Em sembla i almenys així ho entenc jo que aquesta vegada antic no es refereix com a antònim de modern i sinònim de vell, sinó que no són els trens més moderns i nous, sinó que és un model més antic que el que es presentava avui (cosa que és totalment certa)Renfe445 wrote:Si les 112 són "antigues", les 111, es pensarà algun incult que serà de l'època de l'Edat Antiga. Però si els 90 semblen que són abans d'ahir...Adolescent barceloní wrote:Trens d'un sol vagó???? Mare de Déu, la incultura ferroviària... En tot cas, es referiran a trens de 4 cotxes intercomunicats... I si les 112 són "antigues"... què són les 111?Nació Digital wrote:Els nous trens d'un sol vagó d'FGC comencen a circular
http://www.naciodigital.cat/noticia/642 ... n/circular
Els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) compten amb 24 nous trens que circularan per les línies de Sabadell, Terrassa i Reina Elisenda. Una de les novetats principals dels combois que aquest dilluns al matí han començat a circular són els seus vagons, que deixen d'estar separats i faciliten la mobilitat dels passatgers. De moment, només entren en servei tres trens de la nova sèrie 113, tot i que acabaran substituint els antics de la 111 l'any 2015.
Els nous combois compten amb una distribució semblant a la dels actuals, tot i que hi ha importants millores en la climatització, seguretat i informació. El conductor comptarà amb una cabina més ergonòmica i les prestacions de velocitat i acceleració seran semblants a les dels trens que han circulat fins ara.
L'encàrrec dels nous trens es va adjudicar a l'empresa Alstom-CAF, que començarà a lliurar de manera progressiva els 21 combois restants progressivament en els propers mesos, fins a completar tot l'encàrrec l'any vinent. Alstom en fabricarà un total de dotze en la seva planta de Santa Perpètua de Mogoda, i l'altra dotzena és responsabilitat de CAF, que els enllesteix a Saragossa.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha inaugurat un dels combois a l'estació de Plaça Catalunya, juntament amb el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Joquim Forn, i el president d'FGC, Enric Ticó. El representants han descobert el nom del primer d'aquests trens, que serà el de “Barcelona”, mentre que la resta de combois que entraran en servei pròximament portaran el nom de les altres ciutats per on passen.
La inversió per aquest procés de renovació arriba als 151 milions d'euros, i després de la modernització la flota estarà formada per un total de 46 trens, els 24 nous i els 22 antics de quatre cotxes de la sèrie 112.
Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Doncs ho podem dir entre cometes. Estic d'acord amb tu.oriolp13 wrote:Em sembla i almenys així ho entenc jo que aquesta vegada antic no es refereix com a antònim de modern i sinònim de vell, sinó que no són els trens més moderns i nous, sinó que és un model més antic que el que es presentava avui (cosa que és totalment certa)
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Periodistes, superant-se un cop més
Ja no és el fet de dir "vagó" en comptes de "cotxe" —fet malauradament molt comú—, sinó que diguin que en té un de sol. Hem tornat a l'època dels Brill?Nació Digital wrote:Els nous trens d'un sol vagó d'FGC comencen a circular.
Quin enuig de pensar que a aquests inútils els hem pagat la carrera entre tots!
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Jo les he provat aquest migdia després d'haver esperat gairebé 50 minuts a Catalunya. Finalment ha aparegut la 113.01 fent servei a la S2. L'exterior és molt maco, però com ja hem dit alguns diverses vegades, el frontal es lleig a causa d'aquelles caixes dins la cabina.
El tren compleix per dins és força espaiós, però per la resta força igual, destacar que l'anunci del bip bip portes i la megafonia és la mateix que el de les 112 i se sentia fluixa.
Destacar que finalment el tren no compta amb termòmetres, en un principi havia pensat que és mala idea, però amb l'ús força bo (comparat amb els 5000/6000/9000 de FMB) que li han donat no es troben a faltar. Les pantalles (que no mostren publicitat ni informatius diversos) hi posen el termòmetre (partit en 2), un gràfic complet de la línia (partit en 2), un altre petit gràfic amb l'estació actual i les quatre o cinc següents (amb les seves correspondències) i quan s'apropa a l'estació apareix el nom de l'estació amb la correspondència. Realment m'ha agradat, tot i que encara te marge de millora, ja podrien anar a Can FMB i ensenyar com es fan les coses bé.
