¿Ja hi havia plans als anys 70 mes enllà de Reina Elisenda?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

¿Ja hi havia plans als anys 70 mes enllà de Reina Elisenda?

Post by Ecomobisostrans »

Mirant la wikipèdia he vist que Reina Elisenda es va inaugurar al 1976, vàries dècades després de que es construís la línia de Sabadell i Terrassa, i jo em pregunto, que es que ja hi havia plans per anar a Esplugues o a algún altre lloc? Es que se'm fa extrany que construissin un ramal només per fer 1 parada tant prop de l'anterior i a més en un barri amb baixa densitat de població i molt ric.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: ¿Ja hi havia plans als anys 70 mes enllà de Reina Elisen

Post by 122-042-132 »

Ecomobisostrans wrote:Mirant la wikipèdia he vist que Reina Elisenda es va inaugurar al 1976, vàries dècades després de que es construís la línia de Sabadell i Terrassa, i jo em pregunto, que es que ja hi havia plans per anar a Esplugues o a algún altre lloc? Es que se'm fa extrany que construissin un ramal només per fer 1 parada tant prop de l'anterior i a més en un barri amb baixa densitat de població i molt ric.
Tampoc és tan ric, a més que hi té a veure que sigui més ó menys ric per tenir transport públic. Mira El tren de Sarrià.

Contestant a la teva pregunta, hi ha hagut molt projectes per allargar la línia més enllà de Sarrià, ja cap el 1925 és va fer un projecte per fer arribar el tren fins a Sant Feliu de Llobregat, fins i tot és van iniciar les obres, però diversos motius, entre ells l'econòmic van aturar aquest primer projecte. Cap als anys 70 la intenció era d'arribar a la Creu de Pedralbes; i en els darrers PDI hi ha hagut dues propostes, una de molt agosarada de fer arribar el tren fins Castelldefels, i la darrera que encara està contemplada que és allargar el tren fins El Pont d'Esplugues (enllaç amb Tram i possible ampliació de la línia 3), passant per La Creu de Pedralbes, l'Hospital de Sant Joan de Déu i el barri de Finestrelles, per arribar a Esplugues. Però per ara tot està aturat. Salut!
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: ¿Ja hi havia plans als anys 70 mes enllà de Reina Elisen

Post by Sagrerenc »

122-042-132 wrote:Cap als anys 70 la intenció era d'arribar a la Creu de Pedralbes
La resposta la tens aquí: http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 7/pdf.html
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”