genissimon wrote:Desconec què necessita Vilafranca. Però puc intuir més què necessita Tortosa/Reus/Aeroport/Tarragona: trens regionals a velocitat comercial superior a 100 Km/h.
Si aquest servei no es pot prestar amb trens convencionals per la línia d'ample ibèric (i més si de Tarragona cap al sud només es deixa ample UIC) caldrà que els trens en ample UIC puguin entrar a l'estació actual de Tarragona i després incorporar-se a la LAV (a l'Arboç?) per entrar a Barcelona evitant el col·lapse de la línia convencional, ja sigui la de Vilafranca o la de Vilanova.
Salut !!
Javi M wrote:La línia convencional està lluny de col·lapsar-se. Al tram de major concentració de trens, que és Molins - L'Hospitalet, hi ha sis trens per hora. Compareu-ho amb L'Hospitalet - Arc de Triomf, on n'hi arriba a haver dinou.
Doncs sí podríen convertir la via convencional entre Tarragona i l'Arboç a amplada mixte, però també fins a Castellbisbal també perquè poguessin enllaçar si convingués amb corredor del Vallès per on passar la R8, que és d'amplada mixta també si no m'equivoco.
Com he vist en posts anteriors, per les freqüències de R4 i R1 al sud segurament hi hagi prou espai per ficar semidirectes fins a Cornellà, però igualment a l'alçada del nus de Castellbisbal no hi deu haver força transit de mercaderies? Un cop hi vaig fer transbord allà amb la R8 durant una bona estona i hi passaven continuament.
De trens regionals express/MD també es podria estudiar que es fessin algunes freqüències entre Tarragona/Reus i Gironas que passessin per Vilafranca i el Vallès (o sigui sense travessar Barcelona ciutat).