millorar la funcionalitat i seguretat d'una estació que veu passar diàriament més de 43.000 usuaris.
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument
Adif inicia una nueva fase de las obras de mejora de la accesibilidad y ampliación de la estación de Passeig de Gràcia, en Barcelona
• Los trabajos se están desarrollando en el chaflán Hospitalet-montaña, en el que se creará un nuevo acceso que dispondrá de ascensor y escaleras mecánicas y fija • De forma paralela, se está ultimando la fase de excavación de los 3.300 m3 de terreno y materiales para la estructura del nuevo vestíbulo • Los métodos constructivos utilizados y los dispositivos de auscultación instalados garantizan que las obras se ejecuten sin afecciones al terreno y a las estructuras colindantes • De acuerdo con la planificación realizada para limitar las afecciones en superficie, se mantiene la reducción temporal de un carril de circulación de vehículos en la calle Aragó, entre Pau Claris y Passeig de Gràcia
Afecciones al tráfico de las obras de mejora
07/06/2013. Adif ha iniciado una nueva fase de las obras de construcción de estructuras para la mejora de la accesibilidad y de ampliación de la estación de Passeig de Gràcia, en Barcelona. Estos trabajos se están desarrollando en el chaflán Hospitalet-montaña de la confluencia de la calle Aragó con el Passeig de Gràcia, en el que se creará un nuevo acceso que dispondrá de un ascensor y escaleras mecánicas y fija.
De forma paralela, Adif está ultimando las obras de excavación de los 3.300 m3 de terreno y materiales para la construcción de la estructura del nuevo vestíbulo, en los chaflanes Besòs-montaña y Besòs-mar, en los sectores se crearán nuevos accesos dotados con un ascensor en el lado Besòs-mar, además de dos escaleras mecánicas y dos escaleras fijas, una en cada chaflán.
Estas obras constituyen la fase principal del proyecto de mejora de la accesibilidad y la ampliación del vestíbulo principal de la estación barcelonesa, que se inició el 16 de mayo de 2012.
Esta actuación, que se está ejecutando sin afectar en ningún momento a la circulación de trenes, representa una inversión de 12 millones de euros y permitirá aumentar sus estándares de modernidad, funcionalidad y seguridad, garantizando el movimiento y los accesos de los 43.000 usuarios que utilizan diariamente las instalaciones.
Las principales actuaciones consisten en la instalación de tres escaleras mecánicas y dos ascensores para acceder al vestíbulo desde la confluencia del Passeig de Gràcia con la calle Aragó, y en la colocación de dos ascensores y cuatro escaleras mecánicas en la conexión con cada uno de los dos andenes. Asimismo, se renovarán las instalaciones del vestíbulo principal y se ampliará su superficie hasta los 1.550 m2, más del doble que en la actualidad.
Esta actuación se enmarca en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora en la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña, en el que se incluye la ejecución de inversiones para la modernización de estaciones y actuaciones para la mejora de líneas.
ANEXO:
Avance de las obras de estructura
Las obras que se han iniciado en el chaflán Hospitalet-montaña consistirán en la construcción de 23 m de pantallas perimetrales y la ampliación de la losa de cubierta para la creación de un nuevo acceso que contará con un ascensor, una escalera mecánica y una escalera fija.
Con el objetivo de optimizar los plazos de ejecución de las obras, estos trabajos se están simultaneando con el avance de la ejecución de nuevas estructuras. Hasta el momento, se han construido 40 micropilotes para el recalce de la bóveda del túnel ferroviario y 200 m de muros pantallas perimetrales e interiores de contención en los chaflanes Besòs-mar y Besòs-montaña, para la creación de los nuevos accesos y para la ampliación del vestíbulo.
