Seguretat dels conductors d'autobús
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Seguretat dels conductors d'autobús
En primer lloc, dir que poso aquest fil en el fòrum privat únicament per precaució.
La seguretat dels conductors d'autobús està garantida? Vistos els últims incidents...
La seguretat dels conductors d'autobús està garantida? Vistos els últims incidents...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguretat dels conductors d'autobús
Aquí unes quantes notícies (em sembla que ja se'n va publicar alguna per aquí al fòrum):
http://www.ara.cat/societat/Trenquen-co ... 98069.html
http://www.ugt-cat.net/webs/tb/nueva-ag ... -en-la-66/
I ahir, un altre incident:
http://www.ara.cat/societat/Trenquen-co ... 98069.html
http://www.ugt-cat.net/webs/tb/nueva-ag ... -en-la-66/
I ahir, un altre incident:
http://www.ugt-cat.net/webs/tb/nuevo-at ... -linea-65/UGT TB wrote:Nuevo atraco a una compañera conductora, esta vez en la línea 65.
Lamentablemente tenemos que informar de un atraco con intimidación en la línea 65. Ayer día 5, cuando el autobús se encontraba en el terminal del Prat, sobre las 21 horas, subió un individuo y con una jeringuilla en la mano y amenazó a nuestra compañera robándole, además le robó su bolso con todos sus objetos personales. La compañera fue asistida por un CE que la acompañó a su casa, debido al estado nervioso en el que se encontraba. Ha presentado denuncia.
NO A LAS AGRESIONES A LOS CONDUCTORES Y CONDUCTORAS, NO A LA INDEFENSIÓN DE LOS TRABAJADORES. SOLICITAMOS A LA EMPRESA QUE SE PONGAN SOLUCIONES A LOS INNECESARIOS PELIGROS QUE CORREN NUESTROS CONDUCTORES Y CONDUCTORAS. SOLUCIONES YA. NO ESPEREMOS A QUE OCURRA OTRA DESGRACIA.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguretat dels conductors d'autobús
Al grup de Facebook de treballadors de BaixBus han posat una enquesta. Us la poso aquí, per veure què n'opinem nosaltres des d'un punt de vista exterior al dels conductors:
Us passo l'enquesta tal qual està al grup del Fb:
Jo, personalment, no sabria què dir... La mampara pot ser una mica claustrofòbica, però endurint la legislació els brètols que fan això seguiran fent-ho igual...
Us passo l'enquesta tal qual està al grup del Fb:
Jo, personalment, no sabria què dir... La mampara pot ser una mica claustrofòbica, però endurint la legislació els brètols que fan això seguiran fent-ho igual...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Seguretat dels conductors d'autobús
Molt bé, posem mampares. Els conductors estaran més segurs, i els atracats seran els viatgers.
Posem càmeres al bus, i ens atracaran quan estiguem a la parada. Posem càmeres a les parades, i ens atracaran quan anem a travessar el carrer. Etc.
Gran solució, típica del "mentre jo estigui segur, el que passi a la resta m'importa un rave"
La única solució és l'aplicació de la llei de manera contundent i ràpida per treure els delinqüents de la circulació i que ningú més tingui la temptació de fer el mateix. Això, acompanyat amb serveis socials que detectin i ajudin a les persones que necessiten ajuda i estan disposats a rebre-la posant de la seva part. No hi ha CAP altra solució possible.
Posem càmeres al bus, i ens atracaran quan estiguem a la parada. Posem càmeres a les parades, i ens atracaran quan anem a travessar el carrer. Etc.
Gran solució, típica del "mentre jo estigui segur, el que passi a la resta m'importa un rave"
La única solució és l'aplicació de la llei de manera contundent i ràpida per treure els delinqüents de la circulació i que ningú més tingui la temptació de fer el mateix. Això, acompanyat amb serveis socials que detectin i ajudin a les persones que necessiten ajuda i estan disposats a rebre-la posant de la seva part. No hi ha CAP altra solució possible.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguretat dels conductors d'autobús
El tema (per què privat?) ja ve de quan es van fer proves de mampares en alguns autobusos articulats de la sèrie 34XX:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=4350
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=4350
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Precaució
Per precaució, bàsicament. No sigui que més brètols vegin això i comencin a fer-ho també.Fran-Ikarus wrote:(per què privat?)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguretat dels conductors d'autobús
Malauradament, a la gent que tingui predisposició a agredir un altre no li acostuma a caldre cap font d'inspiració... El mateix seria aplicable per a la resta de comportaments antiètics, inadequats o directament delictius que acostumem a tractar al fòrum.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguretat dels conductors d'autobús
Aquest tema ja està generant protestes públiques (amb tota la raó del món per la seva part):
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 46#p230246
Repeteixo: té cap sentit que aquí sigui privat?