Per cert, la 113.01 és la unitat batejada com "Barcelona". A banda del nom duu un logo on s'hi distingeix l'hotel Vela, l'estatua i la Sagrada Família, jo hagués posat l'escut de la ciutat
El tren compleix per dins és força espaiós, però per la resta força igual, destacar que l'anunci del bip bip portes i la megafonia és la mateix que el de les 112 i se sentia fluixa.
Destacar que finalment el tren no compta amb termòmetres, en un principi havia pensat que és mala idea, però amb l'ús força bo (comparat amb els 5000/6000/9000 de FMB) que li han donat no es troben a faltar. Les pantalles (que no mostren publicitat ni informatius diversos) hi posen el termòmetre (partit en 2), un gràfic complet de la línia (partit en 2), un altre petit gràfic amb l'estació actual i les quatre o cinc següents (amb les seves correspondències) i quan s'apropa a l'estació apareix el nom de l'estació amb la correspondència. Realment m'ha agradat, tot i que encara te marge de millora, ja podrien anar a Can FMB i ensenyar com es fan les coses bé.
Per cert, la 113.01 és la unitat batejada com "Barcelona". A banda del nom duu un logo on s'hi distingeix l'hotel Vela, l'estatua i la Sagrada Família, jo hagués posat l'escut de la ciutat
El metro de Barcelona amb motoristes!
Termòmetres LED
Cada tren ha sortit per 6,3M€, i escatimen en una cosa que no pot arribar a costar més de 500€ per tren? Jo no crec que els termòmetres siguin quelcom redundant, especialment en una xarxa amb bifurcacions i amb trens que es salten parades.Miquel wrote:Destacar que finalment el tren no compta amb termòmetres, en un principi havia pensat que és mala idea, però amb l'ús força bo (comparat amb els 5000/6000/9000 de FMB) que li han donat no es troben a faltar.
Re: Termòmetres LED
No ho deia pel tema econòmic on certament és millor una planxa de plàstic amb LED, si no de cara a l'usuari, les pantalles són ben distribuïdes i donen la informació que es necessita d'una manera clara, neta i precisa, de moment, l'única pega és que el termòmetre de les pantalles és estàtic i no mostra la parada actual ni les que falten, però se soluciona amb la resta de presentacions que si que mostren aquesta informació. D'aquí que sigui millor que el despropòsit que han muntat al FMB.Javi M wrote:Cada tren ha sortit per 6,3M€, i escatimen en una cosa que no pot arribar a costar més de 500€ per tren? Jo no crec que els termòmetres siguin quelcom redundant, especialment en una xarxa amb bifurcacions i amb trens que es salten parades.Miquel wrote:Destacar que finalment el tren no compta amb termòmetres, en un principi havia pensat que és mala idea, però amb l'ús força bo (comparat amb els 5000/6000/9000 de FMB) que li han donat no es troben a faltar.
En un futur, si es veu que es troben a faltar, es pot posar els adhesius com els que porten les 111, ja que ara el sistema de les 112 no es pot posar.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Adolescent barceloní wrote:Nació Digital wrote:Els nous trens d'un sol vagó d'FGC comencen a circular
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Ja estaria bé, i de pas ficar les 211 a la S1 i S2wefer wrote:Adolescent barceloní wrote:Nació Digital wrote:Els nous trens d'un sol vagó d'FGC comencen a circular
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Ahir pel vespre vaig provar la 113.01 Alstom i la 113.05 CAF, les dues fent servei S2. Bones sensacions tan estètiques com de confort. Un reestiling millorat de les 112. Únicament els cubs taronja de la cabina de control..................desfan l'encant general. Salut!
- Attachments
-
- Tota una saga
- IMG_8732petit.jpg (80.74 KiB) Viewed 6973 times
-
- Les tres generacions
- IMG_8716petit.jpg (75.57 KiB) Viewed 7078 times
Last edited by 122-042-132 on Tuesday 28/01/2014 19:23, edited 2 times in total.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Son teus aquests models del trens?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Hi han algunes que la fa Alstom i altres CAF, com als Civia??122-042-132 wrote:Ahir pel vespre vaig provar la 113.01 Alstom i la 113.05 CAF, les dues fent servei S2. Bones sensacions tan estètiques com de confort. Un reestiling millorat de les 112. Únicament els cubs taronja del centre de control..................desfan l'encant general. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
12 unitats la Alstom a Santa Perpetua i 12 unitats la CAF a Saragossa. Salut!albert28 wrote:Hi han algunes que la fa Alstom i altres CAF, com als Civia??122-042-132 wrote:Ahir pel vespre vaig provar la 113.01 Alstom i la 113.05 CAF, les dues fent servei S2. Bones sensacions tan estètiques com de confort. Un reestiling millorat de les 112. Únicament els cubs taronja del centre de control..................desfan l'encant general. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Sí, amb paciència m'he anat construint tota la història dels Ferrocarrils de Catalunya i del Ferrocarril de Sarrià, des de les vaporoses fins al 113. Salut!gatvell wrote:Son teus aquests models del trens?
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
M'agradaria veure una foto amb tota la col•lecció, segur que son genials com aquestes tres.122-042-132 wrote:Sí, amb paciència m'he anat construint tota la història dels Ferrocarrils de Catalunya i del Ferrocarril de Sarrià, des de les vaporoses fins al 113. Salut!gatvell wrote:Son teus aquests models del trens?
Observant fotografies per internet he trobat aquesta d'en Bernat Borràs es pot veure que a la cabina porten com una càmera de seguretat o quelcom semblant, sabeu si es tracta d'una càmera de vigilància i si sempre esta instal•lada o només la van instal•lar el dia de la presentació (07/06/2013).
http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... 607279.jpg
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Sí tornes a mirar en hi ha uns quants més, però tots no hi caben, n'aniré pujant de mica en mica.Sokjo wrote: M'agradaria veure una foto amb tota la col•lecció, segur que son genials com aquestes tres.
Per les fotos que he estat mirant, sembla que totes les porten aquestes petites càmeres, suposo que com a mesura de seguretat. Salut!
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Tant la 113.01 com la 113.05 la portaven també el primer dia de servei, adjunto fotos, suposo que anirà instal·lada sempre i a totes les unitats.Sokjo wrote:Observant fotografies per internet he trobat aquesta d'en Bernat Borràs es pot veure que a la cabina porten com una càmera de seguretat o quelcom semblant, sabeu si es tracta d'una càmera de vigilància i si sempre esta instal•lada o només la van instal•lar el dia de la presentació (07/06/2013).
http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... 607279.jpg
Adjunto fotos de les dues a Les Planes el dilluns, fent serveis S2 a Sabadell-Rambla:
Salut!
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Con estas cámaras, podrán grabarnos mientras hacemos fotos a las 113... el fotógrafo capturado por una cámara de vídeo.... qué curioso ¡¡Sokjo wrote:M'agradaria veure una foto amb tota la col•lecció, segur que son genials com aquestes tres.122-042-132 wrote:Sí, amb paciència m'he anat construint tota la història dels Ferrocarrils de Catalunya i del Ferrocarril de Sarrià, des de les vaporoses fins al 113. Salut!gatvell wrote:Son teus aquests models del trens?
Observant fotografies per internet he trobat aquesta d'en Bernat Borràs es pot veure que a la cabina porten com una càmera de seguretat o quelcom semblant, sabeu si es tracta d'una càmera de vigilància i si sempre esta instal•lada o només la van instal•lar el dia de la presentació (07/06/2013).
http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... 607279.jpg
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
-
- N5
- Posts: 108
- Joined: Tuesday 23/06/2009 18:55
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Bon dia,
Ahir vaig tenir l´oportunitat de pujar a una de les noves unitats 113 de FGC. La meva impressió general és força bona. Deixant les parts mecàniques i elèctriques per als enginyers ja que no m´interessen pas, l´estètica del tren l´he trobada prou encertada. M´ha sorprès positivament la disposició habitual dels seients 2+2 enfrontats combinat amb els 5 seients lineals a banda i banda abans dels pasos entre vagons, deixant un espai força ampli i relativament allunyat de les portes, fet que ajuda a la distribució del passatge. Les baranes de subjecció múltiples a les plataformes d´entrada també representen un millora.
Hi ha, però, un excés de plàstic en l´ambient que trobo que és tradicional a FGC d´ençà de la remodelació dels MAN-Naval-Ferrostahl. No és lleig però trobo que s´ha de saber combinar els materials perquè no doni la sensació de carregament.
La informació a dalt del tren, no sabria dir si és suficient o no. Partint de la base que la informació s´ha de fer pensant en el viatger ocasional que utilitza per primer cop un servei i, per tant, necessita familiaritzar-se amb el sistema, aquesta informació pot quedar-se una miqueta curta i poc entenedora. Tota la informació passa pels monitors repartits al llarg dels trens però la seva presentació és una mica confusa. Els esquemes de línies, com s´ha dit en posts anteriors, és partida en dos i el recorregut del tren s´ha de mirar de baix cap amunt. Em va costar a mi també una miqueta d´entendre´l.
A les portes hi ha un indicador de "amb indicador intermitent porta fora de servei" que s´encenia, de vegades, ahir entre estació i estació.
Per últim, la unitat 113.01 a la sortida de Sarrià duia uns llums intermitents de color blau en cua al costat dels tres vermells habituals. Algú sap què significa?
Salutacions,
MANEL
Ahir vaig tenir l´oportunitat de pujar a una de les noves unitats 113 de FGC. La meva impressió general és força bona. Deixant les parts mecàniques i elèctriques per als enginyers ja que no m´interessen pas, l´estètica del tren l´he trobada prou encertada. M´ha sorprès positivament la disposició habitual dels seients 2+2 enfrontats combinat amb els 5 seients lineals a banda i banda abans dels pasos entre vagons, deixant un espai força ampli i relativament allunyat de les portes, fet que ajuda a la distribució del passatge. Les baranes de subjecció múltiples a les plataformes d´entrada també representen un millora.
Hi ha, però, un excés de plàstic en l´ambient que trobo que és tradicional a FGC d´ençà de la remodelació dels MAN-Naval-Ferrostahl. No és lleig però trobo que s´ha de saber combinar els materials perquè no doni la sensació de carregament.
La informació a dalt del tren, no sabria dir si és suficient o no. Partint de la base que la informació s´ha de fer pensant en el viatger ocasional que utilitza per primer cop un servei i, per tant, necessita familiaritzar-se amb el sistema, aquesta informació pot quedar-se una miqueta curta i poc entenedora. Tota la informació passa pels monitors repartits al llarg dels trens però la seva presentació és una mica confusa. Els esquemes de línies, com s´ha dit en posts anteriors, és partida en dos i el recorregut del tren s´ha de mirar de baix cap amunt. Em va costar a mi també una miqueta d´entendre´l.
A les portes hi ha un indicador de "amb indicador intermitent porta fora de servei" que s´encenia, de vegades, ahir entre estació i estació.
Per últim, la unitat 113.01 a la sortida de Sarrià duia uns llums intermitents de color blau en cua al costat dels tres vermells habituals. Algú sap què significa?
Salutacions,
MANEL
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Potser és l'indicatiu de que el tren està amb l'ATP desactivat.Metropondikas wrote: Per últim, la unitat 113.01 a la sortida de Sarrià duia uns llums intermitents de color blau en cua al costat dels tres vermells habituals. Algú sap què significa?
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N2
- Posts: 12
- Joined: Monday 27/02/2012 21:03
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
FGC estrena 24 trenes para su línea del Vallès, la mitad construidos por Alstom,Catalunya, expansion.com
Los nuevos convois, de 80 metros de longitud, están formados por cuatro coches de aluminio
Los trenes de la línea 111 se retirarán progresivamente hasta 2015
¿¿¿Linea 111????
Si les 111 se´n van,portaran 113 de 3 cotxes????,perque si aquestes unitats tenem 80 metres de llargaria,no se com entraran al ramal de Tibidabo on els andens de les estacions fan uns 60 metres.