Una vez ejecutadas estas estructuras, se está ultimando la fase de excavación, que ha comprendido un rebaje del terreno ubicado entre las nuevas pantallas perimetrales de la ampliación y los muros laterales de la nave de la estación. Este rebaje se ha realizado de forma compensada o equilibrada respecto al eje longitudinal del túnel hasta alcanzar la cota de máxima excavación, correspondiente a la solera de conexión con la plataforma de andenes. En total, se han excavado 3.300 m3 de terreno y materiales.
Asimismo, se han ejecutado los nuevos accesos a los andenes mediante la perforación de los muros laterales de la nave de la estación. Los próximos trabajos de estructuras consistirán en la ejecución de las soleras, los pilares interiores, los forjados del vestíbulo y las losas de cubierta. Finalmente, se realizarán los trabajos de reposición y reurbanización en superficie.
En la excavación para la ampliación del vestíbulo y los nuevos accesos a los andenes, se ha utilizado un procedimiento de excavación compensada o simétrica que, por su idoneidad, permite garantizar la estabilidad del conjunto de las estructuras y evitar el empuje del terreno situado tras los muros laterales.
Una vez finalizadas las obras de estructuras, se ejecutarán los trabajos interiores de instalaciones, colocación de ascensores y escaleras mecánicas, pavimentos, revestimientos y acabados.
Máxima seguridad
Adif, en su compromiso de garantizar la máxima seguridad en la ejecución de sus obras, está llevando a cabo un exhaustivo seguimiento del terreno, de las estructuras ferroviarias y de los edificios colindantes. Para ello, se han instalado hasta 75 dispositivos de auscultación que controlan los posibles movimientos horizontales y verticales de las estructuras, las tensiones en los elementos estructurales y los asientos del terreno, entre otros detalles.
Estos sistemas son de alta precisión y consisten en inclinómetros, extensímetros, células de presión, prismas, sistemas de topografía automatizada, regletas e hitos de nivelación y geófonos. Las lecturas son recogidas tanto de forma automatizada como manual. Este proceso se completa con un seguimiento exhaustivo y permanente a cargo de técnicos especializados para verificar que los datos obtenidos se corresponden con los parámetros técnicos preestablecidos.
Los métodos constructivos utilizados y las mediciones recogidas por estos dispositivos durante el avance de las obras de estructura están permitiendo garantizar que no se hayan producido afecciones al terreno ni a las estructuras ferroviarias y de edificios colindantes.
Afecciones al tráfico rodado
De acuerdo con la planificación realizada por Adif para limitar las afecciones en superficie, se mantiene la actual reducción de únicamente un carril de circulación de vehículos en el lado montaña de la calle Aragó, entre la calle Pau Claris y el Passeig de Gràcia, manteniendo cinco carriles útiles.
En todo momento se está garantizando el acceso de vehículos a vados particulares y el tránsito de peatones, con un ancho de acera de entre 3 y 5 m, y el nuevo paso de peatones en la calle Aragó, situado en la confluencia con el Passeig de Gràcia, con el objetivo de facilitar su movilidad.
Por otro lado, Adif mantiene operativas las medidas de refuerzo de la señalización informativa con el objetivo de facilitar una mayor orientación y agilizar los movimientos de los usuarios en las instalaciones ferroviarias durante las obras, que obligan a cerrar el vestíbulo principal de la estación, por lo que los accesos se realizan desde las calles Pau Claris y Roger de Llúria.