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 46#p230246
Repeteixo: té cap sentit que aquí sigui privat?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Seguretat dels conductors d'autobús
La mampara estaria molt bé, endurir les penes no serviria de gaire, però si canviar el tipus de penes i que s'encaminin a la reinserció, i les càmeres les veig indispensables.Adolescent barceloní wrote:Al grup de Facebook de treballadors de BaixBus han posat una enquesta. Us la poso aquí, per veure què n'opinem nosaltres des d'un punt de vista exterior al dels conductors:
Us passo l'enquesta tal qual està al grup del Fb:
Jo, personalment, no sabria què dir... La mampara pot ser una mica claustrofòbica, però endurint la legislació els brètols que fan això seguiran fent-ho igual...
Us faré un resum del model holandès:
-A Holanda només hi ha 12.000 presos. Això és un 0,06% de la població. N'hi ha tant pocs que a les presons sobra tant espai que ofereixen acollir presos belgues (Bèlgica està cap a la mitja d'Europa, lleugerament per sota). I això que Holanda és dels paisos amb més migració de tota Europa. Si contem fins a la 2ª generació, la població migrant és un 30%
-Un nen que visqui a 500m de l'escola i no hagi de travessar cap carrer gran, cap als 4-5 anys va sol a l'escola. Si ha de travessar, o agafar transport públic o bicicleta, cap als 6-7 anys.
-Estat del benestar. Al no haver pobresa no hi ha marginalitat. (Estat del benestar vol dir que obtens de l'estat tot el que necessites, no tot el que vols, es a dir, l'estat no et proporcionarà luxe ni la possibilitat de viure de gorra, però si una feina o un ajut que sigui necessari)
-La gent creu en el sistema perquè el sistema els respecta i recolza. Això fa que se solgui anar per la via legal enlloc d'intentar esquivar la llei.
-Molta vigilancia. Càmeres a quasi totes les ciutats. almenys als barris més cèntrics, turístics o amb molta població migrant.
-No discriminar als inmigrants no vol dir oblidar-se de que ells no han rebut l'educació d'un pais benestant i que per tant tenen altres costums. Però com que palpen l'ambient benestant s'hi solen acostumar enseguida i se n'adonen de que delinquir no surt a compte. A més l'interès que hi posen les institucions en la integració es exemplar.
-L'aplicació de les lleis es fa de manera força raonable, si el que fas no fa cap mal no solen multar, per exemple, llogar habitacions està prohibit, ja que consideren que la vivenda es indivisible, però molta gent ho fa, sobretot extrangers que així treuen uns calerons no declarats que envien al seu pais, i moltes vegades tothom al barri o al bloc de pisos ho sap, i la policia també, però no diuen res mentres no hi hagi problemes (soroll, brutícia, baralles, etc.).
Penes:
-En general mitges tirant a baixes. Depèn molt del dany causat a la víctima. Un delicte econòmic (furt, estafa...) té una pena força baixa, si hi ha intimidació és més alta i si hi ha agressió encara més. No es té tant en compte la quantitat substreta. Això dona lloc a una societat molt pacífica en tots els àmbits, ho dic perque a vegades es posa d'exemple Singapur, amb unes penes duríssimes, i té poca delinqüència visible, però moltíssima violència encoberta (mobbing laboral, bullying escolar, violència domèstica, etc), això és perquè el que rep repressió, també té tendència a reprimir, com si d'una jerarquia militar es tractés.
-En el cas dels danys materials també depèn molt del dany causat, per exemple un grafitti en un tren té una multa irrissòria (crec que 90€ o 3 hores de treball, o en alguns llocs el doble del cost de la neteja) però si es fa en un vidre és força més alta ja que en el 1r cas només has modificat l'estètica i en el 2n també la funcionalitat. Ara bé, si has afectat al funcionament per exemple pintant el vidre del conductor i el tren no ha pogut sortir, llavors és desordre públic i la cosa canvia, crec que es pot passar uns dies o 1 mes a la presó.
-Es fa molt èmfasi en la inserció. Les penes són per corregir, no una venjança. Es procura que la pena guardi relació amb el delicte, perque s'agafi consciència de les conseqüències. Per exemple, és habitual que un condemnat per delicte contra la seguretat vial faci alguna feina on entri en contacte amb damnificats per accidents.
-S'està estudiant que els presos paguin la seva estancia a la presó. Tenint en compte que a Holanda a ningú se li treu per sota del mínim de subsistència (força ampli, de 700 i pico € i amb ajuts complementaris si fa falta), és una bona mesura. Ningú quedarà a la pobresa per això, però tampoc podrà viure de luxe.
-No hi ha violència policial. Un policia només fa us de la violència en una emergència (defensa pròpia o d'un tercer) on no quedi absolutament més remei. Obviament això genera comfiança amb la policia i amb la justícia en general, és raro sentir holandesos parlant malament de la policia.
Més o menys es això, si me'n recordo d'algo més ja ho posaré.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Seguretat dels conductors d'autobús
No creo que el sistema de vida holandés tenga que ver nada con el tema. A mi me preocupa el de aquí. Y aquí tienes un alto nivel de delincuencia y las prisiones con mas gente de la que caben. A mi hija aunque el colegio este a 50 mts de mi casa no la dejo ir sola ni aunque este con 42º de fiebre y un largo etc. Una cosa que no mencionas es que en Holanda hay el triple de drogadictos que en España o Estado Español como mas guste. No creo normal hacer agravios comparativos con otros estados de la UE, cuando culturalmente y socialmente difieren mucho de nuestras costumbres .
Volviendo al tema, el conductor de autobús su única misión tendría que ser la que indica su nombre. Conducir. El no tendría que cobrar, recriminar,discutir con nadie. `Simplemente conducir, con una emisora de radio por si hubieran incidentes dentro del vehiculo y una buena mampara blindada para preservar su integridad
No quiero ni intento que te ofendas por el comentario sobre Holanda. He trabajado mucho por la UE y la extinta URSS, y la verdad que te puedo decir que en este país no sabemos ni lo que tenemos.... Ya quisieran ellos...
Saludos
Volviendo al tema, el conductor de autobús su única misión tendría que ser la que indica su nombre. Conducir. El no tendría que cobrar, recriminar,discutir con nadie. `Simplemente conducir, con una emisora de radio por si hubieran incidentes dentro del vehiculo y una buena mampara blindada para preservar su integridad
No quiero ni intento que te ofendas por el comentario sobre Holanda. He trabajado mucho por la UE y la extinta URSS, y la verdad que te puedo decir que en este país no sabemos ni lo que tenemos.... Ya quisieran ellos...
Saludos
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Seguretat dels conductors d'autobús
Por mucho que la cultura holandesa y la española sean diferentes, las personas son personas igual, y además ambas de la cultura "occidental", por lo que tenemos muchas mas cosas en común que diferencias, por eso creo que hay muchos ejemplos que sirven en un sitio igual que en otro. He puesto el ejemplo de Holanda porque es el que mas conozco, pero en muchos otros lugares se da algo parecido: países escandinavos, algunas partes de Alemania, Hungría, Rumanía, Canadá, USA, etc. donde la población está protegida pero a la vez libre, es donde suele haber mayor seguridad. No hay nada peor que dejar a la gente "sin nada que perder", con constante sensación de injusticia, de que el sistema les es ajeno, etc. ya que entonces vivirán la vida como una carrera de obstáculos, donde sobrevives como puedes, importándote poco el resto. Y no me refiero solamente a una superviviencia básica (comida y techo), eso ya es un caso extremo, pero es que mas allá de lo básico, las personas no somos máquinas.
Y hay numerosos ejemplos de lugares que incluso sin ser ricos tienen una muy buena seguridad, he citado Rumanía, que el que lo lea sin saber pensará ¿comoooo??? Pues resulta que, dicho por testigos que han estado, es uno de los paises mas seguros, sobretodo el norte, la zona de Cluj, viven de manera tirando a sencilla, pero nadie pasa necesidad, si siquiera "estrechez", y eso se traduce en una seguridad que como ejemplo claro, mucha gente tiene mountain-bike, y se la deja en el portal sin atar y sin cerrar la puerta de noche.
Y también hay ejemplos de ciudades que tenían índices de delincuencia altos, y mejorando la vida de sus ciudadanos y haciendo políticas educativas (y sin incluir mas mano dura ni nada de eso) han logrado bajadas espectaculares en poquísimos años. Ejemplos de esos los tienes en USA, Brasil, etc.