Adif inicia una nueva fase de las obras de mejora de la accesibilidad y ampliación de la estación de Passeig de Gràcia, en Barcelona
• Los trabajos se están desarrollando en el chaflán Hospitalet-montaña, en el que se creará un nuevo acceso que dispondrá de ascensor y escaleras mecánicas y fija • De forma paralela, se está ultimando la fase de excavación de los 3.300 m3 de terreno y materiales para la estructura del nuevo vestíbulo • Los métodos constructivos utilizados y los dispositivos de auscultación instalados garantizan que las obras se ejecuten sin afecciones al terreno y a las estructuras colindantes • De acuerdo con la planificación realizada para limitar las afecciones en superficie, se mantiene la reducción temporal de un carril de circulación de vehículos en la calle Aragó, entre Pau Claris y Passeig de Gràcia
Afecciones al tráfico de las obras de mejora
07/06/2013. Adif ha iniciado una nueva fase de las obras de construcción de estructuras para la mejora de la accesibilidad y de ampliación de la estación de Passeig de Gràcia, en Barcelona. Estos trabajos se están desarrollando en el chaflán Hospitalet-montaña de la confluencia de la calle Aragó con el Passeig de Gràcia, en el que se creará un nuevo acceso que dispondrá de un ascensor y escaleras mecánicas y fija.
De forma paralela, Adif está ultimando las obras de excavación de los 3.300 m3 de terreno y materiales para la construcción de la estructura del nuevo vestíbulo, en los chaflanes Besòs-montaña y Besòs-mar, en los sectores se crearán nuevos accesos dotados con un ascensor en el lado Besòs-mar, además de dos escaleras mecánicas y dos escaleras fijas, una en cada chaflán.
Estas obras constituyen la fase principal del proyecto de mejora de la accesibilidad y la ampliación del vestíbulo principal de la estación barcelonesa, que se inició el 16 de mayo de 2012.
Esta actuación, que se está ejecutando sin afectar en ningún momento a la circulación de trenes, representa una inversión de 12 millones de euros y permitirá aumentar sus estándares de modernidad, funcionalidad y seguridad, garantizando el movimiento y los accesos de los 43.000 usuarios que utilizan diariamente las instalaciones.
Las principales actuaciones consisten en la instalación de tres escaleras mecánicas y dos ascensores para acceder al vestíbulo desde la confluencia del Passeig de Gràcia con la calle Aragó, y en la colocación de dos ascensores y cuatro escaleras mecánicas en la conexión con cada uno de los dos andenes. Asimismo, se renovarán las instalaciones del vestíbulo principal y se ampliará su superficie hasta los 1.550 m2, más del doble que en la actualidad.
Esta actuación se enmarca en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora en la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña, en el que se incluye la ejecución de inversiones para la modernización de estaciones y actuaciones para la mejora de líneas.
ANEXO:
Avance de las obras de estructura
Las obras que se han iniciado en el chaflán Hospitalet-montaña consistirán en la construcción de 23 m de pantallas perimetrales y la ampliación de la losa de cubierta para la creación de un nuevo acceso que contará con un ascensor, una escalera mecánica y una escalera fija.
Con el objetivo de optimizar los plazos de ejecución de las obras, estos trabajos se están simultaneando con el avance de la ejecución de nuevas estructuras. Hasta el momento, se han construido 40 micropilotes para el recalce de la bóveda del túnel ferroviario y 200 m de muros pantallas perimetrales e interiores de contención en los chaflanes Besòs-mar y Besòs-montaña, para la creación de los nuevos accesos y para la ampliación del vestíbulo.
Una vez ejecutadas estas estructuras, se está ultimando la fase de excavación, que ha comprendido un rebaje del terreno ubicado entre las nuevas pantallas perimetrales de la ampliación y los muros laterales de la nave de la estación. Este rebaje se ha realizado de forma compensada o equilibrada respecto al eje longitudinal del túnel hasta alcanzar la cota de máxima excavación, correspondiente a la solera de conexión con la plataforma de andenes. En total, se han excavado 3.300 m3 de terreno y materiales.
Asimismo, se han ejecutado los nuevos accesos a los andenes mediante la perforación de los muros laterales de la nave de la estación. Los próximos trabajos de estructuras consistirán en la ejecución de las soleras, los pilares interiores, los forjados del vestíbulo y las losas de cubierta. Finalmente, se realizarán los trabajos de reposición y reurbanización en superficie.
En la excavación para la ampliación del vestíbulo y los nuevos accesos a los andenes, se ha utilizado un procedimiento de excavación compensada o simétrica que, por su idoneidad, permite garantizar la estabilidad del conjunto de las estructuras y evitar el empuje del terreno situado tras los muros laterales.
Una vez finalizadas las obras de estructuras, se ejecutarán los trabajos interiores de instalaciones, colocación de ascensores y escaleras mecánicas, pavimentos, revestimientos y acabados.
Máxima seguridad
Adif, en su compromiso de garantizar la máxima seguridad en la ejecución de sus obras, está llevando a cabo un exhaustivo seguimiento del terreno, de las estructuras ferroviarias y de los edificios colindantes. Para ello, se han instalado hasta 75 dispositivos de auscultación que controlan los posibles movimientos horizontales y verticales de las estructuras, las tensiones en los elementos estructurales y los asientos del terreno, entre otros detalles.
Estos sistemas son de alta precisión y consisten en inclinómetros, extensímetros, células de presión, prismas, sistemas de topografía automatizada, regletas e hitos de nivelación y geófonos. Las lecturas son recogidas tanto de forma automatizada como manual. Este proceso se completa con un seguimiento exhaustivo y permanente a cargo de técnicos especializados para verificar que los datos obtenidos se corresponden con los parámetros técnicos preestablecidos.
Los métodos constructivos utilizados y las mediciones recogidas por estos dispositivos durante el avance de las obras de estructura están permitiendo garantizar que no se hayan producido afecciones al terreno ni a las estructuras ferroviarias y de edificios colindantes.
Afecciones al tráfico rodado
De acuerdo con la planificación realizada por Adif para limitar las afecciones en superficie, se mantiene la actual reducción de únicamente un carril de circulación de vehículos en el lado montaña de la calle Aragó, entre la calle Pau Claris y el Passeig de Gràcia, manteniendo cinco carriles útiles.
En todo momento se está garantizando el acceso de vehículos a vados particulares y el tránsito de peatones, con un ancho de acera de entre 3 y 5 m, y el nuevo paso de peatones en la calle Aragó, situado en la confluencia con el Passeig de Gràcia, con el objetivo de facilitar su movilidad.
Por otro lado, Adif mantiene operativas las medidas de refuerzo de la señalización informativa con el objetivo de facilitar una mayor orientación y agilizar los movimientos de los usuarios en las instalaciones ferroviarias durante las obras, que obligan a cerrar el vestíbulo principal de la estación, por lo que los accesos se realizan desde las calles Pau Claris y Roger de Llúria.
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/09/ ... -viatgers/
L’estació de Passeig de Gràcia obrirà remodelada a la tardor i amb el doble d’espai per als viatgers
Actualitzat el 18.09.2013 a les 18:11 Patrícia Álvarez
Recta final de les obres d'ampliació i accessibilitat a l'estació de tren de Passeig de Gràcia. Els treballs es preveu que finalitzin aquesta tardor. A l'interior de la infraestructura, la superfície dels vestíbuls ja s'ha duplicat i sis de les set escales mecàniques estan instal·lades. Per la Mercè, Adif espera retirar les tanques que estrenyen les voreres del passeig de Gràcia amb Aragó.
La propera tardor, els usuaris deixaran de fer el transbordament de Rodalies al metro pel carrer d’Aragó. L’estació de tren de Passeig de Gràcia obrirà remodelada, amb uns accessos adaptats a persones amb mobilitat reduïda i una superfície útil per al viatger que s’ha duplicat. Però cal entendre que la tardor s’allarga fins al 21 de desembre. Per tant, molt probablement, la veurem enllestida abans que acabi l’any.
El perquè dels retards
El camí fins aquí no ha estat fàcil. L’obra havia d’acabar al setembre, però els imprevistos n’han alterat el calendari. Durant les excavacions, han aparegut serveis, com col·lectors i cables, que ni les companyies de subministraments sabien que existien. La climatologia tampoc no ha estat favorable. Segons fonts d’Adif, des de l’inici de les obres, el maig de 2012, ha plogut massa i això ha complicat els treballs.
Tot plegat, sense oblidar que es tracta d’un punt urbà conflictiu. El carrer d’Aragó és una de les vies més transitades i el passeig de Gràcia, dels més passejats per vianants. Amb tot, en cap moment no ha calgut tallar-hi la circulació ferroviària i les restriccions viàries només han afectat un carril a Aragó.
Problemes amb solucions
Un altre dels impediments del projecte ha estat tècnic. Les obres han permès ampliar en 130 metres quadrats l’antic vestíbul principal i, alhora, se n’ha construït un de nou. Aquest últim també permetrà enllaçar amb l’estació de metro. Però per connectar els dos vestíbuls va sorgir un entrebanc: la cota del suburbà.
La connexió entre els dos espais es farà a través d’una passarel·la per sobre de les vies de tren. Aquesta connexió ha de salvar un desnivell d’1,70 metres. Un elevador vertical s’encarregarà de resoldre’l. Funciona de manera individual com un ascensor sense caixa. L’utilitzaran persones amb mobilitat reduïda. Al costat, s’hi instal·laran escales per a la resta de passatgers.
Pel que fa a la resta d’elements d’accessibilitat, sis de les set escales mecàniques que hi haurà ja s’han instal·lat. Dels quatre ascensors, ja n’hi ha dos d’enllestits.
En un dels xamfrans del passeig de Gràcia amb Aragó ja hi podem veure una imatge inèdita. Un dels quatre ascensors que s'han instal·lat a l'estació. Sota el subsòl, aquest ascensor donarà accés al nou vestíbul, de 265 metres quadrats. Un espai per on abans només s'accedia al metro i ara serà compartit entre Renfe i el suburbà.
Aquest vestíbul secundari estarà connectat amb un altre, el principal, que ja existia abans. Aquí, la diferència més visible és que la superfície s'ha ampliat.
Aquesta línia divisòria que veieu al sostre marca l'ampliació de l'antic vestíbul. I això que hi ha al meu darrere són els 130 metres quadrats nous amb els què compta. Tot plegat, perquè l'espai sigui més diàfan i el fluxe de passatgers, més àgil.
Fins i tot, els usuaris que hi hagi el vestíbul podran veure passar el tren des de les màquines validadores. I això és així perquè els passadissos laberíntics i les escales infranquejables d'abans s'han substituït per accessos més directes i, lògicament, escales mecàniques. De les set que hi haurà, només en queda una per instal·lar.
La connexió entre els dos vestíbuls i les andanes es farà a través d'una passarel·la per sobre les vies que s'està enllestint. La propera tardor, aquests espais, ara plens de pols, ja tindran aquest altre aspecte. El d'un intercanviador modern i accessible que deixa enrere imatges com aquestes (veure vídeo a l'enllaç).
L’estació de Passeig de Gràcia obrirà remodelada a la tardor i amb el doble d’espai per als viatgers
Actualitzat el 18.09.2013 a les 18:11 Patrícia Álvarez
Recta final de les obres d'ampliació i accessibilitat a l'estació de tren de Passeig de Gràcia. Els treballs es preveu que finalitzin aquesta tardor. A l'interior de la infraestructura, la superfície dels vestíbuls ja s'ha duplicat i sis de les set escales mecàniques estan instal·lades. Per la Mercè, Adif espera retirar les tanques que estrenyen les voreres del passeig de Gràcia amb Aragó.
La propera tardor, els usuaris deixaran de fer el transbordament de Rodalies al metro pel carrer d’Aragó. L’estació de tren de Passeig de Gràcia obrirà remodelada, amb uns accessos adaptats a persones amb mobilitat reduïda i una superfície útil per al viatger que s’ha duplicat. Però cal entendre que la tardor s’allarga fins al 21 de desembre. Per tant, molt probablement, la veurem enllestida abans que acabi l’any.
El perquè dels retards
El camí fins aquí no ha estat fàcil. L’obra havia d’acabar al setembre, però els imprevistos n’han alterat el calendari. Durant les excavacions, han aparegut serveis, com col·lectors i cables, que ni les companyies de subministraments sabien que existien. La climatologia tampoc no ha estat favorable. Segons fonts d’Adif, des de l’inici de les obres, el maig de 2012, ha plogut massa i això ha complicat els treballs.
Tot plegat, sense oblidar que es tracta d’un punt urbà conflictiu. El carrer d’Aragó és una de les vies més transitades i el passeig de Gràcia, dels més passejats per vianants. Amb tot, en cap moment no ha calgut tallar-hi la circulació ferroviària i les restriccions viàries només han afectat un carril a Aragó.
Problemes amb solucions
Un altre dels impediments del projecte ha estat tècnic. Les obres han permès ampliar en 130 metres quadrats l’antic vestíbul principal i, alhora, se n’ha construït un de nou. Aquest últim també permetrà enllaçar amb l’estació de metro. Però per connectar els dos vestíbuls va sorgir un entrebanc: la cota del suburbà.
La connexió entre els dos espais es farà a través d’una passarel·la per sobre de les vies de tren. Aquesta connexió ha de salvar un desnivell d’1,70 metres. Un elevador vertical s’encarregarà de resoldre’l. Funciona de manera individual com un ascensor sense caixa. L’utilitzaran persones amb mobilitat reduïda. Al costat, s’hi instal·laran escales per a la resta de passatgers.
Pel que fa a la resta d’elements d’accessibilitat, sis de les set escales mecàniques que hi haurà ja s’han instal·lat. Dels quatre ascensors, ja n’hi ha dos d’enllestits.
En un dels xamfrans del passeig de Gràcia amb Aragó ja hi podem veure una imatge inèdita. Un dels quatre ascensors que s'han instal·lat a l'estació. Sota el subsòl, aquest ascensor donarà accés al nou vestíbul, de 265 metres quadrats. Un espai per on abans només s'accedia al metro i ara serà compartit entre Renfe i el suburbà.
Aquest vestíbul secundari estarà connectat amb un altre, el principal, que ja existia abans. Aquí, la diferència més visible és que la superfície s'ha ampliat.
Aquesta línia divisòria que veieu al sostre marca l'ampliació de l'antic vestíbul. I això que hi ha al meu darrere són els 130 metres quadrats nous amb els què compta. Tot plegat, perquè l'espai sigui més diàfan i el fluxe de passatgers, més àgil.
Fins i tot, els usuaris que hi hagi el vestíbul podran veure passar el tren des de les màquines validadores. I això és així perquè els passadissos laberíntics i les escales infranquejables d'abans s'han substituït per accessos més directes i, lògicament, escales mecàniques. De les set que hi haurà, només en queda una per instal·lar.
La connexió entre els dos vestíbuls i les andanes es farà a través d'una passarel·la per sobre les vies que s'està enllestint. La propera tardor, aquests espais, ara plens de pols, ja tindran aquest altre aspecte. El d'un intercanviador modern i accessible que deixa enrere imatges com aquestes (veure vídeo a l'enllaç).
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Obertura del nou vestíbul de Passeig de Gràcia
El proper dimecres dia 29 s'inaugura per fi el nou vestíbul de Passeig de Gràcia:
'Reestrena' de l'estació de Passeig de Gràcia el dia 29
http://www.lavanguardia.com/20140122/54 ... ia-29.html
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quatre mesos de retard
Ja era hora, perquè segons els rètols oficials que hi ha per allí, havia d'estar enllestit des del setembre passat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/01/ ... es-que-ve/
L’estació remodelada de Passeig de Gràcia obrirà dimecres que ve
Actualitzat el 24.01.2014 a les 14:48
Després de 20 mesos d'obres, l'estació de tren de Passeig de Gràcia estrenarà les noves instal·lacions el pròxim 29 de gener. S'hi han construït quatre ascensors, escales mecàniques i s'ha fet més gran el vestíbul principal. També s'hi han renovat les andanes amb un paviment antilliscant i amb bandes per a discapacitats visuals.
Torna la normalitat pels usuaris d’aquesta estació que des de del maig de 2012 havien de fer el trasbordament de Rodalies al metro pel carrer d’Aragó. La parada incorpora ascensors, escales mecàniques que connecten el carrer amb el vestíbul i des d’aquest fins a les andanes, també s’hi ha construït una plataforma elevadora en el passadís de connexió entre els vestíbuls.
L’obra, que ha costat 12 milions d’euros, també ha permès ampliar les instal·lacions i fer-les més modernes. Els usuaris es trobaran amb un vestíbul principal que s’ha fet més gran perquè ha guanyat 135 m2 i, també, amb un nou vestíbul de 265 m2.
L’estació remodelada de Passeig de Gràcia obrirà dimecres que ve
Actualitzat el 24.01.2014 a les 14:48
Després de 20 mesos d'obres, l'estació de tren de Passeig de Gràcia estrenarà les noves instal·lacions el pròxim 29 de gener. S'hi han construït quatre ascensors, escales mecàniques i s'ha fet més gran el vestíbul principal. També s'hi han renovat les andanes amb un paviment antilliscant i amb bandes per a discapacitats visuals.
Torna la normalitat pels usuaris d’aquesta estació que des de del maig de 2012 havien de fer el trasbordament de Rodalies al metro pel carrer d’Aragó. La parada incorpora ascensors, escales mecàniques que connecten el carrer amb el vestíbul i des d’aquest fins a les andanes, també s’hi ha construït una plataforma elevadora en el passadís de connexió entre els vestíbuls.
L’obra, que ha costat 12 milions d’euros, també ha permès ampliar les instal·lacions i fer-les més modernes. Els usuaris es trobaran amb un vestíbul principal que s’ha fet més gran perquè ha guanyat 135 m2 i, també, amb un nou vestíbul de 265 m2.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Quatre mesos de retard
Claro, se han retrasado seis meses más porque tenían que echar abajo la mini reforma donde se gastaron un pastizal a finales de 2010 para que en 2011 hicieran la remodelación completa. Ya sabéis. las taquillas nuevecitas, esos mármoles tan monos que recubrieron las paredes de la entrada, las pantallas de TV nuevas, las letras esas de hierro doraditas y todo eso... Cosas que tiraron abajo. Seguro que ni siquiera guardaron las planchas de recubrimiento de mármol hechas hace tres años escasos con las letras doradas, para volverlas a poner. Me juego el cuello a que han puesto planchas nuevas en las paredes, seguramente con un nuevo diseño, mientras que las viejas las tiraron a la basura. Lo de viejas es un decir, en fin...Guigui wrote:Ja era hora, perquè segons els rètols oficials que hi ha per allí, havia d'estar enllestit des del setembre passat.
A ver cómo les ha quedado el invento.
PD: el vestíbulo nuevo de Arc de Triomf, por lo que veo, sigue con uno de sus accesos cerrados y le han quitado los recubrimientos recién puestos. Cuánto se gastaron aquí en abrir un nuevo acceso que luego tancaron para remodelar la plaza? Tan difícil es hacer todo de golpe y pagar una sola vez por una sola obra en la que se haga todo de una vez?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
si m'equivoco corretgiu-me, vaig mirar fotografies de la nova estacio de passeig de gracia, em vaig adunar d'una cosa , al sortir del tren no tens que passar bitllet, les portes de les maquines s'obren com les de abans, aixo NO POT SER , una de les estacions mes visitades de barcelona que digui " veniu aqui que si us coleu podeu passar de gratis al final " una vergoña tot plegat, pensaba que ja que reformaven l'estacio " posarien barreres " pero ja veig que no...
segur que hi ha d'altres estacions de rodalies que tambie estan aixi no ? incitant a colar-se, no entenc porque posen aquestes maquines si no s'erveixen per a res la veritat, gastar-se diners en coses que fa augmentar el frau...
segur que hi ha d'altres estacions de rodalies que tambie estan aixi no ? incitant a colar-se, no entenc porque posen aquestes maquines si no s'erveixen per a res la veritat, gastar-se diners en coses que fa augmentar el frau...
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
Totes les estacions de barcelona estan blindades en aquest aspecte, expete Passeig de Gràcia. Per altra banda, el sistema de validar per sortir només és dissuassori, doncs qui té pensat colar-se ho acabarà fent, ja que per fer un bon blindatge el que cal, a a part de les validadores, es un corresponent punt de control, com els que hi ha a Plaça Catalunya o a Sants.
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
ostres totes menys passeig de gracia mare meva i mira que es important l'estació, no ho entenc la veritat aixo
- JPlanas
- N6
- Posts: 224
- Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
- Facebook: http://jordi.planas.cat/
- Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
- Contact:
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
La EdF blindada?MZA_1600 wrote:Totes les estacions de barcelona estan blindades en aquest aspecte, expete Passeig de Gràcia. Per altra banda, el sistema de validar per sortir només és dissuassori, doncs qui té pensat colar-se ho acabarà fent, ja que per fer un bon blindatge el que cal, a a part de les validadores, es un corresponent punt de control, com els que hi ha a Plaça Catalunya o a Sants.
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
A l'Estació de França no cal, perquè no hi va ningú, o gairebé...JPlanas wrote:La EdF blindada?
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
Per sortir de Passeig de Gràcia sense validar (tot i que ho modifiquin en un futur), es tan fàcil com utilitzar la sortida de Pau Claris.
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
y aixo ? que es sortida lliure ? vaja , ja son ganes de fer malament les estacions ... :S
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
A partir del 13/02 ja s'ha de validar per a sortir de passeig de gracia. Quanta gent no haurà pagat el que pertoca fins el dia 13... https://twitter.com/albertcuesta/status ... 08672?s=09
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
Com no tanquin les escales mecàniques que van des de les andanes directament fins al carrer Pau Claris posar validació de sortida no servirà de res.
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
el que vols dir es per exemple la gent que ve direccio x ejemple sud, diguem sants i es baixa a passeig de gracia , surt al carrer directament no hi ha ni maquines?
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
Vinguis d'on vinguis ho pots fer... Vergonya sigui així des de fa moltissim temps.joan89 wrote:el que vols dir es per exemple la gent que ve direccio x ejemple sud, diguem sants i es baixa a passeig de gracia , surt al carrer directament no hi ha ni maquines?
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
Nois, parlar d'això es pot interpretar com incitació a cometre frau, el tema ha sorgit diversos cops...
Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia
En discrepo.metring wrote:Nois, parlar d'això es pot interpretar com incitació a cometre frau, el tema ha sorgit diversos cops...
No veig que parlar de la configuració d'accés (o sortida) normal i legal d'una estació sigui "incitació a cometre frau", si l'estació ha estat construïda així poca culpa tenim, i si tant els hi interessava la validació de sortida, que haguessin tancat l'accés o modificar-lo amb un petit vestíbul.
Pel mateix tema, també seria "incitació a cometre frau" si parlem de la configuració d'accés a l'Estació de França, estació on no hi ha cap tipus de barrera ni per entrar ni per sortir, cosa que no es cap secret per ningú i per tant no poder-ne parlar també ho trobo exagerat
Altre cosa es que X estació tingués un túnel secret a superfície o un forat a una tanca, i doncs el que dius ja ho veuria més normal pel fet d'intentar que no es propagui "la novetat".
El metro de Barcelona amb motoristes!