Y no digo en absoluto que tengamos que convertir España en Holanda, ni en ningún otro sitio (lo digo por la última frase de que no sabemos lo que tenemos), pero eso no quita que si hay cosas en las que fallamos, podamos basarnos en ejemplos de quienes les ha salido mejor.
Aunque el post iba de autobuses, lo he querido hacer extensivo a la sociedad en general porque todo va ligado. Sobre los autobuses propiamente dichos: Mampara con ranura para vender billetes (no como la chapuza de los biarticulados), y cámaras en el interior y si es necesario en las paradas. Que por cierto lo de la mampara se provó hace tiempo en algunos autobuses, no se que ha sido de ellos. Y he visto alguno en foto, de otras ciudades, donde la mampara es retráctil, lo digo porque se ha comentado que a algunos conductores no les gusta, pues el que quiera que se la ponga y el que no, no.
Y hay numerosos ejemplos de lugares que incluso sin ser ricos tienen una muy buena seguridad, he citado Rumanía, que el que lo lea sin saber pensará ¿comoooo??? Pues resulta que, dicho por testigos que han estado, es uno de los paises mas seguros, sobretodo el norte, la zona de Cluj, viven de manera tirando a sencilla, pero nadie pasa necesidad, si siquiera "estrechez", y eso se traduce en una seguridad que como ejemplo claro, mucha gente tiene mountain-bike, y se la deja en el portal sin atar y sin cerrar la puerta de noche.
Y también hay ejemplos de ciudades que tenían índices de delincuencia altos, y mejorando la vida de sus ciudadanos y haciendo políticas educativas (y sin incluir mas mano dura ni nada de eso) han logrado bajadas espectaculares en poquísimos años. Ejemplos de esos los tienes en USA, Brasil, etc.
Y no digo en absoluto que tengamos que convertir España en Holanda, ni en ningún otro sitio (lo digo por la última frase de que no sabemos lo que tenemos), pero eso no quita que si hay cosas en las que fallamos, podamos basarnos en ejemplos de quienes les ha salido mejor.
Aunque el post iba de autobuses, lo he querido hacer extensivo a la sociedad en general porque todo va ligado. Sobre los autobuses propiamente dichos: Mampara con ranura para vender billetes (no como la chapuza de los biarticulados), y cámaras en el interior y si es necesario en las paradas. Que por cierto lo de la mampara se provó hace tiempo en algunos autobuses, no se que ha sido de ellos. Y he visto alguno en foto, de otras ciudades, donde la mampara es retráctil, lo digo porque se ha comentado que a algunos conductores no les gusta, pues el que quiera que se la ponga y el que no, no.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguretat dels conductors d'autobús
La prova de mampares en qüestió, ja fa 8 anys (com passa el temps!):
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 50&p=47826
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 50&p=47826
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Seguretat dels conductors d'autobús
Aquesta és la clau de tot.Ecomobisostrans wrote:-La gent creu en el sistema perquè el sistema els respecta i recolza. Això fa que se solgui anar per la via legal enlloc d'intentar esquivar la llei.
A Espanya la gent no creu en el sistema... perquè el sistema és corrupte i en bona part no està fet per servir al ciutadà, sinó per aprofitar-se d'ell. Vivim en un Estat delinqüencial sense cap autoritat moral.
Una amiga em comentava un cas fa poc: quan va estar en un país de sudamèrica, la gent d'allà amb la que anava li va dir: si veus un policia, corre. I no és que hagués fet res dolent, sinó que allà la policia no està per millorar la seguretat, sinó per extorsionar els ciutadans. I ho troben normal. Això és aplicable a la majoria de països de l'Àfrica i molts d'Àsia, també.
En el cas espanyol estem en un punt mig, lluny del caos africà o sudamericà però també lluny de la democràcia holandesa. Trobem normal que el govern legisli a favor de les multinacionals i en contra dels ciutadans, i que els gestors públics robin per norma i no passi res. Això fa que les normes o lleis no tinguin cap valor moral i, sumat amb les desigualtats socials, generi delinqüència i violència a qualsevol nivell, afectant amb coses tant quotidianes com la seguretat d'un conductor d'autobús o un usuari del metro.
És un tot difícil de solucionar i sobre el qual només podem aplicar-hi xapusses, com les mampares als autobusos, que se centren en minimitzar les conseqüències però que deixen intactes les causes.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT